Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6201 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עכשיו אני חושב שאני מבין למה בטויוטה 2007 שיש לי מהחברה בהילוך סרק בעמידה ברמזור הטורים כל הזמן קופצים כל כמה שניות מ500 ל750 ל1000 במחזוריות... :-D

 

נ.ב - זה קורה גם בלי שהמערכת תפעל

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
מרק

אין מצב שאני יוותר על וולים גבוה :-D

האם החלפת האלטרנתור יפתור לי את הבעיה ?

לאיזה אלטרנטור להחליף ?

לא תהיה לי בעיה עם מחשב הרכב בגלל האלטרנטור המשופר ?

עופר.י

 

עופר,

 

החלפת האלטרנטור לאחד בעל תפוקה גבוהה יותר לא תגרום שום נזק למחשב הרכב.

 

הבעייה שרוב האלטרנטורים בעלי תפוקת זרם גבוהה הזמינים לרכישה אצל החשמלאים הם אומנם מספקים את 'הסחורה' בסל"ד גבוה אבל בסל"ד סרק לפעמים המצב רק מחמיר.

 

עלייך לנסות לברר עם החשמלאים או אצל הייבואן לדיקו (ייבואן של בוש) האם קיים במלאי אלטרנטור מתאים לרכב שלך בעל זרם מוצא נקוב של לפחות 120 אמפר ובסל"ד סרק לפחות 60 אמפר (במידה ותחליט להחליף את האלטרנטור נחשב ביתר דיוק את ההספק של האלטרנטור)

http://www.ledico.com/parts/?did=9

 

אני מצרף לך דף נתונים לדוגמא של אלטרנטור של בוש הנקרא "HIGH OUTPUT ALTERNATOR", אלטרנטורים אלה תוכננו במיוחד עבור צרכנים כבדים הצורכים זרם גבוה בסל"ד סרק.

 

הארות

 

1. בדף הנתונים מתואר הקשר בין מספר הסיבובים של האלטרנטור (לא מנוע) וזרם המוצא.

 

2. הגדלת האלטרנטור תגדיל את צריכת הדלק בגלל עומס גבוה יותר על המנוע

 

3. תצטרך לבדוק האם החיווט החשמלי למערכת מסוגל לעמוד בזרמים הגבוהים ולדאוג שמפל המתח לא יעבור את 0.5 וולט.

AL1277HO.jpg

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק,

יש לך את העקומה של אלטרנטור 90 מול 120 של הגולף ?

אני מדבר על הדגם למנועי בנזין (שמגיע בAPK) מול הדגם 120 אמפר של הדיזלים.

פורסם

עתיד,

 

לצערי ייצרן הרכב וגם ייצרני OEM כמו בוש לא מפרסמים מידע זה לציבור.

 

אבל אני אנסה למצוא מידע מועיל.

 

ניתן למצוא רק מידע של אלטרנטורים לא מקוריים או בעלי ביצועים משופרים.

איזה כייף לי :)

פורסם

מה בערך המחיר של מוצר כזה עם עבודה ?

עופר.י

JOYING 7" ANDROID-> Audison bitOne

TRU S45->HAT Clarus C6+Legatia L3 | Genesis ST60->Morel MT230 | Sundown SAE-1200D->AA 12" Arsenal

 

פורסם

תלוי ברכב,

בVW אפשר להחליף אלטרנטור 90 אמפר ב120 אמפר של דיזל

בעלות של כמה מאות שקלים מפירוק

פלוס 100/200 שקל עבודה (3 ברגים, ממש קלי קלות)

פורסם
מרק,

יש לך את העקומה של אלטרנטור 90 מול 120 של הגולף ?

אני מדבר על הדגם למנועי בנזין (שמגיע בAPK) מול הדגם 120 אמפר של הדיזלים.

 

עתיד, האם אתה זוכר מה היא המידה החיצונית של הפולי של הקראנק במנוע APK ?

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק שלום וערב טוב.

