Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

MERCEDES C200 KOMPRSOR-רעש מתחתית הרכב


Guest 458italia
שימו לב! השרשור הזה בן 4978 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

ברשותי מרצדס סי 200 קומפרסור 2002 , ויש לי שתי בעיות שונות.

 

1.כאשר הרכב בהילוך סרק הסל'ד עומד על 900 וכאשר אני מעביר ל-D הסל'ד יורד ל 650(לא נראה לי תקין).

 

2. ישנו רעש מתכתי מתחתית הרכב , יש לציין שאין בריחה או יניקת אויר , סעפת פליטה הוחלפה ,ממיר קטליטי הוחלף(לא מקורי) , וכמה וכמה אגזוזנים קבעו שהצנרת והדוד האחורי תקינים , תושבות אגזוז תקינות ( הרעש מתגבר בצורה משמעותית בעת לחצה על הגז).

 

ועוד שאלה קטנה ..האם זה נורמלי ברכב הזה שהשרשרת טיימינג מרעישה קצת?

 

 

אודה לכם מאוד אם תוכלו לעזור בפתרון לבעיות אלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי. שאלת כבר את השאלה הזאת, וקיבלת תשובה. מדוע אתה פותח הודעה חדשה?

בנוסף, 3 דברים.

-פרט יותר על הרכב (יד, נסועה, מצב, האם עבר תיקונים וכו')

-אין כאן הרבה בעלי מרצדס (למרבה הצער) כך שתצתרך להתאזר בסבלנות לפני שיענו לך.

-קודם כל, לך למוסך רציני (בעל ניסיון עם רכבי מרצדס וציוד הבדיקה המתאים). לאחר שתקבל מהם דיאגנוזה (ורצוי שתבקש תדפיס עם הנתונים הנקראים ממחשב הרכב) חזור לכאן עם הפרטים ונראה.

 

חוצמזה, שרשרת טיימינג מרעישה? רק על זה הייתי רץ למוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב יד שלישית , 106,000 ק"מ, לא עשה שום תאונות ותיקונים.

 

השרשרת טיימינג לא מרעישה היא טיפה טיפה רועשת אולי בגלל שזה ידוע ששרשראות מרעישות קצת יותר מרצועות גומי?

 

שאלה אליך- האם כבלי הצתה או פלגים קשורים לטורים?

בבוקר אבל רק בהנעה של הבוקר הרכב ממש מגמגם לכמה שניות ואז חוזר לעבוד תקין, ובמקביל הטורים טיפה לא יציבים במשך היום.

אם היה כבל פגום או פלאג שעשה את שלו הרכב אמור להמשיך לגמגם כל הזמן או רק בהנעה של הבוקר? והאם כבל פגום מפחית מהתפוקה של המנוע?

 

 

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשרת טיימינג לא מרעישה היא טיפה טיפה רועשת אולי בגלל שזה ידוע ששרשראות מרעישות קצת יותר מרצועות גומי?
כנראה שהאוזניים שלך מאוד רגישות, קשה לי להבין כיצד אתה שומע את השרשרת מתחת לשריקה של המגדש. אך בכל מקרה, "אם יש ספק אז אין ספק". בזמן שתהיה במוסך טוב בקש שיאזינו לרעש.

 

שאלה אליך- האם כבלי הצתה או פלגים קשורים לטורים? לא. מי שקובע את הסל"ד הוא מחשב המנוע לפי פרמטרים שהוא מקבל מחיישנים שונים.

בבוקר אבל רק בהנעה של הבוקר הרכב ממש מגמגם לכמה שניות ואז חוזר לעבוד תקין, ובמקביל הטורים טיפה לא יציבים במשך היום.

אם היה כבל פגום או פלאג שעשה את שלו הרכב אמור להמשיך לגמגם כל הזמן או רק בהנעה של הבוקר? והאם כבל פגום מפחית מהתפוקה של המנוע? אצלי, עם מנוע M112 אין כבלי הצתה אלא מודולי הצתה לכל מצת (2 לצילינדר) ואני מניח שגם אצלך. במקרה של מודול הצתה פגום המנוע ימשיך לגמגם כל הזמן וירעד, בנוסף תרגיש את ירידת ההספק של המנוע יחד עם צריכת דלק גבוה יותר. בדוק בספר הרכב שלך בנוגע למצתים, אצלי כתוב כי יש להחליפם לאחר 150 או 180 אלף ק"מ ואם אצלך המצת גבולי שהוא קר אז זה אולי יכול להסביר את התופעה. אאל"ט, היה פה מישהו שתיאר תופעה דומה ב C200 והתגלה כי הבעייה נבעה מחיישן MAF פגום.

