Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308 - ביי ביי לגיר AL4 "החביב"


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5876 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
עלאכיפאק, בכל מקרה זה רכב נהדר. מעניין מה יהיה התמחור של הגרסאות החדשות שיגיעו בשנה הבאה..

 

אני מאמין שאותו מחיר, כי זאת החלפה שהיא "חובה" כי היצרן מחליף, ולכן גם היבואן צריך להחליף.

אלא אם היבואן יחליט לעשות קופה קטנה על זה.

פורסם
זהו גיר אוטומטי "אמיתי", לא רובוטי וגם לא כפול מצמדים (DSG).

 

איציק

 

למה עוד מייצרים גירים אוטומטיים "אמיתיים"?

הם כלכך מיושנים,בזבזניים,מזהמים ואיטיים.

 

הגיעה הזמן שפיג'ו יחליפו גיר אחרי כלכך הרבה שנים רק חבל שלא עברו למשהו מודרני.

אייל

פורסם

רוב הנסיונות להחליף את האוטומטי הרגיל נכשלו חלק בגלל שמרנות ורתיעה וחלק בעלל תפקוד לקוי, DSG הוא הנסיון הרציני הראשון להפוך לסטנדרט.

לטעמי ה AL4 גורע הרבה מהרכבים הצרפתיים, גם גירים רגילים אחרים לא היו עצלים כמוהוץ

ד"א אייסין זו לא החברה שייצרה את הגירים (הלא מי יודע מה מוצלחים) לVAG?

פורסם

לפי דעתי חלק ניכר משיקולים לא להחליף זה עלות.

עדיף להשתמש בחלק שכיים כבר ולקחת חלק מדף כמה שיותר זמן משום שאז עלויות הפיתוח מתקזזות עם השימוש לאורך זמן.

אחת הסיבות שרוב יצרני הרכב מפתחים מספר מנועים וגירים ומשתמשים בהן במגוון הדגמים של החברה.

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם

ובא לציון (לפרנסואה / ז'אן פייר / מה שזה...) גואל.

לטעמי כל גיר, עדיף על ה-AL4 (לפחות מבחינת התפעול והנהיגה, אם לא מבחינת התחזוקה והתקלות).

alfa 156 2.5.

פורסם
למה עוד מייצרים גירים אוטומטיים "אמיתיים"?

הם כלכך מיושנים,בזבזניים,מזהמים ואיטיים.

 

הגיעה הזמן שפיג'ו יחליפו גיר אחרי כלכך הרבה שנים רק חבל שלא עברו למשהו מודרני.

 

"מיושנים" זו מילה מאוד שכיחה בפורומי רכב - והרבה נוטים להשתמש בה כאשר אין להם משהו חכם לומר. נסעת על הרכב ? בדקת נתוני זיהום אויר בין גרסה ידנית לגרסה אוטומטית ? ישבת בכלל ברכב ? ראית איך התיבה נראית ? אתה מכיר נתונים אחרים של תיבות פלנטריות להשוואה ? אני בטוח שהתשובות לכל השאלות אם לא לרובן היא "לא", אבל תמיד קל לשבת מול המסך ולבלבל ת'מוח לכולם דרך המקלדת.

 

תעשיית הרכב תמיד עובדת על חידושים ובמקביל גם משפרת דברים קיימים. גירים פלנטריים כיום נבנים בצורה יותר קומפקטית תוך כדי הקפדה על העלאת הניצולת והפחתת החיכוך בתוך הרכיבים. שימוש ברכיבים מודרניים יותר בתוך התיבה מביא לשיפור בזמני העברת ההילוכים (מהיר מאוד) והקפדה של שימוש בחומרים חזקים יותר וטכנולוגיות ייצור טובות יותר מביאה לשיפור במשקל התיבה והפחתת זיהום אויר בשורה התחתונה.

בשורה התחתונה, "משתמש הקצה" הממוצע (שהוא הטווח הרחב ביותר למכירות כלי רכב) יעדיף כל תיבה פלנטרית על תיבה רובוטית ואפילו DSG (שגם היא לא מושלמת לחלוטין, כמו שאתה כבר יכול לראות סנוניות בפורומים על מקרים כאלה ואחרים).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

איציק שכחת לציין שמחירי תיקון לתיבות פלנטריות זולות משמעותית מתיקוני גירים מטכנולוגיות שונות.

מה גם שיש בעיית אמינות ואורך חיים לגירי DSG או גיר רציף.

