Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך - שמונה דברים ש(כמעט) כל אחד יכול לבדוק כשהוא רוכש רכב משומש


Tzvika-Pick
שימו לב! השרשור הזה בן 2924 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רגע לפני שאתם מוציאים את כרטיס האשראי שלכם ומגהצים חמשה-שה מאות ש"ח ויותר בעבור בדיקה של הרכב המשומש שבחרתם במכון בדיקה מקצועי, הנה שמונה בדיקות קלות ופשוטות שיעזרו לכם לסנן רכבים בעייתים בלי להוציא יותר מדי כסף.

לפני שמתחילים, כדאי שיהיה ברור שהמדריך הזה לא מתיימר להחליף בדיקה של בעל מקצוע או מכון בדיקה מקצועי. המדריך הזה אינו תחליף לבדיקה מדוקדת. בכל מקרה, גם במקרים של רכבים זולים במיוחד, אנחנו ממליצים לתת את הרכב לבדיקה של איש מקצוע. מכון בדיקה או מוסך? זה כבר נושא למאמר אחר.

  • קחו איתכם עוזר: אחרי שעברתם בהצלחה את השלב הטלפוני אפשר וכדאי להגיע למקום המפגש שנקבע עם המוכר ולראות את הרכב. זה הזמן לגייס אח/אחות/חבר/חברה/דוד/חתול שידועים כטיפוסים מדובבים וחובבי שיחה ולהביא אותם איתכם על תקן החבר שלא מבין. אם אחד מהם גם יושב על תקן ה"מבין ברכבים" – הרווחתם כפליים. תפקידם פשוט אך קריטי – לשאול שאלות ולהתעניין בפרטים בזמן שאתם בודקים את הרכב. אתם והמדובב שלכם מחפשים חורים ואי-דיוקים בתשובות של המוכר. אם הסיפורים שהוא מספר לא דומים לאלו ששמעתם קודם בטלפון והוא מתחמק מתשובות מדויקות לשאלות מספריות ("איך היא בדלק?", "כמה עולה לך ביטוח מקיף?", "מתי עשית טיפול אחרון?" וכו') זה הזמן להתחיל לחשוד.

 

  • בדקו היסטוריית טיפולים: הדרך הטובה ביותר להעיד על עתידו של רכב היא להתבונן בעברו. היות ולרוב אין אתם מכירים את המוכר ואת אופי השימוש שעשה ברכב, הקבלות ששמר או ספר הטיפולים שהחתים בכל ביקור במוסך הם קודש עבורכם.
    מה מחפשים? בודקים היכן טופל הרכב ובאילו מרווחי זמן. בודקים האם מלבד טיפולים שגרתיים הרבה הרכב לבקר במוסך ובעיקר אם חזר למוסך שוב ושוב על אותה התקלה. מוודאים שהקילומטראז' שמופיע בקבלות הגיוני ושלא "נעלמו" בדרך כמה אלפי קילומטרים. אם מדובר ברכב שגילו מעל 3 שנים – בדקו האם הוחלפה רצועת טיימינג ומתי עתידה להתבצע ההחלפה הבאה.

מה לא רוצים לראות?
חוסר בהיסטוריית טיפולים יכולה להעיד עבר בעייתי שמנסה המוכר להסתיר. באותה נשימה כדאי להזכיר שיתכן שמדובר במוכר לא מסודר במיוחד שפשוט לא שמר או תיעד קבלות על טיפולים שביצע (יש גם כאלו), אבל גם במקרה כזה אם טיפל במוסך קבוע או אם טיפל במוסכים מורשי היבואן אפשר לגשת למוסך ולהוציא פלט טיפולים קודמים.

אתם לא רוצים לשמוע סיפורים כמו "לבן אחותי יש מוסך גדול בכניסה לעיר, הוא עושה לי מחיר בלי קבלה". אולי אני מחמיר יתר על המידה בנושא, אבל מבחינתי אם אין קבלות או תיעוד מסודר – לא בוצעו טיפולים, נקודה. אולי יש כמה שבאמת מטפלים במוסך של קרוב המשפחה שלהם במחירי קרן, ברוב הכמעט מוחלט זה לא המקרה.

