Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6580 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום!

לפני כשעה תוך כי נסיעה ברכב הרנו מגאן 1999 נפח 1600 אוטומאט ואז שמעתי חקירות מכוון המזגן הבחנתי בעשן לבן.

המשכתי לנסוע והרגשתי כי גם ההגה הפך להיות "קשה".

לא יכולתי לעצור באמצע הדרך היות והמדובר בכביש בין עירוני מהיר.

לאחר כ 10 דקות נסיעה נוספות עצרתי עם הרכב , בפתיחת מכסה המנוע הבחנתי ברצועה שחורה קרועה לשניים תלוייה על אחד הפולים.

השאלות שלי:

האם המשך נסיעתי סיכן משהו ברכב?? מנוע?

באיזה רצועה מדובר? המזגן לא מקרר וההגה כוח לא עובד...האם היא מחוברת לעוד משהו?

האם אני יכול לנסוע עם הרכב עד למוסך?

מה עלות התיקון?

בתודה מראש....וסליחה על הבורות...

טל.

פורסם

זה רצועת אביזרים, שמניעה את המדחס, אמ משאבת הגה כוח, ואת האלטרנטור.

 

בטח נידלקה לך בלוח שעונים נורה אדומה של המצבר.

 

יש להגיע למוסך על גרר.

 

 

פורסם

אם יש לך ביטוח תיקון בדרכים - אז תזמין כבר עכשיו.

 

1. כל עוד הרכב לא התחמם לא אמור להיווצר נזק למנוע.

2. מדובר ברצועת מנוע שמחוברת בין היתר לאלטרנטור, למאורר, מדחס מזגן, והגה כוח.

3. למוסך אי אפשר לנסוע - רצועת מנוע די חשובה...

4. לא יכול לנקוב במחיר המדוייק אבל לא יקר בכלל ולא דורש הרבה עבודה.

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10- יופי עדיין נשאר קצת שכל

 

like a G-L-O-V-E

פורסם
זה רצועת אביזרים, שמניעה את המדחס, אמ משאבת הגה כוח, ואת האלטרנטור.

 

בטח נידלקה לך בלוח שעונים נורה אדומה של המצבר.

 

יש להגיע למוסך על גרר.

אז זהו שלא נידלקה לי שום מנורה...

הרכב במצב נסיעה חוץ מההגה הקשה...

המוסך במרחק של 5 דקות נסיעה...

איזה סיכון יכול כבר להיות?

פורסם

2. מדובר ברצועת מנוע שמחוברת בין היתר לאלטרנטור, למאורר, מדחס מזגן, והגה כוח.

במגאן מאורר חשמלי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
במגאן מאורר חשמלי.

נו ו???

המאוורר חשמלי? מה הוא קשור לרצועה?

בכלל באיזה מאוורר מדובר? זה שיושב על הרדיאטור הקידמי?

פורסם

BlackSheep התבלבל, מאוורר רדיאטור הוא חשמלי ולא קשור לרצועה הזאת.

 

 

לגבי הנסיעה למוסך - יש לאנשים בפורום נטיה קשה לכסת"ח, ואף אחד לא יגיד לך "סע עם הרכב למוסך"

 

 

פורסם

אם על רצועה הזאת יושבת גם משאבת מים, בשום פנים ואופן אסור לנסוע על הרכב, הוא יתחמם ויהיו נזקים קשים למנוע.

לאו דווקא לאנשים יש נטיות לכסת"ח, אבל גם למשל בספר רכב של אוקטביה רשום בבירור שאסור לנסוע במצב כזה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

במגאן רצועת טיימניג מניעה משאבת מים.

 

רצועת אביזירים היא למזגן והגה כוח.

 

בכל מקרה תזמין גרר ולמוסך...

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

פורסם

הרצועה הזאת נקראת רצועת אביזרים ומניעה מחדס מזגן, משאבת הגה הכוח, אלטרנטור ופולי מנוע.

אם כל האביזרים הללו לא עובדים ניתן עדיין עקרונית להגיע בנסיעה בתנאי שהמצבר תקין אבל - חתיכות מהרצועה הנ"ל יכולות להיכנס לתוך רצועת התיזמון ולגרום לקריעתה (קורה הרבה מאוד פעמים). רצועת תיזמון שנקראת תדרוש שיפוץ ראש מנוע ועוד דברים שיגרמו לך להוצאה כספית גבוהה.

היבט נוסף הוא בטיחותי - בהיעדר אלטרנטור, המצבר עובד על זמן שאול מאוד ויכול להגמר באמצע נסיעה מה שיגרום לתקיעה, חוסר סימון של הרכב וסיכון התנועה + את הרכב עצמו.

 

אחרי כל זה, אל תניע את הרכב ! תגרור למוסך ודאג שיבדקו היטב את אזור רצועת התיזמון לחתיכות מהרצועת אביזרים שנקרעה לך. בהצלחה.

ליאור

Veni Vidi Vici

פורסם

ולסיכום, רצועה לא נקרעת סתם אלא אם היא הייתה ממש בלויה, יש לחפש קצוות חדים על כל

הפולים שהיא הייתה מניעה (אלטרנטור, מדחס ומנוע) ו ח ו ב ה במגאן לפתוח את הבית של הטיימינג

ולנקות את כל האיזור עם לחץ אויר. גם למעלה וגם למטה באיזור של פולי המנוע.

