Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6652 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מרוץ מספר שלוש באליפות העולם לפורמולה-1 לוקח אותנו לבחריין, ביקור של הקרקס המהיר בתבל במקום שהוא גיאוגרפית אולי קרוב מאד למדינת ישראל אבל מבחינת הפורמולה-1 בפרט והספורט המוטורי בכלל, מרוחק מאד לצערי.

 

הגראן-פרי של בחריין, שיכלול ביום ראשון 56 הקפות נערך במסלול המרוצים הבין-לאומי של בחריין, שממוקם כ-20 ק"מ מהבירה מנמה, וכן, גם המסלול הזה תוכנן על ידי הרמן טילקה, יש שמונה כאלו בסבב כיום.

המסלול נבנה בשנת 2003 בעלות של כ-150 מיליון דולר והחל משנת 2004 אירחה בחריין מרוץ גראן-פרי בכל עונה.

במסלול עצמו ניתן לעשות שימוש בחמש אופציות שונות והתכנון של מסלול גראן-פרי יוצר את אורך ההקפה הארוך ביותר , 5.400ק"מ.

 

המהירות הממוצעת אליה מגיעות מכוניות הפורמולה-1 בהקפה סביב המסלול בבחריין הינה 210 קמ"ש והמהירות המקסימלית שנמדדה הינה 314 קמ"ש, בישורת הראשית.

 

בגלל אופי המסלול והמהירות שניתן לפתח בו, המכוניות משתמשות בפחות כוח הצמדה מאשר באוסטרליה או במלזיה, שני המסלולים בהם ביקרנו כבר השנה, הדבר יוצר לעיתים בעיה בכיוונון המכונית, ביחוד כאשר הנהגים מגיעים לקטעים היותר איטיים במסלול.

האספלט בבחריין חלק יותר מאשר בסיפנג, מלזיה, שם ביקרנו בפעם הקודמת, מה שגורם לפחות אחיזה מצד המכוניות. ברידג'סטון מצידה מביאה את התרכובות הרכות של הגומי למסלול המדברי הזה.

 

חם, יהיה חם בבחריין, כמו שרק במדינה מדברית יכול להיות ויהיה גם יבש מאד. אבל הדבר שממנו חוששים כולם, במיוחד המהנדסים הוא האבק שמגיע מהמדבר ועלול להיכנס לחלקים שונים ברכב ולפגוע באמינות שלו ובסיכויים לסיים מרוץ בשלום.

 

שתי הנקודות הקירטיות במסלול הן הפנייה הראשונה, שם מגיעים הנהגים ממהירות גבוהה מאד לבלימה מאד חזקה, מה שאולי יאפשר גם עקיפות והפנייה האחרונה בהקפה, ממש לפני ישורת הזינוק.

 

יהיה מעניין בבחריין

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מסלול נחמד ביותר .

היה נחמד אם היו בונים מסלול כזה אצלנו במדבר (150 מיליון דולר זה נחשב סכום יחסית קטן למסלול ?)

שמישהו ישכנע את גאידמק לזרוק כמה גרושים חחח :lol:

פורסם

הבנתי שבגבעות שמקיפות את המסלול שמים איזשהו חומר כדי למנוע כמה שאפשר הגעת חול לעבר המסלול(סוג של דבק)

משהו שהוא כמעט בלתי אפשרי כי במדבר יש חול בשפע...

החום הולך בהחלט להשפיע על המנועים של המכוניות ולפי דעתי יהיו כמה פרישות בגלל מנועים בשלבים המתקדמים

מת על המירוץ בבחריין... עושה חשק לשבת מול הטלויזיה במזגן עם נרגילה :-)

,It's not how you stand by your car"

"It's how you race your car

 

,It doesn't metter if you win by inch or mile"

"!!!winning is winning

פורסם

בפעם השישית בהיסטוריה מדינה ערבית מארחת מרוץ גראן-פרי רישמי (אליפות העולם החלה רישמית ב-1950, טרום מלחמת העולם השנייה היו כבר מרוצים במדינות ערביות , אך לא נחשבו לאליפות העולם) הפעמים האחרונות היו בבחריין אולם הפעם הראשונה שבה נערך מרוץ גראן-פרי רישמי היה בשנת 1958 במרוקו, מרוץ אותו ניצח סטרלינג מוס האנגלי.

