Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהירות בכבישים, האם 100 זה נורא?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7386 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יולי ידידי,

אין לי מושג איזה מוטציה של דיסקלקולציה התפתחה אצלך, אבל זה "קצת" בלתי אפשרי להשתמש ביחידות של ל'/ק"מ בהקבלה ל-ל'/שעה/דקה וכו'...

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לא צריך לחשוב יותר מידי, וגם לא צריך להכנס למספרים מדוייקים,

 

מספיק רק לדעת כי לדוגמא: (אני חוזר שוב)

 

נסיעה ב80 קמ"ש מניבה צריכה של 1:12

נסיעה ב160 מניבה צריכה של 1:8

הזמן שפועל המנוע הוא בדיוק חצי, אתה עושה אותם קילומטרים רק בחצי זמן בדיוק עם צריכה גבוהה ב70 אחוז, ולא פי שתיים, אין פה מה לחשוב, זה מן הסתם יותר חסכוני.

יש לך טעות...

אתה צודק שאתה פחות זמן על הכביש אבל המרחק לא משתנה.

נגיד דרך של 30 ק"מ

ב80 קמ"ש יקח לך22וחצי דק'. האוטו ישתה (לפי היחס 1:12 שנתת) 2.5 ליטר.

ב160 קמ"ש תיהיה על הכביש11 ורבע דקות. האוטו ישתה(לפי 1:8 שנתת) 3.75 ליטר.

 

הזמן באמת מתקצר, אבל המרחק לא משנה ככה שאם האוטו שותה יותר לX ק"מ הצריכה תיהיה גבוהה יותר

פורסם

זה למה אני אוהב את הפורום הזה.

מנושא שפחות או יותר ההודעה הראשונה סגרה אותו.

נפתח דיון מאוד מעניין!.

כל הכבוד:).

אין על מי לסמוך רק על אבינו מלכנו שבשמיים.

פורסם
נסיעה ב80 קמ"ש מניבה צריכה של 1:12

נסיעה ב160 מניבה צריכה של 1:8...

8 ק"מ לליטר זו צריכה גבוהה בהרבה מאשר 12 ק"מ לליטר.

בשביל ליסוע 24 ק"מ במהירות 80 תצטרך 2 ליטר, ובשביל ליסוע את אותם 24 ק"מ במהירות 160 תצטרך 3 ליטר!

 

לשלד: אני מעריך מאד שכתבת את המילה "דיסקלקולציה" (המונח המקצועי המדוייק להפרעה בביצוע פעולות חשבוניות הוא "דיסקלקוליה" - dyscalculia אבל לא היית רחוק...), ואני מניח שבתגובה הקצת מבולבלת שלך התכוונת לשאול מדוע כתבתי גם על צריכת דלק ליחידת זמן למרות שהנושא הוא צריכת דלק ליחידת מרחק.

אם תקרא את דבריו של ארז תראה שאחד הטיעונים שלו לצריכת דלק נמוכה במהירות גבוהה היא שהמנוע עובד חצי מהזמן (אם המהירות כפולה).

כדי לענות על כך הסברתי שהמנוע אמנם עובד במהירות הגבוהה חצי מהזמן שהיה צריך לעבוד כדי לעבור את אותו מרחק במהירות הנמוכה, אבל צריכת הדלק ליחידת זמן במהירות הגבוהה יותר מאשר כפולה ולכן סך כל הדלק הנצרך לאותה דרך גדול יותר במהירות הגבוהה.

 

לנוחיותך הדגשתי את המילה זמן כדי שתראה שהוא כן רלוונטי בהקשר הזה.

 

אם יש לך עוד שאלות אשמח לענות ככל שהבנתי מגעת, אבל נא לשאול בצורה מכובדת יותר.

פורסם

אוקיי... מכיוון שיש כאן כזו כמות של ספקולציות, וחישובים "תיאורטיים", על בסיס השערות וחישובים של מחשב דרך... אני חייב להציג מחדש את הנתונים שאספתי מכ20-30 נסיעות הלוך וחזור ממעלה אדומים לחיפה:

 

אציין רק שהמספרים אינם לקוחים מאיזשהו מחשב, או חישוב חיצוני, או השערות כלשהן, אלא רק ביצוע "ממוצע" של כל התוצאות שצברתי בנסיעות שלי (מדדתי זמן בשעון, ומילאתי פול טאנק ביציאה ובסוף הנסיעה).

 

את כל הפרטים ניתן למצוא בקישור הבא: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=107823

(תחפשו את ההודעות עם השם שלי :) )

מקווה שזה יביא את השרשור הזה למנוחה...

בברכה!

יונתן.

