Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה לגבי רכב ליסינג מהעבודה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6064 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הזמנתי רכב ליסינג מהעבודה לפני כשבועיים (לפני 2010) ונאמר לי שאין את הרכב המבוקש עד לפברואר 2010.

 

שאלתי היא:

האם החוזה שלי יושפע מהשווי מס החדש? זאת אומרת מרגע קבלת הרכב שזה יהיה ב-2010 כבר.

או שמע זה מרגע הזמנת הרכב? שזה לפני 2010.

 

תודה

פורסם

מה שקובע זה מועד רישום הרכב במכס.אם נאמר לך שתקבל את הרכב בפברואר 2010, הרכב יגיע לארץ בסוף ינואר-תחילת פברואר 2010 ושווי המס יחושב לפי השיטה החדש.

לפי הלוחות שפורסמו השבוע, התוספת לרכב מקבוצה 2 ששויו 115K היא סה"כ 200 ש"ח בברוטו שזה בערך 80 ש"ח בנטו לחודש, לא צריך להכנס לפאניקה בגלל זה.

פורסם

תודה על התגובה המהירה

 

נכון, אני יודע שזה לא בהכרח הבדל גדול במחיר, וזה באמת בסביבות 70 שח בחודש.

העניין הוא שמבחינתי הרכב הוזמן לפני 2010 זה שאין לחברת ליסינג את הרכב במלאי זה לא בעיה שלי לא? אני הזמנתי.

או שמא זה באמת כמו שאתה מתאר שזה ברגע שהוא נרשם במכס בארץ שזה יהיה בפברואר 2010

פורסם

ברור שזו בעיה שלך, אף אחד לא חייב להחזיק רכבים במלאי כדי שתשלם פחות 70 שקל בחודש. כמו כן ישנם רכבים רבים שכן במלאי ואתה יכול לבחור באחד כזה.

 

מסתבר שחלק מהיבואנים לא היו ממש ערוכים למצב ובצדק, כי כשרואים את הנתונים קשה להבין מה יגרום לצרכן הליסינג הממוצע לבקש לחדש את חוזה הליסינג כדי לחסוך 70 ש"ח בחודש. אם כבר הייתי מצפה שיבטלו ולא יחדשו, במיוחד לקראת שנת 2011 שאז שווי השימוש בשתי השיטות יהיה קרוב ל3K ש"ח.

פורסם

מדובר על יותר מ 70 ש"ח נטו, משהו יותר לכיוון 200-300 ש"ח

 

אבל זאת לא הנקודה, אם הזמנת קורולה או ג'טה, אין במלאי ולא יהיה עד פברואר

 

המלצה ידידותית תיקח רכב אחר שיש במלאי, כי קורולה היא לא בדיוק מלכת הליסינג ויש רכבים טובים ממנה.

פורסם

הלוואי וזה היה תלוי בי בחירת הרכב, טיוטה קורולה זה הרכב שכולם מקבלים אצלנו ולא ניתן לבחור רכב אחר לצערי, אחרת באמת יכולתי לקבל עוד השנה, כי יש להם מזדה במלאי.

הבנתי אז אכן אני יושפע מהשווי החדש (חשבתי שלא)

 

תודה לכם

פורסם

למרות שזה יהיה יקר יותר משנה לשנה בשווי מס החדש, עדיין שעושים את החישוב בין רכב פרטי לרכב ליסינג משתלם יותר לקחת רכב ליסינג, וזאת בגלל שיש ירידת ערך, תיקונים שאי אפשר לדעת, ביטוחים ודלק כמובן.

טיוטה קורולה אוטומטי הוא לא רכב טוב?

פורסם

טויוטה גיר אוטומט רגיל (לא רובוטי!) רכב מצוין. לגבי הכדאיות זה תלוי בכמה ק"מ אתה עושה בשנה ובכמה מורידים לך מהברוטו. יש מחשבונים שאתה יכול להעזר בהם כמו זה:

 

http://www.ccalcs.com/php/index.php?page=LeasingCalc

 

באופן כללי אם אתה כמו העובד הממוצע: גר עד 35 ק"מ מהעבודה ולא נוסע יותר מ30K ק"מ בשנה, הליסינג ממש לא משתלם, ומדובר בהפסד של עשרות אלפי שקלים ב3 שנים, אבל לך תגמול אנשים מהליסינג.

פורסם

אני גר כ-30 ק"מ מהעבודה אבל אני לא מגיע ל30K אני עושה בסביבות 22K-24K בשנה,

מה עם הכסף שאתה מפסיד על הרכב כל שנה (רכב בן 4 לדוגמא)

מה עם פתאום מתקלקל הגיר או המצבר וכו' וכו'

 

מה שכן זה זול זה לא וביחוד שיירד עכשיו עוד איזה 80 שח ויתווסף לחבילה שהיא גם ככה יקרה.

פורסם
למרות שזה יהיה יקר יותר משנה לשנה בשווי מס החדש, עדיין שעושים את החישוב בין רכב פרטי לרכב ליסינג משתלם יותר לקחת רכב ליסינג, וזאת בגלל שיש ירידת ערך, תיקונים שאי אפשר לדעת, ביטוחים ודלק כמובן.

 

אני מקווה שבעבודה שלך אתה לא מגיע למסקנות גורפות כאלה של שחור ולבן בלי לבדוק את הנתונים, אחרת המעסיק שלך יפשוט את הרגל.

אתה טועה בגדול.

יש לי מכונית בליסינג שנתתי אותה לאשתי לשימושה.

