Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בקניית ג'יפ עד 100,000 ש"ח


mosh3
שימו לב! השרשור הזה בן 5444 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בקשר למדרכה של הגלידריה בבן יהודה, תלוי איזה גלידריה מדובר, אני מקווה שלא באייסברג.

אייסברג זה לכוסיות.

הכוונה ל'דולצ'ה מלודי' כמובן - למי שמבין מה זה גלידה איטלקית אמיתית ולא הזבל מאבקת חלב תעשייתית שמוכרים בגלידריות 'עאלק' אותנטיות בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

במידה ואכן יש בלנדקרוזר בעיה עם חשיפות מיכל הדלק , יש למגן אותו, גם כנגד פגיעה בחיישן וגם כנגד פגיעה שתחורר את המיכל ולא רק תעקם אותו.

זהו, שהבעייה בלנד קרוזר (או בקינג) היא לא בעיה נקודתית עם נקודת תורפה זו או אחרת שניתן לפתור בעזרת מיגון, אלא שכל הרכב מפוצץ בחיישנים. שברגע שאחד מהם מחליט להתעורר לחיים, לא תצליח לאפס את מחשב המנוע ולהניע את הרכב גם עם מכת ברק.

אני עדיין סבור מנסיוני האישי שעדיף לשטח רכב כמה שיותר מכני, כמה שפחות אלקטרוני והכי חשוב - מתוחזק לעילא ועילא. אין ספק ש-90% מתקלות הבלאי ברכבים 'עייפים' שנתת בדוגמאות שלך יכולות להימנע ע"י תחזוקה מונעת.

החלפת צינורות מים באופן יזום עולה הרבה פחות מחריטה לראש מנוע שרוף בגלל צינור מים ישן שנקרע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי התאוריה שלך לא כדאי לקנות גם רכבים פרטיים מדגמים חדשים בגלל כל האלקטרוניקה והמחשוב שכלולים בהם.

רכבים פרטיים (לרוב) לא נדרשים לעומסים שנדרשים מרכב שטח (ויברציות, חול, אבק, לחות, מעלות, שיפועים וכו') וכמובן שיש בהם הרבה פחות אלקטרוניקה מאחר וההנעה היא 2X4 ולא 4X4 עם כל מיני נעילות אוטומטיות ושאר מערכות ה'אנטי-טמבל' שיש ברכבי השטח החדשים. רכבי השטח החדישים שמגיעים לארץ מראש לא מתוכננים על מנת לחיות את רוב חייהם בשטח, פשוט כי ברוב המקרים החברות היצרניות שמתכננות אותן פונות לקהל ה'שופוני' ולא לקהל 'מיטיבי הלכת'. מדובר לרוב ברכבים שהתנהגות הכביש שלהם והאחיזה היא מעולה, כנ"ל גם בשבילי קק"ל אבל בזה זה נגמר. המכלולים שלהם לא תוכננו מראש לעמוד בעומסים שנדרשים מרכב שטח אמיתי.נקודה.

אם תסתכל מסביב (בזהירות) בזמן הנהיגה, תראה שלרוב על גרר תראה הרבה יותר רכבים ישנים (כביש ושטח) מאשר חדשים. זה מפני שבממוצע הם מתקלקלים יותר.

התמונה שתיארת נכונה, הפירוש שלך לא - זה בגלל שהם לא מתוחזקים נכון ולא בגלל שהם ישנים. מי שמבין שלכל מכלול יש את אורך החיים שלו בהתאם לעומס שהוא עומד בו ומטפל באותו המכלול בזמן, הרכב שלו יאריך חיים הרבה מעבר למה שרוב האנשים מדמיינים. מי שחושב שטיפול עושים לפי המלצות היצרן (פעם ב-15,000 ק"מ) נופל לידיהם המשומנות מכסף של יצרני החלפים המקוריים (שהם לרוב גם יצרני הרכב), שנהנים משוק ענק של After Sale של חלפים שנופחים את נשמתם הרבה לפני מה שהמלצות היצרן מכתיבות.