פורסם

אני לא מבין למה אתם מסתבכים, אז הנה הסבר יותר פשוט:

 

אתם רוצים לבצע טיול שאורכו 80 קילומטר,

אם תסעו אותו ב80 קמ"ש, הטיול יארך שעה אחת, וצריכת הדלק תהיה 1:12.

אם תסעו 160, הוא יארך 30 דקות, וצריכת הדלק תהיה 1:8.

אם צריכת הדלק היתה 1:6, משמע בזבזתם אותה כמות ליטרים של דלק באותו טיול. אבל בגלל שהצריכה נמוכה מ1:6, בזבזתם פחות ליטרים על אותו טיול.

עכשיו היה יותר ברור?

 

ובו נניח לרגע שצריכת הדלק אכן היתה 1:6, זה עדיין מוכיח כי כל תאורית ה-"סע לאט תחסוך בדלק" היא בולשיט אחד גדול. כי גם אם אני אסע 160, אני אצרוך אותה כמות לאותו טיול. אבל בפועל אתה אפילו חוסך.

פורסם

erez, אתה הוא זה שלא מבין...

הדרך 80 ק"מ..

לא משנה מה משך הזמן שתיהיה בניסעה הדרך עדין 80 ק"מ!

ככה שאם צריכת הדלק גבוהה יותר אז כשתיסע יותר מהר האוטו ישתה יותר...

 

1:12...

האוטו ישתה ליטר אחד ל 12 קילומטר.

איפה אתה רואה פה נתון של זמן...?

פורסם
erez, אתה הוא זה שלא מבין...

הדרך 80 ק"מ..

לא משנה מה משך הזמן שתיהיה בניסעה הדרך עדין 80 ק"מ!

ככה שאם צריכת הדלק גבוהה יותר אז כשתיסע יותר מהר האוטו ישתה יותר...

 

1:12...

האוטו ישתה ליטר אחד ל 12 קילומטר.

איפה אתה רואה פה נתון של זמן...?

הוא ישתה, אבל הוא עובד בדיוק חצי זמן. אז הוא שותה חצי מהזמן.

 

דרך אגב, אני מאוד אשמח אם מישהו יוכיח לי שטעיתי כי זה לא נראה לי הגיוני.

פורסם

קילומטר לליטר - יחידת מרחק, לא יחידת זמן.

 

גם אם נסעת חצי מהזמן עדיין עשית את אותו הקילומטרז'.

 

תחשוב על זה כך - כמה ליטרים לוקחת נסיעה מת"א לחיפה? נניח שהדרך באורך 100 ק"מ. אם צריכת הדלק היא 10 ק"מ/ל, תזדקק ל 10 ליטרים של דלק. אם צריכת הדלק היא 5 ק"מ/ל, תזדקק ל 20 ליטרים של דלק כדי לעבור את אותו המרחק.

פורסם
... וצריכת הדלק תהיה 1:12.

...וצריכת הדלק תהיה 1:8.

...אם צריכת הדלק היתה 1:6,

ארז! תסביר בבקשה איך אתה מבין את הכוונה של "צריכה 1:12"?

 

מה לדעתך אומר ה 1 ומה אומר ה 12?

 

 

תסתכל שוב על מה שכתבתי לך אתמול:

8 ק"מ לליטר זו צריכה גבוהה בהרבה מאשר 12 ק"מ לליטר.

בשביל ליסוע 24 ק"מ במהירות 80 תצטרך 2 ליטר, ובשביל ליסוע את אותם 24 ק"מ במהירות 160 תצטרך 3 ליטר!

המשחק היחיד של הזמן הוא שבמהירות 80 ייקח לך 18 דקות לשרוף את 2 הליטר שלך ובמהירות 160 תשרוף 3 ליטר תוך 9 דקות בלבד.
פורסם

אתם לוקחים לחשבון רק את צריכת הדלק כנתון היחידי, אבל אתם שוכחים שאתם מתקדמים פי שתיים מהר. המנוע בפועל עובד בדיוק חצי מהזמן, גם אם בחצי זמן הזה הוא שורף 70 אחוז יותר. הוא עובד חצי מהזמן! אתם מתקדמים את ה80 קילומטר בחצי שעה.

 

תוכיחו לי אחרת ואני מוריד את הכובע.

 

בכל אופן, תנו לי לחשוב על זה קצת ואני חוזר אליכם.

פורסם

אתה צודק בזה שהמנוע עובד חצי מהזמן.

 

נגיד יש דרך של 80 ק"מ...

תחשב כמה האוטו ישתנה עפ"י הצריכות שננתת.. (1:12 ו 1:8... ) ואז אתה תראה שהאוטו באמת שותה יותר

אבל הצירכה נקבעת עפ"י יחס מרחק..

 

תנסה לחשב מה שאמרתי לך, נראה לי שזה יעזור.

