Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תוצאות בדיקת רכב. פיג'ו 306 2000.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6208 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב לכולם,

 

אני מעוניין לקבל את חוות דעתכם לגבי רכב שאני מעוניין לרכוש.

הרכב מתוצרת פיג'ו, דגם 306 XR.

שנת ייצור 2000.

נפח מנוע 1400 סמ"ק.

גיר ידני.

קילומטראז': 90000

טיפול 10000 אחרון: לפני כחודש.

החלפת רצועת טיימינג: 12/06 בקילומטראז' של 40000 (נאמר לי ע"י מוסך מורשה שלדגם זה יש לבצע החלפה כל 80000 ק"מ או כל 3 שנים כך שבאופן כללי נתון זה תקין).

יד 2 בבעלות פרטית. היד הראשונה היתה לפני טענת המוכר אשה מבוגרת וזה ההסבר לקילומטראז' הנמוך. במעקב אחרי תאריכי הטיפולים בספר הרכב קיים גם מעקב קילומטראז' והדבר ככל הנראה מתברר כנכון.

 

היום לקחתי את הרכב לבדיקה והתוצאות מצורפות בקובץ. ארשום כאן מה שהבוחן עצמו אמר לי בע"פ כי הרבה דברים נראים על הנייר קצת שונה. את הדברים הבאים הוא ציין ביתר תשומת לב:

1. עניין הגיר. יש חריקות בהחלפת הילוכים כתוצאה משחיקה של גורם בהעברה להילוך שני (דיבר על קונוס). הוא אמר שכבר עכשיו במשיכה הילוך ההכנסה להילוך שני אינה חלקה והאוטו קופץ כך שלא הרבה זמן עד ששחיקה נוספת תביא לצורך בשיפוץ.

2. באופן כללי מנוע לא איבד חלק משמעותי מכוחו, אך יש שחיקה של תושבות מנוע שייתכן דורשת החלפתן.

3. לגבי מערכת היגוי מעט סטייה לצד אחד, אמר שייתכן מלחץ אויר שונה בצמיגים ושחיקה צמיגים, ואם זו לא הסיבה יש צורך בכיוון פרונט.

4. במרכב לטענתו יש החלפה של כנף שמאל+צביעה אך לא מדובר בדבר משמעותי שפגע בשלדה. קרע פגוש קדמי- ה"פס" השחור התחתון שנמצא מתחת לפגוש.

5. צמיגים שחוקים במידה סבירה (אמר "עובר טסט") וכיפוף בג'נט של הגלגל הרזרבי.

6.נעילה מרכזית עושה קצת רעש.

7. מעט קורוזיה ברדיאטור. ציין כי זה נפוץ ברדיאטור בן גילו.

 

את תאריכי הטיפול האחרון והחלפת רצועת הטיימינג אימתתי מול המוסך המורשה וספר הרכב. הטיפולים התקופתיים לא מבוצעים במוסך מורשה אך החלפות רצועת הטיימינג כן נעשות שם.

 

ברצוני לדעת אילו ליקויים שנמצאו בבדיקה נחשבים משמעותיים, והאם הליקויים באופן כללי אופייניים לרכב בן גילו ואין צורך להבהל מהם. מעבר לכך רציתי לדעת אם ניתן לתקן ליקויים מסויימים בגיר או שהוא מחייב שיפוץ כללי, כי הבנתי שהגיר זה מרכז העניינים מבחינת העלות.

 

סליחה על ההודעה הארוכה ותודה לכל העונים!

מקווה לתשובה מהירה.

Picture1.jpg

פורסם

הבדיקה נראית בסדר חוץ,ממה שהבנתי הרכב קיבל מעיכות בגשר התחתון ובפח חזית,השאלה היא כמה נמעך הגשר מלמטה אם מדובר ממכה קטנה של מדרכה או שיותר מזה? כנ"ל לגבי הפח חזית {הפח לרוחב הפנסים בקדמת הרכב} אם מדובר בכיפוף קטן ממכה של חנייה או במכה מקדימה והאם יש תיקון?

