Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך - שמונה דברים ש(כמעט) כל אחד יכול לבדוק כשהוא רוכש רכב משומש


Tzvika-Pick
שימו לב! השרשור הזה בן 2925 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

להב לא על הכל אפשר לעלות

אני יכול להגיד לך שלמשל במה שצירפתי בPDF נעזרתי קצת גם מפה

אבל הרוב היו דברים שפשוט נפלתי עליהם בסופר לנסר הישנה שלי (החלפתי שם כמעט כל חלק) אבל מצד שני ידעתי שזה מה שיכול להיות עם רכב שנת 93

 

ביום שלישי אם תרצה השם אני לוקח רכב 2010 לאחר שבדקתי אותו

אני יכול לספר לך שברכב הקודם שבדקתי אצל אותה חברת ליסינג הם הוציאו בדיקה נקייה ולמזלי ביצעתי את הצ'ק ליסט בPDF

והחלטתי שבשביל רכב חדש חוץ מהצ'ק ליסט אני גם אזמין שמאי על גלגלים, הוא מצא אותם הדברים שאני מצאתי ד"א....

אבל...מה שהוספתי בסוף הייתה הנסיעה עצמה ...ובתום הנסיעה, הבלמים ננעלו,במהלך הנסיעה כל המערכות החשמליות השתגעו, ובסיום כשהוא בדק את הבדיקה הסופית של המזהמים ורצינו לחזור לסוכנות האוטו פשוט מת! (מת זה אומר לא מתניע,אין חשמל,בלמים מעולים, מת!)

 

כמובן שלמדתי מלא מהבדיקה, ומלצערי האוטו הישן שלי וגם מהבוחן

לאחר מכן הם הביאו לי אוטו אחר אחרי שאמרתי להם שאם זה לא הולך להיות תקין פיקס + תיקון השבחה שלהם עד לרמת המילימיטר אני לא עושה עסקים איתם, הרכב הבא שהביאו היה הרבה יותר טוב ואיפשהו עדיף מבחינת ק"מ כך שייצא לטובה

 

עכשיו כן, אני גם אקבל שנה

וכן בשנה הראשונה בד"כ מגלים דברים

אבל...למשל יש סטיות תקן ודברים לא מוחלטים, ברור שהרבה אנשים או ליסינג משקרים - זה התפקיד שלהם הם רוצים להפטר מהרכב, אתה רק יכול לעשות מה שאתה יכול כדי לא ליפול בפח ולהראות להם שאתה לא עושה צחוק

 

לגבי חריטת בלמים, אני לא רוצה לאכזב אותך אבל זה בלאי, וללא חריטה זה יכול להחזיק שנה,שנתיים,שלוש...

כך שאם אתה שואל אותי אל תתבאס זה ספציפית לא משהו שיכולת לעלות עליו אלא אם כן לא פירקו לך את הגלגל , העברת אצבע,ראית והבנת איך המנגנון הזה עובד...וגם אז....אתה לא יודע כמה זמן זה יחזיק...אלה תכל'ס דברים שלא שורדים לנצח...

 

אני מודע גם שיש מצב שאותו דבר יכול לקרות לי

אבל אין ..פשוט אין מצב שתקבל רכב ולא תשקיע בו...(לצערי)

מה שכן אתה יכול לוודא שתצטרך להשקיע כמה....אבל כמה שפחות...

 

ספציפית פה...אלא אם כן מישהו יתקן אותי זה עניין של זמן עד שעושים חריטה או מחליפים אותן אלטרנטיבית לגמרי

חריטה ...עם כל האי נעימות זה הדבר האחרון שצריך לבאס אותך..זה עוד כלום...

פעם הבאה עצה שלי..שאתה הולך למוסך,שיפוץ,קנייה ...תשאל..תרגיש...תבין...

אבל כן אין מושלם בחיים

קיצ'ר אל תתבאס לא נראה לי שיכולת להכין את עצמך מראש

אתה יכול לעשות כמה שאתה יכול לעשות כדי להיות כמה שאתה יכול להיות טוב יותר (מעבר לזה זה כבר לא תלוי בך) :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חייבים לתת לקונה נהיגת מבחן על הרכב? בשביל זה יש מכון בדיקה.