 

האם יש לך נורית "בדוק מנוע" בלוח השעונים? בכל מקרה אני ממליץ שתבקר במוסך טוב ותבצע סריקה ממוחשבת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך מוסך או איש דיאגנוסטיקה אמין ומקצועי שאתה יכול להמליץ עליו?

 

משהו שבאמת יודע ומכיר את הרכבים המסובכים האלה..

 

הייתי בכמה וכמה מוסכים מורשים ונוכחתי לדעת שמורשה לא בהכרח מבין וגם שיש בעיה הם לא תמיד יודעים לפרש אותה נכון.

 

למשל לא מזמן נדלקה לי המנורה של ה chek engin והמחשב העלה תקלה שאני לא זוכר את מספרה ,בקיצור שהממיר לא נותן תפוקה מירבית אז במוסך טענו שלא בהכרח הממיר לא תקין ויכול להיות שמשהו בדרך משבש אותו.

בסדר מקובל,שאלתי מה הלאה ?והם אמרו שיכול להיות שהממיר לא תקין או שאולי הסעפת לא תקינה.

אמרתי מה אתם לא יודעים להצביע לי על הבעיה? בכל זאת מדובר בחלקים יקרים...

בסוף הם הציעו שאני יכול להתחיל בהחלפת ממיר ומשם נראה כבר מה לעשות.

וכל זה מבלי לבדוק אם יש בריחה של אויר מהסעפת, מבלי לשים סמרטוט ולבדוק אם יש בריחה מהאגזוז.

וכל זה במוסך מורשה,הבנתי שיש לי עסק עם גנבים אז פשוט הלכתי משם לא משנה שאת הסעפת החלפתי בסוף משום שהיא הייתה תפורה בכמה מקומות וגם בגלל שחשדתי שאולי היא זאת שגורמת לרעש המתכתי, ואחרי שהחלפתי אותה והרעש לא נעלם החלפתי גם את הממיר...לצערי הרעש עדיין קיים.

אם תוכל להפנות אותי למכונאי אמין ומקצועי שמבין במרצדס אודה לך מאוד.

 

ודרך אגב את השרשרת אני לא שומע תוך כדי נסיעה אלא שהרכב בעמידה, ומתוך הרכב גם לא רק כשאני עומד מחוץ לרכב באזור של המנוע.

 

ןעוד שאלה- בסריקה ממוחשבת במקרה ויש תקלה במודול שדיברת עליו או לחלופין בכבלי ההצתה המחשב אמור לגלות בעיות מסוג זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הכוונה למוסך מורשה? "כלמוביל" או מורשה משרד התחבורה?:wink:

 

המוסך בו אני מטפל הוא מוסך המטפל אך ורק ברכבי מרצדס ובעל הציוד והידע המתאים אולם למרבה הצער, אינו זול במיוחד. בנוסף, אני מכיר עוד מוסך קטן המתמחה ברכבים אלה (שני אנשים בלבד) שהרשים אותי בידע ובמקצעונות (ובמחיר זול. ביצעתי אצלו ראש מנוע למרצדס של אישתי במחיר של 2/3 ממוסכים אחרים ותוקנו מספר תקלות נוספות שהתגלו ללא תוספת מחיר לעבודה). היכן אתה גר?

 

ןעוד שאלה- בסריקה ממוחשבת במקרה ויש תקלה במודול שדיברת עליו או לחלופין בכבלי ההצתה המחשב אמור לגלות בעיות מסוג זה?
נראה לי שכן, אצלי ברכב למשל התגלתה בעיה זניחה (עם שימוש בסורק המקצועי) של "חלקות" (מחשב המנוע משנה מעט את התיזמון/הזרקה באחד מהצילינדרים כתוצאה של פעילות לקויה בצילינדר שמולו כדי למנוע מהמנוע לרטוט). מחשב המנוע מספיק חכם כדי לגלות את הכשל ולעיתים מצביע על הגורם לכשל.

 

בתור פיתרון ראשוני, לך למוסך מתמחה ובצע סריקה מלאה של הרכב עם שימוש בסורק מקצועי ובקש תדפיס (עלות בדיקה כזו היא בסביבות ה 150 ש"ח) של הסריקה המלאה. תדפיס כזה יפרט את מצב המנוע ובנוסף גם את כל הדברים הקטנים שמסביב. בעל מקצוע טוב יוכל להבין מתדפיס כזה היכן לחפש את הבעייה.

 

למשל לא מזמן נדלקה לי המנורה של ה chek engin והמחשב העלה תקלה שאני לא זוכר את מספרה ,בקיצור שהממיר לא נותן תפוקה מירבית אז במוסך טענו שלא בהכרח הממיר לא תקין ויכול להיות שמשהו בדרך משבש אותו. בקש תמיד תדפיס! שילמת כסף עבור בדיקה ועתה אינך יודע מה בדיוק הייתה התקלה.