 

סליחה שאני "נדחף" לת'רד, אבל אודה לך מאוד אם תוכל למצוא לי פרטים לגבי האלטרנטור של רכבי (אפלאוז 93 ידנית).

 

כמו כן כמה הוא נותן בסל"ד סרק.

 

תודה מראש

 

משה.

 

 

נ.ב.

 

כדאי אולי לפתוח שרשור דביק כמו השרשור על מידות הרמקולים ברכבים, שיתן מידע לגבי מערכת החשמל הבסיסית של כל רכב. וכל אחד ינדב את הידוע לו על מערכת החשמל ברכבו. ככה יהיה יותר קל לחברים בפורום לדעת איך לשפר ומתי.

HU: clarion 786Amp1: jbl 1004 Amp2: sundown audio sae1000d comp': polk audio 5251 db SUB:polk audio sr 12dvc

פורסם

עתיד,

 

לא הצלחתי להשיג גרף ביצועים של האלטרנטור כלומר הקשר בין סל"ד האלטרנטור לזרם המוצא. אבל כן השגתי את ערך זרם המוצא בסל"ד סרק וערכתי בדיקה מקיפה.

 

 

בחינת אפשרות שידרג אלטרנטור בגולף דור 4

 

פרטי הרכב

  • גולף דור 4 מנוע 2.0 ליטר, קוד מנוע APK מודל 2002
  • מהירות סיבובי סרק נעים בין 760-880 סיבובים לדקה (נתוני ייצרן)
  • קוטר הגלגלת (פולי) קראנק הינו 143 בעלת 6 חריצים

נתוני אלטרנטור מקורי תוצרת בוש 90 אמפר

  • דגם או טיפוס האלטרנטור KCB1 14V 50/90A
  • זרם מוצא (מכסימלי) נקוב של 90 אמפר במהירות סיבוב של 6000 סיבובים לדקה של רוטור האלטרנטור (פולי)
  • זרם מוצא של 50 אמפר במהירות סיבוב של 1800 סיבובים לדקה.

מהירות הסיבוב המעשית וזרם המוצא המעשי תלוים ביחס התמסורת בין הגלגלת (פולי) של הקראנק לפולי של האלטרנטור וצורת התמסורת (מצורף ציור) וסל"ד הסרק של המנוע

  • מהירות סיבוב מכסימלית מותרת של האלטרנטור נעה בין 18000-20000 סיבובים לדקה, המהירות המכסימלית תלויה בסוג המיסבים והפחמים ויכולת הקירור

במהירות המכסימלית האלטרנטור יכול לספק זרם הרבה יותר גבוה מהזרם הנקוב אבל מומלץ לא להגיע למהירות זו מחשש לבלאי מוגבר ואורך חיים קצר יותר של האלטרנטור

  • קוטר הגלגלת המקורית המותקנת על ציר האלטנטור היא 56 מילימטר

נתוני אלטרנטור מקורי תוצרת בוש 120 אמפר

  • דגם או טיפוס האלטרנטור NCB1 14V 70/120A
  • זרם מוצא (מכסימלי) נקוב של 120 אמפר במהירות סיבוב של 6000 סיבובים לדקה של רוטור האלטרנטור (פולי)
  • זרם מוצא של 70 אמפר במהירות סיבוב של 1800 סיבובים לדקה.

חישוב מהירות סיבוב מעשית של האלטרנטור בסל"ד סרק

 

מהירות הסיבוב של האלטרנטור תלויה ביחס התמסורת בין בגלגלת של הקראנק לגלגלת של האלטרנטור וצורת התמסורת כלומר בעזרת רצועה המחברת ישירות את הגלגלת של הקראנק לגלגלת של האלטרנטור או תמסורת כאשר באמצע קיימת גלגלת נוספת של משאבת מים או כול אביזר אחר שעליו מותקנת גלגלת במידה שונה ורצועה נוספת וזו מניעה את הגלגלת של האלטרנטור.

