Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6087 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

The higher voltage developed in the amplifier's internal switching power supply will allow the audio output voltage swing to be greater. This allows the amplifier to produce more power into the speakers connected to the amplifier's output terminals.

 

זה מה שכתוב

זאת הנוסחא

U^2/R=P

 

כנראה מישהו שכך שיש עוד נוסחאות לחישוב הספק,אפשר לראות שככל שנעלה את המתח נקבל יותר הספק.

אני מניח שמישהו למד פה חוקי אוהם?

HU: CLARION 785 BI-AMP AMP:SUNDOWN SAX100.4C\SAE1200D COMP:HYBRID CLARUS 6C\ HYBRID L1PRO SUB: AA HAVOC 15

  • תגובות 103
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ניר, לדעתי יש לך בעייה בהבנת אופן הפעולה של מגבר בסיסי.

אי מקווה שברור לך שמגבר מרים את מתח הכניסה.

זו הסיבה שספק המתח במגבר כולל שנאי (בודד או זוג).

גם מגבר סיני של 400 ש"ח עובד עם שנאי שמרים מתחים.

אבל גם אתה וגם eliko טועים.

אתה יודע למה?

כי העלאת מתח לא נותנת יותר ואטים.

 

תקרא ותבין שמה שכתוב כאן זו טעות קשה:

 

מה זה לתת לנו יותר ואט ב-ת-ו-ך המגבר?!

שטויות.

 

למגבר נכנס מתח הרכב (

המגבר מקפיץ את הוולטז' בתוך המגבר אבל במקביל הזרם יורד.

לכן אתה בחיים לא תקבל יותר הספק בתוך המגבר,

יש מעלה מתח. תפקידו להרים את המתח. הוא לא נותן יותר ואט.

מגבר לא יכול לייצר יותר ואטים ממה שנכנס אליו.

וחוץ מזה, אתה יודע למה כל הזמן מזכירים את הפיוזים?

כי זה ה'ואט' שנכנס למגבר. זה בעצם הספק הכניסה.

ותמיד, אבל תמיד, הספק היציאה יהיה קטן יותר מהספק הכניסה (בגלל הנצילות).

בהצלחה.

 

אז שוב, אתה טועה.

אני אצטט לך את מה שאלי העלה אבל במלואו, כדי שזה יהיה יותר ברור.

הפתיחה של זה היא כזאת:

 

A power amplifier takes an input signal, usually a preamp level signal, which has both low current and low voltage characteristics, and produces an output which will have higher current and voltage levels.

 

זה תפקידו של המגבר.

כיצד הוא עושה זאת?:

 

Most amplifiers have a special circuit (switching power supply) to boost the available battery/charging system voltage to a higher voltage. The higher voltage developed in the amplifier's internal switching power supply will allow the audio output voltage swing to be greater. This allows the amplifier to produce more power into the speakers connected to the amplifier's output terminals.

 

מה הקשר עכשיו לHIGH_CORRENT כפי שהעלתה בתגובה לאלי?

 

ככל שתעלה יותר וולטאז' כך תוכל להפיק יותר הספק במכפלה הזאת.

בדיוק כפי שאתה אומר, הספק= מכפלה של זרם ומתח.

משמע- אם אני מעלה אחד מהם(זרם או מתח) אז ההספק שלי יגדל.

כלומר עם העלנו את הוולטאז' נקבל יותר הספק.

 

כנראה אתה לא מבין איך עובד שנאי, איך עובד ספק, ואיך מגבר בנוי מבחינת העלת זרם.

 

אבל זאת לא הנקודה.

 

הנקודה היא למה אתה מתחתילה בוחר בכל שרשור העוסק במוצרי סאן-דאון, להתכתש?

מה בדיוק מפריע לך בעניין הזה? כואב לך שיש מוצרים טובים שנמכרים? שהיבואן מתפרנס?קנאה?

זה הרי ברור כשמש, כי אתה לא מגיב בשרשורים שעוסקים במוצרים אחרים, אך ורק במותג הזה ובנסיון להכפיש אותו בכל רגע נתון.

