Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טעינת מצבר בבית


gil_sh
שימו לב! השרשור הזה בן 5660 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לוודא שהפקקים פתוחים, לפני תחילת הטעינה, שיש מספיק מיים מזוקקים שמכסים את הלוחות לפחות במס' מלמטרים, ואת הטעינה להגביל ל3-4 אמפר, לוודא שיש למכשיר הטעינה מנגנון זיהוי למצבר טעון והפסקת טעינתו, לוודא שאין סביב מה שעלול להפגע מפליטת גזים, לא בחדר סגור, חייב מקום פתוח ומאוורר לחלוטין, להזהר מניצוצות והדלקת אש, ואף חום רב, ממש שלא יהיה בסביבה, להפסיק את הטעינה עת תחילת התחממות ובכל מקרה מייד עם סימן לבעבוע המיים במצבר .

 

הקיצר, כמה שזה לכאורה פשוט, רצוי בעל מקצוע, לחילופין, הקפדה על ההוראות, שאת חלקן רשמתי כאן, לרבות זהירות.

 

עריכה: בהודעה מס' 9 שלי, יש קישור, שיבהיר את הסיכונים בדבר, מומלץ שתתחיל משם, אחכ תחליט.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה.

 

המטען הוא מטען אוטומטי ואין לי אפשרות להגביל ל 3-4 אמפר.

 

המצבר אינו חם אך יש מעט מאוד בועות, האם אסור שיהיה בכלל?

 

האם משך הטעינה הוא ארוך מאוד? מדובר במצבר 12V של שנפ 60AH עם 350A. (לפי החשבון שלי 23 שעות האם הגיוני?).

 

שוב תודה,

 

גיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק אם יש לך אופציות לטעינה איטית או מהירה. טעינה של 15 אמפר למצבר של 60 אמפר-שעה היא לא בריאה ורצוי להימנע משימוש במטען כזה.

 

לגבי פתיחת הפקקים, אני לא אומר את זה כהמלצה, אבל יכול לספר שההיילקס שלי, שמשמש לטיולים בלבד ולפעמים עומד כמה שבועות ללא שימוש, מחובר ביומיום למטען אוטומטי. במקרה כזה לא מדובר בטעינה של מצברים ריקים אלא באחזקה שוטפת של מצברים מלאים עם ניטור אוטומטי למצב המצבר שמפסיק את הטעינה כשהוא מלא. הזרמים במצב כזה הם לא גבוהים והמצבר לא מגיע לבעבוע, ולכן אני גם לא מוציא פקקים. זה מה שאני עושה כבר כשבע שנים ולא נתקלתי אף פעם בבעיה כלשהי.

 

כדאי לזכור שפעולת המצבר הנורמלית ברכב רגיל היא לקבל טעינה קבועה, כשכל התאים סגורים בפקקים, אז כדאי להשאיר דברים בפרופורציות, יחד עם הזהירות הנדרשת, בוודאי כשמדובר בטעינת מצבר ריק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

........

כדאי לזכור שפעולת המצבר הנורמלית ברכב רגיל היא לקבל טעינה קבועה, כשכל התאים סגורים בפקקים, אז כדאי להשאיר דברים בפרופורציות, יחד עם הזהירות הנדרשת, בוודאי כשמדובר בטעינת מצבר ריק.

 

כדאי לזכור ששואל השאלה אינו מקצועי, ולמען הזהירות יש לפתוח את הפקקים, זאת באם אכן ניתן לבצע זאת בפועל.

 

מעבר לכך, גם מצברים שדורשים טעינה ברכב, ומקבלים עשרות אמפרים, עדיין הפקקים סגורים, וגם אז, אין ממש בעיה..

 

בכל אופן, יש לפעול לפי כל כללי הזהירות האפשריים, ויש שדווקא אלה, יהיו הפרופורציות.

 

ואם לדבר על פרופורציות, אני נגד פעולה לכאורה פשוטה זו, של ביצוע טעינה למצבר שמכיל חומצה, בתנאים ביתיים, לאדם שאינו בקיא בכך, עם כל הכבוד לפשטות לכאורה של התהליך.

 

בברכת שבת שלום

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני, בהרבה רכבים חדשים המגיעים מהחברה עם מצבר אטום אין צורך לפתוח את הפקקים ויתרה מזאת קיימת אזהרה לא לפתוח את הפקקים בכדי למנוע פליטת גזים רעילים לסביבה.

 

מצברים אלה מצויידים בשסתום פריקה במידה והלחץ הפנימי עולה על ערך מסויים בזמן הטעינה.

 

מצברים אטומים יש לטעון אך ורק בזרם נמוך שהינו 1/20 או 1/10 מהקיבולת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מצברים אטומים יש לטעון אך ורק בזרם נמוך שהינו 1/20 או 1/10 מהקיבולת.

 

 

אתה בטוח שפותח התרד' באמת יבצע טעינה לפי הוראות יצרן? אתה בטוח שהמכשיר שברשותו מדוייק? האם אתה בטוח שהוא במאת האחוזים מבין או מדייק במיכשור שברשותו?

 

ובכלל, גם אם פותח התרד' הזה מדייק, הרי שמישהו בעתיד יעשה חיפוש, יקרא כאן, ועלול לטעות.

 

יותר מכך, עדיף נקיטת כל אמצעי הזהירות, מאשר חסכון באחד, גם אם לכאורה מיותר.

 

הקיצר לכל בעלי התיאוריות, ואף הנסיון , אם כזה, ואם אחר.

