Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אגדות הראלי העולמי


דובי מילר
שימו לב! השרשור הזה בן 5797 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאורך השנים, אליפות העולם בראלי סיפקה לנו שפע של מכוניות ראלי אגדתיות לאהוד החל מהלנצ'יה סטראטוס ועד הסובארו אימפרזה טורבו שהפכה לאייקון. אבל בכתבה הזו אני רוצה לגעת דווקא בנהגי הראלי, אלו שיושבים ליד ההגה, מרוכזים, רגל ימין דוחפת עד הרצפה, הידיים עובדות קשה, גם עם כיום לא צריכות לרדת מההגה לעבר ידית ההילוכים יותר.

 

תהנו, ויש גם יופי של סרטון

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דובי

 

אחלה כתבה ואחלה סרטון

שמתם לב לאחוז הפינים בין האגדות? לדעתי יותר מחמישים אחוז

ממש עם של אגדות מוטוריות

אבל איך סולברג התברג לשם? אלוף עולם פעם אחת, כן, אבל אגדה? נראה לי שזו קצת הסחפות

 

נ.ב.

תראו כולם איך התאפקתי

הייתי מת להכניס פה שלוש נקודות, אבל הנהלת האתר אימה עלי בהרחקה (מגוחך, המנהל המאשים אפילו לא מזדהה).

דובי, השליטה בפורום ספורט מוטורי לא שלך ושל אלון?

 

לסלי

"There's one arena of motor sport where everyone's a hero. One where the skill is not in the deftness of steering, nor the late application of brakes. Nor that intuitive feel for a car's limits. This a sport where the real display of talent is just turning up on race day." TOP-GEAR on drag racing.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא זוכר שהכנסתי את פטר סולברג לכתבה שלי... כתבתי כבר הרבה פעמים את הדעה שלי לגבי פטר סולברג ובטח שהיא לא לכיוון זה שהוא אגדה. נהג ראלי טוב מאד - כן, אגדה - בטח שלא. אני לא רוצה להתחיל את הסיפור הקודם שכבר הבעתי את דעתי לגביו , אבל אם סיטרואן בעונת 2003 לא היו פחדנים וחושבים יותר מדי על אליפות היצרנים (כן - סיטרואן ואליפות יצרנים ) וכתוצאה מכך מורים ללואב לנהוג על בטוח בראלי הבריטי ולא ללחוץ יותר מדי בכדי לא לעשות טעות, אני כלל לא בטוח שסולברג היה מנצח בבריטניה אלא לואב והשנה הצרפתי היה חוגג אליפות שישית ולא חמישית.

 

לגבי הרוב המוחץ של נהגים פינים - אומרים על הפינים שהם נהגים מעולים מכיוון שכבר כשהם מתחילים ללכת הם עושים את זה על קרח לא יציב במיוחד ולכן הם מפתחים אינסטינקטים טובים יותר. בהמשך, כשהם מתחילים לנהוג (אגב- לא תמיד בטוח שהם קודם יודעים ללכת, יש כאלו שאני בטוח שקודם נהגו...:lol:) שוב, זה תמיד על משטח לא יציב- קרח או שבילי עפר ליד הבית שלהם ואת היסודות הם לומדים ממש מגיל צעיר.

נהיגת ראלי מאד מפותחת בסקנדינביה יחסית למסלול ולכן גם ההבדל בכמויות הנהגים. שים לב שבשנים האחרונות, כאשר החלו להתפתח מסלולים במדינות סקנדינביה יש כבר הרבה יותר נהגים סקנדינביים שמתחרים בפורמולות שונות ובהצלחה רבה .

כן, לא שכחתי את הפורמולה-1 כמובן - קקה רוזברג (אבא של..) היה אלוף העולם הראשון מפינלנד , לפניו רוני פטרסון השבדי היה בדרך לזה אבל נהרג לצערנו ב-78 בתאונה מיותרת במונזה. אחרי רוזברג היה כמובן את מיקה האקינן, שמיכאל שומאכר אמר שהוא היה היריב האמיתי היחיד שלו, וכעת יש את קימי רייקונן והייקי קובליינן.

