Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8251 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

 

הרבה פעמים קראתי/ראיתי מבחנים על רכבים ששם נאמר:

"בזכות הבלמים המעולים מרחק הבלימה קצר מאד....בלה בלה בלה..."

 

אני לא מבין איך בלמים טובים יותר יכולים להשפיע על מרחק בלימה.

מרחק בלימה מינימלי מושג כאשר הגלגלים נעולים (על משטח יבש) - וזאת עובדה.

מה משנה אם אלו בלמי ברמבו 6 בוכנות (לדוגמא), מול בלמים צנועים אם שניהם מצליחים לנעול את הגלגלים?

כדי לקצר מרחק בלימה צריך צמיגים רחבים יותר/דביקים יותר, מתלים אחרים, חלוקת משקל שונה, אבל למה ברקסים משחקים פה תפקיד?

 

(אני לא מדבר על נסיעה ספורטיבית המצריכה בלימות תכופות שגורמות להתחממות הבלמים ה"זולים" ועקב כך לירידה בביצועיהם יותר מהר מאשר ה"ספורטיביים", אלא על בלימה אחת חזקה)

 

יובל.

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מה??? נעילת גלגלים אינה השיטה לבלימה טובה אפילו אני הדג נחש יודע זאת...

אתה מחליק אתה מאבד שליטה על האוטו....(ABS אינם שרירי בטן)

קח אופנים ותעשה ניסוי תראה שאם בלימה נכונה רק אם הקדמי תעצור מהר יותר מנעילת הגלגל האחורי אם הברקס האחורי...

ככל שהדיסק גדול יותר כך יש משטח בלימה גדולה יותר לרפידה ולכן בולמים מהר יותר...

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10- יופי עדיין נשאר קצת שכל

 

like a G-L-O-V-E

פורסם

דג נחש, אל תנחש תשובות...

 

כאשר בולמים המשקל עובר קדימה.

 

סע על אופניך, והפעם, במקום לנעול את הגלגל האחורי תנעל את הגלגל הקידמי.

 

לדעתי, אתה תבלום יותר מהר מאשר בלימה "נכונה רק עם הקידמי" - (כמו שכתבת)

 

חזור וספר לנו רשמים. :lol::wink:

פורסם

Blacksheep

יא חיקוי ישי זול ...

אתה ממש לא מדייק ... וגם הדוגמא שלך עם השרירי בטן לא נכונה...

ABS כן מאריך את מרחק הבלימה על יבש בגלל שהוא משחרר את הגלגלים מהנעילה.

למה?

גלגלים נעולים לא יכולים להשפיע על ההיגוי של הרכב ... זאת אומרת אתה תסע מהר , תלחץ ברקס חרום , האוטו יאט ועכשיו זה מתפצל

א: בלי ABS אתה תצליח לבלום יותר מהר אבל ללא שליטה על כיוון הבלימה

ב: עם ABS אתה תשלוט על כיוון הבלימה ותוכל להשתמש בהגה אבל מרחק העצירה הוא ארוך יותר

זה גם מה שאני זוכר מהקורס באלטרנטיבי וגם הוכח באיזה יום שבת במגרש ריק עם מכונית

כאשר הABS היה מנותק.

 

הדוגמא עם האופניים אינה טובה בגלל כמה קטנוניות כמו חלוקת משקל , בולמים ועוד כמה דברים קטנוניים כאלה.

אבל על מה שאתה שואל יובל , גם אני תהיתי ....... ואין לי מושג מעבר לבלימה טובה לאורך זמן.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
Blacksheep

יא חיקוי ישי זול ...

אתה ממש לא מדייק ... וגם הדוגמא שלך עם השרירי בטן לא נכונה...

ABS כן מאריך את מרחק הבלימה על יבש בגלל שהוא משחרר את הגלגלים מהנעילה.

למה?