 

אם אתה קונה רכב, ואתה משלם כסף, אין שום בעיה שתצא לנהיגת מבחן

שמאי מורשה לקחת רכב מחברה או פרטי ולבדוק אותו גם בלי הבעלים ברכב

בן אדם פרטי כמוני אם לא מאשרים לו לקחת נסיעת מבחן יכול להתלוות עם מישהו מהחברה

האבסורד הוא שלקחת את האוטו למכון על חשבונם לאחר מה שקרה עם רכב אחד שלהם - זה לא הייתה להם בעיה שאסע לבד 10 ק"מ...

 

אני מציע שאם נותנים לך מכון בדיקה, שוב רק הצעה שלי

קח מהם וואצ'ר לאחד המכונים שלהם שהם בודקים וסע לבד או עם מישהו שם, תצמד לרכב כמו קרציה ותשאל שאלות

קח את טופס הבדיקה בסוף, אם משהו לא ברור לך תוך כדי או בסיום הדו"ח שלהם אתה שואל ורק אז יוצא עם כל המידע...

אני יכול לספר לך שהרכב השני שסידרו לי לבדיקה - בפעם הזאת אמרתי להם : "אני לוקח את הרכב לבדיקה ואני נמצא בבדיקה"

במכון עצמו שאלתי שאלות מרמת: "מה זה הרעש הזה" , מה זה החיבור הלחמה קרה בשלדה,מזה הכבל הזה,האם בודקים קומפרסיה ועוד מליון שאלות, זה תלוי איך אתה שואל את הדברים אם תראה לבוחן שאתה רוצה לדעת וללמוד -> להפך > הם רק יישמחו לתת לך תשובות

 

לעומת זאת, לאחר שחזרתי והרכב עבר לגמרי והייתי מרוצה שאלתי אותם איך בדו"ח של הרכב האחר שבדקתי לא עלו על בעיות שהזמנתי שמאי לבדוק והרכב שבק...ואתה יודע מה אמרו לי? (וזה מהסוכנות מילה במילה)

"לפעמים שאנחנו (הסוכנות) שולחים רכב לבדיקה הם בודקים רק שסי "

 

(שים לב גם שבד"כ תקבל רק דף אחד , בבדיקה יש בערך 8 דפים...ובדף הזה יש רק וי או איקס על בדיקות ותמיד בדף הזה יש משמעות נמוכה עיקום בפגוש או כל מיני שטויות")

 

לכן אני ממליץ וזו אפילו המלצה חמה :

א. קח את הPDF הזה שיצרתי > תעבור עליו לבד

אם יישאלו אותך למה אתה בודק? או שאלות אחרות בסגנון של "מה אתה מוסכניק?" (ושאלו אותי בסוכנות)

פשוט תענה : "אני יודע מה שאני עושה" וגם אם זה ייקח לך שעה! תעבור על הכל זו זכותך, אם לא בא להם לעמוד איתך תקרא להם לשלבים של התנעת הרכב.

ב. סיבוב ברכב היא חובה! (שים לב בPDF איך בדיקה ששמאי עשה ברכב הקודם פשוט השביתה אותו! > תחשוב שזה היה קורה לך בכביש מהיר)

ג. במידה והכל נראה לך, אם אתה קונה מליסינג הם מציעים בדיקת קנייה, אל תגיד להם: "כן,תשלחו את הרכב לבדיקה ותנו לי את הטופס"

במקום זה תגיד להם:" אכפת לכם שאני אסע איתכם או אקח את הרכב לבדיקה שאתם במילא עושים?" (אין להם שום סיבה לומר לך לא, כיוון שהוואצ'ר הזה בכל מקרה הולך להנתן למי שבודק את הרכב, רק ההבדל שהפעם אתה תהיה שם בעניים לראות בדיוק מה עושים (ולא רק לסמן וי על הכל)

 

שוב זו עצה שלי...

אבל...זה מניסיון

והניסיון הזה שלי היה יכול להגמר אחרת אם הייתי הולך בשיטת הסמוך על סמוך...

 

אני אומר אתה משקיע כסף

אתה רוצה רכב אמין

תשקיע קצת זמן כדי שלא תתחרט

למי שמוכר לך יש אינטרס למכור ולהביא לך גם רכב מלוקק לפי דרישתך אם תרצה - אם הם לא מעוניינים...תשמע קטע...זה שוק של מוכרים יותר מאשר קונים..אתה כבר תבין מה השלב הבא...