 

אני חושב שחלק מריבוי נהגי הראלי הסקנדינביים נובע כמובן מכך שהשורשים האמיתיים של הספורט הזה הגיעו משם. הם היו הראשונים שעשו זאת ברצינות . אומרים עליהם שפיתחו את הבלימה ברגל שמאל וכמובן את ה"אפל קונטרה אפל" או כמו שהם נוהגים לכנות זאת "סקנדינביין פליק" .

 

טוב כואבות לי האצבעות, הפסקת קפה.

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם לסלי התחלנו ברד בול מוקדם ??

 

פטר מוזכר בשני אירועים הראשון הבאת ריצ'ארד בארנס להיות אלוף עולם במידה וזיכרונך לא ממש כהה?:roll::roll: ובמידה וכן דובי יזכיר לך(טקטיקה קבוצתית דני:twisted:). והשני בהיותו אלוף עולם, אז למה להוריד בערכו? בוא נראה מתי תגיע המדליה הראשונה לישראל מבייגין:-o:-o

 

המשיכו לנהוג בזהירות זלמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זלמן, ידעתי שנושא פטר סולברג הוא נושא רגיש...:lol: אבל באמת שאם נסתכל על זה באופן אובייקטיבי הוא שפוט לא אגדת ראלי, בטח שלא במובן ההישגים שלו . מה שכן, אי אפשר לקחת ממנו את השואו שהכניס לראלי ואת הזכויות שיש לו בקידום המותג של סובארו בעולם . אני מניח שיש לפטר סולברג יש מניות רבות למשל בהעלאת הספורט בנורבגיה, לפניו לא היה מישהו ברמה העולמית בראלי (בראלי-קרוס היה את מרטין שאנכה) .

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דובי - באמת יופי של כתבה ויופי של סרטון (אפילו שאתה לא עשית אותו :wink: ). נהניתי מאוד לצפות! (יש שם כמה רגעים מדהימים)

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דובי צודק, ושמו של הנהג בראלי קרוס הוא מארטין שאנכה (למרות שבנורבגית זה מבוטא אחרת.) והוא היה באמת מיוחד, ועד היום הוא מגיע לכל תחרות ועוזר, לפני שנים לא רבות הוא גם נבחר להיות שר בממשלת נורבגיה וזה בלי צחוק.

 

המשיכו לנהוג בזהירות המשפט הזה מגיע אוטמטית חח זלמן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב- אחד השמות הכי גדולים בעולם הראלי אי פעם ולא זכה באליפות עולם הוא מרקו אלאן, כן, גם הוא פיני כמובן, למרות שלפי הקבוצות בהן נהג והטמפרמנט שלו כולם היו בטוחים שהוא איטלקי משהו.

 

מרקו אלאן היה כמעט אלוף עולם ב-86 , אולי העונה הכי זכורה לכולנו בגלל שזו העונה של קבוצה-B שלאחריה השתנה הכל. אלאן נהג בלנצ'יה דלתא S4 המדהימה ואת האליפות הוא לא לקח באותה העונה בגלל ויכוחים ופוליטיקה של ה-FIA .

פיז'ו ולנצ'יה הגיעו לראלי סן-רמו עם מכוניות חדשות ולאחר הראלי ההוא הקבוצה הצרפתית נפסלה, יש אומרים שזה בגלל מלחמות צרפת-איטליה . הקבוצה צרפתית והראלי איטלקי. בכל מקרה, לאחר שהסתיימה העונה נראה היה כאילו אלאן זכה באליפות אלא שאז החליטו להחזיר את התוצאות של סן-רמו ולבסוף לבטל אותן כליל . האליפות הלכה ממרקו אלאן לטימו סאלונן .

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דובי

כשדיברתי על סולברג התכוונתי בפליאתי על איך התברג לסרטון

בלי קשר, אני מצטרף לחבר'ה בתשבוחות על הכתבה ספציפית ועל האתר בכלל

אני מתייק את המיילים שלך בתיקייה מיוחדת :-P

 

לסלי

"There's one arena of motor sport where everyone's a hero. One where the skill is not in the deftness of steering, nor the late application of brakes. Nor that intuitive feel for a car's limits. This a sport where the real display of talent is just turning up on race day." TOP-GEAR on drag racing.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5797 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...