גלגלים נעולים לא יכולים להשפיע על ההיגוי של הרכב ... זאת אומרת אתה תסע מהר , תלחץ ברקס חרום , האוטו יאט ועכשיו זה מתפצל

א: בלי ABS אתה תצליח לבלום יותר מהר אבל ללא שליטה על כיוון הבלימה

ב: עם ABS אתה תשלוט על כיוון הבלימה ותוכל להשתמש בהגה אבל מרחק העצירה הוא ארוך יותר

זה גם מה שאני זוכר מהקורס באלטרנטיבי וגם הוכח באיזה יום שבת במגרש ריק עם מכונית

כאשר הABS היה מנותק.

 

הדוגמא עם האופניים אינה טובה בגלל כמה קטנוניות כמו חלוקת משקל , בולמים ועוד כמה דברים קטנוניים כאלה.

אבל על מה שאתה שואל יובל , גם אני תהיתי ....... ואין לי מושג מעבר לבלימה טובה לאורך זמן.

 

את ישי רק פגשתי לפני שבועיים בבית קולנוע סליחה....

הזכרתי את הABS כדי להסביר שהם לא סתם שהם הרי כמו שאדון יובל אמר "מרחק בלימה מינימלי מושג כאשר הגלגלים נעולים (על משטח יבש) - וזאת עובדה. "

אם זאת הייתה השיטה הטובה ביות לבלום לא היה לנו ABS על הרכבים הלא כן?

 

ויובל אני יודע מה תוצאות בלימה חזקה אם ברקס קדמי באופנים.

אם זאת אינה דוגמה טובה הבא נא דוגמה יותר טובה?

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10- יופי עדיין נשאר קצת שכל

 

like a G-L-O-V-E

פורסם

מטרתו של הabs לא לקצר מרחק בלימה.

המטרה שלו היא לאפשר לך לבלום חזק, תוך כדי שליטה בהיגוי הרכב, משום שהוא לא נועל גלגלים. (גלגלים נעולים - אין יכולת היגוי)

 

מניסויים שערכו, רכב עם abs, יהיה בעל מרחק בלימה ארוך יותר מאשר אותו הרכב ללא ה-abs. (על כביש יבש)

פורסם

אוי ייי קראת

ולא הבנת.

 

מרחק בלימה על יבש הוא הקצר ביותר בעזרת נעילת גלגלים

אבל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

 

במצב של נעילת גלגלים אין לך שליטה על המכונית

אין היגוי

נדה

גורנישט

סובב את ההגה עד מחר ... עד שהאוטו לא מפסיק לנעול את הגלגלים האוטו ימשיך לאותו הכיוון ... ( במצב של כביש אידאלי חלק .... )

זאת אומרת לא תוכל להתחמק ממכשול

 

ABS נועד לבטיחות ... לא למרחק בלימה

תאר לעצמך את הסיטואציה הבאה

נהג חדש ולא מנוסה נוהג פעם ראשונה בחיים שלו

גשם ראשון

הוא נכנס לסיבוב מהר מדי ומבין את זה בתוך הסיבוב ... הוא לוחץ על הברקס חזק.

במקרה של רכב בלי ABS הוא יבלום יותר מהר... אבל לתוך מדרכה כי האוטו ימשיך מאינאציה ( כוח ההתמדה ) קדימה ולא בפניה לכיוון הסיבוב.

במקרה של רכב בלי ABS הוא לוחץ ברקס והגלגלים לא נינעלים וההגה עדיין מגיב ויש אפשרות לסובב יותר את ההגה ( בתיקווה לא לקבל תת היגוי ולחזור למקרה הקודם )

ולהתחמק מהמדרכה.

 

כנל לגבי רכב , כביש רטוב וילד שרץ לכביש.

אתה מבין את הכיוון?

מרחק בלימה ABS לא משפר על יבש

 

אני מקווה שהבנת את ההסבר

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

בתור בעל אוטו שיש לו ABS

 

איי בי אס לא מאפשר בכלל נעילת גלגלים

 

ולרוב בכלל הוא לא פועל אם לא נלחצים ולחוצים את הדבשה עד הסוף

האי בי אס פועל רק בשניות האחרונות לפני שהגלגלים ננעלים

וזה מאפשר את כל טווח הבלימה שלפני זה בלי התערבבות של ה אי בי אס

פורסם

מנצל"ש לשאלה: (מנצל שירשור)

 

חבר שלי בולם בצורה מאוד מאוד מעצבנת.

