Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6855 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בלק ג'וקר,

אין לי מניות באוניברסיטה.

 

אני יכול לומר לך שכמשרת סטודנט יהיה לך הרבה יותר קשה למצוא עבודה במשרה חלקית, כי אין הרבה משרות כאלה

ויש עדיפות ברורה לסטודנטים מאוניברסיטאות.

(אני יודע זאת מגוף ראשון : אני וכמעט כל המחזור באוניברסיטה עבדו לאורך כל התואר, אבל כל החבר'ה שלי מהתיכון שלא הצליחו להתקבל לאוניברסיטה והלכו למכללה, לא הצליחו למצוא עבודה לאורך כל ה4 שנים, למעט אחד שאני קימבנתי באחת מהחברות שעבדתי בהן, ואחר שהושחל בכח לתעשיה האווירית ע"י אבא שלו שעבד שם.)

 

אני גם יכול לומר לך שבכמה אירגונים שעבדתי בהם - אוטומטית גרסו קורות חיים של בוגרי מכללות בלי לקרוא בכלל מי הם ומה הם יודעים.

 

עריכה: כל מה שאני אומר, קשור לתארים בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה.

אולי עם תכנתים זה יהיה אחרת.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אנשים שעשו 25 אלף שקל בחודש כשיצאו מהצבא וחשבו שהם חכמים יותר מכולם שהם לא הולכים ללמוד, והיום מרוויחים חמישית עד רבע מהסכום הנ"ל

 

לא תופס לגבי מתכנתים. גם בשיא תקופת השפל, אנשים טובים נחטפו לעבודה בתחום במשכורות נאות.

I always get confused between the sound of a Sopwith Camel, and the sound of a malodorous runt wasting everybody's time

http://www.pavius.net

פורסם

אייל , דווקא ממה שנתקלתי הVIEW הוא יחסית אחר , מעדיפים סטודנטים שהיו כבר עובדים בחברה בתור משרה מלאה, ואז עברו ללמוד (בלי יותר מדי קשר איפה).

 

בסופו של היום עם תואר ביד , אם אתה טוב - יקחו אותך , מכללה או אוניברסיטה (כמובן שעדיף אם כבר מכללה אחת ידועה, כשמהחברה סביבי , שמתעסקים באבטחת מידע - צ'ק פוינט , הרוב ממכללות הם מהמכללה למנהל בראשון ומהבין תחומי - שניהם לא בשכר אוניברסיטאי)

 

בקשר למשק מחשב שמרוויח 10 - בקטע הזה אני מסכים עם אייל - סוגי האנשים האלו שלא הולכים ללמוד ומרוויחים משכורת "יפה" לרוב נתקעים מהר מאוד בסולם הקידום.

 

בלק ג'וקר, קודם כל - לכוון למשרה ניהולית זה יפה אבל לא ריאלי בלי ניסיון קודם (רציני)

דבר שני - להשיג משרת סטודנט בלי ניסיון קודם (שוב - רציני) בחברה טובה - גם על גבול הלא ריאלי

דבר שלישי - חוץ מהקורס של סיסקו ואולי זה של צ'ק פוינט - אין לדברים שהם לא תואר יותר מדי משמעות (וגם זה הולך לרוב לSA ולQA)

 

תנסה למקד את מה שאתה רוצה.

ניסיון רלוונטי , מהו ?

למכללה נרשמת? אם כן לאן?

עבודה עד הלימודים תכננת? חשבת על עבודה במהלך הלימודים? הגשת קורות חיים וקיבלת פידבקים?

איזה קורסים בדיוק חשבת לקחת? כי לרובם אין משמעות יותר מדי.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

מסכים איתך ליביו, אך רוב הסטודנטים חסרים נסיון קודם בתחום אותו הם לומדים.

 

בקשר לניהול, זה הרבה עניין של תזמון וכמה נפח אתה תופס באירגון ,ואני לא חושב שזאת מטרה ראשונית שאפשר לכוון אליה, כי אתה יכול להתקע גם כמה שנים טובות בעמדה נמוכה באירגון עד שתתקדם אם בכלל.

או שאתה יכול להתקדם מטאורית באפס זמן.(סיכוי נמוך)

 

אני למשל התחלתי בארגון X עבדתי שם שנתיים , הייתי טוב מאוד אבל לא התקדמתי, כי שם האג'נדה היתה לדחוף למעלה דווקא את אלה שלא טובים במה שהם עושים, ולהשאיר את הטובים בתפקידם המקורי אותו הם עושים מצויין.