 

  • מספרים ואותיות: מבקשים מהמוכר באדיבות את רישיון הרכב, תעודה מזהה שלו (לא כרטיס של קופת חולים, תעודה רישמית) וביטוחים (חובה, צד ג' או מקיף. כל המרבה הרי זה משובח). ראשית יש לוודא שמספר הרכב כפי שמופיע על התעודות זהה למספר הרכב כפי שמופיע על לוחיות הרישוי שאתם בודקים בפועל. טריוויאלי, אבל כבר שמענו גם על תרמיות כאלו.

יש לוודא שהמוכר הוא אכן
הבעלים בפועל
של הרכב. כמובן שקשר משפחתי מדרגה ראשונה (בעל, אישה, אב, אם וכו') הגיוני בחלק מהמקרים אבל כדאי שלמוכר יהיה הסבר משכנע. כאן יכול להיכנס לתמונה המדובב שלכם וללחוץ מעט בנושא.

הלאה – יש לוודא ש
מספר הבעלים הקודמים
זהה למספר שנאמר לכם בטלפון. כאן אין בלבולים בתום לב, את המוכרים שבאמת לא יודעים איזה יד הם אפשר לספור על כף יד אחת. זכרו גם שהמספר שמופיע ברישיון הרכב הוא מספר הבעלים הקודמים של הרכב, כלומר הוא קטן באחד מ"היד". לדוגמא, בעלים קודמים 00=יד ראשונה, בעלים קודמים 01=יד שנייה, בעלים קודמים 03=יד רביעית וכן הלאה. לאחר העברת הבעלות יעודכן במחשבי משרד התחבורה המספר הנ"ל ויעלה באחד.

 

בדקו מהו
תאריך הרישוי השנתי
והתייחסו לכך בזמן המשא ומתן על המחיר. רישוי לפרק זמן ארוך (חצי שנה ומעלה) שווה לכם כסף במעמד הקנייה, בכל מקרה אחר אפשר ורצוי להתמקח.

חשוב לא פחות לבדוק מתי בוצעה העברת הבעלות האחרונה על הרכב ולוודא שהתאריך הגיוני. גם כאן, הפעילו את המדובב כדי שידלה עוד מידע לגבי מועד הרכישה וסיבת המכירה של הרכב.

יש לוודא מה
תאריך העברת הבעלות האחרון
של הרכב. אם הוא נרכש לפני חודש ומיד מוצע למכירה זאת נורת אזהרה לבעיה פוטנציאלית באוטו או שוב, סימן לסוחר (אל תאמינו לשטויות בסגנון של "קניתי לאישתי ידני והיא לא מסתדרת עם זה או קניתי לה אוטו והיא אומרת שהוא קטן מידי").

 

נושא אחרון וחשוב בסעיף זה הוא
בדיקת המקוריות של הרישיונות
, לאו דווקא לאיתור זיופים אלא לאיתור כפלי רישיון למיניהם. שימו לב שבתחתית הרישיון ובחלקו האחורי מופיעות החותמות של מכון הטסטים עם התאריך בו עבר הרכב רישוי שנתי בפעם האחרונה. שימו לב שלא מופיע המילה "הפקדת סוחר" או "כפל רישיון" בתחתית הרישיון ושימו לב שהסכום לתשלום שמופיע בתחתית הרישיון הגיוני. לעיתים נופלת "טעות" ועל המידע החשוב מודבקת מדבקה על מופיע כתם כלשהוא, התעקשו לקרוא את מה שמופיע תחתיהם.

כפל רישיון אינו מרמז דבר על מקוריותו של הרכב, אלא מעיד על כך שהבעלים ניגש למשרד הרישוי והודיע שהרישיון המקורי אותו החזיק אבד. האם יש לו הסבר הגיוני לעניין?

