Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האירופיות בלחץ - ביואיק מגיעה...


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6251 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בכל נקודת זמן שתבחר, אני יכול להראות לך שהאמריקאיות היו מתקדמות יותר, וטובות יותר. קח לדוגמא את קאדילאק בשנות ה60, ותשווה אליה את הרכבים היפנים (קונטסות!) ואת האירופאיות.

 

לא יודע מאיפה להתחיל לענות לך, מאחר והצהרתך מביכה משהו...

 

ללא קשר לחיבה שלי לתוצרת המוטורית של ארה"ב, הפעם האחרונה בה דטרויט הסתכלה לאירופה ב"לבן של העיניים" היתה לפני מלחה"ע השניה. אחריה, הצורך המיידי במכוניות ובמתיחות פנים על בסיס שנתי(ולעתים חצי שנתי!) הביא לתיעדוף של המראה על התוכן.

 

האם קונטסות הן היפניות היחידות שאתה מכיר מאותה תקופה :roll:? ולאילו אירופיות בדיוק התכוונת? רנו דופין? פורד אנגליה?

 

בקיצור, שב, תפתח חומר ותתחיל ללמוד. נראה לי שיש לך הרבה חסרים להשלים.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
1. נכון. קראת?

2.ברגע שאתה קובע "...הפלגה על מכוניות אמריקאיות", משול הדבר ל"...כל הצרפתיות לא אמינות". משפטים מכלילים שמעידים על ניסיון רע מאקזמפלר כזה או אחר(ויש לי גם כמה כאלה בארסנל) אבל לא תמיד עומדים במבחן המציאות. בשהותי בארה"ב(כמה וכמה פעמים בשנה, לרגל עבודה) אני נוהג במגוון מודלים של מגוון חברות. חלקם מיובאים לישראל ורובם לא. ההתנסות מגוונת אף היא על ציר שבין "הפלגה" לבין לרכבים עם התנהגות כביש מצויינת(נהגתי כמה פעמים על המאליבו LTZ החזקה והמשופרת להפליא ועל GT של פורד, STS לבית קדילאק(דגם חדש), האימפלה לבית GM ואח'. כל קשר לשיוט מקרטע ומעורר בחילות אינו קיים.אפשר להיכנס למבחן שנערך למאליבו החדשה ע"י כתבי WALLA וכמה כתבים מובילים מירחוני רב מרכזיים בישראל: http://cars.walla.co.il/?w=/4701/1228038

 

ישנה התייחסות קונקרטית לנושא שכוך, אחיזת כביש, מתלים ובולמים(לרבות תחת לחץ, תנאי נהיגה תובעניים ומהמורות של כבישי הירדן ה"מסוקסים" לעייפה). כל קשר בין התמונה המדווחת שם(ואצל אנשי "אוטו", ירחון MOTOR & DRIVE ואח') לתחושת ה"ההפלגה" שאתה משתמש בה כדי לנסח את תחושתך מ"אמריקאיות", לא קיים. כך גם לגבי מבחנים הנערכים תדיר למודלים נוספים מצפונה של אמריקה(מפעלי GM ואח'). אין פה "שחור ולבן".

 

אולי כדי שתעבור על הכל שוב לפני שאתה בא ומתלהם. אני לא הייתי זה שאמר שנסיעה באמריקאיות זו הפלגה. אני רק הגבתי על ההפלגה.

אבל אם כבר אתה קופץ פה, אז כן, נהגתי על כמה אמריקאיות ולא משנות ה 70. לא נהגתי על המאליבו החדשה ולא על ה CTS אבל כל האמריקאיות והיפנו-אמריקאיות (קאמרי) שנהגתי עליהן בהחלט היו ספינתיות ואיומות כל פעם שלוקחים סיבוב (שלא לדבר על הפלסטיקה הזולה, העיצוב הדוחה, המנוע החלש ביחס לנפח, גיר איטי, רעש מכל כיוון וצמאון ענק לבנזין כמובן).

emotion of motion

פורסם

הפעם האחרונה בה דטרויט הסתכלה לאירופה ב"לבן של העיניים" היתה לפני מלחה"ע השניה. אחריה, הצורך המיידי במכוניות ובמתיחות פנים על בסיס שנתי(ולעתים חצי שנתי!) הביא לתיעדוף של המראה על התוכן.