 

וקצת על בחריין עצמה - קיבלה עצמאות מבריטניה רק ב-1971 וגודלה כ-665 קילומטרים רבועים, שמחולקים על 38 איים, שממוקמים מול חופי ערב-הסעודית. עיר הבירה מנמה ממוקמת על האי הגדול מכולם.

 

 

דובי

1.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

יום חמישי בבוקר ומתחילים להרגיש את הרוחות החמות שמנשבות מכיוון מזרח, מבחריין, מעיפות גרגרי אבק על המסלול בשאקיר ונותנות לנו להרגיש את האויר החם בפנים.

זה גם ממש זמן טוב להעלות את המפה של המסלול עם כל הנתונים מסביב, תהנו-

 

bahrain.gif

 

 

דובי

bahrain.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

בוקר טוב וסופ"ש מלא אקשן לפנינו .

 

המרוץ השלישי לעונת 2008 ממש כבר כאן, מרוץ מספר שלוש בסדרת הגראן-פרי והמרוץ השלישי מחוץ לאירופה, שם תתחיל העונה האמיתית למעשה.

אחרי שני מרוצים של תהיות וטעויות ודומיננטיות בכל מרוץ מצד קבוצה אחת- מקלארן-מרצדס באוסטרליה ופרארי במלזיה השאלה הנשאלת היא איזו קבוצה תצליח טוב יותר להתמודד עם החום הגדול של בחריין ואיזו קבוצה תדע להשתמש בצמיגי הברידג'סטון הרכים שלה בצורה היעילה ביותר ללא בקרת המשיכה והבלאי הגבוה יותר של הצמיגים כתוצאה מכך.

 

מקלארן-מרצדס בחרו לדלג על אימון אחד בבחריין וכעת הם מקווים שלא יאלצו לשלם על זה ביוקר. בעוד פרארי גמעו עוד ועוד הקפות במדבר נח לו לואיס המילטון , יחד עם אדריאן סוטהיל, בתאילנד ואולי בעצם זו הדרך הנכונה להתכונן לסוף השבוע המתיש שלפניו.

 

בשנה שעברה ניצח כאן פליפה מאסה, לאחר שזינק מהפול-פוזישן, המילטון סיים שני ורייקונן שלישי.

נכון להיום לרייקונן ולהמילטון כבר יש ניצחון אחד בקופה בעוד הנהג הברזילאי חווה תחילת עונה מאכזבת מאד מבחינתו וחרושת השמועות התחילה לעבוד שעות נוספות בנוגע לעתידו של מאסה בפרארי.

מאז שסיים את המרוץ במלזיה הוא שמע כבר על בואו של אלונסו לקבוצה וגם כמובן על סבסטיאן ווטל הגרמני הצעיר.

באופן רישמי מאסה לא אומר כלום ופרארי נותנים לו את כל התמיכה הדרושה. השאלה היא מה תהיה היכולת שלו על המסלול והאם תושפע מכך. הדרך הטובה ביותר מבחינתו של פליפה מאסה, בבחריין, היא כמובן לזנק מהפול-פוזישן ולנצח את המרוץ, רק כך יוכל לענות לכל אלו שממהרים להספיד אותו.

שאלת מאסה הגדולה הינה האם יצליח לזכות באליפות במדי פרארי או שיהפוך, גם הוא, למעין רובנס בריקלו, שני ניצחי ונהג קבוצתי להפליא ? ימים יגידו .

 

בקבוצת BMW תולים תקוות רבות במרוץ הקרוב וזאת ביחוד לאור התוצאות מצד היידפלד וקוביצה בשני המרוצים שפתחו את העונה.

ד"ר מריו טייסן, האיש הכל-יכול של הקבוצה הגרמנית טוען ששלב ההוכחות הגיע מוקדם מהצפוי והוא בהחלט מקווה שצמד הנהגים ימשיכו ביכולת שלהם. לכולם ברור שכרגע לפחות BMW צוברים ניקוד על חשבון טעויות או תקלות של אחת משתי הקבוצות שלפניהם אבל BMW כבר הוכיחו שהם מספיק מהירים .

 

פרננדו אלונסו, למרות השמועות מצד פרארי, אומר שהוא סומך על רנו שיעשו את ההתקדמות הדרושה מבחינתם בכדי לספק לו מכונית טובה ומהירה, מכונית שתאפשר לו להתחרות בכדי לנצח אבל הוא גם יודע וכמעט בטוח שזה לא יקרה השנה ולכן מה שהכי חשוב מצד הקבוצה זה להתקדם צעד אחר צעד.