פורסם

אנשים!! אתם מפספסים כאן בגדול!

זה לא משנה בכלל כמה זה יהיה במדוייק, אתם הרי בחיים לא תצליחו להגיע למהירות ממוצעת של 160 קמ"ש בישראל!

פשוט לאור העובדה שיש רמזורים, מחלפים, הגבלות מהירות, ניידות, מפגרים בכביש (אני כבר לא מדבר על המפגר שנוסע 160 באיילון), פקקים, האטות ועוד ימבה גורמים נוספים.

 

במהלך הנסיעה היומית הרגילה - בייחוד אם היא ארוכה מספיק (כמו מחיפה למעלה אדומים במקרה שלי), אין מצב בעולם שתצליח לנסוע 160 קמ"ש כל הדרך! (זה פשוט בלתי אפשרי).

 

וכל האצה/האטה בדרך, תגרום לכם לאיבוד דלק גבוה הרבה יותר!

 

הנה שתי ההודעות שלי שערכתי, שכתבתי בשרשור דומה...

 

כמה טיפים לחסכון בדלק, מנסיון אישי:

אני נוסע פעמיים בשבוע מחיפה למעלה אדומים (ירושלים) וחזור... (מרחק של 173 קילומטר)

האוטו שברשותי זה מגאן 5 דל' עם מנוע 1.6 ידני.... השיא האישי שלי, היה 8.5 ליטר לכיוון אחד! (הרכב משנת 97!!) כלומר כמעט 20 קילומטר לליטר אחד !!

את השיא השגתי בנסיעה במהירות כמעט קבועה של כ105 קמ"ש, כאשר מד הסל"ד מראה על כ2700 סיבובים.

 

הטיפים שאני ממליץ:

- ללחוץ כמה שפחות "פול גז", כי במצב כזה, האינג'קטור מקבל הוראה להזריק דלק כמעט באופן קבוע, ללא הפסקה (בחלק מהמכוניות זה יהיה כ60%, בחלק זה יהיה בכיוון של ה80% מהזמן... תלוי ברכב).

- להשתדל להימנע מהאצות ביניים מאסיביות, ולהתנהל בצורה אחידה והדרגתית כמה שיותר מבחינת מהירות.

- רצוי לא למשוך הילוכים יותר מדי.

- לחץ אוויר תקין בגלגלים (גלגל עם מעט מדי אוויר, יוצר גרר מיותר)

- מזגן כמובן, כמו שכולנו יודעים, זולל המון דלק.

- מהירות מתונה, וסבירה - לכל אוטו זה מהירות אחרת... לכן הייתי ממליץ להסתמך על מד הסל"ד, ולנוע קצת מתחת ל3000 סל"ד... (בחלק מהמכוניות, זה יהיה ב100 קמ"ש, באחרות, זה יהיה ב90 קמ"ש, ובאחרות זה 110 קמ"ש)...

 

מניסויים רבים שערכתי, נסיעה כמו שלי (שמתחילה בכביש 443, ממשיכה לכביש 1, משם ל4 משם ל5, ומשם לכביש החוף (2) עד חיפה) - עשיתי את הדרך מספר פעמים רב מאוד והנה חלק מהתוצאות:

במהירות 140 קמ"ש בחלקים הפנויים (בעיקר בכביש 443 וכביש החוף) - כ12 ליטר דלק

במהירות 130-120 קמ"ש (בחלקים רבים יותר מהכבישים) - כ10-11 ליטר

במהירות בין 110-120 קמ"ש (ברוב הכביש) - כ10 ליטר

ובמהירות בין 90-110 קמ"ש (כל הכביש) - כ8.5 ליטר...

 

כל הטיפים שאני נתתי לך, זה טיפים שאני משתמש בהם בעצמי על בסיס קבוע, ואני חושב שנסיעה של 170 קילומטר ב8.5 ליטר (20 ק"מ לליטר) - זה בהחלט הישג שמעיד על נכונות השיטות הללו!

 

שיהיה בהצלחה!

אז ככה: פרט אחד ששכחתי לציין בניתוח של הנסיעות שלי, היה עניין הזמן... והנה התוצאות:

 

מהירות קבועה (עבדתי כל הזמן עם הספידומטר) של 90 קמ"ש => כשעתיים וחצי. (תוצאה דיי עלובה, אני מודה)

מהירות 100~ כל הדרך => ~שעתיים ו10 דקות.

*(ועכשיו מתחיל הקטע המעניין)

מהירות 110~ רוב הדרך => ~שעתיים.

מהירות 120~ רוב הדרך => ~שעתיים.

מהירות 130~ בכל מקום שזה אפשרי => שעה ו55 דקות.