נכון, אבל לא מדוייק.

תור הזהב של תעשיית הרכב האמריקאית היסתיים בסוף שנות ה 60', וניקבר בקבורת חמור ב 73', עם פריצת משבר האנרגייה, שהותירה את היצרנים האמריקאיים עם המיכנסיים למטה, תרתי משמע.

בניגוד לתעשיית הרכב האירופאית, תעשיית הרכב האמריקאית לא ניפגעה כלל במלחמת העולם השנייה, וגם כלכלתה היתה במצב שונה לחלוטין.

היפנים והאירופאיים ייצרו מכוניות שהתאימו לתקופות הקשות שלאחר המלחמה, ועם השיפור המתמיד בתוצר הלאומי שלהן, החלו גם המכוניות "לעלות מדרגה".

את היצרנים האמריקאיים זה כלל לא עיניין - היה להם שוק מקומי ענק ושבוי, כך שלא היה להם ממש צורך לשפר את תוצרתם, מה גם שהביקורות על המוצרים שלהם באירופה לא ממש הזיזו להם, וכאן ניטמנו זרעי האסון של תעשיית הרכב האמריקאית.

בתחילת שנות ה 60' החלו היצרנים היפניים לייצא את תוצרתם לשוק האמריקאי, וניתקלו בקבלת פנים צוננת למדי, אך עם השיפור העיקבי בתוצרת, ובייחוד לאחר משבר האנרגייה ב 73', הפכו המכוניות היפניות ללגיטימיות יותר ויותר.

תגובתן של יצרניות הרכב האמריקאיות לפלישה היפנית היו מגוכחות, במקרה הטוב, וכללו יצירות מופת כמו השברולט ווגה והפורד פינטו הביזאריות, שלא לדבר על המוסטנג II העלובה והכעורה.

בזמן שההונדה סיביק והטויוטה קורולה עשו חייל באמריקה, עסקו בפורד בהדיפת תביעות לקוחות שמכוניותהם עלו באש לאחר מכה קלה באחוריהן (פורד פינטו) או התפוררו למוות לאחר כשנה (שברולט ווגה).

לו היצרנים האמריקאיים היו מגיבים נכון לפלישה היפנית ומשבר האנרגייה של 73', מצבם היום היה טוב לעין שיעור.

אבל במקום להתרכז בשיפור התוצרת שלהם, הם מינו מועצות מנהלים שהבינו במכוניות כמו שאני מבין במחולות עם הונגריים, שהדבר היחיד שעיניין אותם הם הדוחות הכספיים הריבעוניים, ולא ראו מילימטר מעבר לקצה אפם.

ובשל כל זה, היצרנים האמריקאיים הגיעו לאן שהגיעו בימים אלו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
אולי כדי שתעבור על הכל שוב לפני שאתה בא ומתלהם. אני לא הייתי זה שאמר שנסיעה באמריקאיות זו הפלגה. אני רק הגבתי על ההפלגה.

אבל אם כבר אתה קופץ פה, אז כן, נהגתי על כמה אמריקאיות ולא משנות ה 70. לא נהגתי על המאליבו החדשה ולא על ה CTS אבל כל האמריקאיות והיפנו-אמריקאיות (קאמרי) שנהגתי עליהן בהחלט היו ספינתיות ואיומות כל פעם שלוקחים סיבוב (שלא לדבר על הפלסטיקה הזולה, העיצוב הדוחה, המנוע החלש ביחס לנפח, גיר איטי, רעש מכל כיוון וצמאון ענק לבנזין כמובן).

 

 

1. תשווה את סגנון ההתנסחות שלך לזה שלי ותשפוט(עם מעט יושרה) מי "מתלהם". עניתי בצורה קונקרטית על הקביעות שהעלית בתגובה שלך, לרבות הפניה עניינית ללינק מפורט(אחד מני רבים). לא יותר.

