Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב צורך יותר דלק בקיץ?


tscr
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5508 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

שמתי לב שהרכב (הונדה סיוויק 08) צורך יותר דלק בקיץ לפי המחשב.

אוטו שימוש, בלי מזגן לצורך בדיקה.

בחורף הרכב עושה כ 7.1/ ל100 בממוצע.

ובתקופה הזאת כ 7.8/100 בממצוע.

 

מבחינה הגיונית זה צריך להיות תקין, מכיוון שבטח המערכת קירור והכל פועלות יותר מכיוון שחם בחוץ.

 

האם ההשערה שלי נכונה?

יש איזה הסבר או משהו?

 

תודה [=

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע הגיוני, אם כי קשה לי להאמין שאתה נוסע בקיץ בלי מזגן מספיק זמן בשביל לבדוק את זה באופן אמין...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או, אז הנה התשובה שלך - חלונות פתוחים מוסיפים בקלות 3-5% לצריכת הדלק. אני לא מניח שבחורף אתה נוסע כל הזמן עם חלונות פתוחים...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזגן מעלה את הצריכה בכ10 אחוזים . לכן בנסיעה מחוץ לעיר מומלץ לנסוע עם חלונות סגורים ומזגן דלוק . השפעת החלונות על אירודינמיקת הרכב מחוץ לעיר היא הרסנית מאוד . אני אומר לך את זה עפ"י כתבה שהתפרסמה באתר www.icaracas.co.il_

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזגן מעלה משמעותית את צריכת הדלק, "לנסוע עם מזגן צורך פחות דלק" הוא רק מיתוס.

לעניין הצריכה, הסיבה לכך היא לאו דווקא החלונות הפתוחים (אם כי חלון פתוח עד הסוף מוסיף די הרבה גרר, ארבעה פתוחים זה קטסטרופה ואולי כאן נמצאת נקודת האיזון בין חלונות למזגן) כי אם גם העובדה שבמזג אוויר חם מולקולות האוויר מרוחקות זו מזו והאוויר דליל יותר. מבחינת המנוע מה שזה אומר הוא שבכל סמ"ק של אוויר יש פחות מולקולות של חמצן (בהשוואה למזג אוויר קר), מה שלא מאפשר תערובת אוויר-דלק אופטימלית וכתוצאה מכך ירידה בביצועים. גם מערכת הקירור שעובדת נמרצות מעמיסה על המנוע, מה שכמובן לא משפר את צריכת הדלק.

 

אני בטוח שיותר מאוחר יכנס מישהו ויתן הסבר יותר מדוייק על הסיבה לירידה בביצועים במזג אוויר חם.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחקיר של מכסחי המיתוסים העלה שמתחת ל-90 קמ"ש מומלץ (מבחינת צריכת הדלק) לנסוע עם חלונות פתוחים, ומעל ל-90 לנסוע עם מזגן וחלונות סגורים.

 

מבחינה הגיונית, לצריכת הדלק הגבוהה בקיץ 3 סיבות שאני יכול להעלות על דעתי:

 

א. התשובה של sronis בהודעה הרביעית בשירשור מהוה את הסיבה הראשונה.

ב. בקיץ חם יותר ולכן אנשים לחוצים יותר וזה מתבטא באופי הנהיגה שלהם (כמו שבאופן דומה הוכח שנסיעה עם מוסיקה בווליום גבוה מעלה את תצרוכת הדלק).

ג. בקיץ טמפרטורת האספלט גבוהה משמעותית וזה משפיע ישירות על הצמיגים שהופכים אלסטיים יותר.

 

לא נראה לי שמערכות הקירור של הרכב משפיעות על תצרוכת הדלק מפני שבכל מזג-אוויר בכל מקרה הרכב יגיע לטמפרטורת העבודה שלו (בין אם הוא מגיע לטמפרטורה המיועדת דקה קודם או דקה אח"כ לא יעשה את ההבדל, לדעתי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אומר לך את זה עפ"י כתבה שהתפרסמה באתר www.icaracas.co.il_

 

מדהים, כל יומיים וחצי יוצא איזה אתר רכב ישראלי חדש...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזגן מעלה משמעותית את צריכת הדלק, "לנסוע עם מזגן צורך פחות דלק" הוא רק מיתוס.

לעניין הצריכה, הסיבה לכך היא לאו דווקא החלונות הפתוחים (אם כי חלון פתוח עד הסוף מוסיף די הרבה גרר, ארבעה פתוחים זה קטסטרופה ואולי כאן נמצאת נקודת האיזון בין חלונות למזגן) כי אם גם העובדה שבמזג אוויר חם מולקולות האוויר מרוחקות זו מזו והאוויר דליל יותר. מבחינת המנוע מה שזה אומר הוא שבכל סמ"ק של אוויר יש פחות מולקולות של חמצן (בהשוואה למזג אוויר קר), מה שלא מאפשר תערובת אוויר-דלק אופטימלית וכתוצאה מכך ירידה בביצועים. גם מערכת הקירור שעובדת נמרצות מעמיסה על המנוע, מה שכמובן לא משפר את צריכת הדלק.

 

אני בטוח שיותר מאוחר יכנס מישהו ויתן הסבר יותר מדוייק על הסיבה לירידה בביצועים במזג אוויר חם.

 

איתמר.

 

+1

 

מחזק את הדברים, הוסבר בצורה טובה מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם העובדה שבמזג אוויר חם מולקולות האוויר מרוחקות זו מזו והאוויר דליל יותר. מבחינת המנוע מה שזה אומר הוא שבכל סמ"ק של אוויר יש פחות מולקולות של חמצן (בהשוואה למזג אוויר קר), מה שלא מאפשר תערובת אוויר-דלק אופטימלית וכתוצאה מכך ירידה בביצועים. גם מערכת הקירור שעובדת נמרצות מעמיסה על המנוע, מה שכמובן לא משפר את צריכת הדלק.

 

במזג אוויר חם אכן יש פחות אטומי חמצן ביחידת נפח של אוויר. זה לא גורם לתערובת האוויר-דלק להיות לא אופטימלית, כי ברכבים מודרניים המחשב יודע לזהות את ההעשרה המיותרת של התערובת ומקצר את זמן ההזרקה בהתאם לצורך. יחס התערובת הרצוי (שאינו היחס האופטימלי רוב הזמן בכל מקרה, כשקר או כשחם) נשמר בלי קשר לטמפרטורה, אבל העובדה שפחות דלק מוזרק אכן מורגשת בביצועי המנוע.

מי שמכיר היטב את הרכב שלו, בהחלט מרגיש "שיפור" בביצועי הרכב כאשר מזג האוויר קר במיוחד.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מולקולות, אטומים, מה אני מבין בזה :wink:

הירידה בביצועים מורגשת גם מורגשת. מעניין אבל שאם משך ההזרקה מתקצר, למה צריכת הדלק עולה?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועם כל מחשבי המנוע, החיישנים , הממירים ושאר ירקות ירוקים התערובת לא מתוקנת?

נשמע לי מוזר, לא מדובר ברכב גודש שצריך לדחוס.

 

זה נכון, המחשב מנוע מתקן והביצועים נפגעים במעט (תערובת ענייה).

 

קצת מתחום התעופה, במטוסים הישנים השליטה בתערובת נעשית באופן ידני ואכן מבצעים תיקונים קלים בימים חמים בדיוק כמו שמתקנים בשינויי גובה מאותה הסיבה (אויר דליל יותר כשהטמפרטורה עולה ובטיפוס לגובה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...