ככה זה מצתייר לכולם.

ומרוב הריצה הזאת, אתה גם לא שם לב שאתה גם מטעה.

under construction..

פורסם

זה שהסאנדאון 1000D הוא מגבר מצויין בעל יחס מעולה של תמורה למחיר, ידוע. לא מנתונים מלשמוע במפגשים למה הממזר הקטן מסוגל.

ואני גם תומך בדני שאנחנו לא שומעי וואטים וכל עוד יש לי מוצר שעומד במבחן התוצאה בצורה טובה, אני מרוצה.

 

אלעד, מצטער שאני חוזר לדבר על חשמל, חשוב לי להבין את הנושא.

 

בבדיקה שניר ציטט כתוב:

 

Voltage = 32.19 Volts

Current = 34.6 Amps

Supply = 14.4v rest dropping to 12.5 volts

Power = 1113 Watts

 

 

ז"א, אומנם קיבלנו עליה במתח, אך הזרם ירד.

למה זה קורה ? למה אני לא יכול לקבל 75 אמפר ב 32 וולט אלא רק 34?

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

פורסם

חבל שהדיונים האלה תמיד מתלבשים על אשכולות שלא קשורים בכלל, כי יש פה המון למידה מכל זה.

 

כולם צודקים, הספק המוצא לא יכול להיות יותר גדול מהספק המוצא, והוא אפילו קטן ממנו בגלל הפסדים כאלה ואחרים.

ואני מסכים שערך הפיוזים יכול להעיד על ההספק המקסימלי שהמגבר צורך!

אך מה שאתם לא לוקחים בחשבון זה את התנגדות הכניסה של הדקי כניסת המתחשהיא מאוד מאוד גדולה כדי לבטל כמה שיותר מפלי המתח על הכבל מתח.

ושבהתנגדות המוצא יש לנו אלמנט שהתנגדותו היא אוהמים בודדים!

העלת המתח בתוך המגבר קוראת אך ורק בגלל עקרון הפעולה של המוספטים ומעגלי המוצא במגבר.

 

עריכה: לשאלתך ישראל, ההספק הוא קבוע, ומהנוסחא P=U*I אתה יכול לראות שאם אתה מעלה את המתח U הזרם I חייב לרדת. זה חוק בסיסי בחשמל.

:cry: !!SOLD!!

פורסם

מסכן אלעד...בסה'כ הבחור שאל שאלת תם לגבי סוג הגברה ולא תיאר לעצמו איזו תיבת פנדורה יש כאן...השרשור סטה לגמרי מהנושא.

יש הבדל משמעותי בין הארסנל והאודיופיל.הספק,איכות ועוד.מגבר שיתאים לאודיופיל יתאים אולי למחצה לארסנל.

אתהחייב להינעל על הסאב שברצונך לקנות.

זו שאלה חשובה מה קונים קודם אבל עצתי לך ללכת על מונו שגמיש בכל סוגי ההתנגדויות(4 ,2 ו1 אוהם).קל יותר להתאים סאב למונו מאשר ההיפך.

פורסם

חברה נו באמת, יכול להיות שזה ויכוח עקרוני עם המגבר עומד או לא בהכרזות שלו אבל...

 

אתם באמת חושבים שתצליחו להבדיל בעוצמה בין 1000 וואט ל930 וואט, נו באמת.

לא היתה מערכת עם המונו הזה שבה הסאב לא נשמע טוב ללא קשר לעוצמה שהמגבר מוציא.

במחיר שבו הוא נמכר באמת שאין אופציה אחרת טובה יותר (מניסיון, בזמנו חיפשתי).

 

 

מספיק עם השטויות

 

 

אלי

 

פורסם

התנגדות הפיוז לא משתנה בזמן, לפיוז יש התנגדות אוהמית טהורה.

התנגדות הפיוז משתנה כפונקציה של טמפ'.

 

כאשר הטמפרטורה היא זאת שתלויה בזרם ובזמן שהזרם זורם בפיוז.

