Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהירות בכבישים, האם 100 זה נורא?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7386 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
במהירות 140 קמ"ש בחלקים הפנויים (בעיקר בכביש 443 וכביש החוף) - כ12 ליטר דלק

במהירות 130-120 קמ"ש (בחלקים רבים יותר מהכבישים) - כ10-11 ליטר

במהירות בין 110-120 קמ"ש (ברוב הכביש) - כ10 ליטר

ובמהירות בין 90-110 קמ"ש (כל הכביש) - כ8.5 ליטר...

אז תיקח פעם את הזמן (ועוד כמה דיססקים שאתה אוהב כדי להעביר את הזמן) ותעשה מרוץ נגד מיכל הדלק במהירות 80-90, ואז תספר לנו.

 

התוצאות שלך הן בתחום שבו ככל שהמהירות פוחתת צריכת הדלק פוחתת. במהירות הכי נמוכה שבדקת הצריכה היתה הנמוכה ביותר, אך לא בדקת במהירויות נמוכות ממנה שסביר שהצריכה בהן תהיה נמוכה עוד יותר.

 

לגבי נסיעה במהירות 160, להרבה מכוניות חדשות יש מחשב דרך שיכול להראות גם את הצריכה בכל רגע וגם ניתן לאפס אותו ולמדוד צריכה ממוצעת לאיזה מרחק שרוצים.

 

ע"פ מחשב הדרך המהירות החסכונית ביותר אצלי היא 75 קמ"ש.

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אז תיקח פעם את הזמן (ועוד כמה דיססקים שאתה אוהב כדי להעביר את הזמן) ותעשה מרוץ נגד מיכל הדלק במהירות 80-90, ואז תספר לנו.

 

התוצאות שלך הן בתחום שבו ככל שהמהירות פוחתת צריכת הדלק פוחתת. במהירות הכי נמוכה שבדקת הצריכה היתה הנמוכה ביותר, אך לא בדקת במהירויות נמוכות ממנה שסביר שהצריכה בהן תהיה נמוכה עוד יותר.

 

לגבי נסיעה במהירות 160, להרבה מכוניות חדשות יש מחשב דרך שיכול להראות גם את הצריכה בכל רגע וגם ניתן לאפס אותו ולמדוד צריכה ממוצעת לאיזה מרחק שרוצים.

 

ע"פ מחשב הדרך המהירות החסכונית ביותר אצלי היא 75 קמ"ש.

תראה, אני לא פוסל את האפשרות שאתה צודק

(ואני חושב שאתה צודק, כי בתוצאת שיא שלי, היה קטע ערפל כבד במודיעין שנאלצתי לנסוע בו במהירות של כ60-75 קמ"ש... אבל זה היה מרחק של כ10 ק"מ לכל היותר), אבל העניין הוא לא רק לחסוך בדלק, אלא גם לחסוך בזמן!

וכאן (ורק כאן) נכנס הזמן לתוך המשוואה הכללית:

 

נצא מנק' הנחה כי בכביש מהיר, המהירות הממוצעת עומדת על כ90-95 קמ"ש:

אזי:

- כשאתה טס במהירות שיא של 160 קמ"ש, תמיד יהיו לך את הקטעים של ה90 קמ"ש, ואת הקטעים של ה120 קמ"ש, 140 קמ"ש וכו'... (אני לא מדבר על תנאי מעבדה, אלא תנאים מהחיים)

- שאתה טס במהירות שיא של 140 קמ"ש, עדיין יהיו לך קטעים של 120, ו90 קמ"ש...

- וכנ"ל גם לגבי מהירויות שיא של 120, 110, ו100 קמ"ש...

 

ואז בעצם אתה לא מרגיש אבידה גדולה של זמן, כי בסה"כ (כפי שניתן לראות בטבלה שהצגתי מהנסיעות שלי), זה יהיה עניין של פלוס מינוס 20 דקות גג! (כי אתה עדיין נע מעל הממוצע)

כאשר במידה ונסעת במהירות שיא של 140, עם קטעים של 120 ו110... הזמן הסופי יהיה נגיד 1:50

ובמידה ונסעת במהירות נמוכה (100) - הזמן הסופי יהיה נגיד 2:10...

 

אבל בהנחה ובכביש מהיר רגיל, המהירות הכללית לא יורדת מ85-90 קמ"ש - ברגע שתרד מתחת למהירות הזו, אתה בעצם תתחיל להרגיש חזק מאוד את איבוד הזמן!

כי אתה בעצם יכול לנוע לאורך כל הדרך במהירות הגבוהה מהמהירות שבה אתה "מרשה לעצמך"... ובכך בעצם מעכב את עצמך.

לצורך ההוכחה - פעם אחת החלטתי בכוח (קשה מאוד להחזיק את זה) לשמור על 90 לאורך כל הדרך... לא משנה עד כמה הכביש פנוי או כמה משאיות עוקפות אותי!

אני מניח שחסכתי הרבה דלק באותה נסיעה (לא מדדתי באותה הפעם), אבל לקח לי כ2:40 (!!!) להגיע עד מעלה אדומים!! ולא היה ולו פקק אחד לאורך כל הדרך!

 

כלומר, הגדלתי את הזמן הכללי בכמעט 35%!! ובמקרה כזה היחס שבין החסכון בדלק לחסכון בזמן הופך לבלתי משתלם.

 

במילים אחרות, הזמן אומנם לא מופיע במשוואת חישוב הדלק, אבל הוא מופיע כמשתנה חיצוני, שקשור בחיים שלנו, ולרוב הוא שווה הרבה יותר מעוד ליטר דלק או מעוד 10 שקלים במילוי המיכל. :wink:

בברכה!

יונתן.

פורסם

אל תחשוב שאני נוסע 75 קמ"ש בכביש 6 כדי לחסוך דלק (טוב, אם אתה מתעקש, אז כשאני לא ממהר אני לפעמים כן מנסה לקבוע לעצמי שיא של צריכה נמוכה אבל רק בשביל הספורט...), אבל פשוט הבאת נתונים יפים שהמגמה בהם ברורה אבל חסרה בהם הנקודה הכי חשובה שבה עוסקת גם השאלה המקורית באשכול - הצריכה במהירות נמוכה -ואתה צודק שאפשר להשתגע מנסיעה של 170 ק"מ במהירות נמוכה.

 

אז פעם בא לך לבדוק לעצמך את מגבלות הצריכה של המגאן תנסה ותספר לנו כי העובדה שיש לך למה להשוות הופכת את הנתון למעניין יותר, אפילו שלא מדובר בתנאי ניסוי מדעיים.

פורסם

טוב... אני אנסה אולי... כשאני אהיה מ--מ--ש רגוע, ושלוו... מה אתה אומר? 70 קמ"ש זה מספיק לאט?

 

לא יודע עד כמה אני אחזיק מעמד, אבל בשביל הניסוי, אני מוכן פעם אחת לנסות לעשות את זה.

 

בעקרון, לא המהירות כשלעצמה קובעת את הצריכה, אלא המאמץ על המנוע, ועבודה בתחום הסל"ד היעיל.

בברכה!

יונתן.


×
×
  • תוכן חדש...