כבר היום, בשווי רכב של 1860 ש"ח ובהנחה שאם אחזיר את הרכב אקבל עוד 3500 ש"ח לברוטו, אני מפסיד כמעט 1000 ש"ח נטו כל חודש, לעומת מצב שבו אקנה רכב זהה (פוקוס חדשה) - וכן, אני לוקח בחשבון דלק (רכב הליסינג שלי צורך דלק ב 800 ש"ח כל חודש, הצריכה הכי נמוכה בחברה בה אני עובד, לפי דוחות הפזומט), אובדן ערך, תיקונים ועלות ההון.

 

למה אני ממשיך להחזיק? כי אם אשתי נתקעת עם האוטו בדרך להוציא את הילד מהגן, היא מקבלת פתרון מיידי מחברת הליסינג.

למרות זה, עוד שנה וחצי כשיגמר הליסינג, נראה לי שאוותר עליו.

בשווי רכב שהולך להיות לקבוצה 2 זה כבר ממש ממש שריפת כסף בשבילי להחזיק רכב צמוד.

פורסם
אני מקווה שבעבודה שלך אתה לא מגיע למסקנות גורפות כאלה של שחור ולבן בלי לבדוק את הנתונים, אחרת המעסיק שלך יפשוט את הרגל.

אתה טועה בגדול.

יש לי מכונית בליסינג שנתתי אותה לאשתי לשימושה.

כבר היום, בשווי רכב של 1860 ש"ח ובהנחה שאם אחזיר את הרכב אקבל עוד 3500 ש"ח לברוטו, אני מפסיד כמעט 1000 ש"ח נטו כל חודש, לעומת מצב שבו אקנה רכב זהה (פוקוס חדשה) - וכן, אני לוקח בחשבון דלק (רכב הליסינג שלי צורך דלק ב 800 ש"ח כל חודש, הצריכה הכי נמוכה בחברה בה אני עובד, לפי דוחות הפזומט), אובדן ערך, תיקונים ועלות ההון.

 

למה אני ממשיך להחזיק? כי אם אשתי נתקעת עם האוטו בדרך להוציא את הילד מהגן, היא מקבלת פתרון מיידי מחברת הליסינג.

למרות זה, עוד שנה וחצי כשיגמר הליסינג, נראה לי שאוותר עליו.

בשווי רכב שהולך להיות לקבוצה 2 זה כבר ממש ממש שריפת כסף בשבילי להחזיק רכב צמוד.

 

אז תכניס לחישוב את מקדם "האשה הנתקעת בדרך לגן" .

כל פעם שהיא נתקעה בשנה וחצי האחרונות זה היה עלול לעלות לך נניח 50-100 שח מוניות ספיישל ליום.

תכפיל את מספר הפעמים ותכניס לנוסחה האם זה עונה על השאלה שלך "למה אני ממשיך להחזיק?"

פורסם

אז כנראה לא עשית את החישוב הכללי של רכב פרטי

נכון שיש הרגשה שברגע ששילמת את כל הביטוחים אז מה שאתה משלם זה רק דלק (במידה ואין תיקונים )

אבל זה לא נכון תעשה את החישוב השנתי הכולל ותראה שהפער בין ליסינג לפרטי הוא לא כ"כ גדול.

פורסם

בעוונותי אני גם רו"ח, אז עשיתי את כל החישובים של אחזקת רכב פרטי - ביטוח, ירידת ערך, מחיר ההון (4% זה הריבית שאני מקבל היום על אג"ח כמעט חסר סיכון), תיקונים לא צפויים של 5000 ש"ח ודלק.

 

חוץ מזה, גם אם לא הייתי יודע חשבון יש לי גם פוקוס פרטית (ידנית - ולכן היא משמשת אותי :lol: ) ואני יודע מה עלויות האחזקה שלה בדיעבד.

האם להחזיר את הרכב או לא זו דילמה יום-יומית בשבילי (וצודק מי שכתב שאפילו אם אשתי תיסע במוניות במקרי תקלה, עדיין שווה להחזיק רכב פרטי).

השיקולים למה אני כן נשאר עם הרכב בינתיים הם לא כלכליים.

בשורה התחתונה - אם טוב לך עם רכב הליסינג אז תישאר איתו.

אם אתה רוצה לעשות שיקולים כלכליים, אז תבדוק מה הקילומטרז' השנתי שלך.

רכב ליסינג מתחיל להשתלם לא לפני 25 אלף ק"מ בשנה.

פורסם
בעוונותי אני גם רו"ח, אז עשיתי את כל החישובים של אחזקת רכב פרטי - ביטוח, ירידת ערך, מחיר ההון (4% זה הריבית שאני מקבל היום על אג"ח כמעט חסר סיכון), תיקונים לא צפויים של 5000 ש"ח ודלק.

 

חוץ מזה, גם אם לא הייתי יודע חשבון יש לי גם פוקוס פרטית (ידנית - ולכן היא משמשת אותי :lol: ) ואני יודע מה עלויות האחזקה שלה בדיעבד.

האם להחזיר את הרכב או לא זו דילמה יום-יומית בשבילי (וצודק מי שכתב שאפילו אם אשתי תיסע במוניות במקרי תקלה, עדיין שווה להחזיק רכב פרטי).

השיקולים למה אני כן נשאר עם הרכב בינתיים הם לא כלכליים.

בשורה התחתונה - אם טוב לך עם רכב הליסינג אז תישאר איתו.

אם אתה רוצה לעשות שיקולים כלכליים, אז תבדוק מה הקילומטרז' השנתי שלך.

רכב ליסינג מתחיל להשתלם לא לפני 25 אלף ק"מ בשנה.

 

בפוקוס היה לך 5000 שח תיקונים בשנה ?!?!?

×
×
  • תוכן חדש...