בעיית ה DSG מופיעה בדמות מכנומטר או קלאצ'ים שהולכים לדוג' בפאסאט אחרי שנתיים.

ובעיית אורך החיים בגירים הרציפים שהרצועה נשחקת ויש להחליפה.

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם
"מיושנים" זו מילה מאוד שכיחה בפורומי רכב - והרבה נוטים להשתמש בה כאשר אין להם משהו חכם לומר.

איציק

 

שטויוטה החזירו לארץ את האוטומטית המיושנת הם פרסמו את הנתונים של הגרסאות השונות.

אין אוטומטית שמתקרבת לביצועים של רובוטית או הילוכים

corolla.jpg

אייל

פורסם
הגיר הוא גיר אוטומטי פלנטרי של AISIN והוא נקרא AT6. זו גרסה מוקטנת וקלה יותר של ה AM6 המוכר והוותיק.

זהו גיר אוטומטי "אמיתי", לא רובוטי וגם לא כפול מצמדים (DSG).

 

כיום ניתן למצוא את הגיר בדגם (SUV) שמשווק בארץ -פג'ו 3008.

הגיר משודך למנוע 1.6 טורבו בנזין המפיק 156 כ"ס ובהמשך הדרך הוא יתפוס את מקומו של ה AL4 מהעשור האחרון - בכל קשת הדגמים של PSA.

 

בתמורה ל 170K שח (או 176K שח כולל גג פנורמי ענק) יהיה לכם גם AT6 עם מנוע 1.6 טורבו, וגם פג'ו 3008 ;-) (בגדול, זה לא הרבה כסף בתמורה ל SUV ברמה הזאת).

 

איציק

 

איך אתה יכול לקרוא SUV לרכב שאין לו הנעה כפולה אפילו כאופציה ומרווח גחון שלו עומד על 15 ס"מ?

זה מה שאמרו בהדרכה?

כי נראה לי שאפילו קרוס-אובר קשה לקרוא לה.

פורסם
איציק שכחת לציין שמחירי תיקון לתיבות פלנטריות זולות משמעותית מתיקוני גירים מטכנולוגיות שונות.

מה גם שיש בעיית אמינות ואורך חיים לגירי DSG או גיר רציף.

בעיית ה DSG מופיעה בדמות מכנומטר או קלאצ'ים שהולכים לדוג' בפאסאט אחרי שנתיים.

ובעיית אורך החיים בגירים הרציפים שהרצועה נשחקת ויש להחליפה.

 

אני שמח לראות שיש פה גם כמה כותבים שקולים.

גם אני לא מת על הגיר "המיושן" שיצא לי לנהוג בו יום יום בשש השנים האחרונות.

אבל מצד שני הוא מוציא מ- C5 צריכת דלק מצוינת גם בהשוואה ליפנאומטיות קלות, ובאופן מפתיע גם לא ממהר להתפגר.

נשמע מוזר?

כמעט כל AL4 שפגשתי סבל מתקלה ולרוב עבר החלפת שסתומים (אולי מיותרת?) באחריות. אבל מצד שני לא ראיתי כזה שדרש החלפה אחרי 100-120 אלף כמו שקרה לא מעט בלנסר, אקורד, פוקוס ועוד כמה "אמינים כאלו (דוגמאות מהחיים).

ה- C5 הישנה שלי, לדוגמה, עברה כבר 230 אלף עם החלפת שסתומים בשנה הראשונה וזהו (באחריות היצרן, בעלות משוערת של 3000 ש"ח).

בקיצור לפעמים "מיושן" זה בעצם מטאטא טוב, שהוא לא מעולה אבל עושה את העבודה. אז יכול להיות שכולנו נתלהב עכשיו מאיזה גיר מודרני עתידי (גם אני!) ונאכל את הכובע כשאחרי 100 אלף ק"מ נצטרך לשלם 20-30 אלף עבור גיר חדש (ומתוחכם).

פורסם

כל המכוניות שצויידו בתיבת ה AL4 הציגו צריכת דלק נמוכה יחסית, בעיקר בשל העובדה שבגיר יש נעילת מומנט החל מההילוך השני.

כל תיבה פלנטרית, באשר היא, הינה צרכנית אנרגיה שמתבזבזת לשווא, וזהו יתרונו הגדול של ה DSG על פני תיבה אוטומטית "דגילה".

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

×
×
  • תוכן חדש...