Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8251 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מנצל"ש לשאלה: (מנצל שירשור)

 

חבר שלי בולם בצורה מאוד מאוד מעצבנת.

 

כששאלתי למה הוא אמר שכך שומרים יותר טוב על הבלמים... הכצעכתה?!?

 

שיטת הבלימה שלו היא כזאת:

 

במקום לבלום כמו בן אדם נורמלי, הוא בולם במכות - כלומר לפני רמזור הוא פתאום בולם במכה בלימה חזקה, עוזב ושוב בלימה חזקה, עוזב, ושוב... חוץ מזה שזה גורם להתהפכות האוכל בבטן :shock3: זה לא נראה לי כל כך בריא לאוטו...

 

האם כך אמורים לבלום?!?!?!?

 

(אם זה משנה - האוטו, יאריס 1.3 אוטומט)

 

 

 

סגנון הבלימה הנ"ל

הוא טוב למקרי חירום בעיקר

לרכבים שאין להם ABS

 

 

צורת בלימה טובה היא בהורדה הדרגתית של מהירות הרכב על ידי הורדת הרגל מהגז מרחק סביר מהרמזור

ולחיצה מדורגת על הבלמים (לדעתי)

 

 

כן זה אני יודע, אבל לא מדובר על מקרה חרום, אלה באופן קבוע.. ויש לאוטו ABS. הוא פשוט טוען שזה שומר על הברקסים...

 

חוץ מזה שאם הייתי נוסע אחריו הייתי מאוד מופתע וזה יכול לגרום לתאונות מאחורה בשניות... לא?

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תראה

 

בעיקרון אם אני יושב אם נהג כזה אני מוריד לו איזה כאפה ומשתק אותו על המקום

(כמו שאתה מסביר את זה)

אבל גם אם רוצים לעשות ככה אז עושים את זה בכלל לא הגרסיבי

 

תראה לדעתי בלימה בסגנון של מכות חזקות תגרום בסופו של דבר להתפוררות של הבלמים

בניגוד לשיטה הרגילה שתגרום סה"כ לשחיקה רגילה

 

הבלימה הטובה ביותר היא לשחרר את הגז

לתת לאוטו להתגלגל וללחוץ קלות על הברקס ואם ההתקרבות לסחוט את הברקס יותר ויותר

 

(שוב אני מדגיש שמדובר בדעתי בלבד)

פורסם

בקשר לבלימה עם המכות,

נראה לי שהוא עושה זאת ע"מ לנצל בלימת מנוע מרבית.

 

השאלה היא אם הוא יודע בדיוק מתי האוטו מוריד הילוך ע"מ

להרפות מהבלמים, וגם אם זה לא עושה יותר נזק (וכמדומני שכן)..?

 

בקשר לבלימה - הרעיון הוא להמיר אנרגית תנועה לאנרגית חום,

אז נראה לי שהכי טוב יהיה פשוט לנעול גלגלים הכי חזק שאפשר בבלימת חירום,

כי כך מתחממים גם הצמיגים וגם הבלמים.

השאלה אם בלמים חמים בולמים כמו קרים - שאם כן, למה כ"כ חשוב נושא אוורור הבלמים?

 

כל הקטע שכתבתם בקשר לABS, החלקה וכו' וכו', לא ממש נוגע לשאלה...

 

:?:?:?

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם
בקשר לבלימה עם המכות,

נראה לי שהוא עושה זאת ע"מ לנצל בלימת מנוע מרבית.

 

השאלה היא אם הוא יודע בדיוק מתי האוטו מוריד הילוך ע"מ

להרפות מהבלמים

 

מה הקשר לבלימת מנוע, זו מכונית אוטומטית (ללא AL4) - אין לה בלימת מנוע עם ההילוכים אלא אם עושים זאת ידנית.

פג'ו 206 1.4 שנת 99

 

 

אל תדחה למחר, את מה שאפשר לדחות למחרתיים.