 

לכן עברתי לארגון Y התחלתי שם בחצי משרה, עברתי למשרת מהנדס פיתוח, נתתי ביצועים גבוהים מאוד,

ולאחר כשנה הוזנקתי למשרת מנהל R&D.

 

עוד משהו קטן : 10 בחודש זה לא הרבה כסף כמו שזה נראה לך כרגע כמשוחרר טרי.

אם אתה מרוויח 10 בחודש , אז אתה מרוויח את השכר הממוצע (נטו) במשק.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

עוד משהו קטן : 10 בחודש זה לא הרבה כסף כמו שזה נראה לך כרגע כמשוחרר טרי.

אם אתה מרוויח 10 בחודש , אז אתה מרוויח את השכר הממוצע (נטו) במשק.

 

לדעתי הנתונים שלך שגויים. השכר הממוצע במשק (ברוטו) הוא באזור ה7,500 ש"ח. בנטו זה בטח יצא איזה 6000 ומשהו ש"ח.

http://news.walla.co.il/?w=/111/1165904

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

בלק ג'וקר, קודם כל - לכוון למשרה ניהולית זה יפה אבל לא ריאלי בלי ניסיון קודם (רציני)

דבר שני - להשיג משרת סטודנט בלי ניסיון קודם (שוב - רציני) בחברה טובה - גם על גבול הלא ריאלי

דבר שלישי - חוץ מהקורס של סיסקו ואולי זה של צ'ק פוינט - אין לדברים שהם לא תואר יותר מדי משמעות (וגם זה הולך לרוב לSA ולQA)

 

תנסה למקד את מה שאתה רוצה.

ניסיון רלוונטי , מהו ?

למכללה נרשמת? אם כן לאן?

עבודה עד הלימודים תכננת? חשבת על עבודה במהלך הלימודים? הגשת קורות חיים וקיבלת פידבקים?

איזה קורסים בדיוק חשבת לקחת? כי לרובם אין משמעות יותר מדי.

 

 

קודם כל, כל הקטע של 10 אלף בחודש הוא זמני וזה ברור, מה עוד שהם חיילים משוחררים וכרגע יש להם הטבות מס.

 

למכללה, כמו שרשמתי, עוד לא נרשמתי.

עבודה עד הלימודים לא תכננתי, אבל זו לא כזו בעיה למצוא עבודה זמנית ולא רצינית.

עבודה במהלך הלימודים? ועוד איך חשבתי ולכן אני מעדיף ללמוד במכללה ואני אפילו מעוניין בעבודה קצת יותר רצינית ממאבטח, אבל כנראה שזה מה שיהיה, לפחות בהתחלה.

בנוגע לקורסים, אני די פתוח בעניין, למרות שכמו שרשמתי, אני מאוד נמשך לאבטחת מידע, אבל זה בטח לא נושא למתחילים וצריכים ניסיון לפני שנרשמים לאחד הקורסים שעוסקים בזה.

 

משרה ניהולית מוקדמת זה לא ריאלי? נכון ולכן זה מאוד מושך אותי.

אני יודע, אני כולה בן 21 שהתחיל את החיים שלו, אבל אני לא מוכן לקבל שיהיו דברים שאסור לחשוב עליהם. כן, אני כבר עכשיו יודע שאני מעוניין לעבוד במשרה ניהולית וכן, אני יודע שזה לא קל, אבל אם זה היה קל, אז מה זה היה שווה? :)

פורסם

עדיין לא ענית לי לגבי הניסיון שלך , אם יש כלשהו בתחום ? (משק מחשב HARDLY COUNTS למשהו יותר מהלפדסק)

 

כמו שנאמר לך , אם אתה חושב שלעבוד וללמוד במכללה יותר קל מאוניברסיטה , אז אתה קצת טועה.

מניסיון אישי (במדעי מחשב) - אתה צריך לעשות שמיניות באוויר כדי לגרום לזה לפעול (וכדי שלא יהיה לך ספק - למדתי גם באוניברסיטה וגם במכללה , ההבדל ברמת הקושי , או בכמה נוחה המערכת לעבוד תוך כדי הוא די אפסי , לפחות נכון לבין תחומי בהרצליה).

 

בקשר למה כדאי לעשות קודם?

זאת דעתי , למרות שבמקומך לא בטוח הייתי עושה את זה בקורסים.