 

חשוב לוודא שהרישיון שמוצג לכם עדכני ובתוקפ. לאחרונה עלו בפורום מספר סיפורים על אנשים שרכשו רכב וכשהראו להם את רשיון הרכב הוא היה רשיון ישן יחסית, כשהם קיבלו רשיון רכב עדכני הם הופתעו לגלות שהם לא יד 2 אלא יד 6!

 

  • תא הנוסעים: פתחו את דלת הרכב (הגיע הזמן באמת!) ושבו לכמה רגעים במושב הנהג. אחד הפרמטרים החשובים ביותר לדעתי שהרבה אנשים בוחרים להתעלם ממנו ברכישת רכב היא ההתאמה של הרכב לנהג. האם תנוחת הישיבה נוחה לכם? האם הגג לא מגרד את הקרחת? האם המושבים נוחים והולמים את הגב?

בשלב הבא, התבוננו בתא הנוסעים וחפשו
סימנים להזנחה והתעללות
, כל דבר שיכול להעיד על חוסר איכפתיות של הבעלים כלפי הרכב בו הוא אמור לבלות זמן רב במהלך היום. שברים בדש-בורד או בחלקי פלסטיק, רדיו-דיסק ישן, מערכת שמע גרועה במיוחד או קרעים בריפודים. עניין הריפודים הוא קשה וסבוך, אם הגעתם לאוטו ויש על הכסאות כיסויים חדשים ונוצצים, סביר להניח שמתחתם מחכה לכם גיהינום. מצד שני, אף מוכר (נוכל או ישר כמו פלס) לא ייתן לכם להוריד את הכיסויים ולכן כל שנשאר לעשות הוא לנסות למשש דרך הריפודים לחורים וקרעים מאסיביים.

העבירו מבט חטוף אך יסודי ככל האפשר על מערכת החשמל של הרכב. חפשו חוטי חשמל וכבלים שרצים חשופים מתחת לדש-בורד או מציצים מפינות נסתרות. אתם יכולים להניח בסבירות גבוהה למדי שיצרן הרכב לא הוציא כך את הרכב מהמפעל, וזנבות כאלו יכולים להעיד על התעסקות יתרה במערכת החשמל של הרכב – לא סימן חיובי לבאות.

 

ברכבים אשר עברו נסועה גבוהה, הכיסא יהיה שקוע וידית ההילוכים וההגה יראו סימני שפשוף כבדים. רכב אשר מפורסם עם נסועה נמוכה אבל מראה סימני בלאי שכאלה הוא רכב
שככל הנראה
זויף בו מונה הק"מ.

 

  • צמיגים: לא נושא יקר במיוחד אבל בכל זאת כדאי לשים אליו לב לפני שמסכמים עם המוכר על שווי הכלה. עלות סט צמיגים חדש באיכות טובה לרוב הרכבים המשפחתיים נעה באזור ה-1500 ₪, ברכבים עם צמיגים בעלי מידות גדולות (גודל ג'אנט, חתך צמיג נמוך) המחיר עולה בצורה משמעותית.

התבוננו בארבעת צמיגי הרכב, חפשו קרעים, סדקים או סימני יובש. בדקו את עומק החריצים בצמיג ובדקו שהצמיגים אינם שחוקים. בדקו גם את אופי השחיקה לרוחב סוליית הצמיג – שחיקה לא אחידה של סוליית הצמיג יכולה להעיד על תקלה במתלי הרכב, לרוב לא יקרה במיוחד לתיקון.

באותה ההזדמנות בדקו גם את עצם קיומו של הצמיג הרזרבי ואת תקינותו. בדקו גם את קיומו של המגבה ומפתח הגלגלים המקוריים. בחלק מהרכבים יהיה קשה להחליף גלגל בלעדיהם.

 

  • תא המנוע: נו, מכונאים גדולים אף פעם לא היינו אבל זה הזמן לשנס את מה שנשאר מהחוש המכונאי ולפתוח מכסה מנוע. לא, אני לא אשלח אתכם לחפש מספרים בפינות נסתרות, לפרק חלקים או להריח שמנים. את זה כבר יעשו כנראה במהלך הבדיקה וכנראה שעדיף להשאיר את השלב הזה למי שבאמת מבין מה הוא עושה.