פורסם

מבלימת חרום אחת הצמיגים והבלמים לא מתחממים כל כך מהר שיש הבדלים רלוונטיים.

 

אז לסיכום - לחיצה חזקה על הברקס ותפילה קטנה בלב?

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

פורסם

מבלימת חרום אחת הצמיגים והבלמים לא מתחממים כל כך מהר שיש הבדלים רלוונטיים.

 

אז לסיכום - לחיצה חזקה על הברקס

 

בעיקרון, אכן.

 

 

ותפילה קטנה בלב?

 

מה שעושה לך את זה, שיהיה :wink:

פג'ו 206 1.4 שנת 99

 

 

אל תדחה למחר, את מה שאפשר לדחות למחרתיים.

פורסם

בהחלט

במקרה שקופץ לך משהו לכביש

לדפוק את הסב סבתה של הברקסים להתפלל לראות אם אתה יכול לברוח אם כן

שחרר בלילה ותברח אם לא תלחץ חזק יותר

 

אבל כעיקרון אתה לא צריך להכנס למצבים כהלו

אתה צריך לחשוב על הכול מראש ולדעת הכול מראה

ולהיות מוכן ולהוריד את המהירות בהטעם

פורסם

בקשר לבלימה - הרעיון הוא להמיר אנרגית תנועה לאנרגית חום,

אז נראה לי שהכי טוב יהיה פשוט לנעול גלגלים הכי חזק שאפשר בבלימת חירום,

כי כך מתחממים גם הצמיגים וגם הבלמים.

השאלה אם בלמים חמים בולמים כמו קרים - שאם כן, למה כ"כ חשוב נושא אוורור הבלמים?

 

 

:?:?:?

 

בנעילת גלגלים הבלמים לא מתחממים.

אין חיכוך בין הדיסקים לרפידות משום שאין תנועה ביניהם.

פורסם
בקשר לבלימה - הרעיון הוא להמיר אנרגית תנועה לאנרגית חום,

אז נראה לי שהכי טוב יהיה פשוט לנעול גלגלים הכי חזק שאפשר בבלימת חירום,

כי כך מתחממים גם הצמיגים וגם הבלמים.

השאלה אם בלמים חמים בולמים כמו קרים - שאם כן, למה כ"כ חשוב נושא אוורור הבלמים?

קודם כל - בנעילה הבלמים לא מתחממים (כמו שכתבו לפני). מה שבולם זה החיכוך בין הצמיג לכביש. וזה רע. למה? קודם כל - כי בהחלקה כזאת אין שליטה, ובנוסף, כי בבלימה כזאת הצמיג נשחק בחלק אחד בלבד.

 

לנושא חום הבלמים - במכוניות מסלול משתמשים ברפידות מחומרים אחרים מהרפידות שבמכוניות כביש. מדובר בחומרים שמאפשרים בלימה טובה הרבה יותר, ועמידים יותר בחום הגבוה הנוצר מנהיגה אגרסיבית במסלול לאורך זמן. לרפידות האלו יש להם טמפרטורת עבודה מינימלית שתחתיה הם בולמים הרבה הרבה פחות טוב. לכן נהגי מירוץ נוהגים "לחמם את הבלמים".

ברפידות רגילות, המתאימות לחיי היום יום שלנו (שאינם כוללים בלימה מ- 200 כל חצי דקה) חום גבוה פוגע קשות ביכולת הבלימה. החומר ממנו עשויות הרפידות הופך לקשיח ו"זגוגי" בטמפרטורות האלו ומקדם החיכוך שלו יורד פלאים. זו הסיבה שלא מומלץ לרדת ירידות ארוכות במיוחד עם הרגל על הבלמים. זה מתכון לאיבוד בלמים. ובגלל זה גם מייצרים דיסקים מאווררים - כדי לעזור לבלמים לשמור על טמפרטורה הגיונית גם אחרי בלימות רבות.