בסדר מקובל,שאלתי מה הלאה ?והם אמרו שיכול להיות שהממיר לא תקין נגיד שהוא לא תקין, מה שחשוב הוא להבין למה מתקלקל ממיר לאחר 100K או שאולי הסעפת לא תקינה.

אמרתי מה אתם לא יודעים להצביע לי על הבעיה? בכל זאת מדובר בחלקים יקרים...

-חיישן MAF

-חיישן לחץ אוויר במגדש

-מצתים

-חיישני למבדה (אני לא יודע אם אצלך יש אחד או שניים)

-דברים אחרים

 

קיצר, הרבה דברים. לכן בעל מקצוע טוב מסתכל בסורק בזמן הבדיקה ויכול מייד להתמקד בחשד הסביר.

עוד דבר, בדקת בנוגע לאורך חיי המצתים אצלך ברכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לא בדקתי בנוגע למצתים

ידוע לך כל כמה זמן צריך להחליף אותם?

איך יודעים אם הם כבר עשו את שלהם?

גם על בעיה בפלאג עצמו המחשב יודע להצביע?

אגב אני מנתניה אשמח לדעת היכן נמצא המוסך שסיפרת עליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעש מה "שרשרת טיימינג", הוא כנראה רעש של מותחני רצועה אביזרים.

 

פרק את הרצועת אביזרים ותנסה לסובב את המותחנים בדוק האם הם שורקים.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן יש מצב שזה מהמותחנים הרעש הוא אומנם לא רעש של שריקה אבל הבנתי מכמה וכמה אנשים שהמותחנים הם סוג של מחלה ברכב הזה.

לא מספיק מכיר את הרכב בשביל להתחיל לפרק רצועות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכתבתי, הסתכל בספר הרכב בנוגע לאורך החיים של המצתים. בכל מקרה של גימגום/פעולה לא חלקה/הספק נמוך/צריכת דלק גבוה קודם כל בודקים מצתים. בודקים אם הם לא עברו את תקופת החיים המתוכננת ובודקים את מצבם כדי לגלות כשלים אחרים (לדוגמה: מצת שחור = פילטר אוויר סתום/חיישן טמפרטורת מנוע לקוי/וכו')

 

אם תגלה כי עברת את אורך החיים המוגדר, החלף במצתים זהים לפי מפרט מרצדס (לא תחליפיים ולא דומים. המנועים מאוד רגישים למצתים לא מקורים)

 

גם על בעיה בפלאג עצמו המחשב יודע להצביע?
מניסיון עם המנוע שלי, המחשב מודיע איזה מהצילינדרים בעייתי (מודול הצתה/הזרקה לקויים). אך ספציפית בנוגע למצת(ים), לא.

 

אשלח מאוחר יותר את פרטי המוסך בה"פ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי חיישנים למיניהם אני לא מודאג אם אחד מהם תקול המחשב כבר ימצא את זה, ואת הסיבות לכך מקווה שהמוסך ידע למצוא .

 

לגבי מצתים אני באמת אבדוק מחר בספר את אורך החיים שלהם.

 

רשום שם גם את סוג המצת המיועד לרכב שלי?

בקרוב נראה לי שאגש למוסך לטיפול גדול הדרמים כבר צריכים חריטה ולרפידות לא נשאר הרבה, כמובן שמנים ,פילטרים וכו'...

בוא נצא מנקודת הנחה שאחד מהמצתים לא תקין .(באמת יש לאחרונה קצת גמגומים עדינים וטיפה חוסר סחיבה ) .

השאלה היא האם עד שאני אלך לעשות טיפול יכול להיגרם נזק נוסף או יותר רציני?

כי אין לי בבית את הכלים הנחוצים בשביל לפרק מצתים.

 

 

עוד שאלה שלא כל כך קשורה

כל כמה זמן אמורים להחליף שמן גיר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מצחיק.

ספר הרכב הוא התנ"ך שלך כאשר אתה מחזיק רכב מסוג זה. רוב הנתונים שביקשת נמצאים שם: מועד טיפולים, מק"ט מרצדס של החלקים, תקן מרצדס של הנוזלים (שמן מנוע, נוזל תיב"ה, נוזל קירור וכו') אני הייתי ממליץ לך לסנכרן בין קבלות הטיפולים לנספח בסוף הספר כדי לבדוק שלא פוספס שום טיפול.

 

כי אין לי בבית את הכלים הנחוצים בשביל לפרק מצתים.
אם אין לך ניסיון בתחום, לא תוכל לזהות את מצב המצת.

 

בקרוב נראה לי שאגש למוסך לטיפול גדול הדרמים כבר צריכים חריטה ולרפידות לא נשאר הרבה, כמובן שמנים ,פילטרים וכו'...
דרמים? נראה לי כי ישנם 4 בלמי דיסק מתוגברים.

