Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6097 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחר כמעט חודש של שמיעת רעשים ונקישות מכיוון הגיר וביקורים במוסכים מרכזיים.

הגעתי למסקנה שהציריה של ה C5 שלי, היא זו שדופקת בזמן מומנט (האצה, או האטה של המנוע)

* ציריה - הכוונה המוט שיוצא מהגיר אל הגלגל.

זה קורה רק כשיש עומס על המנוע ורוב הסיכויים שמשהו נשבר אי שם בחיבור עם הגיר.

איך אפשר לדעת איזו ציריה נדרש להחליף? (ימין/שמאל) והאם מישהו יודע עלויות לציריה זו

האם יכול להיות שמשהו בגיר נשבר?

האם ניתן להמשיך לנסוע כך?

קיה סיד SW (ליסינג) וניסן נוט של האשה,

פיאט 127 903cc , 1979 (נמכרה...)

מחפש אספנות - איטלקית חמה - אלפא/לנצ'יה , או DS23/21

פורסם

אני הייתי חושב ללכת על זוג צריות מפירוק בתקווה למצוא רכב חדש כמה שיותר שעבר כמה שפחות ק"מ.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם

ציריה דפוקה- זאת ציריה שיש בה חופש. צריך להעלות את הרכב על ליפט ולחפח חופשים.

 

כשתגיע למוסך, תתפוש את אחד הגלגלים ושהמכונאי שלך ינסה עם פלייר פטנט לסובב את הצירייה. במידה ויש חופש החלף את הקרדן של הצירייה.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם

לרוב החופש או חוסר השימון שיש בצירייה שגורמת לה להרעיש, הוא לא משהו שמכונאי יכול להרגיש עם פלייר פטנט וגם כך יש חופשים טיבעיים בין שיני הזחיח והגולות וקשה לאמוד מהו חופש תקין ומה לא.

התופעה שאתה מתאר, של נקישה בהאצה, יכולה להיות גם מחופש כלשהו במתלה או במרכב, אני מקווה שאכן מדובר במפרק פנימי של צירייה כי אז יש אפשרות להרכיב צירייה לניסיון, פעם בשמאל ופעם בימין כדי לשלול או לאושש בעייה, כדאי לעשות זאת.

פורסם
אני הייתי חושב ללכת על זוג צריות מפירוק בתקווה למצוא רכב חדש כמה שיותר שעבר כמה שפחות ק"מ.

 

עדיף משופצת. אתה לא יכול לאמוד את טיב הציריה לפני הפירוק. על משופצת יש אחריות.

פורסם

היה לי אותו דבר ב 307, רעש בזמן יציאה מהמקום עם עומס. אורן, מאורן שירותי רכב איתר שזוהי צירייה, לדעתי זו הייתה שמאל. אורן יוכל להרחיב יותר. לאחר ההחלפה הרעש נעלם.

פורסם

גם על פירוק יש חודש אחריות.

 

ב-306 שהייתה לי החלפתי 3 או 4 זוגות של ציריות משיפוץ. כולם היו דפוקות וגרמו לרעידות חזקות בהאצה.

לבסוף כשנאס לי, לקחתי זוג צריות מפירוק, קיבלתי עליהם חודש אחריות והרכבתי לאוטו. הפלא ופלא - הבעיה נעלמה, ואני נשארתי עם זיכוי ביד.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם

איך מגיעים לאורן שירותי רכב?

והאם הציריה = כל המוט או רק התפוח?

האם אפשר להמשיך בנסיעה עד התיקון או שזה גורם לנזק גדול יותר

קיה סיד SW (ליסינג) וניסן נוט של האשה,

פיאט 127 903cc , 1979 (נמכרה...)

מחפש אספנות - איטלקית חמה - אלפא/לנצ'יה , או DS23/21

פורסם

אם שני מוסכים רציניים ביותר בבאר שבע לא הצליחו לאתר את התקלה, שאחד מהם זה "הסרן" שהוא ה_מומחה בכל איזור הדרום לסרנים כיוונים ועוד, והשני זה שרודר של לובינסקי, אז אני בעזרת אינטואיצה, צפייה בנעשה + הקשבה הצלחתי לאתר את מקור הרעש,

ואני כמעט בטוח שכאשר החלפתי גומייה לצירייה אצל "הסרן" - הוא זה שדפק לי את הצירייה.

ותאמרו לי אם אני צודק - כאשר מחליפים גומייה לצירייה צריך לפתוח את הבורג המרכזי של צלחת הבילום כדי לשלוף את הצירייה,

בורג זה מאובטח בפין שמונע ממנו לצאת/ להסתובב, - המכונאי ניסה עם הפטיש אוויר להוציא את הבורג הזה ללא שליפת הפין - ורק לאחר כמה נסיונות נואשים הוא הלך להביא שפיץ פלייר ושלף את הפין והכל נפתח כמו שצריך,

הדבר היחיד שאני חושב עליו כל הזמן הוא - ברגע שהפועל דפק עם הפטיש אוויר (ראצ'ט בלחץ אוויר) על הבורג המרכזי - דבר זה גרם לשבירה של "משהו" בצירייה

האם תחושותיי נכונות?