תאהבו את אלונסו או תשנאו אותו, הוא אחד הנהגים הטובים בסבב ולא סתם זכה בשתי אליפויות עולם בשנים האחרונות, שתי אליפויות בעידן מיכאל שומאכר.

 

ואגב, שומאכר. הבן אדם עסוק עד מעל לראש ב...אופנועים. לאחר הכותרות שמשך בהשתתפות שלו במרוץ בהונגריה המשיך שומאכר ובחן אופנוע סופרבייק של דוקאטי במסלול בדרום איטליה . ולא, הוא לא מתכנן להתחרות בשלב הזה או בכלל.

 

 

עוד עדכונים, בהמשך.

דובי

XPB_0325AM90HU137K0ISNDHC-4.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

מקצה האימון הראשון בבחריין היה בשליטה מוחלטת של פרארי כאשר פליפה מאסה סיים אותו ראשון ושני היה קימי רייקונן.

אבל הכותרות עוד לפני שהניעו את המנועים היו הפנייה שקיבל מקס מוזלי מ-BMW ומרצדס ומאוחר יותר גם מ-ADAC .

שלושת הגופים כאחד פנו למקס מוזלי והודיעו לו כמעט חד-משמעית כי הם מצפים ממנו שיתפטר מתפקידו לנוכח פרשיית המין בה היה מעורב . מוזלי כרגע לא מגיב אליהם ורק בחר לבטל את הגעתו המתוכננת לבחריין.

 

ניקו רוזברג סיים את מקצה הדרוג שלישי, לפני צמד המקלארנים של לואיס המילטון והייקי קובליינן.

 

במקצה האימון השני היו אלו שוב צמד נהגי הפרארי שקבעו את הזמנים המהירים ביותר ועדיין באותו הסדר.

שלישי ורביעי סיימו המילטון וקובליינן אבל הארוע המרכזי של מקצה האימון הזה היה התרסקותו של הנהג הבריטי אל הגדרות ביציאה מפנייה-7 , שם איבד את מכוניתו וריסק אותה . למכונית נגרם נזק כבד בחלק הימני.

 

אגב- השידור מחר ב-13:30 בערוץ הספורט וביום ראשון ב-14:20 .

 

 

דובי

XPB_0KZDI800215TZ50C8DB41-4.jpg

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם

היה מעניין מאוד.

 

אז "קוביצה" או "קוביקה"?

קשה לי להאמין שהמראיין במסיבת עיתונאים לא יודע איך קורים לרוברט.............

 

מבחינת ההתרחשויות - בגלל שהשנה BMW כל הזמן קרובה מאוד לפסגה היא תגנוב נקודות ולא תאפשר יצירת פער גדול בין 2 הקבוצות המובילות (מאקלארן ופרארי) בתקופות שאחת מהן תפשל.

 

בקיצור - מצב כמו בשנה שעברה שפרארי הייתה חלפה בהתחלה ומאקלרן יצרה פער ענק - זה לא יקרה השנה כי BMW כל הזמן תאתגר ותקח את הנקודות.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

בקבוצת BMW תולים תקוות רבות במרוץ הקרוב וזאת ביחוד לאור התוצאות מצד היידפלד וקוביצה בשני המרוצים שפתחו את העונה.

ד"ר מריו טייסן, האיש הכל-יכול של הקבוצה הגרמנית טוען ששלב ההוכחות הגיע מוקדם מהצפוי והוא בהחלט מקווה שצמד הנהגים ימשיכו ביכולת שלהם. לכולם ברור שכרגע לפחות BMW צוברים ניקוד על חשבון טעויות או תקלות של אחת משתי הקבוצות שלפניהם אבל BMW כבר הוכיחו שהם מספיק מהירים .

 

דובי

 

בבוקר ממש לפני שיצאתי לראלי, קוביצה התקשר אליי ואמר שקרא את מה שכתבתי, פה, בפורום....:lol:

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

פורסם
אז "קוביצה" או "קוביקה"?

קשה לי להאמין שהמראיין במסיבת עיתונאים לא יודע איך קורים לרוברט.............

 

בהחלט מה שעבר לי בראש .

 

אני רוצה הסבר מדוייק . או שסבתא של אילדיס טועה או שהפרשן .

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם

מירוץ לא מעניין במיוחד

 

אבל היה נחמד לראות את הזינוק

במיוחד את המילטון מנשק את הזנב של אלונסו :lol:

 

מירוץ הבא בספרד צריך להיות מעניין !


×
×
  • תוכן חדש...