Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6202 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המגבר מספק 1400 וואט,

שהם למעשה 101 אמפר כביכול,

עם סייג אחד שהערוץ מונו שלו, הוא קלאס D, מה שאומר שהוא צורך עוד פחות חשמל

ככה שבפועל לא אמורה להיות בעיה רצינית להריץ את זה על מערכת חשמל סבירה עם אלטרנטור נגיד - 90 אמפר.

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
תודה לכם על העזרה :-)

 

היום קיבלתי את הסאב והמגבר ,אבל יותקנו רק בתחילת השבוע :?

הסאן דאון 1200D הוא גדול ממדים ,ובגללו אני צריך לשנות את הסידור של

שאר הרכיבים .

מקווה לקבל תוצאות נאות :-D

 

 

 

 

 

 

עופר.י

תתחדש על המגבר. בחירה נכונה ורכישה נבונה. :-D

 

ברכב כמו שלך האלטרנטור המקורי הוא של 75AH, אך בד"כ בפועל כאן בארץ האלטרנטור הוא של 80-90AH. לא צריכה להיות לך שום בעיה בשימוש 'סטנדרטי'.

פורסם

אני לא מאמין שתהיה לך בעיה.

 

בנוסף לכך הקבל הזה הוא טפיל על המערכת שלך וגם מסוכן - הרבה פעמים כשאתה מגיע למוסך ויהיה צורך לנתק את המצבר - מחובתך להודיע למוסכניק שיש לך קבל ברכב ומנסיון - הגעתי למוסך, שכחתי לנתק את הקבל - תוצאה קצר, נשרף פיוז ראשי של המערכת ופיוז נוסף בתיבת הפיוזים.

 

ממליץ לך בכל מקרה לעשות שדרוג שלושת הגדולים - לא מזיק אף פעם ואם המצבר שלך קרוב לסוף שלו, תשקול מצבר פריקה עמוקה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

תודה רבה :-)

מה נותן מצבר פריקה עמוקה ?

ומה בערך המחירים ?

עופר.י

JOYING 7" ANDROID-> Audison bitOne

TRU S45->HAT Clarus C6+Legatia L3 | Genesis ST60->Morel MT230 | Sundown SAE-1200D->AA 12" Arsenal

 

פורסם

בוא נבהיר דבר אחד - מה שהאלטרנטור שלך מספק - זה לא מה שמהערכת שלך צורכת.

 

למה הכוונה - בוא נאמר והמגברים שלך פועלים בשיא התצרוכת שלהם והם מושכים אליהם 110 אמפר... סתם דוגמא תוסיף לזה עוד 30 אמפר לפנסי הדרך ועוד כמה אמפרים טובים למערכות הרכב כולו.

 

אתה מגיע כאן כבר לתצרוכת של סביבות ה150 אמפר - אם האלטרנטור היה הגורם שבאמת מספק את הזרם הזה לצרכנים - הרי שהמערכת החשמלית של הרכב שלך היתה קורסת מזמן.

 

האלטרנטור עושה דבר אחד ויחיד - הוא מטעין את המצבר.

 

המצבר - הוא זה שמספק למערכת שלך את הזרם החשמלי שהיא זקוקה לו - ככל שהמצבר שלך יותר חזק ופורק את המטען החשמלי שלו יותר מהר כך ביצועי המערכת שלך יהיו יציבים יותר ו... חלקים יותר.

 

ככל שהאלטרנטור שלך יהיה מסוגל להפיק זרם גדול יותר, כך המצבר יטען מהר יותר ויוכל לספק למערכת שלך הספקה יציבה לאורך זמן מבלי לקרוס מתחת לנקודת הטעינה שלו או מבלי להגיע למצבים שהוא נפרק כמעט לחלוטין לעיתים תקופות יותר מה שגם יביא אותו לסוף חייו מהר יותר.

 

לכן - מצבר מהיר וחזק הוא בעצם האלמנט הכי חשוב במערכת החשמל של הרכב שלך מבחינת המערכת.

 

ורק לאחר מכן אתה צריך לדאוג שהחווט יהיה מספיק עבה בכדי שתוכל להעביר מספיק זרם חשמלי לצרכנים שלך - שהכבל יוכל לעמוד בעומס החום שנוצר ע"י המטען החשמלי בגלל התנגדות נמוכה יותר...