פורסם

לא צויין ע"י הבוחן שאובחן כי הרכב עבר תאונה כלשהי (גם לגבי כנף שמאל נאמר שהמונח תאונה רק בגלל החלפה וצביעה ולא כפי שנשמע), הוא אמר שייש מעיכות לא משמעותיות ייתכן כתוצאה ממכות מדרכה או הרמה לא נכונה של הרכב בזמן טיפולים.

מה משמעות החריקות בגיר? נזילת שמן מהגיר?

פורסם

החריקות בגיר יכולות להיות מכמה סיבות כמו:קלאצ גמור,קלאצ לא מכוון,משאבה עייפה במקרה שיש משאבה,סיכרון בגיר לא תקין,החלפת השטנגה, יש לא מעט סיבות שיכולות לגרום לתופעה של חריקות,זה אפשרי אבל דווקא אפשרות של גיר תקול ב90000ק"מ היא הפחות סבירה שווה לבדוק את זה בצורה מסודרת בכדי לקבל החלטה אם ללכת על הרכב.לגבי הנזילות השאלה עד כמה זה חמור בכל רכב בשנתון הזה יהיו נזילות גם כן שווה לבדוק אם הנזילה מהקרטר או מהמחזיר שמן בין הגיר למנוע,תבדוק במוסך מקצועי בדיוק על מה מדובר ואז תקבל את ההחלטה.

פורסם

יש סיכוי לדעתך לדבר עם הבוחן לגבי המשמעויות של הדברים (כמו להתקשר לשם)? בסה"כ הוא ראה את הדברים אז יש סיכוי טוב שהוא יודע מה מידת החומרה.. או שכדי לקבל מושג לגבי החומרה חייבים מוסך...

פורסם

אישית אני לא מאמין שהבוחן שבדק את הרכב יוכל לעזור לך עוד.

 

חריקות בשילוב להילוך שני היא "מחלה" של לא מעט דגמי פיג'ו. ברוב המקרים זה לא מעיד על תקלה רצינית בגיר וכמו שכבר כתבו לך די נדיר לראות גיר ידני שהולך אחרי 90K קילומטרים.

בכל מקרה קפיצה זריזה למוסך שמתמחה בפיג'ו תוכל לפתור לך את התעלומה באחוזי וודאות די גבוהים.

 

אין כאן משהו חריג לרכב ממודל כזה. אני לא יודע על איזה מחיר סגרתם, אבל יש לדעתי מקום להתקזז עוד קצת לאור תוצאות הבדיקה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

אני לא יודע אם זה חלק מנוהל הבדיקה הרישמי, אבל בכל הבדיקות שיצא לי לעשות בדקו את המיזוג והחימום.

כמובן שהבדיקה היא ברמה של עובד/לא עובד. אם יש דליפה קטנה של גז מהמזגן כנראה שלא יעלו עליה במכון.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם
אישית אני לא מאמין שהבוחן שבדק את הרכב יוכל לעזור לך עוד.

 

חריקות בשילוב להילוך שני היא "מחלה" של לא מעט דגמי פיג'ו. ברוב המקרים זה לא מעיד על תקלה רצינית בגיר וכמו שכבר כתבו לך די נדיר לראות גיר ידני שהולך אחרי 90K קילומטרים.

בכל מקרה קפיצה זריזה למוסך שמתמחה בפיג'ו תוכל לפתור לך את התעלומה באחוזי וודאות די גבוהים.

 

אין כאן משהו חריג לרכב ממודל כזה. אני לא יודע על איזה מחיר סגרתם, אבל יש לדעתי מקום להתקזז עוד קצת לאור תוצאות הבדיקה.

 

 

איזה מקום להתקזז?

 

לדעתי מצב הרכב יחסית לשנתון הוא מעולה.

רכב שנת 2000 עם ק"מ שכזה קשה מאוד למצוא, ובניגוד לרכבים אחרים עם ק"מ מאוד נמוך ביחס לשנתון - כאן מצב הרכב תואם לק"מ ואני הייתי יכול להאמין בשקט שהרכב המדובר הוא שנת 2003+.