כל עוד בפיוז זורם זרם מתחת לערך הנקוב שלו התנגדות הפיוז קבוע (פחות או יותר).

הערך הנקוב של הפיוז מבטיח שהפיוז ישרף תוך זמן שגם נתון על ידי היצרן, אבל שורה תחתונה הפיוז ישרף בערך הנקוב שלו תוך זמן ממש קצר.

ככל שזרם שמתקרב לערך הנקוב של הפיוז זורם במשך יותר זמן הוא מחמם את המוליך בפיוז, התנגדות הפיוז עולה, כאשר המתח שנופל על הפיוז קבוע הזרם עולה וממשיך לחמם את הפיוז עד שהוא נשרף.

 

ולא אמרתי שערך הפיוזים מעיד על הספק המגבר, תקרא את מה שרשמתי:

"ואני מסכים שערך הפיוזים יכול להעיד על ההספק המקסימלי שהמגבר צורך!"

 

:cry: !!SOLD!!

פורסם

בוא נסכם את זה ככה:

אם אתה הולך על AA,אז הגברה תהיה סנדאון

אם אתה הולך על אודיאופיל-אז סאונדסטרים תהיה הגברה טובה.גם ככה לא תצתרך לרדת ל1 אוהם ובטח לא תצטרך

1000 WRMS.

ECLIPSE 7200 MK II

AUDISON VRX 4.300CS @ BRAX MATRIX 6.1PP,BRAX MATRIX 1.1

CELESTRA FA2150X @ IMAGE DINAMICS IDMAX 10

פורסם
חברה נו באמת, יכול להיות שזה ויכוח עקרוני עם המגבר עומד או לא בהכרזות שלו אבל...

אתם באמת חושבים שתצליחו להבדיל בעוצמה בין 1000 וואט ל930 וואט, נו באמת.

אלי

זה לא נושא הויכוח.

אין לי ויכוח לגבי מגבר שעומד או לא עומד בהצהרות. זה ממש לא מעניין. יש אמת אחת-מבחן התוצאה ברכב.

 

אני פשוט לא מוכן לקבל אנשים שכותבים שטויות, ועוד עושים את זה בצורה בוטה.

מה זה? :-P

 

אני לא מתכוון לרדת לרמה הנמוכה הזו. מצטער.

להסביר לניר שוב ושוב שההספק בשני הצדדים של השנאי הוא קבוע?

לתת לו לינק על חוק שימור האנרגיה?

את האמת?

אין לי כוח.

 

אנשים מכובדים ניסו להסביר לו:

ניר עם כל הכבוד, אני לא מבין הרבה באלקטרוניקה, אבל ממה שאני כן זוכר

BEEKER צודק בהחלט, בכל זאת אין דבר כזה ארוחות חינם, אתה לא מגביר

משהו בלי להוריד ממשהו אחר, אחר חברת החשמל היתה עושה מזה מיליונים:wink:.

 

ניר, תבדוק שוב את עצמך.

 

אלי

אבל זה לא נורא. תמיד יש מועד ב'.

 

IMO אם מישהו חושב שמגבר מסויים הוא טוב , זה לגיטימי. לא צריך לתמוך את זה בפיוזים או בנוסחאות.

אני מכיר מגברים טובים שמוצהרים 50 ואט לערוץ ונשמעים לא פחות ממעולה.

ולא צריך נוסחאות כדי להסביר ששומעים טוב.

זו דעתי.

 

אבל ...

אם מעלים טיעונים טכנים, אז לפחות לבדוק את נכונותם.

 

בשביל זה בדיוק נועדו המעלי מתח בתוך המגבר, כדי להקפיץ את הוולטז' ולתת לנו יותר וואט ב-ת-ו-ך המגבר ,

ספקי מתח לא יכולים לתת לנו יותר וואט ב-ת-ו-ך המגבר. ולמה?