 

די עם התיאוריות והפילוסופיות .

 

באמת שדי.

 

כמה שנים אתם מתעסקים עם לקוחות, שמספרים לכם נתונים מאוד מדויקים (שבסוף לעיתים מסתבר שאין להם כמעט שום קשר למציאות שהתרחשה) ותקלות, שלא לדבר על נזקים שקרו?

 

אחרי 20 שנים, הנסיון מדבר, אף עם במעט.

 

ואם כך, אחמיר וארשום, שיש שהמצבר יטען על ידי בעל מקצוע, בעצם, רשמתי זאת כבר קודם, שהרי למישהו, מתישהו, היכן שהוא , נגרם נזק כתוצאה מחשיפה כזו, וממש , אבל ממש, שלא יהיה עוד אחד, ועוד כאן, משלנו, ולאחר ייעוץ שלנו.

 

 

וככל שאני חושב על זה יותר ויותר, הרי יש שם חומצה, רבותי, לא מצחיק, מי רוצה להפגע מכך, או מההשלכות של הליך הטעינה, במיוחד אם הוא נעשה שלא לפי הוראות ברורות?

 

ודרך אגב? לכמה כאן יש נסיון עם "המוסד לבטיחות וגהות"? (אני מקווה שרשמתי נכון) , אותם בעלי נסיון, יודעים ומכירים את עניין "תאונות עבודה" ,ומאיזה שטויות הן התחילו.

 

זהירות רבותי, זהירות, כל אמצעי הזהירות.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מזמן טענתי מצבר של שנפ, 72AH אחרי שנגמר מסיבות לא ברורות. מצבר בן שנה.

לצורך זה, רכשתי מטען מצברים של חברת HELLA. יש לו מצב מהיר של 17A ומצב איטי של 9A. מטען אוטומטי.

בהוראות הפעלה של מטען לא רשום שצריך לפתוח פקקים.

 

בספר רכב, רשום שצריך מצבר 76AH עבור בומר 730.

ע"י בעלים קודמים מותקן המצבר שעדיין די טרי. האם זה קריטי שמותקן מצבר קצת חלש יותר?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה דברים לא כתובים, גם לא את הסכנות שבביצוע טעינה וההתרחשויות במצבר, ובסביבת הטעינה.

 

בבקשה: (מתוך הפניה של המוסד לבטיחות וגיהות)

 

http://osh.org.il/uploadfiles/t_126_mazber_oferet.pdf

 

 

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה.

 

המטען הוא מטען אוטומטי ואין לי אפשרות להגביל ל 3-4 אמפר.

 

המצבר אינו חם אך יש מעט מאוד בועות, האם אסור שיהיה בכלל?

 

האם משך הטעינה הוא ארוך מאוד? מדובר במצבר 12V של שנפ 60AH עם 350A. (לפי החשבון שלי 23 שעות האם הגיוני?).

 

שוב תודה,

 

גיל.

מצבר 60 AH , תכולתו היא 60 אמפר בשעה, או 30 אמפר בשעתיים וכו

350A זה היכולת שלו לתת בזמן קצר מאד 350 A .

המטען שלי בבית טוען ב 4 א/ש ,ובהנחה שהמצבר ריק לגמרי והוא יכול למלא עד הסוף, אז הוא יטען ב 15 שעות, ועוד מספר שעות על הפסדי טעינה בגין התחממות.

כדאי לעשות זאת בזמן שאתה נמצא באיזור, ולראות אם הוא מתחמם.

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מזמן טענתי מצבר של שנפ, 72AH אחרי שנגמר מסיבות לא ברורות. מצבר בן שנה.

לצורך זה, רכשתי מטען מצברים של חברת HELLA. יש לו מצב מהיר של 17A ומצב איטי של 9A. מטען אוטומטי.

בהוראות הפעלה של מטען לא רשום שצריך לפתוח פקקים.

 

בספר רכב, רשום שצריך מצבר 76AH עבור בומר 730.

ע"י בעלים קודמים מותקן המצבר שעדיין די טרי. האם זה קריטי שמותקן מצבר קצת חלש יותר?

 

 

של איזה חברה המטען שקנית?

 

כמה בערך עולה מטען?

ולכל החוטאים - רבותי נתראה בגיהינום.

:evil::evil::evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מטען של חברת HELLA, כפי שרשמתי מעלה, דגם TURBO CHARGER, מחיר באוטו דיפו 650ש"ח.

יש ברשותם גם מטענים זולים יותר של חברת BOSH, אבל דגם הכי חזק שהיה במלאי היה עד 80AH. מטען שקניתי יכול לטעון עד 170AH.

 

אם אתה קונה מטען, שים לב שהוא מסוגל לטעון מצבר שיש ברשותך, עדיף אפילו עם קצת רזרבה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנושא של בטיחות בשימוש/התקנה/פירוק/טעינה מוכר לי היטב גם מניסיון בתעשיה ובניית ציוד לטעינת מצברים (מצברים עופרת מותקנים גם בציוד אחר ולא רק ברכב).

 

אני התייחסתי למצבר אטום עם שסתום פריקה המיועדים אך ורק לטעינה איטית ולא מהירה ולכן אין סכנה של היווצרות לחצים גבוהים בתוך המצבר, כמובן גם במקרה זה יש לנקוט בכול אמצעי הזהירות שרשמת.

 

בטעינה מהירה BOOST אכן יש לפתוח את הפקקים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5660 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...