Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6841 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הדדרה עברה לפני כ 5000 ק"מ טיפול 10

במסגרת הטיפול הוחלף שמן מנוע לELF Comptition צרפתי חצי סינטטי 10/40

השמן התכהה טיפה והוא נראה מעולה..

אין שום נזילות שמן, תצרוכת שמן מעולה (פחות מחצי קילו ל1000 ק"מ, לפי היצרן 600 גרם ל1000 ק"מ זה תקין) כמו כן אין רעשי מנוע ,שסתומים ושאר נקישות שקשורות לשמן.

האם יש טעם כרגע לבצע החלפת שמן , או לחכות לטיפול הבא שבמסגרתו אני ירענן כל נוזל אפשרי למעט נוזל קירור (גיר,ה"כ,ונוזל בלמים)?

 

אם כן אז מה מומלץ , להישאר עם הELF או לעבור למותג אחר ?

אצל סודאי ואם אני לא טועה אז גם במרכזי ממליצים כרגע על AGIP , איך הוא, כדאי לעבור אליו ?

מה לגבי שינוי צמיגות שמן , ל5/40 ?

ושינוי סוג שמן לסינטטי/מינרלי ?

 

תודה.:-D

2001 Opel Astra 1.6

פורסם

לגבי מרווחי החלפת השמן: אתה יכול לטפתף כמה טיפות מהמדיד על נייר טואלט ולבחון את השמן. אם הוא נקי ללא ליכלוך או חתיכות שחורות אז אין צורך בהחלפה מוקדמת. חצי-סינטטי כדאי להחליף פעם ב-7/8 אלף, סינטטי מלא תמיד יותר מועדף.

אתה יכול להשאר עם ELF או AGIP, שניהם סבירים.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

אני נוסע על ליקווי מולי 10/40 עם התוסף בתדירות החלפה של 10k ואין שום בעייה, אותו רכב כמו שלך רק נפח 1.8 , מה שכן אני ממליץ על שמן גיר של חברת bg "סינקרושיפט" בצמיגות 75/90 פשוט מעולה.

פורסם

בורזום , אני בודק מידי שבוע שמן ואני מנגב את המדיד על נייר , השמן התכהה לעומת הצבע ההתחלתי שלו , הוא נקי ואין בו שום לכלוך.

מבחינת רעשי מנוע , יהיה הבדל בין החצי סינטטי לסינטטי ואיך זה ישפיע על תצרוכת השמן?

אם הELF והAGIP רק סבירים , אז מה נמצא מעליהם?

אני מחפש משהו מעל הסביר , האיטלקיה שלי מפונקת :)

קראתי שהוולווליין מעולה , אבל מאוד קשה להשיג אותו..

 

ניסן , אצלך ב1.8 הLM חצי סינטטי או סינטטי ואיזה תוסף שמת?

נ.ב מה התצרוכת שמן אצלך ?

לגבי השמן גיר , רשמתי , תודה! :)

מכיוון שהדדרות חולקות את אותה מערכת בלימה (למעט הטורבו) איזה נוזל בלמים יש אצלך ?

DOT 3/4/5/5.1 ?

 

מה לגבי שינוי צמיגות , ל5/40 , ייתן לי משהו ? או שזה מבוא לצרות ונזילות ...

2001 Opel Astra 1.6

פורסם

השמן חצי סינטטי ומכיל בתוכו את התוסף mos2. לגבי התצרוכת שמן אני לא יכול להגיד באופן אובייקטיבי כי יש לי נזילונת מהאטם של הקרטר וגם איתה אולי ליטר ל10k אפילו פחות מליטר.

לגבי מעבר לסינטטי מלא אני חושב שאין כל-כך צורך וקשה לי להאמין שתרגיש בהבדל מה גם שזאת לא יפנית ולך תדע מה יהיה, אין לך מרימים הידראוליים שמצריכים מעבר כזה כך שלדעתי תמשיך עם הסוס המנצח.

לגבי תדירות ההחלפה נתון לשיקולך הפרטי בלבד למרות שלדעתי להשקיע בשמן איכותי ואין בעייה לנסוע 10k בכיף.

נוזל בלמים עדיין לא יצא לי להחליף, לפי אוטודאתה זה dot4

פורסם
בורזום , אני בודק מידי שבוע שמן ואני מנגב את המדיד על נייר , השמן התכהה לעומת הצבע ההתחלתי שלו , הוא נקי ואין בו שום לכלוך.

מבחינת רעשי מנוע , יהיה הבדל בין החצי סינטטי לסינטטי ואיך זה ישפיע על תצרוכת השמן?

אם הELF והAGIP רק סבירים , אז מה נמצא מעליהם?

אני מחפש משהו מעל הסביר , האיטלקיה שלי מפונקת :)

קראתי שהוולווליין מעולה , אבל מאוד קשה להשיג אותו..

 

אם השמן הוא לא מלוכלך ואין בו חלקיקים אז אפשר להמשיך להשתמש איתו, אין צורך להחלפה מוקדמת. זה שהשמן השחיר קצת זה בסדר, התוספים סופגים את הזיהום.

 

ההבדל בין חצי-סינטטי לסינטטי בהקשר לרעש מנוע: תרגיש הבדל רק בהתנעות קרות (בוקר), כמובן שהפיזור של סינטטי מלא יהיה יותר טוב.

