רכשתי לפני כחודש ניסאן אקסטרייל מכונס נכסים. 20K מתחת מחירון. הכל נראה אחלה.
כשהניעו לי אותו במגרש נדלקה נורת אזהרה ועלתה הודעה שיש בעיה בלחץ השמן.
זה רכב ראשון שלי, לא מבין כלום. שאלתי את הבחור במגרש מה זה אומר, הוא בדק במדיד שמן ואמר שהכל אחלה ואני יכול ליסוע. סתם נורה...
התחלתי בנסיעה, ואחרי 10 דקות של נסיעה המנוע נכבה. ניסיתי להניע, והמנוע לא מניע. תיארתי לעצמי שאולי זה המצבר, אחרי עמידה כל כך ארוכה במגרש.
הגיע בחור נחמד והחליף מצבר, והופ... הרכב מניע, אבל מיד בהורדת הרגל מהגז המנוע נכבה, גם בעמידה על פארקינג.
הזמנתי גרר שלקח את הרכב למוסך מורשה של ניסאן, הבחור במוסך לא הסכים לקבל אותי,רק אם אני מוכן להמתין חודש. מתברר שהרכב לא טופל בחברה מעולם. בלית ברירה לקחתי למוסך שחבר המליץ לי.
הבחור חיבר מחשב, אמר שהחיישן תקול. פירק את חיישן הלחץ שמן והחליף.
מיד אחר כך מגלה שמשאבת הבלם תקולה, והחליף גם אותה.
הוא בדק ואמר שהמנוע נכבה בגלל סתימה באגזוז, ביצע רגנרציה והמנוע חזר לעבוד בלי להיכבות.
אממה, הנורה עדיין דולקת עם הודעה שלחץ השמן לא תקין.
מתחיל לפרק את הקרטר, אולי בגלל העמידה הממושכת במגרש של הכונס נכסים, יש משקעים שסותמים את מעבר השמן. מגיע לברגים של הקרטר, ומגלה שבדגם הזה צריך לפרק גם את הגיר כדי לשחרר את הקרטר. מחליט לוותר על פירוק ובוחר לעשות פלאשינג.
באמצע הפלאשינג, אחרי 2-3 דקות, המנוע נודם...
לאחר קירור המנוע הבחור מנסה לבדוק אם המנוע נתפס, והוא רואה שבעת הנעה המנוע מתחיל חצי סיבוב ואז נעצר. גם בהנעה הבאה הוא ממשיך מאותה נקודה בה המנוע נעצר ושוב- נעצר אחרי חצי סיבוב. ככה שלא נראה שהמנוע נתפס.
הוא בדק גם עם חיבור כבלים ממצבר אחר, לשלול בעיית כח במצבר.
פה אנחנו נמצאים.
מה דעתכם התקלה? לא נראה שהמנוע נתפס כי הוא עדיין מסתובב קצת בהנעה...