Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7274 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

ככל הנראה בעוד כחודשיים אני אחליף את המנוע בוולקן. המנועים האפשריים הם כמובן:

1. המקורי.

2. MI.

3. RGX.

4. S16.

את ה-RGX אני מוריד בגלל 2 סיבות - עלות יחסית גבוהה ולירון לא ירשה לי לגדוש.

יש לי רתיעה מלחזור למנוע המקורי בגלל שהוא קצת עגלה, ואם אני כבר משקיע אלפים אז אני מוכן לחפור עוד 2K במינוס בשביל לחייך.

 

ההתלבטות אם כן היא בין ה-MI ל-S16. אני נוטה יותר ל-S16 משלוש סיבות. אישור ללא בעיה, מנוע מודרני יותר (לא בא לי להתעסק עם AFM) וכי ליביו אמר.

אני אשמח לשמוע דעות של אנשים שעשו פרוייקט בסגנון, או שיש להם רכב עם מנוע שכזה, או שאני אוהב אותם.

 

בבקשה רק דעות על סמך נסיון חיים, לא דיבורים באויר.

תודה, עומר.

קוואסקי EN 500 VULCAN

פורסם

לפי דעתי, זה סדר הכדאיות:

MI

RGX/Y

מקורי

S16

 

סיבות:

MI - נפוץ, הכי חזק כאטמוספרי, מאוד פשוט להתקנה ותחזוקה.

RGX - הכי הרבה כ"ס/לשקל. יחסית לא משמעותי יותר יקר מהאחרים (3-4K). הכי הרבה פוטנציאל לעתיד.

מקורי - זול, קל להתקנה (לא צריך מע' הזרקה). הכי "ראש נקי".

S16 - יקר, תחזוקה יקרה (קויל לצילינדר, מערכת תיזמון משתנה, דיאפרגמות עושות בעיות). כבד יותר (מה היה לך 1.9 או 2.0?).

 

אני לא רואה שום יתרון ב-S16.

יקר יותר להתקנה ותחזוקה, כבד (בלוק ברזל), הספק זהה ל-MI.

 

מודרני? המילה הזאת לא הולכת עם PSA בשום דרך.

ה-MI יוצר ב-79, ה-TU1.4 יוצר ב-82 (נראה לי), XU ברזל בסוף שנות השמונים.

אבל זה נוסע ונוסע ונוסע.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם

היה לו 2.0

הספק זהה לMI לעומת הS16, אבל המומנט ובאיזה סל"ד הוא מגיע, זה ההבדל!

הצמה של הS16 מתאימה בדיוק לצמה של הוולקן (לפי מה שעומר אמר לי) אז זה מפשט את ההחלפה

פורסם

לגבי העניין עם הצמה, זה לא מה שידוע לי, אבל נגיד.

לעומת זאת, יש חסכון של כמה עשרות ק"ג בין המנועים (התנהגות טובה יותר, פרונט קליל).

האוטו גם ככה קל מאוד, ככה שאני לא מאמין שחסר שם מומנט.

מה שנכון הוא, שאת ה-MI צריך למשוך בסל"ד.

שני המנועים לא בעלי מומנט בריא, ל-MI אין מומנט, ל-S16 יש קצת.

לא נראה לי שזה מאוד רלוונטי.

 

למה להסתבך עם מנוע יקר לתחזוקה וקניה, אם אפשר מנוע לא פחות טוב, בפחות כסף ומאמץ?

ושוב, למה לא RGX/Y/Z?

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם

נתונים של MI וS16:

 

MI16 DFW

מומנט 166 נ/מ (כמעט 17 קג"מ) ב 5K סל"ד

כ"ס 147 ב6400 סל"ד

 

MI16 D6C

מומנט 177 נ/מ (18 קג"מ) ב 5K סל"ד

כ"ס 160 ב6500 סל"ד

 

S16

מומנט 183.5 (18.5 קג"מ בערך) נ/מ ב3500 סל"ד

כ"ס 155 ב6500 סל"ד

 

אכן, רועי צודק, החסרון היחיד של הD6C הוא הסל"ד בוא מגיע שיא המומנט

עומר, תבדוק שוב שאין צורך בהתאמת הצמה של הS16!

פורסם

אביחי, לא במיוחד, אבל עדיין כבד.

סעפת יניקה משוכללת (כפולה ובלאגן נוסף).

בלוק ברזל לעומת אלומיניום (זה החסכון העיקרי), לא יודע מספרים מדויקים, אבל נראה לי שיש כאן 30-40 ק"מ הפרש.

 

אל תשכחו של-S15 אף פעם לא היה 155 כ"ס, ל-D6C לעומת זאת, יש. יותר. אבל קשה למצוא אותו.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם

ראשית תודה על התגובות. באשר לצמה - נאמר לי ע"י בעל המקצוע שאני מתעתד לעשות את העבודה אצלו שאין בעיות. להוציא מקורית ולהכניס את הצמה 16V.

 

roy (רוי/רועי?), אתה לא מתייחס לנק' שהיא הבעיה העיקרית שלי עם ה-MI... מע' ניהול מנוע המתבססת על AFM.

קוואסקי EN 500 VULCAN

פורסם

רועי ... המומנט הוא בהחלט הבדל ... אבל אם נלך שניה על הקטע של הכח סוס.

למיטב זכרוני גם אתה היית באותו ערב אבל מילא.

 

בזמנו שני חברה בדקו , S16 וZX וולקן עם מנוע MI , התוצאות היו דומות מאוד מכל מצב , עם יתרון קליל לS16.

 

במצב של תאוצות ביניים ההבדל של כמעט 2 קגמ הוא גדול מאוד, במיוחד עם רצועת הכח היותר טובה בS16.

 

מה שכן , אין ספק , המערכת סבוכה יותר, אבל לא צריך לעשות מזה טרגדיה.

 

 

בא נוסיף פן מסוים - הMI הוא הם הזרקה של MI ללא קומבינות בבירור?

לא מחשב של אונו טורבו / 1.9 + AF שעבר כמה "כיוונים" אצל סנדלרים וכו....

כי אם הוא לא מקורי לגמרי , לא הייתי רוצה לנחש את הענינים האלו.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

עוד דבר. אם הוולקן היא 2 ליטר , יש מצב לבעיות באישור המנוע במשרד הרישוי (אחרת היית רואה יותר מ-306 אחת עם מנוע MI , נפח 1.9).

פורסם

פיייייייייייייייייייייייי.

 

ברשיון הרכב רשום מנוע 2000 או מנוע 1900 ?

 

אם זה 2000 , השינוי לא טריוויאלי. לבוחני משרד הרישוי הפתרונים. אם אתה חייב להתווכח עם מישהו - אני מציע שתסע לעמדה מס. 1 בחולון. להם יש המוווווווווווווווווון סבלנות.

×
×
  • תוכן חדש...