 

כששאלתי למה הוא אמר שכך שומרים יותר טוב על הבלמים... הכצעכתה?!?

 

שיטת הבלימה שלו היא כזאת:

 

במקום לבלום כמו בן אדם נורמלי, הוא בולם במכות - כלומר לפני רמזור הוא פתאום בולם במכה בלימה חזקה, עוזב ושוב בלימה חזקה, עוזב, ושוב... חוץ מזה שזה גורם להתהפכות האוכל בבטן :shock3: זה לא נראה לי כל כך בריא לאוטו...

 

האם כך אמורים לבלום?!?!?!?

 

(אם זה משנה - האוטו, יאריס 1.3 אוטומט)

פורסם

נעילת גלגלים לא תיתן את מרחק הבלימה הקצר ביותר, זאת כיוון שנוצר חיכוך באיזור אחד של הצמיג, מה שגורם לחימום האיזור ולהורדת מקדם החיכוך של הצמיג. זו גם הסיבה שקשה לצאת מהחלקה, מקדם החיכוך של הצמיג כבר ירד במהלך ההחלקה וכעת הצמיג צריך להתקרר שוב.

 

מרחק בלימה מינימלי יתאפשר ברכב ללא ABS כאשר הרכב נמצא על סף נעילת גלגלים.

כלומר הם לא נעולים אלא כמעט נעולים.

כך הצמיג מסתובב גם במהלך הבלימה ומתחמם פחות במקום המגע עם הכביש.

 

לכן בלמים טובים יותר יהיו בלמים שיתנו יותר רגש לנהג כך שהוא יוכל לבלום על סף נעילת גלגלים לכל אורך הבלימה.

 

הרפידות משפיעות במקרה זה כיוון שהחיכוך נוצר עליהן והן מתחממות. לכן הן חייבות להיות איכותיות כי הן צריכות לשמור על מקדם חיכוך גבוה גם בטמפרטורה גבוהה ולתת לנהג רגש בבלימה כך שיוכל להחזיק את הרכב על סף נעילת גלגלים.

 

מספר הקליפרים והבוכנות ייתן עומצת בלימה ראשונית ורגש לנהג.

במהירות 100 קמ"ש הרכב עובר 28 מטרים בשניה.

בלמים עוצמתיים יתנו נשיכה ראשונית של הקליפרים ויאפשרו לבלום חזק כבר מתחילת הבלימה. בלמים עוצמתיים פחות יאפשרו להגיע לסף נעילת גלגלים לאחר זמן מסויים, נניח חצי שניה - הרכב כבר עבר 14 מטרים.

פורסם

לירן ...יכול ליהיות אך בהבדל קטן למדי

וגם כמה מאיתנו יודעים בכנות לעשות בלימה דגרסיבית בבלימת פתע? ( וכמה יודעים את המושג? )

( אני מקווה שאני אצליח ... אבל אנסה את זה אך ורק במצב חרום בכביש רטוב וכשאני חייב היגוי )

 

בקשר ליריס והחבר .... נראה לי הוא עוד ראה את שיטת הפימפום בפרסומות הישנות... חחח

תרגיע אותו בזה שהוא לא עושה כלום חוץ מלעצבן את הנוסעים S

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
נעילת גלגלים לא תיתן את מרחק הבלימה הקצר ביותר, זאת כיוון שנוצר חיכוך באיזור אחד של הצמיג, מה שגורם לחימום האיזור ולהורדת מקדם החיכוך של הצמיג. זו גם הסיבה שקשה לצאת מהחלקה, מקדם החיכוך של הצמיג כבר ירד במהלך ההחלקה וכעת הצמיג צריך להתקרר שוב.

 

מרחק בלימה מינימלי יתאפשר ברכב ללא ABS כאשר הרכב נמצא על סף נעילת גלגלים.

כלומר הם לא נעולים אלא כמעט נעולים.