 

ורק בסופו של דבר מגיע האלטרנטור שצריך להטעין את המצבר תוך כדי כך שהוא מבצע את העבודה שלו.

 

האלטרנטור לא יכול לספק יותר מהמקסימום שלו - מה שקורה זה שאלטרנטור חלש, יעבוד כמעט כל הזמן בשיא התפוקה שלו בכדי להטעין מצבר שיושבת עליו מערכת שכזו - ולכן אורך חייו יתקצר.

 

אלטרנטור חזק יותר יוכל להרשות לעצמו לווסת את ההתפוקה שלו לנמוכה יותר - בכזו שבה הוא מסוגל להחזיק מעמד עם בלאי נמוך יותר ולכן יחזיק יותר מעמד וגם ימנע ממך מצב בו המצבר שלך עלול לקרוס מחוסר טעינה שנובע משמיעה ממושכת בעוצמה גבוהה.

 

יכול להיות שלא דייקתי במאה אחוזים במה שרשמתי אבל אני חושב שזה מסביר את החשיבות של הדברים ומכניס אותך קצת יותר לפרופורציות.

 

חוץ מזה - כמה זמן אתה כבר נוסע כל יום ושומע במערכת?

באיזה עוצמות?

אתה דואג לתת לרכב כמה דקות (2-5 דקות) בתחילת נסיעה ובסיום נסיעה, פעם ביום אפילו - אתה עושה את זה?

 

אם הכל בגדר הנורמלי - רוב הסיכויים שהאלטרנטור הסטנדרטי של הרכב יספיק לך.

 

אם אתה חושש שהוא אולי לא תקין או לא מספק את כל מה שהוא אמור להוציא - תלך תעשה בדיקת טעינה.

 

בהצלחה

 

עריכה - אני אתן לך את הדוגמה הכי יפה למה שרשמתי למעלה:

 

טלפון נייד יש לך? יופי!

 

הוא עובד על סוללה נכון? (תחשוב שהנייד זה הרכב והסוללה זה המצבר)

 

אתה מדבר בטלפון - זה משול לשימוש במערכת.

 

הסוללה שלך צורכת X אמפר לשעה.

 

אם תדבר שלוש שעות הסוללה תתרוקן.

 

כאן מגיע מכשיר קטן וחמוד שנקרא מטען...

 

המטען מספק X מינוס 2 - שזה מבחינתך אומר שתוך 6 שעות נניח הסוללה טעונה - מה שזה אומר שהמטען מטעין את הסוללה בחצי מקצב ההתרוקנות שלה בזמן דיבור - זה אומר שתוך כדי הטענה אתה תוכל לדבר אולי 4.5 שעות...

 

עכשיו - מה יקרה אם תיקח מטען הרבה יותר חלש?

מה יקרה אם תיקח מטען הרבה יותר חזק?

 

אני מקווה שזה מסביר לך מה האלטרנטור עושה - הוא סה"כ... מטען :-)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

איזה הסבר מפורט :-D תודה .

רוב הנסיעות שלי הם כ-חצי שעה בממוצע ,אז אני מתאר לעצמי שלא תהיה לי בעיה.

עופר.י

JOYING 7" ANDROID-> Audison bitOne

TRU S45->HAT Clarus C6+Legatia L3 | Genesis ST60->Morel MT230 | Sundown SAE-1200D->AA 12" Arsenal

 

פורסם

בהחלט ממש הסבר מושקע ומובן, אם כבר עוסקים בסוגייה, יש לי גם שאלה בנושא, בחתימה שלי מופיעים המגברים שלי (3) ואם אני אעבור ל 3 WAY יש לי 2 אופציות:

הוספת ST60 לטווטרים והם 8 אום אך לא נראה שצריך יותר מ ST60, השאלה האם רכב טויוטה קורולה 2008 יחזיק את זה או שזה כבר ממש יותר מידי, ואם זה יותר מידי (4 מגברים) (שדרוג לא בא בחשבון כיון שלהזכירכם יש רכב ליסינג) האופציה השנייה היא לוותר על הZAPCO ולשים ZETEC P4 אך לא ממש בא לי לוותר על ה ZAPCO כי לקח לי זמן להשיג אותו לא יודע מי יותר טוב כי כל אלו כבר היי אנד

 

מקווה שלא התעלקתי על השרשור אך אני די מתלבט בנושא.