ובכל זאת יש שתי בדיקות פשוטות שכל נהג יכול לבצע ויכולות לספר לא מעט על הרכב.

כשהמנוע הרכב קר, פתחו את פקק המילוי של
נוזל הקירור
והתבוננו פנימה אל תוך מערכת הקירור. זהב כנראה שלא תמצאו שם, אבל סימנים להזנחה כנראה שכן. נוזלי קירור מקוריים ואיכותיים הם נוזלים רעילים במיוחד ולכן לרוב מגיעים צבועים בצבעים זרחניים (ירוק זוהר, כחול זרחני או ורוד/אדום) וזה בדיוק מה שאתם רוצים למצוא שם.

לעומת זאת שימוש במי ברז או בנוזל קירור זול לאורך זמן יכולים לגרום לנזק יקר למכלולים הפנימיים של המנוע ומערכת הקירור. היזהרו מרכבים בהם אין נוזל קירור אלא מי ברז, שכן לרוב אין שום דרך לדעת בוודאות כמה חמור הנזק שכבר נגרם. נוזל קירור בצבע חום/בוץ יכול להעיד על תקלה קרובה במערכת הקירור ועל נזק קיים. במידת האפשר בדקו גם את מפלס נוזל הקירור. רכב תקין לא אמור לאבד נוזל קירור בכמות גדולה (אם בכלל) ואין שום סיבה שברכב שתבדקו המפלס יהיה מתחת למינימום, אלא אם יש תקלה כלשהיא במערכת שלאו דווקא אתם רוצים לתקן.

כשהמנוע קר (זוכרים?) ועומד בחניה מישורית, בדקו את
מפלס שמן המנוע
. גם כאן, אין שום סיבה שברכב תקין תהיה "אכילה" של שמן והמפלס לא יהיה בטווח התקין. ברכבים חדישים בהם מרווח הטיפולים גדול יחסית (עד כדי 30 אלף קילומטרים בדגמים מסוימים) מצב הגיוני ותקין הוא שלקראת טיפול המפלס לא יהיה בקרבת קו המקסימום אבל אין סיבה שברכב תקין המפלס יסתובב סביב המינימום ומתחת. גם כאן, מפלס שמן נמוך מדי (ואפילו גבוה מדי) יכולים להעיד על תקלה פנימית במנוע.

התבוננו בצבעו של השמן. שמן שצבעו שחור וריחו שרוף מעיד על כך שמועד ההחלפה שלו קרב. שמן שצבעו נשאר בהיר (לרוב בצבע דבש) למרות שעבר כמה אלפי קילומטרים מעיד שימוש בשמן מאיכות נמוכה יחסית. האם טופל הרכב לפי הוראות היצרן? האם צבעו של השמן תואם את המספרים שמצאתם כשבדקתם את היסטוריית הטיפולים?

 

  • חימום/קירור: שתי מערכות שקל יחסית לבדוק את תקינותן, אבל עלות התיקון שלהן יכולה להיות יקרה מאוד. ראשית, אל תאמינו לסיפורים בסגנון "המזגן עובד בובה, רק חסר קצת גז". עם הטמפרטורות ששוררות כאן ברוב חודשי השנה, אף אחד לא מוותר על מזגן ברכב רק בגלל שחסר טיפה גז. ברוב המקרים מסתתרת מאחורי הקלעים תקלה יקרה בהרבה. תניעו את הרכב והפעילו את המיזוג על מצב קירור. ברגע הפעלת המזגן נכנס לפעולה המדחס, מה שיוצר עומס מכאני על המנוע. למה זה חשוב? כי מערכת הזרקת הדלק ברכבים מודרניים אמורה להתגבר על העומס הנוסף בצורה כמעט חלקה ללא קרטועים, רעידות, רעשים או גמגומים מכל סוג שהוא. התבוננו על מחט הסל"ד בלוח השעונים בשניות שלאחר הדלקת המזגן ובדקו שהמערכת אכן פועלת כראוי.