2.יש אמריקאיות שעונות על התיאור שלך למעלה ואחרות שרחוקות שנות אור מהדברים שהועלו, ואת זה יש להדגיש כדי לא להתפס להכללות מיותרות. יחד עם זאת, אם להתייחס לאִזכּוּר של הקאמרי בתיאור שלך למעלה, אני מתקשה עוד יותר לקבל נכוחה את הקביעות שלך. לקאמרי כמה דגמים, ובארה"ב הדגם הנמכר יותר הוא הדגם המצוייד ב 270 כ"ס(בלימה). לדגם זה -גם לאחרים- כוח, זריזות, אחיזת כביש נהדרת ואיכות הרכבה ראשונה במעלה.

"נשים. אי אפשר לחיות איתן. אי אפשר לשלוח את כולן לקנדה"

(משנתו הסדורה של אל באנדי)

פורסם

דיברתי הקאמרי דור קודם שנמכרה בארץ.

לרוב רואים זקנים בני 80 במכוניות כאלה. זה ברור לגמרי למה.

emotion of motion

פורסם

נראה רכב אמריקאי שעבר תהליך "אירופיזציה" ותוצר התהליך נראה מדהים!

אך הבנתי שיהיה יקר יותר משמעותית מהלקרוס הנוכחית.

 

שילוב של אופל אינסיניה והאמינות של ביואיק יכול לעזור מאוד לGM בתקופה זו...

פורסם
נראה רכב אמריקאי שעבר תהליך "אירופיזציה" ותוצר התהליך נראה מדהים!

אך הבנתי שיהיה יקר יותר משמעותית מהלקרוס הנוכחית.

 

שילוב של אופל אינסיניה והאמינות של ביואיק יכול לעזור מאוד לGM בתקופה זו...

 

 

דווקא מהכתבה באתר "אוטו" עולה שלעומת הנוכחית שעולה כ-196 אש"ח כמחיר בסיס, החדשה עשויה לרדת לכיוון ה-180. שלא לדבר על זה שהיא תהיה חזקה, מודרנית ומצויידת בהרבה (למיטב הבנתי לנוכחית אין אפילו ESP!).

 

מיקי

 

נ.ב. - זו הודעה מס' 990 שלי. מה קורה ב-1000? אני מקבל דרגה/פרס או שסתם מבין כמה שעות בזבזתי מול המסך?

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

פורסם

אני בספק אם היא תעלה 180K. אולי בסביבות ה-230-240K לפחות.

היא נראית בדיוק כמו הלקסוס LS (תחת זהה לחלוטין, אפילו באגזוזים המלבניים).

נתוני האצה רשמיים כבר יש? מהירות מירבית? מה גבי צריכת הדלק? (סביר להניח זוועתית).

Twincharger Stratified Injection

פורסם

ביררתי היום אצל UMI והרכב אכן יגיע בחודשיים-שלושה הקרובים. ברשת יש כבר ביקורות והן חיוביות מאוד, לפחות בכל הנוגע לעיצוב, גימור ואיכות ההרכבה. לגבי נתונים - המנוע ה"בסיסי" הוא V6 בנפח 3 ליטר והספק של 260 כ"ס, מנוע מתקדם מאוד בעל צריכת דלק סבירה (כ-1/8 משולב) ותאוצה למאה בפחות מ-8 שניות (הדגם החזק, עם 3.6 ליטר ו-280 כ"ס + הנעה כפולה של האלדקס עושה את זה ב-6.8 שניות!). הגיר יהיה 6 הילוכים עם אופציה לשליטה ידנית.

 

מיקי

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

פורסם

נשמע מדהים.

מעניין כמה היא תעלה, ומהם רמות האבזור.

עם ה3 ליטר תעלה בסביבות ה160-180K ש"ח - קנינו.

 

ניב

מבולבלים? גם אנחנו.

פורסם
תודו שלפחות הגודל והעצוב, המפרט, המנוע והמחיר יכולים "לתת בראש" לפאסאט ושות'.

 

באיזה שוק בדיוק אתה חושב שהם יתנו בראש לפסאט ושות'?

 

בישראל? הצחקתני!

באירופה? הצחקתני פעמיים!

בארהב? אני לא חושב שפסאט אי פעם הייתה מתחרה שלהם.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

באגירה - ולשמוע את זה לגבי "אחות" לאינסיניה ומפי חובב אופל... כלו כל הקיצין.