HU: Skoda Kodiaq OEM | Processor: Helix Ultra | AmpTw/Mid: Genesis S3 | AmpWoofer: Rockford Power1050S | AmpSub: Rockford 1501BD | Tw: GoldenEar Reference HVFR | Mid: HAT X3 | Woofer: CDT Audio ES6+ | Sub: IDMAX 12" X2

פורסם
בוא נבהיר דבר אחד - מה שהאלטרנטור שלך מספק - זה לא מה שמהערכת שלך צורכת.

 

למה הכוונה - בוא נאמר והמגברים שלך פועלים בשיא התצרוכת שלהם והם מושכים אליהם 110 אמפר... סתם דוגמא תוסיף לזה עוד 30 אמפר לפנסי הדרך ועוד כמה אמפרים טובים למערכות הרכב כולו. - מכסימום של 10 אמפר לפנסי הדרך+אור מספר+אורות אחוריים.

 

אתה מגיע כאן כבר לתצרוכת של סביבות ה150 אמפר - אם האלטרנטור היה הגורם שבאמת מספק את הזרם הזה לצרכנים - הרי שהמערכת החשמלית של הרכב שלך היתה קורסת מזמן.

 

האלטרנטור עושה דבר אחד ויחיד - הוא מטעין את המצבר. - לא נכון בעליל

 

המצבר - הוא זה שמספק למערכת שלך את הזרם החשמלי שהיא זקוקה לו - ככל שהמצבר שלך יותר חזק ופורק את המטען החשמלי שלו יותר מהר כך ביצועי המערכת שלך יהיו יציבים יותר ו... חלקים יותר.

 

ככל שהאלטרנטור שלך יהיה מסוגל להפיק זרם גדול יותר, כך המצבר יטען מהר יותר ויוכל לספק למערכת שלך הספקה יציבה לאורך זמן מבלי לקרוס מתחת לנקודת הטעינה שלו או מבלי להגיע למצבים שהוא נפרק כמעט לחלוטין לעיתים תקופות יותר מה שגם יביא אותו לסוף חייו מהר יותר. - סלט אחד גדול

 

לכן - מצבר מהיר וחזק הוא בעצם האלמנט הכי חשוב במערכת החשמל של הרכב שלך מבחינת המערכת. - מזכיר לי את הסרט מהיר ועצבני, אנא השתמש במונחים טכניים טהורים בכדי שגם אני יוכל להסין מה זה מצבר חזק ומהיר :-)

 

ורק לאחר מכן אתה צריך לדאוג שהחווט יהיה מספיק עבה בכדי שתוכל להעביר מספיק זרם חשמלי לצרכנים שלך - שהכבל יוכל לעמוד בעומס החום שנוצר ע"י המטען החשמלי בגלל התנגדות נמוכה יותר...

 

ורק בסופו של דבר מגיע האלטרנטור שצריך להטעין את המצבר תוך כדי כך שהוא מבצע את העבודה שלו. - אתה סותר את עצמך

 

האלטרנטור לא יכול לספק יותר מהמקסימום שלו - מה שקורה זה שאלטרנטור חלש, יעבוד כמעט כל הזמן בשיא התפוקה שלו בכדי להטעין מצבר שיושבת עליו מערכת שכזו - ולכן אורך חייו יתקצר.

 

אלטרנטור חזק יותר יוכל להרשות לעצמו לווסת את ההתפוקה שלו לנמוכה יותר - בכזו שבה הוא מסוגל להחזיק מעמד עם בלאי נמוך יותר ולכן יחזיק יותר מעמד וגם ימנע ממך מצב בו המצבר שלך עלול לקרוס מחוסר טעינה שנובע משמיעה ממושכת בעוצמה גבוהה.

 

יכול להיות שלא דייקתי במאה אחוזים במה שרשמתי אבל אני חושב שזה מסביר את החשיבות של הדברים ומכניס אותך קצת יותר לפרופורציות.