לאחר שהמתנתם כמה דקות ובדקתם שתפוקת הקירור תקינה, בדקו את תקינות מערכת האוורור הפנימי. יש לוודא כי כל פתחי האוורור פעילים ופעולת הבורר שמחליף בינהם חלקה ותקינה. יש לוודא שהמאוורר הפנימי פעיל בכל המהירויות ולא רק בחלקן, ושאינו מרעיש.

 

נותר לבדוק את החימום
, אבל כדי לעשות זאת יש להמתין עד שהרכב יתחמם מעט. חימום שאינו פעיל מעיד ברוב המקרים על תקלה ברדיאטור החימום הפנימי. לרוב מדובר בתיקון שדורש שעות עבודה רבות ולכן מחירו יקר. שימו לב, לא כדאי לדלג על הבדיקה הזאת גם אם חם בחוץ. גם כאן אין קיצורי דרך. אף אחד לא נהנה לנהוג כשקר לו.

 

  • נסיעת מבחן: לא תמיד אפשר לקחת את הרכב המיועד לסיבוב קצר בסביבה הטבעית שלכם, אבל כשזה אפשרי זה בהחלט כדאי. גם כאן, אף אחד לא מצפה שאחרי נסיעה קצרה על הרכב תדעו מה דורש תיקון וכמה חמור המצב, אבל הרגשה כללית בהחלט אפשר לקבל.

אז מה כן לחפש?ברכב אוטומטי חשוב לבדוק את
אופי העברת
ההילוכים
, בעיקר כשהרכב עדיין קר ולא הגיע לטמפרטורת עבודה. העברת הילוכים שאינה חלקה, מכות בהורדת הילוכים, סירוב מוגזם להעלאת הילוך או נוריות מהבהבות בהחלט יכולות להעיד על תקלה בגיר האוטומטי. תקלות כאלו יכולות להיות יקרות לתיקון ובמקרה של ספק כדאי לבדוק את הנושא מול מכון לגירים אוטומטיים.

כשמדובר ברכבים ידניים כדאי לבדוק את
פעולת המצמד
. דוושת מצמד גבוהה לא מעידה בהכרח על מצמד שעומד לסיים את חייו, אבל דוושה קשה או מהלך דוושה קצר מדי בהחלט יכול להעיד על תקלה במנגנון. בדקו גם את שילוב ההילוכים, שצריך להיעשות בצורה חלקה וללא חריקות.

 

חפשו רחוב שקט או פיסת כביש ריקה ובצעו
בלימה חזקה והחלטית
. לא צריך לנעול גלגלים ולעשות צלחות, אבל כאן כדאי לבדוק שהרכב בולם בצורה ישרה ולא "מושך" לכיוון אחד בזמן הבלימה. אפשר ורצוי להחזיק את דוושת הבלם לחוצה כמה שניות לאחר הלחיצה ולוודא שאינה מאבדת גובה, דבר היכול להעיד גם הוא על תקלה יקרה במערכת הבלמים. בדקו, במידת האפשר וכמובן במידה וקיימת, את
מערכת ה-
ABS
. בלימה הגונה והחלטית תפעיל אותה די בקלות ברוב המקרים. ברקס אחד הגון עוד לא הרס אף אוטו אבל ידעו את בעל האוטו מראש שאתם עומדים לבצע את הבדיקה.

 

בצעו
סיבוב פרסה ימינה ושמאלה
כשהרכב משולב בהילוך ראשון עם מעט גז. חפשו תקתוקים שמשנים את קצבם בהתאם למהירות הרכב – הם מעידים על תקלה באחת הציריות.

 

הפעילו את האורות, המגבים, סובבו את המראות החשמליות (אם קיימות) ובאופן כללי הפעילו את כל
האביזרים החשמליים
שברכב. גם כאן, תקלה קטנה יכולה להיגמר בכמה מאות שקלים ויותר.

