Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7310 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כן ,אבל זה רק לטיגון.

בזיתים היבול הוא שנה-שנה.

שנה שחונה למדי (כמו שנה שעברה ,בגלל זה מחיר השמן בשמיים) , ושנה טובה.

לפי הפריחה השנה (כן ,בשעות בהן אני נעדר מהפורום אני עובר לבדוק את פריחת הזיתים. דברו חלש !) יהיה המון יבול. במיוחד בגלל הגשמים הנוספים שהיו השנה במאי, ותגברו את הפריחה.

פורסם

שמר הכל תלוי באיכות הזית, וההצעה שהוא קיבל יחסית טובה אבל המחיר זה לא הכל .



בעיקרון אנחנו קונים כל שנה 3 פחי שמן זית , עדיפות מראמה למי שמכיר .

המחיר נע בין 400 ועד 650 לחבית עם שמן מעולה, אני מציע אם כבר אז רק שמן טוב .

וכן אנחנו משתמשים הרבה בשמן זית הכי טוב הכי טעים והכי בריאותי - לא שבריאותי זה בראש סולם העדיפויות שלי אבל שיהיה :)

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

פורסם

יפה שאתה מציע , אבל מעטים הם אלה שמסוגלים להבחין בין שמן זית (?) מעורב עם שמן סוייה (אפשר להכניס 30 אחוז ולא תרגיש) או שמן זית עם חמיצות גבוהה , לבין שמן כתית מעולה עם אחוזי חומצה נמוכים.

 

כל האיזור מסביב לכרמיאל מלא מטעי זיתים עתיקים (מר'ר ,סח'נין , ראמה , פקיעין וכו') , יש גם לא מעט מטעים טובים באיזור י-ם , ובשנים האחרונות גם באיזור לכיש.

 

החוכמה היא לא רק העץ , אלא גם זמן המסיק , תוך כמה זמן הפכו את הפרי לשמן , עד כמה חיממו את העיסה (אל תאמינו לסיפורי "כבישה קרה באבן" יש אולי שניים בארץ שעוד טורחים) וכיצד אחסנו את השמן אח"כ.

 

בקיצור - תקן SJ או SL - לא פחות...

פורסם

אני מציע אם כבר אז רק שמן טוב



טוב למה?

 

מה שטוב לטיגון לא טוב לתיבול, וזה מבלי להיכנס לעניין של טעם.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...