Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5927 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

החל ממחר בבוקר בכבישים בין-עירוניים בשעות היום אין עוד חובה לנסוע באורות דולקים.

חובת הנסיעה באורות דולקים בשעות היום נכנסת לתוקף מידי שנה בתחילת דצמבר ומתבטלת ב 31 במארס.

עם זאת ממליצים מומחי תחבורה להמשיך לנסוע באורות דולקים בכל שעות היממה, מה שמשפר את הנראות של הרכב בכביש.

רכב דו גלגלי חייב בכל ימות השנה ובכל הכבישים לנסוע באורות דולקים.

 

 

 

"ידיעות אחרונות"

עמוד 26

31/3/10

 

נסיעה טובה לכולם.

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מישהו יודע האם יש עוד מדינה בעולם בה חובה על פי חוק לנסוע עם אורות דולקים במשך X ימים בשנה, ללא תלות בתנאי הדרך?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
עם זאת ממליצים מומחי תחבורה להמשיך לנסוע באורות דולקים בכל שעות היממה, מה שמשפר את הנראות של הרכב בכביש.

 

מעניין מיהם "מומחי" התחבורה המדוברים, כנראה אותם ה"מומחים" שקבעו שהמהירות הורגת ואותם אלה שהמליצו על הדבקת מחזירי אור במכוניות הישנות מאחור, מכיוון שזה יותר "בולט".

 

הדלקת אורות בשעות היום לא תורמת לבטיחות. קרינת ועוצמת השמש בישראל גבוהה מאוד, מה שגורם לנורות החזית לא להיראות כמעט בכלל. בשורה התחתונה זהו עוד חוק שכל מטרתו זה להגדיל את קופת האוצר על חשבון הנהגים התמימים.

 

אני מוכן לחתום על זה ש- 90% מקוראי הפורום משוכנעים במאת האחוזים שהדלקת אורות מגדילה את הבטיחות. כאחד שפעיל בתחום המטארולוגיה ועוקב אחרי מזג האוויר והשמש בפרט (יש לי תחנה מטארולוגית בבית) אני יכול לומר שהדלקת האורות מיותרת, נקודה!

 

חצי חורף נסעתי עם אורות כבויים, בכל סוגי הכבישים. הדלקתי אורות ביום רק בתנאי מז"א קשים. אגב, אני אחסוך לכם את התגובות הבאות מראש, ואומר שהמחקרים שנעשו בקצה השני של העולם לא תקפים לאיזור המזרח התיכון, האקלים שונה. בקנדה תדליקו אורות גם ביום.

 

מומלץ לכבות אורות ביום. הדלקת אורות מעמיסה במעט על המצבר והאלטרנטור, מגדילה במעט את צריכת הדלק ושורפת נורות בכמויות (הידעתם שנורה ראשית H7 עולה מעל 60 ש"ח?) גם פה אני אחסוך לכם את התגובות שאומרות: "אתה מדבר שטויות", ורק אומר שהנ"ל נבדק מול גורמים מקצועיים במוסכים מורשים (ולא מורשים) ואכן כך הדבר.

 

מבחינתי כל שודד דרכים במדים (שוטר מתנ"א) האוכף את חוק האורות במז"א נאה הוא פשוט גנב/שודד, כנ"ל אלו שאוכפים מהירות מתחת ל- 121 קמ"ש. מדובר בגנבים, שודדים ונוכלים - אין הבדל בינם לבין שודדי בנקים, גנבי מכוניות וגנבים הפורצים לבתים.

פורסם

אפשר בבקשה לדעת מאיזה שעה בערך רצוי שאדליק את האורות? או פשוט על פי שיקול דעת מתי שאני רואה כבר שמתחילה שקיעה להדליק?

 

תודה :-)

פורסם

stio, בנוגע לשריפת הנורות: לדעתי הכל תלוי ברכב, באיביזה 95 שיש לי כרגע כבר שנה שלמה לא נשרפה נורה אחת אפילו, למרות ההקפדה להדליק אורות ביום לפי החוק. בפונטו 96 שהיתה לפני כן, כל כמה חודשים היתה נשרפת נורה, כל פעם בצד אחר..

מה שכן, חבל על הדלק, אבל אני לא מאמין שההבדל משמעותי.

פורסם

היבט נוסף: ברכב קודם שהיה לי נגמר לי מצבר כיוון ששכחתי לכבות את האורות. ברכב שקניתי בינתיים יש זמזום המתריע ע"כ - הטרדה לא פשוטה. אני נוסע מידי יום מחוץ לעיר ושמח שנגמר העניין הזה.

גם אני חושב שיש תועלת בטיחותית בהדלקת אורות ביום, אבל בתנאים מסויימים ולא באופן גורף. היות וקשה להגדיר בחוק את התנאים האלו נקבעה תקופת החורף. אני מסכים שאכיפת החוק ביום שמש מתאימה למדיניות המשטרע, כלומר כסף למדינה ולא יותר.

פורסם

חבל על הדלק, אבל אני לא מאמין שההבדל משמעותי.

תוספת צריכה היא בסביבות ליטר לשעה.

 

במילים אחרות אם אתה נוסע שעתיים ביום במשך 20 ימים בחודש, זה הופך להיות משמעותי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

לא יודע מה איתכם - אבל אני יודע שבשבילי כל הרכבים עם אורות דלוקים בולטים ומזוהים יותר.

גם בימי שמש חזקה.

 

בעיניי אין שום ספק שחלקיק שניה שנחסך ממיני בזיהוי הרכב זה חשוב.

 

בקנדה לא רק שחייבים להדליק אורות אלא כל הרכבים מגיעים מהחנות כבר מחוותים כך שאורות נדלקים מיד.