 

 

תודה ל

bagira ולsronis שתרמו בכתיבת המדריך.

  • אהבתי 2

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למהדרין, אני ממליץ על רכישת מכשיר לבדיקת נוזל הקירור.

לי יש את הספציפי הזה:

 

10970610.jpg

 

העלות שלו מסתכמת בכמה דולרים בודדים (אישית רכשתי את שלי ב-5$ ויצאתי פראייר - אם הייתי ממתין יום, הייתי יכול לרכוש אותו ב-2.5$, שזה 50% הנחה :lol:).

המכשיר הזה פשוט מאוד לתפעול ויכול לספר לכם רבות אודות הנוזל שנמצא במערכת הקירור של הרכב.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה, להדביק :arrow:

אין צורך להדביק. בראש הפורום הזה יש שרשור עם קישורים לשרשורים חשובים, ובינהם גם השרשור הזה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום התייחסות למרכב וזה עיקר ערך האוטו.

רק בשמש !, לראות מכות,גלים,משטחים לא ישרים

במכסי מנוע,תא מטען,דלתות ,פגושים.- קל מאד לראות מרווחים לא מקבילים.

סימני צבע על גומיות ,חוטי חשמל פלסטיקים .

להרים את כל השטיחים כולל ובייחוד של הבגאג'- פחחים מחפפים בסימני תיקונים בשקע של הגלגל הרזרבי.

להתכופף ולראות מכות בקארטר,אגזוז,גשר מתחת למנוע,הגה,מתלים.

בבדיקות שטחיות אלה שכל בעל משקפיים עם צילינדר +8 יכול לבדוק תחסוך בדיקת מכון על חלק גדול מהרכבים-שהיו מעורבים בתאונות.

 

הכל יופי ? רק עכשיו שלם למכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למהדרין, אני ממליץ על רכישת מכשיר לבדיקת נוזל הקירור.

לי יש את הספציפי הזה:

 

10970610.jpg

 

העלות שלו מסתכמת בכמה דולרים בודדים (אישית רכשתי את שלי ב-5$ ויצאתי פראייר - אם הייתי ממתין יום, הייתי יכול לרכוש אותו ב-2.5$, שזה 50% הנחה :lol:).

המכשיר הזה פשוט מאוד לתפעול ויכול לספר לכם רבות אודות הנוזל שנמצא במערכת הקירור של הרכב.

 

מאיפה אפשר לקנות את המכשיר הזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן למצוא באיביי, ואם יש לך מישהו בארה"ב, ניתן למצוא את זה שם ברוב רשתות השיווק הגדולות (K-Mart, Wall Mart, BJ's ודומיהן) וכן בחנויות לאביזרי רכב (PEP BOYS).

בארץ אני מניח שניתן להשיג גם בחנויות לאביזרי רכב, אם כי יש לציין שבאוטו דיפו לא נתקלתי בזה.

 

אגב, ידוע לי שגם חברת WURTH מייצרת מכשיר דומה.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשור ממש מעולה!

 

על מנת לעשות את החיים כלים יותר עבורי (ועבור מי שרוצה לקנות רכב)

הכנתי אקסל מרוכז עם כל הבדיקות. מעין צ'קליסט.

 

אני מצרף אותו ומקווה שזה יעזור לאחרים.

הוא מקווץ כקובץ ZIP. יש לפתוח אותו ובתוכו יהיה האקסל.

קניית רכב-בדיקות.zip

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדריך הזה פשוט הציל אותי היום!

 

הלכתי לראות מונדאו בחולון.

האוטו מבחוץ מבריק ויפייפה, בלי זכר לשריטה.

התיישבתי באוטו וביקשתי מהבעלים את רשיון הרכב, שברקע הוא אומר לי איך אשתו נהנית מרכב כל כך וכמה היא מרוצה ממנו כל כך הרבה זמן.

 

אני מביט על הרשיון ומביט שנית. שום דבר חשוד.