 

אמנם באירופה היא לא תעיק על המקומיות, אבל בשאר העולם ובארץ אני צופה שהיא תציג מכירות נאות מאוד. אם המאליבו מכרה מאות יחידות במחיר די קרוב, מה ימנע מהביואיק למכור יותר כשהחבילה הרבה יותר מפתה?

 

נראה לי שהגיע הזמן להפסיק לזלזל באמריקאים. בסוף הם לומדים לעשות את העבודה.

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

פורסם

אני יכול להגיד בוודאות כמעט מוחלטת שכמעט כל פלטפורמה של אופל ש GM עשו בה שימוש, הם חירבנו אותה לבלי היכר.

 

נכון, היו גם פלטפורמות שלא היו מבריקות מלכתחילה אבל אפילו האסקונה הארכאית מתנהגת הרבה יותר נורמלי מכל אמריקאית שמבוססת עליה (ופה מדובר בפלטפורמה לא ממש מבריקה).

 

את האופל GT הנוכחית הם לקחו וביצעו בה מעשים מגונים בצורת סולטיס.

בווקטרה C הם ביצעו מעשים מגונים לבלי היכר.

 

ואם ננטוש לרגע את GM אבל נמשיך באותו נושא, גם ה C300 והקרוספייר הם צל עלוב של הפלטפורמה המקורית שלהם.

 

ורק תיקון קטן, בסוף הם ילמדו לעשות את העבודה (אם בינתיים הם לא יפשטו את הרגל) כי בינתיים, הם בטח לא למדו.

 

אני אשאל אותך אחרת, איזה רכב אמריקאי יצא בשנים האחרונות וקיבל את הערכת עיתונות הרכב שהוא לא מבוסס על פלטפורמה וידע של חברת רכב אירופאית/יפנית?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
אני יכול להגיד בוודאות כמעט מוחלטת שכמעט כל פלטפורמה של אופל ש GM עשו בה שימוש, הם חירבנו אותה לבלי היכר.

 

נכון, היו גם פלטפורמות שלא היו מבריקות מלכתחילה אבל אפילו האסקונה הארכאית מתנהגת הרבה יותר נורמלי מכל אמריקאית שמבוססת עליה (ופה מדובר בפלטפורמה לא ממש מבריקה).

 

את האופל GT הנוכחית הם לקחו וביצעו בה מעשים מגונים בצורת סולטיס.

בווקטרה C הם ביצעו מעשים מגונים לבלי היכר.

 

ואם ננטוש לרגע את GM אבל נמשיך באותו נושא, גם ה C300 והקרוספייר הם צל עלוב של הפלטפורמה המקורית שלהם.

 

ורק תיקון קטן, בסוף הם ילמדו לעשות את העבודה (אם בינתיים הם לא יפשטו את הרגל) כי בינתיים, הם בטח לא למדו.

 

אני אשאל אותך אחרת, איזה רכב אמריקאי יצא בשנים האחרונות וקיבל את הערכת עיתונות הרכב שהוא לא מבוסס על פלטפורמה וידע של חברת רכב אירופאית/יפנית?

 

 

הייתי אומר קאדילק CTS, אבל הוא מבוסס על רצפה אירופאית.

גם ה-C300 קיבלה בסה"כ ביקורות טובות, אבל היא מבוססת על E-CLASS.

אולי פורד אדג'? אופס - רצפה של מאזדה 6...

 

אה, אני יודע - רובר. רכב הירח/מאדים שלהם. תכנון וייצור עצמיים לחלוטין. רק שלמיטב ידיעתי הוא התקלקל ואין שם מוסך...

 

אני חושב שהנקודה ברורה. אבל בסה"כ גם להבין שאתה אידיוט ולהסתמך על אחרים כבסיס זה שיפור לעומת הנסיון שלהם לעשות דברים לבד (ראה מוסטנג 2005-2008 עם סרן חי מאחור ו-200 כ"ס מ-4 ליטר...)

 

ובלי ציניות - דווקא הרנגלר החדש קיבל ביקורות מעולות, אבל כרכב שטח "טהור". על הכביש הוא לא מציאה, בלשון המעטה והגימור שלו מתאים יופי לסמג"ד, לא לאיש העסקים.

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...


×
×
  • תוכן חדש...