Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7111 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

אני מקווה שאצליח להסביר בדיוק את הבעיה.

 

ברכב יש 2 מצבי הפעלה של המגב האחורי, מצב השהייה, ומצב ניקוי עם מתז.

במצב השהייה, המגב עובד יפה מנקודת המוצא שלו עד לקצה המהלך, אך בדרך חזרה, נעצר לשבריר שנייה בדרך. לפעמים 3 עצירות בדרך חזרה אך בדר"כ 2 עצירות והן אינן במקומות קבועים אלא אקראיים.

 

עכשיו לקטע המוזר...

כאשר אני מפעיל את המגב במצב ניקוי יחד עם המתז, ברירת המחדל הינה שהמגב עושה את דרכו הלוך וחזור 3 פעמים.

בפעמיים הראשונות, הוא נע מצויין וללא כל השהיות בדרך, רק במחזור האחרון, הוא שוב נעצר לשבריר שנייה במס' מקומות בדרך. זה די מעצבן שבמקום ניקוי מושלם של השמשה, ההשהיות משאירות אחריהן פס רטוב במקומות שבהם המגב עצר.

 

המסקנה הבלתי מקצועית שלי היא שבמצב השהייה, המנוע מקבל "פקודת" תנועה רק בתחילת כל מחזור ומשהו משתבש בדרך ואילו במצב ניקוי, הוא מקבל "פקודת" תנועה רצופה בשני המחזורים הראשונים (לכן התנועה חלקה וללא השהיות) ואילו בתחילת המחזור השלישי, נפסקת הפקודה והמנוע עובד כבמצב השהייה רגיל למחזור אחד.

 

אני מקווה שזה היה ברור, ניסיתי לפרט ככל שיכולתי.

יש למישהו רעיון מה לבדוק?

 

תודה,

רפי.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

פורסם

הבעיה דווקא לא מוזרה בכלל וטוב שהסברת בפירוט את העניין.

 

מה שאני מכיר מהפולו זה שיש ממסר (יותר נכון בקר בצורת ממסר) שאחראי על תפקוד המגבים, ההשהיות וההפעלה בהתזה. בניגוד למכוניות אחרות שהמתז לא מפעיל את המגבים ברכבים האלו יש את זה וזה מבוסס על מעגל השהיה.

 

מקריאת הודעתך אני מנחש שהבעיה במנוע המגב ואסביר מדוע:

כאשר אתה מפעיל שפריצר הבקר שכולל מעגל שנקרא חד-יציב מפעיל את המגב לזמן קבוע ואז נכבה. בפועל הכוונה שהמעגל נותן מתח למגב לזמן קצוב ואז מפסיק. הזמן שקבעו אותו בתכנון המעגל מספיק לכמעט 3 סבבים הלוך-חזור של המגב. המעגל מסיים את פעולתו מעט לפני שהמגב חזר למקומו ואז נכנס לפעולה מנגנון מכאני שנמצא בתוך המנוע של המגב. תפקיד המנגנון להמשיך לספק מתח למנוע עד שהמגב חזר למקומו.

 

כשאתה מפעיל מגבים בתצורת השהיה מעגל אחר בתוך הבקר- נקרא אל-יציב מפעיל את המגב. הוא נותן פקודת הפעלה לזמן שגם הוא נקבע בתכנון המעגל. כמו כן גם ההשהיה בין פולסי ההפעלה נקבעת בתכנון המעגל. פולס ההפעלה קצר מהזמן שלוקח למגב לעשות הלוך-חזור ולכן כשהמגב מגיע לנקודה כלשהי מי שמחזיר אותו למקום הוא שוב המנגנון בתוך המנוע. מנגנון זה דואג גם להחזיר את המגב למקום כאשר אתה מכבה את המגבים.

 

לכן בשני המקרים אני מגיע למסקנה שהבעיה נמצאת במעגל שמחזיר את המגב למקומו- כנראה שהבעיה היא מגע רופף שגורם להפסקות באמצע.

 

כאמור כל דבריי בהנחה שאכן המנגנון שמחזיר את המגב למקום נמצא במנוע. אם לא דבריי אינם רלוונטים למקרה שלך.

פורסם

** עריכה **

רק עכשיו שמתי לב שאתה מכיר את המערכת מפולו ולא מגולף.

אם אינך יודע במדוייק היכן הבקר נמצא בגולף, תאר לי היכן הוא בפולו ואני אנסה לחפש בערך באותו מקום.

** סוף עריכה **

 

אביב, תודה על ההסבר התמציתי.

המנגנון שמחזיר את המגב ל"ביתו" כנראה במקומו, המגב אמנם עוצר מס' פעמים בדרך אך תמיד חוזר לנקודת המוצא.