 

חוץ מזה - כמה זמן אתה כבר נוסע כל יום ושומע במערכת?

באיזה עוצמות?

אתה דואג לתת לרכב כמה דקות (2-5 דקות) בתחילת נסיעה ובסיום נסיעה, פעם ביום אפילו - אתה עושה את זה? - לא מועיל לשום דבר

 

אם הכל בגדר הנורמלי - רוב הסיכויים שהאלטרנטור הסטנדרטי של הרכב יספיק לך.

 

אם אתה חושש שהוא אולי לא תקין או לא מספק את כל מה שהוא אמור להוציא - תלך תעשה בדיקת טעינה.

 

בהצלחה

 

עריכה - אני אתן לך את הדוגמה הכי יפה למה שרשמתי למעלה:

 

טלפון נייד יש לך? יופי!

 

הוא עובד על סוללה נכון? (תחשוב שהנייד זה הרכב והסוללה זה המצבר)

 

אתה מדבר בטלפון - זה משול לשימוש במערכת.

 

הסוללה שלך צורכת X אמפר לשעה.

 

אם תדבר שלוש שעות הסוללה תתרוקן.

 

כאן מגיע מכשיר קטן וחמוד שנקרא מטען...

 

המטען מספק X מינוס 2 - שזה מבחינתך אומר שתוך 6 שעות נניח הסוללה טעונה - מה שזה אומר שהמטען מטעין את הסוללה בחצי מקצב ההתרוקנות שלה בזמן דיבור - זה אומר שתוך כדי הטענה אתה תוכל לדבר אולי 4.5 שעות...

 

עכשיו - מה יקרה אם תיקח מטען הרבה יותר חלש?

מה יקרה אם תיקח מטען הרבה יותר חזק?

 

אני מקווה שזה מסביר לך מה האלטרנטור עושה - הוא סה"כ... מטען :-)

 

ידידי היקר,

 

מתשובתייך עולה שיש לך מושג מה בעניין מערכות שמע ומערכת החשמל ברכב אבל עשית סלט אחד גדול.

איזה כייף לי :)

פורסם

לא עשיתי סלט - אתה פשוט לא הבנת מה רשמתי כנראה - האלטרנטור מטעין את המצבר.

 

תסביר לי בבקשה - איזה עוד פעולות האלטרנטור עושה?

 

לא מועיל בשום דבר? - סליחה אבל אחרי שאתה "שחטת" את המצבר שלך עם מערכת הסטריאו - לתת לו להטען כמה דקות נוספות זו לא בושה וזה ימנע ממך בשלב מאוחר יותר לשאול "סליחה, למישהו יש כבלים?"

 

מה זה חזק ומהיר - בוא נאמר "מהיר" - תבדוק נתונים של קבלים ומצברים - יש להם נתון שקשור למהירות פריקה - אני באמת לא זוכר את היחידות שזה נמדד בהן.

 

כשסאב וופר מזיז את הממברנה שלו הוא צורך את ההספק שהוא צריך בשביל לעבוד - ברגע שיש לך קטע מוזיקה שיש בו מכות בסים מהירות הסאב זקוק לקבל את המטען החשמלי הדרוש לו - ומהר :-P מצבר שפורק לאט מידי ולא נטען בקצב מספק - לא יעמוד בזה ויהיו לך בסופו של דבר מפלי מתח - יכול גם להתבטא בהבוהי אורות עד כמה שידוע לי.

 

במקום לאמר שלי שאני עושה סלט - גיבור גדול - אני אשמח שתסביר לי למה אני עושה סלט - אבל אני מניח שזה כבר קשה מידי...

 

נ.ב - יש מקומות שרשמתי "סתם דוגמא" אם לא שמת לב... באמת - אם אתה מתכוון לבקר אותי בצורה שלילית - תהיה מספיק בוגר בשביל לנמק למה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אדי ומרק, שניכם לא הבנתם אחד את השני.

 

אני בטוח שמרק רצה להביא את הדברים על דיוקים, ולא לפגוע בך אדי.