לא יודע האם זה אורות של פנסים ראשיים כי יש להם שם מושג של DAYTIME RUNNING LIGHTS.

 

אולי יש עוד מדינות עם כזה סידור.

 

לגבי צריכת דלק - אני לא מאמין שזה ליטר לשעה. אולי בסרק.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם
מישהו יודע האם יש עוד מדינה בעולם בה חובה על פי חוק לנסוע עם אורות דולקים במשך X ימים בשנה, ללא תלות בתנאי הדרך?

 

איתמר.

 

כמובן שיש.

 

בקנדה ובדינות סקנדינאביה למשל חובה לנסוע עם אורות דלוקים במשך כל ימות השנה, ביום ובלילה.

 

יותר מזה - כל המכוניות בשווקים האלו מגיעות מהיצרן עם מערכת ( DRL (Daytime Running Lights - כלומר האורות נדלקים אוטומטית עם פתיחת סוויצ' ואתה יכול רק להחליף בין אור גבוה לנמוך.

 

במכוניות חדשות יותר המערכת הזאת שוכללה, ובשעות היום היא מפעילה את האורות בכ 80% מהעוצמה הרגילה, מה שלא נראה כמעט לעיין, אבל מאריך את חיי הנורות.

 

 

פורסם
מעניין מיהם "מומחי" התחבורה המדוברים, כנראה אותם ה"מומחים" שקבעו שהמהירות הורגת ואותם אלה שהמליצו על הדבקת מחזירי אור במכוניות הישנות מאחור, מכיוון שזה יותר "בולט".

 

הדלקת אורות בשעות היום לא תורמת לבטיחות. קרינת ועוצמת השמש בישראל גבוהה מאוד, מה שגורם לנורות החזית לא להיראות כמעט בכלל. בשורה התחתונה זהו עוד חוק שכל מטרתו זה להגדיל את קופת האוצר על חשבון הנהגים התמימים.

 

אני מוכן לחתום על זה ש- 90% מקוראי הפורום משוכנעים במאת האחוזים שהדלקת אורות מגדילה את הבטיחות. כאחד שפעיל בתחום המטארולוגיה ועוקב אחרי מזג האוויר והשמש בפרט (יש לי תחנה מטארולוגית בבית) אני יכול לומר שהדלקת האורות מיותרת, נקודה!

 

חצי חורף נסעתי עם אורות כבויים, בכל סוגי הכבישים. הדלקתי אורות ביום רק בתנאי מז"א קשים. אגב, אני אחסוך לכם את התגובות הבאות מראש, ואומר שהמחקרים שנעשו בקצה השני של העולם לא תקפים לאיזור המזרח התיכון, האקלים שונה. בקנדה תדליקו אורות גם ביום.

 

מומלץ לכבות אורות ביום. הדלקת אורות מעמיסה במעט על המצבר והאלטרנטור, מגדילה במעט את צריכת הדלק ושורפת נורות בכמויות (הידעתם שנורה ראשית H7 עולה מעל 60 ש"ח?) גם פה אני אחסוך לכם את התגובות שאומרות: "אתה מדבר שטויות", ורק אומר שהנ"ל נבדק מול גורמים מקצועיים במוסכים מורשים (ולא מורשים) ואכן כך הדבר.

 

מבחינתי כל שודד דרכים במדים (שוטר מתנ"א) האוכף את חוק האורות במז"א נאה הוא פשוט גנב/שודד, כנ"ל אלו שאוכפים מהירות מתחת ל- 121 קמ"ש. מדובר בגנבים, שודדים ונוכלים - אין הבדל בינם לבין שודדי בנקים, גנבי מכוניות וגנבים הפורצים לבתים.

 

מאד שמח שיש לך שיקול דעת בריא להחליט מתי צריך להפעיל אורות ומתי לא, אבל הנהג הממוצע לא יודע וגם לא אכפת לו. לכן יצא חוק שמכריח לנהוג עם אורות דולקים. מזגן, מערכת והגה כוח מעמיסים על מצבר ואלטרנטור. בוא נוותר על כל אביזרי הנוחות כי זה מעלה את הבלאי של הרכב ב-0.0000001%. וכן, ידעתי שנורה ראשית עולה מעל 60 שקלים. העובדה "המזעזעת" הזאת לא מונעת ממני לנהוג עם אורות דולקים ביום כל השנה. אם הרכב שלך שורף נורות בכמויות יש בעיה במערכת החשמל. כנס למוסך.

פורסם

גיא, אני נוסע משהוא כמו 55 אלף קילומטר בשנה, אורות דלוקים רוב הזמן. מחליף נורות ראשיות בערך פעם בשנתיים- שלוש.

כך שלא נראה לי שזה גורם משמעותי.

 

 

פורסם

גיא, טוב שחזרת לפורום. היה כאן משעמם בלעדיך.

בתחום המטארולוגיה לא אתווכח איתך, אבל בנהיגה דווקא כן. לדעתי (ואני רציני לגמרי ללא טיפה ציניות) אתה לא עושה מספיק קילומטרים כדי שדעתך תילקח ברצינות.

 

אני שמח שברכבי קיימת התראה על אורות דולקים בתום הנסיעה. ככה אני מדליק אורות כל יום, הכל היום, ולא שוכח לכבות

אני ממליץ לכולם לעשות כך

סעו בזהירות

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
תוספת צריכה היא בסביבות ליטר לשעה.

 

במילים אחרות אם אתה נוסע שעתיים ביום במשך 20 ימים בחודש, זה הופך להיות משמעותי.

אשמח לדעת מהו מקור החישוב.

פורסם

נראה לי שהוא דיבר על המנורות של המגבר או משהו :shock:

 

איך ליטר לשעה?!

אשמח כמו שאמרו לפניי, לראות את החישוב.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5927 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...