כי לכל שנאי יש 2 צדדים. (יש נוסחא למי שמעוניין בויקיפדיה)

בהספק קבוע-אם נכנס מתח נמוך בצד אחד של השנאי ויצא מתח גבוה בצד האחר שלו,

אז הזרם בצד השני חייב לרדת. (וזו התשובה של srool שראה בדוגמא בדיוק את התופעה של ירידת זרם).

 

השנאי יודע לשנות מתח. בשביל זה הוא שם.

הוא לא נותן ואטים לתוך המגבר, גם אם זה נשמע סקסי.

 

 

וציטוט באנגלית נראה מרשים.

Most amplifiers have a special circuit (switching power supply) to boost the available battery/charging system voltage to a higher voltage. The higher voltage developed in the amplifier's internal switching power supply will allow the audio output voltage swing to be greater. This allows the amplifier to produce more power into the speakers connected to the amplifier's output terminals.

אבל מה שהבחור שציטטתי כתב נשמע הגיוני, לא?

אבל לצטט באנגלית רק חצי משוואה זה לא רציני. וזה לא הגיוני.

 

אבל כולם מתעלמים מהודעות נכונות של אנשים אחרים?

arikg הבין בדיוק את מה שכתבתי בהתחלה. ההספק קבוע.

לשאלתך ישראל, ההספק הוא קבוע, ומהנוסחא P=U*I אתה יכול לראות שאם אתה מעלה את המתח U הזרם I חייב לרדת. זה חוק בסיסי בחשמל.

 

 

הוא גם כתב בצורה מדוייקת שערך הפיוזים יכול להעיד על הספק מקסימלי שמגבר צורך.

מגבר לא יכול לצרוך יותר מערך הפיוזים. הפיוזים יישרפו.

ולא אמרתי שערך הפיוזים מעיד על הספק המגבר, תקרא את מה שרשמתי:

"ואני מסכים שערך הפיוזים יכול להעיד על ההספק המקסימלי שהמגבר צורך!"

בהצלחה.

-

פורסם

לא לזה הייתה כוונת המשורר :) אבל העיקר ששנינו מסכימים, דרך אגב רעיון לא רע לבנות טבלה כפונק' של טמפ' אולי לפיה הסינים יוכלו לייצר פיוזים נורמליים מבלי שהפלסטיק יימס .

ערך הפיוז יכול לתת הערכה ולא יותר מזה עם סטייה מסויימת די גבוהה, לכוון כזה או אחר .

פורסם

וואוווו !!!

 

חברים יקרים,

 

צר לי לכתוב לכם - אבל עשיתם כאן סלט נוראי !

ניתן לראות שרבים האנשים כאן שכותבים שכלל וכלל לא מבינים מה המגבר עושה ואיך הוא עושה זאת.

 

ללא כל חישובים מסובכים ומיותרים, אנסה לחדד כאן מספר דברים :

 

תפקידו של המגבר הוא להגביר את עוצמת הסיגנל בכניסה, ולהוציא סיגנל ביציאה בעוצמה חזקה יותר.

איך המגבר מבצע את הפעולה הכל כך מסובכת הזו? באמצעות מתח המגיע אליו מהמצבר של הרכב.

 

תחשבו לצורך העיניין את פעולת מאוורר פשוט. המאוורר מגביר את עוצמת תנועת האוויר. הוא עושה זאת באמצעות המתח המגיע אליו מקווי החשמל בבית. ישנן 2 אפשרויות לבקרה על עוצמת המאוורר - 1. שינוי מתח העבודה ממנו ניזון המאוורר. (הקבלה למגבר ברכב - המתח מהמצבר). 2. שינוי עוצמת הרוח בכניסה למאוורר (הקבלה למגבר ברכב - הווליום ב- HU).

כך בדיוק עובד מגבר.

 

המגבר מגביר את הסיגנל בדרגת הכניסה שלו ע"י הגדלת המתח/וולטאג'/הפרש הפוטנציאליים לדרגה גבוהה יותר. בהנחה והנצילות היא גבוהה, אנו מסיקים שהזרם הינו קבוע, כך שהספק הסיגנל בדרגת היציאה של המגבר עולה.