לפתע בדקתי את תאריך העברת הבעלות האחרון של הרכב. מה ראיתי? 26.04.2009.

שאלתי את בעל הרכב כמה זמן הרכב ברשותו. ובאלגנטיות הוא החליף נושא.

 

סתם בשביל הכיף (כי בשלב הזה ידעתי שהוא סוחר) המשכתי לסרוק את רשיון הרכב.

ובתחתית מה מצאתי? הפקדת סוחר...

 

בשלב הזה פרשתי באלגנטיות תוך כדי הבטחה לשוב אם לא אמצע רכב טוב יותר (אני לא ממש אוהב וויכוחים).

 

ושוב תודה על המדריך הזה שחסך לי 400 ש"ח בדיקה, בזבוז זמן והרבה עצבים. וכל זה בבדיקות פשוטות של לא יותר מ5 דקות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...

שלום,

 

לאחר שנעזרתי רבות בפורום במהלך חיפוש הרכב שלי, אני מעלה את המסמכים ששמשו אותי במהלך החיפוש, בתקווה שגולשים אחרים יוכלו להסתייע בהם.

חשוב לציין שרוב האינפורמציה נאספה ממקורות שונים, לא הכל נכתב על-ידי.

כמובן שאשמח לקבל משוב בדמות הארות, הערות וכיו"ב..

 

תיהנו!

 

(למען הסר ספק: השימוש בחומר הוא על אחריות המשתמש בלבד!:lol:)

שאלות לפני קניית רכב - בטלפון.pdf

צ'ק ליסט.pdf

זכרון דברים לפני בדיקה.pdf

זכרון דברים.pdf

חוזה מכר לרכב.pdf

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

אני מקווה שזה יעזור,אספתי קצת מפה ומשם ובעקבות מקרה (מצער ) שהיה לי היום אני חושב שזה יעזור, לגבי הפרטים של הבודק קחו בחשבון שזו המלצה כי במקרה השתמשתי בו, והוא היה מאוד אמין (אבל לשיקולכם)

אני ממליץ לקרוא היטב ולעבור דבר דבר ולא להזניח שום פרט (אפילו אם זה מייגע זה יחסוך לכם צרות בצרורות לדעתי)

אני מפרסם לינק למסמך PDF שעשיתי אין לי קרדיט ורצון לכלום (זה במטרה ס"כ להמליץ ואני לא לוקח על עצמי אחריות לכלום)

אם יש לכם תוספות מגניב, אם לא ואהבתם מגניב

תודה מראש אני גם נעזרתי מפה ומשם בעצות וטיפים בפוסט הזה רק חושב שקצת הוספתי

בדיקת רכב.pdf

אתה יכול לעשות כמה שאתה יכול לעשות כדי להיות כמה שאתה יכול להיות טוב יותר (מעבר לזה זה כבר לא תלוי בך) :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מעולה

 

אי אפשר להסביר כמה פעמים שנתקלתי בנוכלים שביזבזו לי יום שלם (למזלי לא בדיקה) בשקרים

ולא לשכוח כמובן שגם משירותים ניתן להדבק באיידס במידה וזה שישב על האסלה לפניך עוד לא קם! :shock::?:shock:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מצויין.

 

שאלה - כשקניתי את רכבי לפני שנה - בדקתי את רוב מה שאפשר ואכן הכל היה תקין.

 

השלב הבא היה לקחת את הרכב למכון בדיקה - גם שם הכל היה תקין.

 

קניתי את הרכב - ושלושה חודשים אחר-כך הייתי צריך לחרוט בלמים אחוריים.

 

במכון בדיקה לא ציינו שהם כמעט גמורים (הם יצאו תקינים)!

 

האם יש דרך לבדוק את העניין? באם אקח את הרכב למוסך מורשה שאני סומך עליו הוא יעלה על הבעיה (יבדוק בכלל

 

את הבלמים)?

 

תודה מראש לעונים.

"כל מי שנוסע לאט ממני הוא אידיוט, וכל מי שנוסע מהר ממני הוא מטורף"... :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2924 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...