דבר ראשון לוקח את הספרים הבאים ולומד אותם מכריכה לכריכה:

1) LINUX IN A NUTSHELL

2) The complete c programing language או אולי ספר טוב לJAVA אם יש לך בסיס טוב של תכנות לא מונחה עצמים

3) TCPIP Illustrated volume 1 (התנך של תקשורת מחשבים , יותר לדעת את המושגים והמבנה מאשר להתמקד במבנה הפאקטות)

 

הגעת לפה?

קורס של סיסקו ואז קורס של צ'ק פוינט

 

זה המקסימום שאתה יכול לעשות עד הלימודים.

אבל , כל זה לא שווה יותר מדי לעומת לעבוד בחברה ולצבור ניסיון (שבשילוב עם תואר זה מה שקובע)

 

בקשר למשרה ניהולית - בהצלחה, רק קח בחשבון שזה לוקח טיפה זמן (ולדעתי עדיף להיות איש טכני מעולה מאשר ראש צוות בינוני לצוות של 2-3 אנשים)

 

כמו שגם אני וגם אייל כתבנו לך - עבודה טובה בזמן לימודים זה דבר שקשה מאוד להשיג , אבל אם זה הכיוון שאתה מכוון אליו - נסה להשיג עבודה בתמיכה טכנית (ולכוון להכנס לעסקית) באחת מספקיות האינטרנט, או משהו טכני בבזק.

 

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

כאמור, הניסיון שלי, כרגע, הוא חובבני נטו.

דרך אגב, אני לא מש"ק מחשב, זה סתם ניתן לצורך דוגמא.

אני ממש לא מעוניין להכנס חזק בשפת תכנות, למרות שכמה אירוני, אני רוצה ללמוד אבטחת מידע.

כרגע אני קורא כמה ספרים בעברית, בשביל להעשיר את הידע, מה עוד שיש לי פסיכומטרי על הראש וכמו שאני מניח שאתה יודע, הרבה זמן פנוי לא יהיה בחודשים הקרובים.

 

תודה רבה על התגובה.

פורסם

ספרים ברמת העומק הנדרשת הם נדירים עד בלתי קיימים בעברית.

תעבוד על האנגלית שלך.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

מסכים , אין ספרים שהם גם עדכניים יחסית וגם טובים טכנית.

 

ועדיין , גם בלי להכנס לתכנות - שני הספרים האחרים הם MUST.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

תתחיל לקרוא באנגלית, אפילו תיעזר בבבילון.

תאמין לי שזה ישפר את האנגלית שלך לקראת הפסיכומטרי וככה תתפוס 2 ציפורים במכה. (ואולי אפילו תוציא פטור)

 

כמו כן, זהו עולם שלם שכתוב באנגלית בלבד. מאז שהתחלתי לעבוד בתעשיה, הורגלתי כבר לחשוב ולכתוב באנגלית.

פעם קלטתי את עצמי מכין רשימת קניות באנגלית :)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

תכל'ס, אני אוהב את השפה האנגלית וממש אין לי בעיה איתה

בכל אופן, אני אקח את רשימת הספרים לתשומת ליבי, תודה.

דרך אגב, במידה ואני מעוניין להיות אזרח שומר חוק, איפה אני קונה את הספרים האלו בארצנו?

פורסם
על מדעי מחשב במכללה ועל המכללה בכלל שמעתי רק דברים טובים, הבנתי שיש לה שם מאוד חזק בארץ ומבחינת מדעי המחשב היא מקום שלישי בארץ, אחרי הטכניון ואוניבירסיטת ת"א.

 

הייתי אומר שנסחפת קצת...

מצטער לנפץ לך את המיתוס:

 

http://msn.limudim.org.il/ArticleOverEveragePage.aspx?categoryid=12&parentid=1

 

למרות שהרמה של המכללות השתפרה מאוד בשנים האחרונות, עדיין הן רחוקות מלהיות ברמה של האוניברסיטאות, לפחות בכל מה שקשור ליוקרת התואר.

פורסם

הלינק שהבאת רק מחזק את טענתי שהאקדמית עדיפה על תל אביב - ציון גבוה יותר בקטגורית "לימודים" וודאי שיותר ב"שירות", היוקרה זה ממילא שווה לטוסיק, אני אישית מעדיף דווקא להעסיק בוגרי המכללה.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 


×
×
  • תוכן חדש...