אני יכול לתת לך כדוגמא את הטראנו החבוט והישן שלי שיצא מהמפעל לפני יותר מ-15 שנה ו-380,000 ק"מ ועדיין נוסע בראלים השונים (ומהר) עם אותו המנוע, הגיר ועוד עשרות המכלולים המקוריים איתם יצא מהמפעל.זה לא בזכות שאני יפה וגבוה (כי אני לא), אלא בזכות התחזוקה המונעת שתמיד תעלה פחות מהנזק הקולוסאלי שיכול לגרום צינור מנייק אחד שמחליט להתפוצץ ללא הזהרה מוקדמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני בדעתו של אורי, כל האלקטרוניקה בג'יפים היא מוקד לפורענות בשטח, אין ספק שהיא בהחלט יכולה לעזור (מערכות ESP שמדמות נעילה דיפ' מערכת ירידה במדרון, ה-TRAIN RESPONSE של לנד רובר ועוד) אבל המערכות האלו מסתמכות על המון חיישנים שיושבים באיזורים הכי רגישים בגלגלים שסופגים שטח קשה וסלעי או מעברי בוץ ומים .

 

דוגמא נוספת ופשוטה הרבה יותר שקיימת כבר במרבית כלי השטח מאמצע שנות ה-90 זה הלוקרים האוטומטים שלפעמים דווקא במצבים הכי לא צפויים פשוט לא רוצים להינעל ולא מאפשרים שילוב של 4X4 (בעיה נפוצה מאוד בכלי רכב הקוראנים בעיקר הגלופר), הרבה ג'יפאים פשוט מחליפים אותם בידניים פשוטים ואמינים .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורי ו' 911,

 

אני דווקא בדעה שרכבי השטח החדשים כן נבנו כדי לעמוד בתנאי שטח וכנ"ל המערכות האלקטרוניות שלהם. ישנם רכיבים שעוזרים לרכבים אלו להיות נעימים בכביש כמו צמיגים ובולמים, על כן רכב כזה צריך להכין לשטח ולא ישר מהיבואן לשטח. כמובן גם מיגונים.

 

אורי, אם הטראנו שלך מחזיק 15 שנה אז כנראה שהמפעל בנה אותו כן להתאים לשטח. אז נכון שהוא לפני עידן האלקטרוניקה, אבל רוב המכלולים האחרים מותאמים ומחזיקים בשטח כבר 15 שנה.

 

כנ"ל עם רכבי השטח החדשים, המכלולים שלהם, כולל האלקטרוניקה לא בנויים כמו ברכבי כביש ונועדו לעמוד במהמורות ותנאי השטח.

 

הראשון שקנה את הטראנו שבבעלותך כנראה לא ירד איתו לשטח וחנה על מדרכות ליד גלידריות, כשהרכב הפך למשומש קודמיך ואתה הרשיתם לעצמכם להכנס איתו לשטח. זה בדיוק מה שקרה לרכבים בני 10 אחרי זה ובני 5 לאחר מכן. גם הלנדקרוזר 2009 בעוד מספר שנים יקנה כרכב פנאי לשטח בלבד וכנראה שהוא יעמוד בזה.

 

בימנו להפוך רכיבים אלקטרוניים ל - RAGGADIZED זה לא סיפור. כנ"ל לתואמים לצבא - MILSPEC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין פה גישה צודקת או נקודת השקפה מוטעית, בסוגיה הזאת זה באמת מצב של "צדיק באמונתו יחיה".

 

אורי, אני לא יודע בן כמה אתה וכמה זמן אתה בשטח אבל אני יכול להגיד לך מנסיון אישי שכשכל רכבי השטח המוזרקים נכנסו לארץ הייתה בדיוק אותה גישה כמו שלך לעניין ההזרקות.

 

"קרבורטור אתה פותח ומשפץ/מנקה דיזה/משחרר מצוף תפוס באמצע השטח, מה אתה עושה עם מערכת הזרקה שכשלה בשטח?"

 

 

אני מאמין שאת מרבית הקולות האלה שמעת מאנשים שהיו עדים בשטח לסוברבן שירד את זיק(אם אני זוכר נכון, מדובר ב 90-91) ובאמצע הירידה הלכה לו משאבת הזרקה ראשית! :shock::shock::shock:

 

שבועיים הוא חסם את זיק ובסוף במבצע די מטורף הצליחו לחלץ אותו בקושי רב (אל תשכח, הרכב לא מתניע, אין הגה,אין ברקסים ואין אפשרות להוציא אותו מ 4LOW ומהילוך 1).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90 גם טענו שחלונות חשמל על מנגנוניהם ה"מורכבים" לא יחזיקו בשטח.