קיה סיד SW (ליסינג) וניסן נוט של האשה,

פיאט 127 903cc , 1979 (נמכרה...)

מחפש אספנות - איטלקית חמה - אלפא/לנצ'יה , או DS23/21

פורסם

זה עלול לגרום נזק לתבריג של הצירייה ולאחר מכן בסגירה הצירייה עלולה להיות משוחררת בהידוק שלה על הנאבה וזה עלול להוביל לכשל מוקדם למיסב גלגל.

פורסם
זה עלול לגרום נזק לתבריג של הצירייה ולאחר מכן בסגירה הצירייה עלולה להיות משוחררת בהידוק שלה על הנאבה וזה עלול להוביל לכשל מוקדם למיסב גלגל.

 

אז האם יכול להיות שמיסב הגלגל דופק בהאצה?

האם יש דרך לבדוק זאת בעמידה _ להעלות את האוטו על ג'ק/ בוקים ולבדוק?

קיה סיד SW (ליסינג) וניסן נוט של האשה,

פיאט 127 903cc , 1979 (נמכרה...)

מחפש אספנות - איטלקית חמה - אלפא/לנצ'יה , או DS23/21

פורסם

אולי, אך אני לא חושב שזה המקרה אצלך הרי בסופו של דבר המכונאי לא הצליח לחלץ את הצירייה מבלי להוציא את הפין פציל.

מה שקורה זה שלעיתים הפטיש אויר מספיק חזק לגזור את הפין פציל ולשחרר את האום , שברים של הפין מחבלים בתבריג ואז אין הידוק מספק של האום צירייה כאשר מנסים לסגור את האום חזרה על תבריג לא תקין.

בכל אופן קל לבדוק אם תבריג הצירייה תקין או לא.

 

כפי שציינתי קודם, רעשים ממערכת העברת הכוח או המתלה רק בזמן עומס מאוד קשים לאיתור מהסיבה הפשוטה שאין אפשרות להיות מתחת לרכב ולשמוע את הרעש ולהתחקות אחרי מקורו ע"י מגע.

מנסיוני זה יכול להיות גם אום צירייה לא מהודקת למומנט הדרוש או אפילו תתפלא, מהודק מידי, תנועה של שחרור תפיסה בין הצירייה למיסב עלולה בזמן העברת מומנט גבוה לגרום לרעשים של נקישות/חריקות.

בשלב ראשוני אני מציע לשחרר את האום צירייה, שפירקו לאחרונה, ולסגור למומנט דרוש.

פורסם
אולי, אך אני לא חושב שזה המקרה אצלך הרי בסופו של דבר המכונאי לא הצליח לחלץ את הצירייה מבלי להוציא את הפין פציל.

מה שקורה זה שלעיתים הפטיש אויר מספיק חזק לגזור את הפין פציל ולשחרר את האום , שברים של הפין מחבלים בתבריג ואז אין הידוק מספק של האום צירייה כאשר מנסים לסגור את האום חזרה על תבריג לא תקין.

בכל אופן קל לבדוק אם תבריג הצירייה תקין או לא.

 

כפי שציינתי קודם, רעשים ממערכת העברת הכוח או המתלה רק בזמן עומס מאוד קשים לאיתור מהסיבה הפשוטה שאין אפשרות להיות מתחת לרכב ולשמוע את הרעש ולהתחקות אחרי מקורו ע"י מגע.

מנסיוני זה יכול להיות גם אום צירייה לא מהודקת למומנט הדרוש או אפילו תתפלא, מהודק מידי, תנועה של שחרור תפיסה בין הצירייה למיסב עלולה בזמן העברת מומנט גבוה לגרום לרעשים של נקישות/חריקות.

בשלב ראשוני אני מציע לשחרר את האום צירייה, שפירקו לאחרונה, ולסגור למומנט דרוש.

 

חשבתי להניח צינור עבה בתא המנוע ואת צידו השני להכניס לתא הנהג ולהאזין דרכו לרעשים

 

לגבי אום הציריה - אנסה בבוקר לשחרר אותו ולראות מה קורה,

היום העלתי את האוטו על בוקים ובדקתי סיבוב הגלגל במומנט ידני ולא הצלחתי לשחזר את הרעש,

קיה סיד SW (ליסינג) וניסן נוט של האשה,

פיאט 127 903cc , 1979 (נמכרה...)

מחפש אספנות - איטלקית חמה - אלפא/לנצ'יה , או DS23/21

פורסם

תשאיר גלגל אחד על הריצפה וגלגל אחד על בוק עלה לאוטו ותתחיל "לנסוע" תוך כדי לחיצה קלה על דוושת בלם לגרום התנגדות

עשה כנ"ל בגלגל השני. הגלגל שהיה באויר והשמיע רעשים הוא זה שצריך החלפת ציריה.בהצלחה

×
×
  • תוכן חדש...