 

יחס התמסורת מחושב בצורה הבאה:

 

מהירות הסיבוב של האלטרנטור = קוטר חיצוני של פולי קראנק / קוטר חיצוני של פולי אלטנטור X מהירות סיבוב של המנוע

 

לרוב ברכבים פרטים יחס התמסורת הינו בין 2:1 עד 3:1

 

חישוב

 

143/56 כפול 760 = 1940 סיבובים לדקה

 

מסקנות

 

אלטרנטור של 90 אמפר וגם אלטרנטור של 120 אמפר מסוגלים לספק בסל"ד סרק זרם מוצא הנקוב בנתונים של היצרן.

 

מה הלאה ?

 

לבדוק את צריכת הזרם המעשית בסל"ד סרק כאשר הצרכנים הרגילים מופעלים וכמובן מערכת השמע עובדת ולנטר את מתח המוצא. מומלץ שמתח המוצא לא ירד מתחת ל-13.6 וולט בסל"ד סרק עם עומסים רגילים.

 

חשוב לציין גם לאחר שידרג האלטרנטור לאלטרנטור בעל תפוקה גבוהה יותר עלול לקרות מצב שבפיקים המתח עלול לרדת גם בגלל זמן התגובה של האלטרנטור לעומס פתאומי ומצב המצבר.

 

לפני ביצוע השינויים יש לבדוק שוב פעם את כול הנתונים ורצוי להצליב נתונים משני מקורות שונים בגלל טעויות של מידע לא מדויק של היצרנים או הספקים.

 

על כול אלטרנטור של חברת בוש קיימת מדבקה עם הנתונים הרלבנטיים שציינתי את שאר הנתונים כמו קוטר הגלגלת,סל"ד סרק יש לחלוב ממידע של ייצרן הרכב או בסיס נתונים כמו AUTODATA (שעליו אני לא ממש סומך).

 

הערה

 

במקרה של הרכב של עתיד הנתונים לאחר חישוב יצאו תואמים טת המציאות מכיוון שהאלטרנטורים 90 אמפר וגם 120 אמפר מתוכננים להתקנה בגולף דור 4 מנוע APK.

 

כאשר רוכשים אלטרנטור של ייצרן (לא ייצרן OEM) אחר או אלטרנטור אוניברסלי יש לבדוק חישובית את כול הפרטים שציינתי

 

בהצלחה

גלגלת.JPG

פולי של אלטרנטור בגולף דור 4.jpg

איזה כייף לי :)

פורסם

בקיצור, מומלץ בלי שום סייג לשדרג ל120 אמפר,

אין חסרונות (עומס קל על המנוע - זניח) רק יתרונות.

 

סבבה יבוצע :)

 

מרק, כמו תמיד לקחת על עצמך לתת תשובה. ונתת אותה על הצד הטוב ביותר. ישר כח ידידי !!

פורסם

מרק,

 

הרכב הפרטי שלי הוא (היא :-D) טויוטה קורולה 96 1.6 ליטר

 

עד כמה שידוע לי קוד המנוע צריך להיות 4AFE

 

אתה יכול לחשוף קצת נתונים על האלטרנטור? איזה קוטר פולי, מי היצרן - עד כמה שידוע לי הוא מוציא בין 60 ל70 אמפר.

 

כפי שכבר ציינתי - למערכת שלי יש פיוז ראשי של 40 אמפר ומעולם לא הותך אני גם לא ממש מאמין שאני באמת מגיע לצריכת זרם שכזו ברכב הפרטי והמערכת רחוקה מליהות מערכת חלשה.

 

יש לך אפשרות להרחיב לגבי האפשרויות שלי לשדרוג אלטרנטור במידה והייתי רוצה? האם לאותו היצרן יש אלטרנטור חזק יותר עם קוטר פולי זהה? האם יש אלטרנטור חליפי שאפשר להתקין בבטחה?

 

תודה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3


×
×
  • תוכן חדש...