כך הצמיג מסתובב גם במהלך הבלימה ומתחמם פחות במקום המגע עם הכביש.

 

לכן בלמים טובים יותר יהיו בלמים שיתנו יותר רגש לנהג כך שהוא יוכל לבלום על סף נעילת גלגלים לכל אורך הבלימה.

 

הרפידות משפיעות במקרה זה כיוון שהחיכוך נוצר עליהן והן מתחממות. לכן הן חייבות להיות איכותיות כי הן צריכות לשמור על מקדם חיכוך גבוה גם בטמפרטורה גבוהה ולתת לנהג רגש בבלימה כך שיוכל להחזיק את הרכב על סף נעילת גלגלים.

 

מספר הקליפרים והבוכנות ייתן עומצת בלימה ראשונית ורגש לנהג.

במהירות 100 קמ"ש הרכב עובר 28 מטרים בשניה.

בלמים עוצמתיים יתנו נשיכה ראשונית של הקליפרים ויאפשרו לבלום חזק כבר מתחילת הבלימה. בלמים עוצמתיים פחות יאפשרו להגיע לסף נעילת גלגלים לאחר זמן מסויים, נניח חצי שניה - הרכב כבר עבר 14 מטרים.

 

:mm_yeah:

 

תודה.

 

עכשיו נזכרתי במשהו שלמדתי בפיזיקה:

מקדם החיכוך של שני חומרים שונה במצב סטטי, ובמצב של החלקה.

מקדם החיכוך הקינטי של 2 חומרים יהיה תמיד נמוך יותר מאשר מקדם החיכוך הסטטי שלהם.

 

אני לא חושב שזה התחממות הצמיג שפוגמת באחיזה שלו (צמיג חם אוחז יותר טוב),

אלא פשוט מקדם החיכוך של הצמיג בהחלקה, נמוך יותר ממקדם החיכוך שלו במצב אחיזה

(על סף הנעילה).

 

אם ככה, אז לנהג קל יותר למצוא את הנק' שיוכל להחזיק את הרכב על סף נעילת גלגלים,

ע"י פידבק טוב יותר מבלמים טובים יותר. :idea:

פורסם

בואנה אחי, אתה מעלה פתאום זיכרונות מפיזיקה.....

 

מי חשב שאי פעם קינמטיקה יהיה טוב למשהוא :?

 

 

עריכה: :? רשמתי אח שלי(עם מילת ייחוס) וזה אוטומטית משנה את זה ל"ידידי היקר" WTF?!?!?

מה אנחנו "מתרוממים"?!? :?:?:?

 

עריכה שניה: פחחחחחח, אי אפשר לכתוב את זה אפילו ככה, אז נכתוב אחרת... בן משפחתי הקרוב ממין זכר :lol::lol::lol::lol::lol:

פורסם
מנצל"ש לשאלה: (מנצל שירשור)

 

חבר שלי בולם בצורה מאוד מאוד מעצבנת.

 

כששאלתי למה הוא אמר שכך שומרים יותר טוב על הבלמים... הכצעכתה?!?

 

שיטת הבלימה שלו היא כזאת:

 

במקום לבלום כמו בן אדם נורמלי, הוא בולם במכות - כלומר לפני רמזור הוא פתאום בולם במכה בלימה חזקה, עוזב ושוב בלימה חזקה, עוזב, ושוב... חוץ מזה שזה גורם להתהפכות האוכל בבטן :shock3: זה לא נראה לי כל כך בריא לאוטו...

 

האם כך אמורים לבלום?!?!?!?

 

(אם זה משנה - האוטו, יאריס 1.3 אוטומט)

 

 

 

סגנון הבלימה הנ"ל

הוא טוב למקרי חירום בעיקר

לרכבים שאין להם ABS

 

 

צורת בלימה טובה היא בהורדה הדרגתית של מהירות הרכב על ידי הורדת הרגל מהגז מרחק סביר מהרמזור

ולחיצה מדורגת על הבלמים (לדעתי)


×
×
  • תוכן חדש...