 

AGIP ו-ELF הם סבירים למחיר שלהם, מעל כמובן יש את כל ה"יקרים" יותר. בגדול, תוכל להגיע גם ל-600 ש''ח לג'ריקאן, השאלה מה הצורך שלך. אם זאת נהיגה רגילה ואחזקת רכב סבירה אז אין צורך של ממש ללכת על שמנים יקרים מדי, אבל מעבר לסינטטי מלא יהיה רציונלי אם ברצונך להחזיק ברכב תקופה ארוכה. קשה לי לזרוק לך סתם שמות של חברות, ונכתב בפורום הזה ממש המון, אבל בליגה העליונה תמצא שמנים סינטטיים של CASTROL, ROYAL PURPLE, MOBIL1, Q8 ובליגה הבינונית תוכל למצוא את BP, SHELL, TEBOIL, VALVOLINE, FORTUM ואחרים כמובן.

 

 

nissan, יש לי יפנית אבל אין לי גם מרימים הידראוליים.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם
אם השמן הוא לא מלוכלך ואין בו חלקיקים אז אפשר להמשיך להשתמש איתו, אין צורך להחלפה מוקדמת. זה שהשמן השחיר קצת זה בסדר, התוספים סופגים את הזיהום.

 

ההבדל בין חצי-סינטטי לסינטטי בהקשר לרעש מנוע: תרגיש הבדל רק בהתנעות קרות (בוקר), כמובן שהפיזור של סינטטי מלא יהיה יותר טוב.

 

AGIP ו-ELF הם סבירים למחיר שלהם, מעל כמובן יש את כל ה"יקרים" יותר. בגדול, תוכל להגיע גם ל-600 ש''ח לג'ריקאן, השאלה מה הצורך שלך. אם זאת נהיגה רגילה ואחזקת רכב סבירה אז אין צורך של ממש ללכת על שמנים יקרים מדי, אבל מעבר לסינטטי מלא יהיה רציונלי אם ברצונך להחזיק ברכב תקופה ארוכה. קשה לי לזרוק לך סתם שמות של חברות, ונכתב בפורום הזה ממש המון, אבל בליגה העליונה תמצא שמנים סינטטיים של CASTROL, ROYAL PURPLE, MOBIL1, Q8 ובליגה הבינונית תוכל למצוא את BP, SHELL, TEBOIL, VALVOLINE, FORTUM ואחרים כמובן.

 

 

nissan, יש לי יפנית אבל אין לי גם מרימים הידראוליים.

 

בוזרום , בכוונה ציינתי את העניין שהשמן התכהה ולא נשרף, כי הוא עובד בצורה תקינה וסופח אליו מזהמים ...

מאיזה עוד בחינות ההתנהגות של שמן סינטטי תהיה שונה מהחצי סינטטי ? איפה עוד אפשר להרגיש הבדלים ?

לפי איך שהבנתי משרשורים קודים שמן סינטטי יכול לגרום להורדת צריכת השמן..

מדובר על נהיגה רגילה בד"כ , לא יותר מידי לחיצות והשתוללויות ...

אחזקת רכב , מעבר לסבירה , לא מחפש לחסוך שקל באחזקה.

 

נ.ב

קניתי לנצ'יה - ככה שאני ממש לא מחפש למכור אותה , אלא קניתי אותה מראש לתקופה ארוכה .. (למרות שמספר פעמים היו לה קונים פוטנציאלים רציניים)

2001 Opel Astra 1.6

פורסם
לפי איך שהבנתי משרשורים קודים שמן סינטטי יכול לגרום להורדת צריכת השמן..

 

כן, השמן הסינטטי עמיד יותר לטמפרטורות גבוהות ואינו מתפרק מוקדם כמו שהשמן המינרלי. עוד אחת התכונות זה שהוא מתעדה פחות מהמינרלי, מפה הצריכת שמן סינטטי תהיה נמוכה יותר. אני צמיע לך לקרוא בעיון רב את המאמר המצורף ולזור בשאלות נוספות. http://www.schleeter.com/oil-sludge.htm

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

בורזום אני יודע שהיפנית שלך ללא מרימים הידראוליים, הכוונה שלי הייתה שרכב יפני הרבה יותר אמין לעומת איטלקיות עתיקות ודברים שאתה יכול לנסות ביפנית ולא יקרה כלום יכולים להיות פתח להמון צרות באיטלקייה:)

פורסם

הישאר עם שמן חצי סינטטי ברכב הנ"ל

שמן של ELF הוא מצויין. היכן רכשת אותו אני מחפש מקום לקנות אשמח לתגובה בהודעה פרטית.

איזה שנה הרכב?

הקפד להשתמש בפילטר שמן מקורי או לפחות ברמה של OEM עם שסתום על חוזר בפילטר השמן אשר מונעה חזרה של השמן שעוד לא עבר סינון בחזרה למנוע ובהנעות של הבוקר יש לך כבר כמות התחלתית של שמן להנעה קרה מה שעוזר לשמור על המנוע מבלאי.

מעבר לשמן סינטטי מלא (השמן יותר דליל) יכול להתבטא בצריכת שמ גבוהה בהרבה ממה שיש לך עכשיו.

 

בברכה.

 

ארתור

Seat Leon ST 1.2 Tsi

פורסם
מה שכן אני ממליץ על שמן גיר של חברת bg "סינקרושיפט" בצמיגות 75/90 פשוט מעולה.

 

איפה אני מוצא אותו?

חיפשתי במספר מקומות ולא מצאתי ...

2001 Opel Astra 1.6

×
×
  • תוכן חדש...