 

הבטחות 100% אין (יש חלקים שגם יחזיקו שנה כמו מה שציין הבחור לגבי חריטה)

אבל...אתה יכול לעשות מה שנראה לך 99% לפחות במקום 10% ואז להצטער

 

מה שאני אומר זה מהשטח ומהניסיון שלי

בהצלחה :-P

אתה יכול לעשות כמה שאתה יכול לעשות כדי להיות כמה שאתה יכול להיות טוב יותר (מעבר לזה זה כבר לא תלוי בך) :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשור ממש מעולה!

 

על מנת לעשות את החיים כלים יותר עבורי (ועבור מי שרוצה לקנות רכב)

הכנתי אקסל מרוכז עם כל הבדיקות. מעין צ'קליסט.

 

אני מצרף אותו ומקווה שזה יעזור לאחרים.

הוא מקווץ כקובץ ZIP. יש לפתוח אותו ובתוכו יהיה האקסל.

 

יפה,תודה

TDI POWER

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן שרשור מעולה ומחכים.

 

הנקודות החשובות ביותר בעיני הן:

  1. קניה מבעליו הרשום של הרכב בלבד - אני מבהיר בתחילת שיחת הטלפון שזה יהיה הדבר הראשון שאבדוק)
  2. לא מתקרב לסוחרים משום סוג
  3. מעדיף רכב שטופל כל ימין רק במוסכי הרשת של היבואן (יש כאלה)

רכב כזה לא צריך לקחת לבדיקה - פונים למוסך רשת של יבואן הרכב, מבקשים מיועץ השרות שיעיף מבט בהיסטוריה שלו במחשב, ובאוטו עצמו, ובדרך כלל תקבלו חיזוק לכך שזו תהי קניה טובה.

 

דב

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דב...לצערי אתה לא צודק ואין 100% בחיים

אני אתן לך דוגמא למשל

יש לי מישהו בעבודה שברוב חוכמתו נכנס בעמוד של השער החשמלי ברכב באחריות יבואן ובביטוח מקיף

האוטו כמובן התקמט כמו פלסטלינה

 

לבן אדם היו 2 אפשרויות:

1. להפעיל את הביטוח (ולשלם הרבה יותר פרמיה,טיפול עליהם בהערכת נזק של 5000 שקל)

2. ללכת למישהו באופן פרטי שיחליף את החלק עצמו וייצבע (כנף מעל הצמיג ופנס, 1000 שקל פלוס מינוס לפי מה שהוא אמר לי)

 

הוא הלך על אופציה 2

ו..אותו אחד שעשה את העבודה פשוט החליף לו מחלק מקורי וצבע (ובדק במכשיר דחיסת צבע שלא רואים הבדל)

 

משל : אתה לא יודע מה יש מתחת לכובע

נמשל: אל תחיה בסרט...תבדוק! תבדוק! תבדוק!

 

מוסכי הרשת של היבואן....יש כאלה....כמה הם עולים? (ולפני שאתה עונה על זה לעצמך קרא למעלה , הנה לך דוגמא שאותו בן אדם ממש אבל ממש לא ייספר למי שייקנה את הרכב בעתיד)...

 

סתם נקודה למחשבה

 

אני לא חושב שיש שום בעיה לבדוק את מה שצריך לבדוק (ולמשל יש מסמך לזה) אומנם זה קצת ביזבוז זמן אישי...

אבל שווה את חסכון הכאב ראש שבעצלנות שלאחר מכן

 

אם אתה לא בטוח , שווה גם להשקיע 400 שקל ולא לסמוך על אף אחד (גם אם יגידו לך שזה רכב שעשוי מזהב ולא הייתה לו תקלה מימיו, היה לי בדיוק מקרה כזה ובמהלך הבדיקה הרכב שבק חיים למרות בדיקה נקייה של מי שמכר את הכב מצידו ולאחר שאני הבאתי שמאי על גלגלים..

 

אתה חי במדינת ישראל, בימים הקצרים מאז שקניתי רכב יחסית חדש נתקלתי,שאלתי ועברתי בין מוסכים וסוכניות והם סיפרו לי מקרים שאתה ממש לא מודע אליהם בקשר למי שמוכר רכבים בארץ (וזה תקף לגבי כל החברות הגדולות שאתה מכיר)

בן אדם פרטי על אחת כמה וכמה עוד יותר בעייתי כיוון שממש ממש לך תחפש אותו אחרי זה...