 

ומי זוכר את הרדיו דיסקים הראשונים שהיו קופצים עם כל מהמורה בכביש סלול, שלא לדבר על שטח. היום כשהדיסק קופץ לי בשטח אני יודע שהדיסק עצמו דפוק ולא הנגן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני גורס וטוען ומאמין (למרות שבנושאי האמונות המוזרות של שוכני הפורום הזה כבר הבעתי את דעתי, כמו כאלה שמשום מה שמים בפרופיל שלהם תמונה של שוורצנגר)...

בנוגע למערכות תומכות נסיעה (כמו שהצגתם כאן - חלונות, מע' שמע, מזגן וכד'), שקיומן / אי קיומן לא משפיע ישירות על יכולת ההגעה שלך לכביש הקרוב במקרה של תקלה - מבחינתי שיהיו לא רק דיגיטליות אלא גם שיתמכו בהתקני BlueTooth ושיאפשרו לנהג להפעיל אותן דרך הלפטופ מהגלידריה - לא מעניין וגם לא מוסיף / מוריד מיכולות השטח של הרכב.

גישתי הניאנדרטלית טוענת שבנוגע למערכות שיכולות להשבית את הרכב שלך באמצע שיפוע או מעלה (כדוגמת חיישנים למיניהם), אני מעדיף אותן מכניות ואם אפשר גם כאלה שעם קצת מריחת גריז שחור אפשר 'לשכנע' אותן לחזור לחיים לעוד כמה מאות קילומטרים.

אני לא אשכח לעולם את חבר שלי שטייל איתי בדרום עם טויוטה FJ והיה צריך שאגרור אותו מעין זיק עד לכביש כי מחשב הרכב שלו השתגע ופשוט לא הרשה לו להכניס את האוטו להילוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר אמרתי, אתה נאמן לאסכולה אחת(וזה בסדר גמור), אני נאמן לאסכולה אחרת.

 

כל עוד אתה מבטיח לעזור לי בחילוץ בשטח כשהמחשב שלי ישתגע וכל עוד אני מבטיח לעזור לך כשמשאבת המים פתאום תתפגר, כולנו במצב טוב יותר ממקודם. :-P

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני גורס וטוען ומאמין (למרות שבנושאי האמונות המוזרות של שוכני הפורום הזה כבר הבעתי את דעתי, כמו כאלה שמשום מה שמים בפרופיל שלהם תמונה של שוורצנגר)...

ההסברים המוזרים הם דווקא שלך. אז אתה תמשיך להעדיף שנת 99 ואני 2009.

וכוס מים קרים עלי (אהה ואל תשכח שגם אתה שוכן ב"פורום הזה")

"כל היציע עכשיו משתולל...:multi::angel::onfire:"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההסברים המוזרים הם דווקא שלך. אז אתה תמשיך להעדיף שנת 99 ואני 2009.

וכוס מים קרים עלי (אהה ואל תשכח שגם אתה שוכן ב"פורום הזה")

נכון שגם אני שוכן ב'פורום הזה' וגם לי יש הסברים שאולי נראים מוזרים לאחרים, אבל לי יש משהו שכנראה לך אין - הומור עצמי.

כדאי לך לנסות, זה לא כואב ודווקא לפעמים די נעים (אה, וזה בחינם, ממש לא עולה כלום). ואת ההצעה שלך לכוס מים לא צריך למחזר בכל הודעה שאתה מעלה, תנסה לחשוב על משהו יותר מקורי.

ולגוף העניין - אם הייתי חייב לבחור בין שתי האופציות שניתנו לי הייתי מעדיף פראדו בנזין קצר 99 ידני.

אבל כמו שאמרתי, אלו הבחירות המוזרות שלי ולא בטוח שכולם מסכימים איתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטרף לשאלה המקורית, שלדעתי עדין לא נענתה...

האם בשימוש של 150 ק"מ ביום בכביש (בואו נניח שהרוכש יעשה 0 שטח-מוזר אבל זכותי...) אישזה יהיה זול יותר לאחזקה (עלות חלפים ודלק) ונוח יותר - הקינג או הפראדו?

והאם יש הבדל נוחות משמעותי בכביש בין הקצרים לארוכים?

 

תודה,

יניב

השירוקו נמכרה...עצוב, אבל נכון...

הגיע הזמן לעבוד על החיפושית!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבים האלו ב 100K יהיו בני 7 ויותר, לכן מי יבלה יותר במוסך זה גם הימור וגם תלוי באיך טופל הרכב מיומו הראשון.

 

לכן עצמי היא לקחת את זה שנשמר בצורה הטובה ביותר לרבות טיפולים בזמן במוסך טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5444 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...