 

האם תוכל להסביר היכן נמצא הבקר הרלוונטי?

אבדוק את החיבורים אליו ובמידת הצורך, אחליף אותו.

 

שוב תודה.

רפי.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

פורסם

מרק,

גם וגם.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

פורסם

מהירות פעולת הווישרים תלוייה בין היתר במהירות הנסיעה שנלקחת מחיישן מהירות ולכן ייתכן שיש אולי בעיה החיישן.

מהירות נסיעה גבוהה יותר=זמן ניגוב קצר יותר (הכולל זמן השהייה).

 

בקצרה עלייך להתחבר למחשב איבחון וחבל על הזמן שתנסה לאתר את הבעיה.

איזה כייף לי :)

פורסם

מדובר בתקלה של זיהוי נקודת התחלת המגב.

 

בתוך מנוע מגבים, בין אם קדמי או אחורי, קיים חיישן שתפקידו לדווח על מצב "נקודת ההתחלה" ליחידת בקרה, לממסר השהייה או למנוע המגב בעצמו, תלוי בסוג הדגם.

 

לדעתי מדובר בתקלה במנוע מגב עצמו שאינו מספק את האות הנ"ל או בעיית חווט של הקו הזה הספציפי.

פורסם
מהירות פעולת הווישרים תלוייה בין היתר במהירות הנסיעה שנלקחת מחיישן מהירות ולכן ייתכן שיש אולי בעיה החיישן.

מהירות נסיעה גבוהה יותר=זמן ניגוב קצר יותר (הכולל זמן השהייה).

 

מרק,

אתה בטוח שזה המצב גם לגבי מגב אחורי?

 

מדובר בתקלה של זיהוי נקודת התחלת המגב.

 

בתוך מנוע מגבים, בין אם קדמי או אחורי, קיים חיישן שתפקידו לדווח על מצב "נקודת ההתחלה" ליחידת בקרה, לממסר השהייה או למנוע המגב בעצמו, תלוי בסוג הדגם.

 

לדעתי מדובר בתקלה במנוע מגב עצמו שאינו מספק את האות הנ"ל או בעיית חווט של הקו הזה הספציפי.

 

דניאל,

המגב בסופו של דבר תמיד עוצר במקום המיועד לו.

לדעתי האות של "נקודת ההתחלה" תקין.

המגב האחורי אינו עוצר וחונה בנקודת אמצע כלשהי אלא נעצר לשבריר שנייה וממשיך למקומו.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

פורסם
מרק,

אתה בטוח שזה המצב גם לגבי מגב אחורי?

 

דניאל,

המגב בסופו של דבר תמיד עוצר במקום המיועד לו.

לדעתי האות של "נקודת ההתחלה" תקין.

המגב האחורי אינו עוצר וחונה בנקודת אמצע כלשהי אלא נעצר לשבריר שנייה וממשיך למקומו.

 

ידידי זה שהמגב חוזר לנקודת ההתחלה לא אומר שהמנגנון המכני הזה איננו תקול. כמו שהסברתי התקלה שלך היא כנראה מגע רופף ולכן המגב משתהה באמצע. לגבי הבקר אינני יודע היכן מיקומי אצלך היות ואצלך העסק יותר חכם כמו שמרק הסביר.

אפשרות נוספת שעלתה בראשי היא תקלה מכאנית במנוע או במה שהוא מזיז. אפשר שמשהו איננו מאפשר תנועה חלקה ואז הוא משתהה בדרך.

פורסם

הבנתי.

עוד שורה מתווספת לרשימת הבדיקות שרון יאלץ לבצע.

פעם שמעתי משפט "רכב משומש = רכב חדש בתשלומים"

אני משלם! :-)

 

תודה.

רפי.

 

נ.ב. - אם מישהו בכל זאת יודע היכן הבקר הזה, אשמח לבדוק את המגעים ולו בכדי לשלול את העניין ואולי עם קצת מזל, המגע רופף והידוקו יפתור את הבעיה.

הנוכחית | אבארט פונטו אבו אסהאסה

אקסית 1 | אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק

אקסית 2 | אלפא רומיאו 164 סופר ידנית (הי"ד)

פורסם

אני לא יודע איזה בקר אתה מחפש ?

בקצרה כול יחידת הבקרה של הווישר האחורי היא אינטגרלית מהמנוע של המגב, תקלה במגב האחורי מצריכה פירוק המנוע.

 

במידה ויש ברשותך מד-מתח עם אפשרות של בדיקת דיודות אני יכול להסביר לך מה לבדוק.

כך בחשבון הרבה סבלנות וזמן.

 

בתור התחלה פרק את הממסר מספר 2 (18) שני מצד שמאל של פנל הממסרים ובדוק שהוא תקין (או החלף אותו בחדש).

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...