 

אני לא אומר לא לסמוך, אני סומך, הכל אחל'ה

אני לא אומר להיות פרנואיד , אבל אתה הולך להוציא כסף...

למה שלא תעשה מה שאתה יכול לעשות כדי לא ליפול בפח...למה הקיצורי דרך הטיפשיים האלה?

ושוב אוליי לפני שנתיים שלא ידעתי את כל הדברים האלה (שבמקרה התגלגלו ככה ...אוליי גם אני לא הייתי חושב על זה)

 

אבל היום...אם אתה או מישהו שואלים אותי

לא מאמין לאף אחד שהוא :

שוטר

עו"ד

או מוכר (ובמקרה הזה רכב)

 

וזה מבוסס...

אתה יכול לעשות כמה שאתה יכול לעשות כדי להיות כמה שאתה יכול להיות טוב יותר (מעבר לזה זה כבר לא תלוי בך) :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
שלום,

 

לאחר שנעזרתי רבות בפורום במהלך חיפוש הרכב שלי, אני מעלה את המסמכים ששמשו אותי במהלך החיפוש, בתקווה שגולשים אחרים יוכלו להסתייע בהם.

חשוב לציין שרוב האינפורמציה נאספה ממקורות שונים, לא הכל נכתב על-ידי.

כמובן שאשמח לקבל משוב בדמות הארות, הערות וכיו"ב..

 

תיהנו!

 

(למען הסר ספק: השימוש בחומר הוא על אחריות המשתמש בלבד!:lol:)

 

אני מקווה שזה יעזור,אספתי קצת מפה ומשם ובעקבות מקרה (מצער ) שהיה לי היום אני חושב שזה יעזור, לגבי הפרטים של הבודק קחו בחשבון שזו המלצה כי במקרה השתמשתי בו, והוא היה מאוד אמין (אבל לשיקולכם)

אני ממליץ לקרוא היטב ולעבור דבר דבר ולא להזניח שום פרט (אפילו אם זה מייגע זה יחסוך לכם צרות בצרורות לדעתי)

אני מפרסם לינק למסמך PDF שעשיתי אין לי קרדיט ורצון לכלום (זה במטרה ס"כ להמליץ ואני לא לוקח על עצמי אחריות לכלום)

אם יש לכם תוספות מגניב, אם לא ואהבתם מגניב

תודה מראש אני גם נעזרתי מפה ומשם בעצות וטיפים בפוסט הזה רק חושב שקצת הוספתי

 

מסמכים מצויינים, תודה רבה.

(לא ידוע אם אני אעבור על כל הבדיקות, זה די ארוך, אבל עדיין מאוד מועיל ;))

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 10 חודשים מאוחר יותר...

הייתי שם את הצמיגים בתחתית הרשימה ,4 צמיגים מאיכות טובה עולים 1000 ש"ח ,כל 3-4 שנים בכל מקרה צריך להחליף , זה לא כל כך עקרוני בשיקולים של רכישת רכב משומש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי שם את הצמיגים בתחתית הרשימה ,4 צמיגים מאיכות טובה עולים 1000 ש"ח ,כל 3-4 שנים בכל מקרה

צריך להחליף , זה לא כל כך עקרוני בשיקולים של רכישת רכב משומש.

זה יכול ללמד על יחס הבעלים לאוטו. האם הוא קנה צמיגים ממותג טוב ולצורך העניין לא יפריע לי להחליף אותם אם הם ישנים או סיני זול

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן שרשור מעולה ומחכים.

 

הנקודות החשובות ביותר בעיני הן:

  1. קניה מבעליו הרשום של הרכב בלבד - אני מבהיר בתחילת שיחת הטלפון שזה יהיה הדבר הראשון שאבדוק)
  2. לא מתקרב לסוחרים משום סוג
  3. מעדיף רכב שטופל כל ימין רק במוסכי הרשת של היבואן (יש כאלה)

רכב כזה לא צריך לקחת לבדיקה - פונים למוסך רשת של יבואן הרכב, מבקשים מיועץ השרות שיעיף מבט בהיסטוריה שלו במחשב, ובאוטו עצמו, ובדרך כלל תקבלו חיזוק לכך שזו תהי קניה טובה.

 

דב

האם לא תקנה פולקסווגן שטופלה אצל רון לאחר תום האחריות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2925 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...