 

השאלה היא האם עד שאני אלך לעשות טיפול יכול להיגרם נזק נוסף או יותר רציני?
נראה כי כבר החל אצלך איזשהו נזק לפי מה שסיפרת. הייתי מציע לבצע את הטיפול בהקדם האפשרי (וזה תמיד טוב להקדים טיפולים שוטפים)

 

עוד שאלה שלא כל כך קשורה

כל כמה זמן אמורים להחליף שמן גיר?

אצלי זה כל 60K אצלך זה לפי מה שרשום בספר הרכב. שים לב כי מחליפים את המגנט בתיב"ה בזמן החלפת השמן.

דרך אגב, האם החלפת אי פעם שמן דיפרנציאל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגנט?

היכן נמצא המגנט?

מה תפקידו?

האם בטיפול גדול אמורים להחליף שמן גיר ואת המגנט המדובר?

 

הרכב נמצא אצלי חצי שנה ועדין לא נתקלתי בעניין הדיפרנציאל....

כל כמה זמן מחליפים את השמן?

איך ניתן לדעת אם כבר צריך להחליף שמן או שהוא בסדר?

האם אני יכול לבדוק זאת עצמאית?

יש איזשהו מדיד?

 

 

 

תודה מראש.

והרבה תודה על הסבלנות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגנט? בדרך כלל, כן.

היכן נמצא המגנט? בחלק התחתון של קרטר התיב"ה.

מה תפקידו? לאסוף שבבי מתכת כתוצאה מבלאי בתיב"ה.

האם בטיפול גדול אמורים להחליף שמן גיר ואת המגנט המדובר? שוב, הסתכל בספר הרכב מה מועדי ההחלפה (זמן/נסועה). באופן רגיל מחליפים/מנקים מגנט כאשר מחליפים שמן גיר.

 

הרכב נמצא אצלי חצי שנה ועדין לא נתקלתי בעניין הדיפרנציאל.... כי רוב המוסכים מחפפים (לפי רצון הלקוח). אצלי בספר הרכב רשום כי חש להחליף שמן דיפרנציאל כל 90K, אך שביקשתי בטיפול להחליף אותו המוסכניק היה בהלם. הוא אמר שלמעט מוניות עם נסועה אסטרונומית הוא מעולם לא התבקש להחליפו.

כל כמה זמן מחליפים את השמן? שוב, הסתכל בספר הרכב.

איך ניתן לדעת אם כבר צריך להחליף שמן או שהוא בסדר? לפי צבע וריח. שמן תיב"ה תקין הוא בדרך כלל אדום ואילו שמן לקראת סוף חייו הוא כהה יותר עם ריח שרוף. בשמן הדיפרנציאל אל תתעסק אפילו, מדובר שם על כ 50 ש"ח החלפה וחבל אפילו לבדוק.

האם אני יכול לבדוק זאת עצמאית? יש לך ליפט?

יש איזשהו מדיד? אצלי ברכב לא. במוסך ישנו מדיד מיוחד הנכנס לתיב"ה

 

 

 

תודה מראש.

והרבה תודה על הסבלנות .

 

אתה חוזר שוב על השאלות. הייתי מציע כי ראשית תעשה את הדברים הבאים:

1. קרא את ספר הרכב.

2. בדוק תיעוד קודם של טיפולים והשווה לספר הרכב.

3. בצע במיידי ישור קו לכל הטיפולים שלא בוצעו/נדחו.

4. הכי חשוב. אל תחפף. רכשת רכב יקר חזק (יחסית) וטוב, אך הוא דורש טיפולים לפי הספר. חסכון בטיפולים/חלפים יתבטא בתקלות חמורות ויקרות יותר בעתיד הלא כל כך רחוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי הרכב אצלי כמה חודשים ואני שואל את כל השאלות על מנת לדעת הכל על הרכב וגם כי בכוונתי לטפל בהכל מבלי להסתמך על מה היה בעבר אז ככה שאין פה עניין של חיסכון.

לגבי הטיפולים בדקתי בספר ולא מסומן שם אף לא טיפול אחד אבל שאלתי במוסך שבו הוא טופל בעבר וזה המוסך שסיפרתי לך עליו ושם הפקידה הקריאה לי מהמחשב את כל הטיפולים וגם תאריכים ומה היה הקילומטרז' בכל טיפול רק טעיתי בכך שלא ביקשתי את זה מודפס אבל כשאהיה באיזור אלך לבקש.

 

 

לגבי תיבת ההילוכים אני יודע איך לזהות שמן שעשה את שלו ולגבי הדיפרנציאל באמת לא אתעסק עם זה פשוט אחליף וזהו..

רק תאמר לי דבר אחד , מה תפקידו של הדיפרנציאל ?

 

 

שוב תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4978 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...