מהירות 140-160~ בכל מקום אפשרי ו120 במקומות יותר עמוסים => שעה ו50 דקות.

 

אם שמת לב, אחרי מהירות 100, תוספת של 50 קמ"ש למהירות (שזה 50% תוספת) , מורידים לך סה"כ גג 20 דקות מהזמן (שמהווים שיפור של סה"כ 15.38%)...

ולמה זה קורה?? כי יש לך רמזורים, ויש לך מחלפים, ויש לך פקקים, ועוד אלף ואחת דברים שימנעו ממך לנסוע 160 קמ"ש באופן קבוע לאורך כל הדרך.

תוסיף לזה:

1. את הלחץ והריכוז המתמיד שאתה נמצא בו בזמן הנהיגה.

2. את הפחד המתמיד וחיפוש אחר ניידות ומצלמות תנועה.

3. את הסכנה של לעקוף מכוניות בזיגזגים (כי בדיוק מישהו נכנס לנתיב השמאלי).

4. את הדלק שהמנוע שלך זולל בכמויות מסחריות!! (כי אתה בפול גז, והמחשב רכב מתעלל באינג'קטורים ולא מפסיק להפעיל אותם).

5. וכמובן העניין של - אם תופסים אותך, אז זה קנס, משפט וכו'

6. ואם חס וחלילה קרה משהו.... אתה עלול למצוא את עצמך במקום אחר לגמרי מזה שנסעת אליו. אומנם הוא יהיה מקום שכולו טוב, אך זה עדיין לא יהיה היעד המקורי שלך...

 

בקיצור - בכבישי הארץ, עם התנאים מסביב... פשוט לא משתלם לנסוע במהירויות כאלו...

לכן אם אתה מחפש "לחסוך" (בין אם בזמן ובין אם בדלק) - אז הטיפים שלי מופיעים 5 הודעות מעלה... אם אתה מחפש אדרנלין... אני מציע לך לקפוץ ל"מסלולים", או קרטינג מקומי, או כל מקום אחר שיתן לך להפתרע בתנאים מוגנים ובטוחים...

רק אל תתפוס את דבריי כהתנשאות... זה פשוט עניין שאני עברתי, וחוויתי ובדקתי - והסקתי שזה פשוט לא משתלם "להתחרות" על הכביש הציבורי...:wink:

בברכה!

יונתן.

פורסם
דובר על תנאי מעבדה.
מעבדה שבה המרחק מת"א לחיפה מתקצר כאשר נוסעים מהר יותר? מה מפתחים במעבדה הזו, את מנהרת הזמן?

 

שים לב - גם במציאות הקשה וגם בתנאי מעבדה ללא שום הנחות על רמזורים, שוטרים ושביתות בתחנות הדלק:

 

צריכת הדלק של נסיעה = כמה דלק צרכת באותה נסיעה. נקודה.

 

כמה דלק צרכת בנסיעה = צריכת דלק לק"מ (המבוטאת ביחידות של ליטר / ק"מ) X מס' הקילומטרים באותה נסיעה (המבוטאים ביח' של ק"מ). היחידות של המכפלה הן [ליטר / ק"מ] X ק"מ, ק"מ מעל ומתחת לקו השבר מצטמצמים ואתה מקבל יחידות של ליטר, שזה מה שאתה מחפש. כי אתה רוצה לדעת כמה ליטרים צרכת. לא כמה זמן, לא כמה סל"ד, לא מומנט, פשוט ליטרים. שים לב - אין יחידות זמן בשום חלק של המשוואה.

 

אם צריכת הדלק לק"מ במהלך הנסיעה גבוהה יותר - ערך המכפלה לעיל גבוה יותר. מספר הקילומטרים לעומת זאת לא משתנה, ללא תלות בשום דבר. המרחק בין תל אביב לחיפה לא השתנה בשנים האחרונות, למרות כל המחלפים שנסללו, השוטרים שהתחפשו לעצים והאוקטן שעלה ל-99.

 

מכיוון שכך, אזי אם צריכת הדלק לק"מ במהלך הנסיעה גבוהה יותר - אזי צריכת הדלק הכוללת לנסיעה גבוהה יותר. נקודה.

 

אם צריכת הדלק במהירות X גבוהה ב- 20% מצריכת הדלק במהירות Y, אזי סה"כ ליטרים הדלק הכולל שתשרוף במהלך נסיעה מתל אביב לחיפה במהירות X, גבוהים ב- 20% מסה"כ הליטרים שתשרוף בנסיעה מתל אביב לחיפה במהירות Y.

 

וזהו, עד שפיתוח מנהרת הזמן יושלם (כנראה קצת אחרי השלמת הרכבת הקלה בתל אביב).

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)


×
×
  • תוכן חדש...