נהג כביש יכול גם הוא להתקין רפידות מירוץ - הן נמכרות גם למכוניות נפוצות. אבל רוב הזמן הן יהיו הרבה פחות יעילות.

פורסם

מרחק הבלימה הקצר ביותר לא יהיה בנעילת גלגלים!!!

אמנם רכב ללא ABS עם נהג מיומן יעצר מרחק קצר יותר מאותו הרכב עם ABS אבל בתנאי שהנהג מיומן והוא לא נעל גלגלים אלא בלם בלימה דרגרסיבית והיה כל משך הבלימה על סף נעילת גלגלים.

אם ניקח את אותו הרכב עם ABS ובלי נאיץ למהירות מסויימת במקום מסויים ונסחוט את דוושת בלמים הרכב עם ה ABS יעצור במרחק קצר יותר.

 

עכשיו, מה יעזרו בלמים גדולים יותר?

נניח ונוסעים 200, מועכים את דוושת הבלם יקח לאוטו כמה זמן עד שהוא מגיע לסף נעילה או לצורך ההמחשה נועל גלגלים.

אם בלמים טובים יותר זמן זה יתקצר, הבלימה תיהיה מהירה יותר.

 

וכמובן יש גם את היתרון בבלמים ספורטיביים שהם עומדים טוב יותר בבלימות תכופות ממהירויות גבוהות.

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

פורסם
מרחק הבלימה הקצר ביותר לא יהיה בנעילת גלגלים!!!

אמנם רכב ללא ABS עם נהג מיומן יעצר מרחק קצר יותר מאותו הרכב עם ABS אבל בתנאי שהנהג מיומן והוא לא נעל גלגלים אלא בלם בלימה דרגרסיבית והיה כל משך הבלימה על סף נעילת גלגלים.

אם ניקח את אותו הרכב עם ABS ובלי נאיץ למהירות מסויימת במקום מסויים ונסחוט את דוושת בלמים הרכב עם ה ABS יעצור במרחק קצר יותר.

 

עכשיו, מה יעזרו בלמים גדולים יותר?

נניח ונוסעים 200, מועכים את דוושת הבלם יקח לאוטו כמה זמן עד שהוא מגיע לסף נעילה או לצורך ההמחשה נועל גלגלים.

אם בלמים טובים יותר זמן זה יתקצר, הבלימה תיהיה מהירה יותר.

 

וכמובן יש גם את היתרון בבלמים ספורטיביים שהם עומדים טוב יותר בבלימות תכופות ממהירויות גבוהות.

 

טעות בידך. רק מערכות ABS מודרניות במיוחד יבלמו טוב יותר ממערכת בלמים ללא ABS *על כביש יבש*.

פג'ו 206 1.4 שנת 99

 

 

אל תדחה למחר, את מה שאפשר לדחות למחרתיים.

פורסם
מרחק הבלימה הקצר ביותר לא יהיה בנעילת גלגלים!!!

אמנם רכב ללא ABS עם נהג מיומן יעצר מרחק קצר יותר מאותו הרכב עם ABS אבל בתנאי שהנהג מיומן והוא לא נעל גלגלים אלא בלם בלימה דרגרסיבית והיה כל משך הבלימה על סף נעילת גלגלים.

אם ניקח את אותו הרכב עם ABS ובלי נאיץ למהירות מסויימת במקום מסויים ונסחוט את דוושת בלמים הרכב עם ה ABS יעצור במרחק קצר יותר.

 

עכשיו, מה יעזרו בלמים גדולים יותר?

נניח ונוסעים 200, מועכים את דוושת הבלם יקח לאוטו כמה זמן עד שהוא מגיע לסף נעילה או לצורך ההמחשה נועל גלגלים.

אם בלמים טובים יותר זמן זה יתקצר, הבלימה תיהיה מהירה יותר.

 

וכמובן יש גם את היתרון בבלמים ספורטיביים שהם עומדים טוב יותר בבלימות תכופות ממהירויות גבוהות.