 

לדעתי רק נשאר לאחל בהצלחה (ולבדוק לעומק את עניין הגיר).

Back to the original - NC again.

פורסם

מוצדק לבקש על רכב שכזה מחיר מעל למחירון? אם במידה ומקזזים מהמחיר הכללי עלות שיפוץ גיר שכזה זה מכסה לדעתכם את עניין הגיר?

למישהו יש מושג מה עלות ממוצעת של שיפוץ גיר כזה?

במוסך מורשה טענו שבסביבות 3000 ש"ח ולעומת זאת מוסך שאינו מורשה דורש 2000 ש"ח. המחירים נשמעים הגיוניים?

פורסם

קודם כל למצוא רכב כזה שלא עבר תאונה משמעותית בחייו זה כבר קשה.

אם תוסיף לזה את הסבירות שהרכב טופל כמו שצריך במהלך כל חייו תגיע למספר שמאוד קרוב לאפס.

לכן אני חושב שכן הייתי משלם טיפה מעל המחירון בשביל הרכב הזה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

החלטתי ככל הנראה ללכת על הרכב. תודה לכולם על העזרה!

 

סיפור קטן על מכון דינמומטר ברעננה. פניתי למכון לאחר שראיתי המלצות בפורומים ואכן הבדיקה שבוצעה נראתה מאוד מקיפה. כמו כן הבוחן ערך שיחת סיכום בסופה ובסה"כ השירות היה טוב. דבר אחד ראיתי לנכון לציין כאן, וכל אחד יכול להסתכל על זה לחיוב או לשלילה. במהלך הבדיקה נופצה השמשה הקדמית של הרכב שבדקתי. בבירור העניין נאמר שהדבר קרה במהלך נסיעה בלי יותר מידי הסברים מפורטים. בשיחה עם הבוחן הוא הדגיש שדברים כאלה קורים ואף מכיר מקרים בהם שמשה נסדקה מהפרשי טמפ' בין פנים לחוץ הרכב. הוא אף ציין את המכון לטובתו בכך שלקח את האחריות לניפוץ השמשה בעוד שבמקומות אחרים ייתכן והיו טוענים לכך שהרכב הגיע לבדיקה כשיש לו סדקים בשמשה. נאמר לבעל הרכב שיש אחריות על כל הנעשה בתחום המכון וכי למחרת יצטרך להגיע בבוקר להתקנת שמשה חדשה. הוא אכן הגיע והופנה לבעל מקצוע בתחום שהתקין את השמשה במקצועיות.

 

אפשר לראות את הדבר בצורה שלילית שכן בד"כ דברים כאלה לא אמורים לקרות כשלוקחים בסה"כ רכב לבדיקה כדי לקבל חוו"ד עליו, אבל מצד שני נלקחה האחריות על המקרה והדבר תוקן במלואו (מחליא לחשוב שיש מקומות שהיו טוענים לקיום הסדקים עוד קודם כמו שהבוחן ציין). כל אחד יכול לקחת מהמקרה הזה מה שהוא רואה לנכון.

 

תגובות תתקבלנה בברכה!

פורסם

אתה צריך להעריך כמה יעלה לך יישור הקו ולהוריד ממחיר הרכב.

ב306 שלי (98 1.6 (עם 90 כוחות הסוס)) הורדתי את מחיר יישור הקו כך שקיבלתי אוטו תקין במחיר מחירון.

פורסם

השאלה איזה דברים יותר קריטיים ליישור קו. אם זה בנוסף לגיר גם צביעת גג (כי הוא מתקלף), כיוון פרונט ועוד דברים נוספים זה יכול להגיע לעלות מאוד גבוהה. למה הכוונה ביישור קו? רק לדברים משמעותיים מכנית כמו גיר ומנוע או גם למראה הרכב הכללי?

 

ד"א למישהו יש מושג כמה עולה צביעת גג של רכב בסדר גודל כזה? ואני מתכוון לצביעה יחסית איכותית שלא תתקלף אחרי חצי שנה ותתאים לצבע הרכב הקיים בחלקים האחרים.

×
×
  • תוכן חדש...