כשהרצועה נקרעת עפות חתיכות שלה לתוך הטיימינג ועלולות להתפס ברצוע ובאביזרים של הטיימינג.

 

ותבדוק גם את תקינותם של כל הפולים על הדרך. (תסובב ותראה אם המיסב מרעיש).

פורסם
ולסיכום, רצועה לא נקרעת סתם אלא אם היא הייתה ממש בלויה, יש לחפש קצוות חדים על כל

הפולים שהיא הייתה מניעה (אלטרנטור, מדחס ומנוע) ו ח ו ב ה במגאן לפתוח את הבית של הטיימינג

ולנקות את כל האיזור עם לחץ אויר. גם למעלה וגם למטה באיזור של פולי המנוע.

כשהרצועה נקרעת עפות חתיכות שלה לתוך הטיימינג ועלולות להתפס ברצוע ובאביזרים של הטיימינג.

 

ותבדוק גם את תקינותם של כל הפולים על הדרך. (תסובב ותראה אם המיסב מרעיש).

 

לסיכום....

אתם מדהימים אותי...האם לכל מי שהגיב לא היה בעבר או שיש רכב רנו?????????????????

היום הרכב ניגרר למוסך ואז...

המכונאי פותח את מכסה המנוע ואומר לי...אוקיי תיגש לאיש המזגנים הקרוב שיתקן או יחליף את מדחס המזגן....

המדחס ניתפס ולכן הרצועה ניקרעה...

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=1011959&postcount=11

אני שואל את אותו מכונאי האם לא מסוכן לנסוע ככה עם רצועה קרועה??

והוא מחייך ואומר לי שאין כל בעיה לנסוע ככה חוץ מהגה הקשה והחום (אין מזגן) אין בעיה..

אני שואל ומה עם האלטרנטור????

הוא מצביע לי על רצועה ניפרדת לאטרנטור שלא קשורה בכלל לרצועה שניקרעה!!!!!!

כאילו ...מזל שהגרירה לא עלתה לי כסף..

אבל חברים...

אני סומך על הייעוץ שלכם כמעט בעיניים עצומות.....

פורסם
ולסיכום, רצועה לא נקרעת סתם אלא אם היא הייתה ממש בלויה, יש לחפש קצוות חדים על כל

הפולים שהיא הייתה מניעה (אלטרנטור, מדחס ומנוע) ו ח ו ב ה במגאן לפתוח את הבית של הטיימינג

ולנקות את כל האיזור עם לחץ אויר. גם למעלה וגם למטה באיזור של פולי המנוע.

כשהרצועה נקרעת עפות חתיכות שלה לתוך הטיימינג ועלולות להתפס ברצועה ובאביזרים של הטיימינג.

 

ותבדוק גם את תקינותם של כל הפולים על הדרך. (תסובב ותראה אם המיסב מרעיש).

 

מתייחס גם לפולי של המזגן, הוא לא מיוחד במינו ולא נעשה עליו חרם. כמובן שהתכוונתי שתבדוק אותו גם.

ולא. לא היה לי רנו ובחיים לא יהיה לי. אנחנו בסה"כ מנסים לעזור. במקום להודות על ההתייחסות אתה יוצא עלינו ?

לא יודע מי אמר לך לגרור את הרכב, אבל למה שתסמוך עלינו בעיניים עצומות, תפתח אותן, ואת מכסה המנוע, ותראה

שהרצועה של האלטרנטור שלמה ותיסע.

פורסם

:-)

חס וחלילה....

אין בי טיפת כעס או זילזול....

אני מכבד כל אחד ואחד מחברי הפורום כאן...

רק שאני מצפה מאנשים מיקצוענים לתת תשובות מיקצועיות...

קריעת הרצועה הייתה אמש בשעת ערביים וממש לא התעמקתי מה היא מניעה....

רק עם הסברים של המכונאי היום והצבעה על הרצועה של האלטרנטור הבנתי את תפקידה...

בכל מקרה הרצועה כבר "פאסה"....הנזק יותר גדול..

צריך להחליף את מדחס המזגן שכנראה הושבת...

המכונאי הציע לעשות את העבודה כולל מדחס משופץ עם אחריות לשלושה חודשים ב 1000 ש"ח..

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=1011959&postcount=11

שווה?

פורסם

לא הייתי ממהר לסמוך על מכונאי שמתייחס בביטול לתקלות אפשריות.

המגאן הוא רכב יחסית קל לתחזוקה, אבל עם כמה נקודות בעייתיות, זאת אחת מהן.

 

לגבי המדחס - לפני מס' חודשים החלפתי אותו אצלי, 1000 ש"ח נשמע קצת נמוך.

מומלץ לגשת לחשמלאי רכב אמין ולקבל חוות דעת נוספת. 3 חודשים זה אחריות סטנדרטית למכלול משופץ.

 

לגבי עצות של אנשים בפורום - אף אחד לא פטר אותך משימוש בשכל הישר. לא קשה לזהות מי מבין המגיבים

מדבר מניסיון או מידע קודם ולמי סתם מגרדות האצבעות על המקלדת. חיפוש בהודעות קודמות של כל משתמש

יכול לתת לך תובנות מעניינות לגבי אמינות דבריו.

 

וכן, לי יש מגאן. לפחות עד שמישהו יקנה אותה.

×
×
  • תוכן חדש...