Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6289 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הרכב הוא סובארו b4 רק 3000 ק"מ.

הנהג לא שם לב למכשול בכביש וקרע את הצמיג.

הפנצ'ר מאכר טוען שיש להחליף את כל הרביעיית צמיגים בגלל שזה רכב עם 4x4באופן קבוע.

 

רבייעת צמיגים עולה 8000 ש"ח.

האם צריך להחליף את כל הרביעייה ? או שניתן רק להחליף זוג על סרן אחד?

 

ירון מאיר

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

להערכתי - לא (בהנחה שהצמיגים כולם במצב "חדש").

בכל מקרה, 2K ש"ח לצמיג נראה לי הרבה יותר מדי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

א. בדר"כ אכן נהוג להחליף רביעיה ברכבים מהסוג הזה.

ב. אם מס' הק"מ נמוך והצמיגים עדין לא שחוקים ניתן לדעתי להחליף רק זוג אחד הזהה בסוגו לזוג הוותיק.

ג. רביעיה לרכב הנ"ל יכולה לעלות גם 2000 ש"ח (קומהו אקסטה) או 2500 ש"ח (טויו T1R), אל תילחץ.

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

אחח B4 . איזה נוסטלגיה.... אני זוכר שהיו כאלה בלי סוף בארץ :wink:

 

לעניין הצמיגים, הבעיה ב 4X4 קבוע זה קוטר הגלגל ולא מקדם האחיזה השונה בכביש. בתנאי אחיזה מלאה, אם יש הבדל במידת השחיקה של הצמיג, הגלגל הקטן יותר יאלץ לעשות יותר סיבובים למרחק נתון מאשר הגדול יותר. דבר זה יוצר עומס קבוע על הדיפרנציאל/ים, ותיאורטית יביא לשחיקה מהירה יותר.

 

לעניות דעתי הבלתי קובעת, מאחר ובכל נסיעה שאיננה רק קו ישר יש הבדלים במידת הסיבוב בין ימין לשמאל,השחיקה העיקרית שיכולה להיות מהבדלי הצמיגים היא קדימה-אחורה ולא ימין-שמאל, כך שאם תחליף זוג צמיגים על אותו הסרן, זה מספיק.

 

נמרוד

פורסם

שימו לב, שהרכב עבר רק 3000 ק"ם.

 

השאלה היא האם יש הבדל מוחשי כלשהוא בין צמיג, שעבר 3000 ק"ם לבין צמיג חדש ?

 

ושאלה כללית נוספת - נניח, הים הרכבתי רבעיית צמיגים חדשים. אחרי חודש - חודשיים כבר יהיו הבדלי שחיקה בין הצמיגים הקידמיים לאחוריים, כי הקידמיים תמיד נשחקים מהר יותר. זה יהיה בערך ההבדל שיש בין צמיג בן 3000 ק"ם לצמיג חדש.

 

לפי ההגיון הזה אמורים להחליף רביעת צמיגים כל חודשיים ?

 

 

פורסם

נשגב מבינתי מדוע לפתוח את השרשור באספנות כשיש פורום ייעודי.

 

לא בטוח שצריך להחליף רביעיה בק"מ כזה נמוך. בקש חוו"ד נוספת מפנצ'רמאעכר אחר. בכל מקרה יש להחליף לאותו סוג של צמיג בדיוק, ובפירוש לא להתפתות לצמיגים לא מוכרים באיכות שנויה במחלוקת.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

למה שלא תשאל את מהנדס החברה?

או

מנהל של מוסך מורשה וותיק?

אם אתה מאזור חיפה יש מוסך מורשה סוברו בשם "מוסך אוטו דן" ברח' חלוצי התעשיה טל. 04-8410371 שם המנהל דני. הוא בעל מקצוע בחסד עליון וגם איש שטח 4X4.

אני יודע, מהאודי שיש לי, שם ההוראות הן שכל הצמיגים יהיו מאותו הדגם. להערכתי עד 10,000 ק"מ לא נוצרה פרש משמעותי אלה אם כן הנהג נוהג "קשה" ואז יתכן שיש כבר בלאי ב 5000 ק"מ.

ניתן גם למדוד את הבלאי (עומק כל חריץ וחריץ לעומת יתר הצמיגים) ואם ההפרש לא ניתן למדידה אז אין לזה משמעות.

שלמה דן גדרון

פורסם

אם תדלג לפורום אספנות, תראה שהנושא נפתח שם והועבר אחר כבוד לפה.

 

לאחר סטיה קלה מהנושא, הוראות יצרן הרכב אכן מחייבות הח' רביעיית צמיגים כאשר נוצר מצב של פגם באחד מהם.

במקרה הנדון נראה לי שניתן מעט לחרוג מן ההוראה הנ"ל ולהרכיב צמיג זהה כעצתם של מלומדי לעיל.

 

קבל נושא זהה לשלך מלפני כשנה ומחצה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

ברכבים האלו עם הנעה כל הגלגלים קבועה, אם תחליף רק צמיג אחד תגיד שלום יפה למערכת העברת הכח של הרכב ותכין ימבה כסף ומהר כי זה יעלה לך הרבה.

מי שרוצה לנסות אז בבקשה אך לפחות שיהיה פה צדיק אחד בשרשור שיזהיר מהמכה הכואבת.

 

אתה גם מוזמן להתקשר ליפנאוטו ותראה שתקבל תשובה עם הזהרה, הם מכירים את הנזקים האלו מצויין.

פורסם

מה שבטוח ולא הודגש מספיק - 8000 ש"ח זה מחיר דמיוני לצמיגים!

אין שום סיבה שצמיגים לB4 יעלו גם לא חצי מזה לרבעייה של צמיגים מצויינים (וכנראה יותר לכיוון בין רבע לחצי).

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אני נדהם מאוסף התשובות הלא מקצועיות .

 

כבעל B4 זה מספר שנים חקרתי את הנושא.

בשום מקום בחוברת יפנאוטו אחידות ארבעת הצמיגים אינה מוזכרת כלל!!!

יתרה מכך, הורדתי את חוברת היצרן הרשמית באינטרנט וגם שם לא מצאתי.

 

לי יש 2 צמיגי יוקוהמה ושני צמיגי ברידסטון ללא בעיה.

 

מה שאני ממליץ: מאחר ומדובר ברכב שעבר 3000 ק"מ בלבד, מצא צמיג זהה לצמיג הפסול, שים אותם בסרן הקדמי, שם השחיקה היא החזקה ביותר ולא צריכה להיות כל בעיה.

 

תהיה קצת בעיה, הבעיה של הפאנצ'ר מאכרים החמדנים בלבד.

 

מקווה שעזרתי.

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ


×
×
  • תוכן חדש...