 

טעות בידך. רק מערכות ABS מודרניות במיוחד יבלמו טוב יותר ממערכת בלמים ללא ABS *על כביש יבש*.

 

כנראה שלא הבנת מה שאמרתי.

אני מפריד את המקרה ל 2 אפשרויות.

1. בלימה דרגרסיבית ע"י נהג מיומן מול בלימה באמצעות ABS

2. בלימה ע"י סחיטת דוושת הבלם מול בלימה באמצעות ABS

 

במקרה 1, ה ABS יפסיד(אולי חוץ ממע' ABS מאד מתוחכמות)

במקרה 2, ש ABS ינצח.

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

פורסם
אוי ייי קראת

ולא הבנת.

 

מרחק בלימה על יבש הוא הקצר ביותר בעזרת נעילת גלגלים

אבל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

 

במצב של נעילת גלגלים אין לך שליטה על המכונית

אין היגוי

נדה

גורנישט

סובב את ההגה עד מחר ... עד שהאוטו לא מפסיק לנעול את הגלגלים האוטו ימשיך לאותו הכיוון ... ( במצב של כביש אידאלי חלק .... )

זאת אומרת לא תוכל להתחמק ממכשול

 

ABS נועד לבטיחות ... לא למרחק בלימה

תאר לעצמך את הסיטואציה הבאה

נהג חדש ולא מנוסה נוהג פעם ראשונה בחיים שלו

גשם ראשון

הוא נכנס לסיבוב מהר מדי ומבין את זה בתוך הסיבוב ... הוא לוחץ על הברקס חזק.

במקרה של רכב בלי ABS הוא יבלום יותר מהר... אבל לתוך מדרכה כי האוטו ימשיך מאינאציה ( כוח ההתמדה ) קדימה ולא בפניה לכיוון הסיבוב.

במקרה של רכב בלי ABS הוא לוחץ ברקס והגלגלים לא נינעלים וההגה עדיין מגיב ויש אפשרות לסובב יותר את ההגה ( בתיקווה לא לקבל תת היגוי ולחזור למקרה הקודם )

ולהתחמק מהמדרכה.

 

כנל לגבי רכב , כביש רטוב וילד שרץ לכביש.

אתה מבין את הכיוון?

מרחק בלימה ABS לא משפר על יבש

 

אני מקווה שהבנת את ההסבר

 

ABS בהחלט משפר את מרחק הבלימה על רטוב וזה הוכח ולא פעם. על יבש ללא ABS ניתן לבלום במרחק יותר קצר ושיטת הבלימה הטובה ביותר בלי ABS היא להחזיק את הגלגלים על סף הנעילה.

second is the first looser

פורסם

ואיייי כמה שטויות בת'רד אחד......לכן לא קראתי את כולו

 

טוב יש לי רעיון שיכול להמחיש לפותח התרד מה ההבדל בין בלמים איכותים לבלמים סוג ז'

תנסה לבלום חזק ממאה לאפס ארבע פעמים ברציפות,תחזור אלינו עם התוצאות.

אתה יודע מה בא אני יעזור לך. מה שאתה תרגיש זאת ירידה ביכולת הבלימה "התעייפות" של הברקסים כתוצאה מהתחממות.

 

*ABS-לא מקצר את מרחק הבלימה,הוא מאפשר בלימה תוך כדי אפשרות להיגוי.....נהג מיומן לדעתי עדיף על כל מחשב.

נעילת גלגלים-מצב שאני לא רוצה להיות בו,חוסר יכולת היגוי,מעבר למקדם חיכוך קינטי (שאין לי כח להסביר למה הוא פחות עדיף מקדם חיכוך סטאטי,שעידן או מישהו אחר שלמד פיזיקה יסביר :lol: )

 

אהה כן, הכי חשוב!!!

סעו לאט!

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!


×
×
  • תוכן חדש...