(בדיוק לפי המשוואה מתח X זרם = הספק). המתח גודל, הזרם נשאר קבוע = ההספק עולה.

 

יש להבחין בין הספק (עוצמת) המגבר (היכולת להגביר), לבין הספק (עוצמת) האות/הסיגנל בדרגת הכניסה והיציאה. הספק המגבר הינו קבוע, כל עוד מתח העבודה של המגבר הינו קבוע. לכן, כל עוד עוצמת סיגנל הכניסה תהא קבועה, המגבר תמיד יגביר בעוצמה קבועה. ברגע שנוסיף צרכנים למערכת החשמל ברכב, מתח העבודה של המגבר יקטן, וההספק יקטן בדיוק ביחס ישר למתח. במידה ונגביר או נחליש את עוצמת אות הכניסה למגבר (באמצעות הווליום במערכת/בכל יחידת שליטה אחרת) עוצמת האות ביציאה מהמגבר תוגבר או תוחלש בהתאמה.

 

קצת היה לי קשה להבין את חיים היכן בדיוק קטן הזרם בכל הסיפור הזה ? אם ההתנגדות הינה זהה בכל מצבי העבודה - היכן כאן משתנה הזרם ? אשמח להבהרה. בנוסף, אשמח לקבל מחיים הסבר נוסף (ייתכן ואין אני משכיל דיו בתורת החשמל) על עיקרון פעולתו של השנאי, והיכן הוא משפיע בכל מערך ההגברה ?

 

רזי.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

פורסם

ספקי מתח לא יכולים לתת לנו יותר וואט ב-ת-ו-ך המגבר. ולמה?

כי לכל שנאי יש 2 צדדים. (יש נוסחא למי שמעוניין בויקיפדיה)

בהספק קבוע-אם נכנס מתח נמוך בצד אחד של השנאי ויצא מתח גבוה בצד האחר שלו,

אז הזרם בצד השני חייב לרדת. (וזו התשובה של srool שראה בדוגמא בדיוק את התופעה של ירידת זרם). מה הקשר לפעולת המגבר ??

 

השנאי יודע לשנות מתח. בשביל זה הוא שם.

הוא לא נותן ואטים לתוך המגבר, גם אם זה נשמע סקסי.

 

 

וציטוט באנגלית נראה מרשים.

 

אבל לצטט באנגלית רק חצי משוואה זה לא רציני. וזה לא הגיוני.

 

אבל כולם מתעלמים מהודעות נכונות של אנשים אחרים?

arikg הבין בדיוק את מה שכתבתי בהתחלה. ההספק קבוע. ממש לא !! הספק המגבר אינו קבוע!!

 

 

מעניין לדעת מהיכן המסקנה שההספק של המגבר הוא ערך קבוע ??

דבר נוסף שמעניין הוא מה הקשר לשנאי המתח של המגבר, שכל תפקידו הוא לדאוג למתח נכון להבטחת פעולה תקינה של המגבר.

מאחר וההנחה היא שמתח הכניסה למגבר הינו קבוע, אזי על מנת ליצור הספק גבוה יותר המגבר יצרוך זרם גבוה יותר. כתלות בעוצמת אות הכניסה למגבר ו/או מתח הכניסה למגבר (אלו שני דברים שונים, כפי שכתבתי בהודעתי הקודמת), כך משתנה הספק המגבר (שבשום פנים ואופן אינו קבוע !!).

 

רזי.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

פורסם

רנזי-

אני חושב שבאמירה של הספק קבוע לא היתה התייחסות לשינוי בסיגנל, אלא על מצב שבו ההספק הוא מקסימלי (שזה בעצמו מונח בעייתי כיוון שאנו מחפשים זאת בתנאי עבודה מסויימים מאוד).

 

בבדיקה שהועלתה פה, המתח עלה ל- 34 וולט והזרם היה 32 אמפר, כלומר, הוא נמוך מהזרם שיכול המגבר לצרוך (75A)

האם המגבר יכול למשוך 75A במתח הזה ולספק 2550 וואט ?

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6087 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...