 

מרק אשמח אם תעלה הסבר מפורט על הנקודות הקשורות

פורסם

גורל, מרק - שלא תבינו א-ו-ת-י לא נכון

 

אני לא אוהב שמעירים לי על משהו - אפילו אם הכוונה טובה, בלי לפרט ולהסביר את הסיבות להערות - זה לא תורם.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

מקריאת הרבה פוסטים של שני הנ"ל ברור שמדובר בשני אנשים בעלי ידע רב ביותר.

אני מסכים שרצוי לפרט ולהסביר, חבל סתם להעכיר את האווירה.

 

מה שבטוח - כולנו נצא הרבה יותר חכמים מהפתיל הזה :-)

Ford Fiesta Ambiente 2012

Ford Focus Active Tourer  2020

Magenta Workshop

 

פורסם

חברים

 

אני לא מומחה לחשמל ואלקטרוניקה - אני מבין ויש לי רקע אבל לא יותר מזה.

 

אני כותב על סמך מה שאני יודע ומציין את זה.

 

אני אשמח סוף סוף שמישהו כמו מרק או ארנון יוכלו לתת הסברים מפורטים יותר ומעמיקים יותר.

 

הבעיה שבכל פעם שמישהו שכן מבין בתחום הזה משהו רושם למישהו אחר שהוא רושם דברים לא מדוייקים, לא נכונים או אפילו שטויות - משום מה בזה זה נגמר, הסברים מעמיקים למה זה לא מדויק, למה זה לא נכון או למה נכתבה שטות - הסבר כזה בעצם לא מגיע כמעט אף פעם.

 

או שזה נובע מחוסר יכולת להסביר או שזה נובע ממשהו שפשוט קשה מידי להסביר.

 

אבל אני עדיין מצפה להסבר אם מישהו אומר לי שאני מטעה - אני בעצמי רוצה לדעת למה...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

היום רציתי להתקין את המונו סאן דאון 1200D ,אבל אחרי שבדקתי את

הטעינה ראיתי בעיה :?

הפעלתי את המערכת בווליום גבוה (הווליום שאני שומע) כאשר בנתיים מחובר לי

סאב אססין "10 על מגבר אוריון 3002 מגושר שמוציא 300 WRMS ב-4 אום , ומדדתי

את הטעינה בעזרת וולטמטר שהראה 13V ואפילו 12.8V :?

אם עכשיו המצב הוא כזה ,אז מה יקרה לאחר שאני יחליף את הסאב לארסנל "12

ואת המגבר לסאן דאון 1200D שיספק 600 WRMS ב-2 אום ?

מה הפיתרון הזול ביותר לבעיה הזאת ?

 

 

 

 

עופר.י

JOYING 7" ANDROID-> Audison bitOne

TRU S45->HAT Clarus C6+Legatia L3 | Genesis ST60->Morel MT230 | Sundown SAE-1200D->AA 12" Arsenal

 

פורסם
חברים

 

אני לא מומחה לחשמל ואלקטרוניקה - אני מבין ויש לי רקע אבל לא יותר מזה.

 

אני כותב על סמך מה שאני יודע ומציין את זה.

 

אני אשמח סוף סוף שמישהו כמו מרק או ארנון יוכלו לתת הסברים מפורטים יותר ומעמיקים יותר.

 

הבעיה שבכל פעם שמישהו שכן מבין בתחום הזה משהו רושם למישהו אחר שהוא רושם דברים לא מדוייקים, לא נכונים או אפילו שטויות - משום מה בזה זה נגמר, הסברים מעמיקים למה זה לא מדויק, למה זה לא נכון או למה נכתבה שטות - הסבר כזה בעצם לא מגיע כמעט אף פעם.

 

או שזה נובע מחוסר יכולת להסביר או שזה נובע ממשהו שפשוט קשה מידי להסביר.

 

אבל אני עדיין מצפה להסבר אם מישהו אומר לי שאני מטעה - אני בעצמי רוצה לדעת למה...

דווקא הסברת יפה מאוד,

כמובן שאפשר להסביר יותר מדוייק אבל אז מי שלא מבין בתחום לא יבין כלום.

צריך להבין את בגבול בין דיוק לפשטות ..:-)


×
×
  • תוכן חדש...