Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהירות בכבישים, האם 100 זה נורא?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7385 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אם לא היתה התנגדות האוויר, לדעתי המהירות החסכונית ביותר היא בהילוך הגבוה ביותר באיזור שיא המומנט (אני מנחש שזה אזור ה 4000 במכונית שלך - ~160 קמ"ש).

 

שמע, בתחרות של המשפט המגוחך של החודש (ואולי השנה..) בקארזפורום אתה מקבל #1...

 

אור.

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ועם הרוח בעדך? בכיוון שלך? (אני יודע שאלה מטופשת :)
שאלה לא מטופשת בכלל! ברגע שאתה מהיר יותר מהרוח (או בלשון הפיזיקאים - "מרכיב המהירות של הרוח בכיוון שלך" - כי לא תמיד זה בדיוק באותו כיוון) היא תהיה נגדך.

מצד שני, אם הרוח בגבך היא 90 קמ"ש ואתה נוסע 100 קמ"ש, הרי ההתנגדות שקולה לרוח של 10- קמ"ש - התנגדות חלשה למדי.

אני חושב (לא ראיתי מחקרים - זה מה שנראה לי) שבמצב כזה המהירות האופטימלית מבחינת חיסכון בדלק תזוז קצת כלפי מעלה. בכל מקרה, זה יהיה בזבוז דלק ליסוע במהירות נמוכה מאשר מהירות הרוח הגבית.

פורסם
שמע, בתחרות של המשפט המגוחך של החודש (ואולי השנה..) בקארזפורום אתה מקבל #1...

 

אור.

אם תסביר למה זה מגוחך אולי אקבל את טענתך.
פורסם
יולי, אני אשאל אותך שאלה פשוטה,

 

כמה צריכת הדלק שלך ב80 קמ"ש, וכמה צריכת הדלק שלך ב160 קמ"ש, וגם אם אתה לא יודע, תן הערכה...

ב80 קמ"ש - 17.5 ק"מ/ליטר, ב160 קמ"ש (זה קרוב למהירות המרבית של המכונית) 8 ק"מ/ליטר. זה על סמך מחשב דרך. (אם כתבת את מה שכתבת קודם על סמך מחשב דרך שיש לך, צריך לקחת בחשבון שמחשבי דרך מראים בליטרים ל 100 ק"מ ואז מספר נמוך אומר נסיעה יותר חסכונית. כדי לקבל תוצאה בק"מ לליטר כמו שמשום מה כולנו נוהגים כאן, צריך לחלק 100 במספר שמראה המחשב)
פורסם
ב80 קמ"ש - 17.5 ק"מ/ליטר, ב160 קמ"ש (זה קרוב למהירות המרבית של המכונית) 8 ק"מ/ליטר. זה על סמך מחשב דרך.

באיזה אוטו אתה בדיוק עושה 17.5?

דבר איתי על רכבים רגילים. ולא דיזלים.

פורסם

הסיויק שלי לשעבר (אוטומטית) עשתה 1 ל 16 בנסיעה של 90-100 קמ"ש עם מזגן בקיץ לאורך 400 ק"מ. כך שתמיד יש אפשרות להגיע לצריכת דלק טובה.

בד"כ אנשים נתקעים בפקקים או נוסעים במהירות גבוהה מכדי להגיע לנתוני צריכת דלק אופטימלים.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
באיזה אוטו אתה בדיוק עושה 17.5?

דבר איתי על רכבים רגילים. ולא דיזלים.

הוא כן דיזל. פיאט אוליסה, מנוע 2.0 HDi של פיג'ו, משקל ריק 1800 ק"ג!

 

במהירות 70-75 הצריכה אפילו 18.8 ק"מ לליטר. נבדק פעמיים בכביש החוף, פחות מזה ה AL4 לא נותנת ליסוע בהילוך רביעי.

 

עם מיצובישי ספייסוואגון (2.0 ליטר בנזין, 1300 ק"ג) בתנאים אופטימליים דומים הגעתי ל15.5

פורסם

יותר ק"מ לכל ליטר = יותר חיסכון.

 

מהירות 80-90 הרבה יותר חסכונית ממהירות של שלילה.

 

מהירות 100 בלי יותר מדי האצות והאטות זה עדיין לא רע בכלל לטובת חסכון בדלק. (אם כי 90 יחסוך יותר)

 

מצד שני Time is Money...

 

לגבי קנסות יש הנחיה גורפת ופומבית של המשטרה לא לתת דוחות בכלל עד 10 קמ"ש מעל המהירות המותרת. זה בא בנוסף להפחתות כאלו ואחרות שתלויות בסוג מכשיר המדידה וכו'. (5 קמ"ש בממל"ז, 9 קמ"ש ב-וואסקאר, 3% במצלמות וכו')

בנוסף גם הספידומטר ברכב תמיד אופטימי, כך שאם המחוג יושב על 100 אז כנראה המהירות האמיתית בסביבות 95-97.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
אולי אני מפספס משהו, אבל 17.5 גדול מ8 ככל שאני יודע..

 

אור.

אולי אני מפספס משהו, אני עדיין מחכה להסבר מדוע המשפט הקודם שכתבתי מגוחך. אם אתה לא מסוגל להסביר אל תלגלג על אחרים (וללגלג לא כדאי אפילו כשאתה מסוגל להסביר...).

 

לגבי צריכת דלק, כולנו כאן (בפורום ובארצנו) משתמשים ביחידות (הלא הגיוניות) של ק"מ לליטר ואז ככל שהמספר גדול יותר נסעת יותר קילומטרים על כל ליטר בנזין - חסכת יותר

פורסם

יולי, המנוע עובד פי 2 מהזמן שבו הוא היה עובד ב160 קמ"ש. ואתה נמצא פי 2 על הכביש.

לעומת זאת צריכת הבנזין ברכב רגיל היא בערך 70 אחוז יותר ולא 100 אחוז כמו שהיית מצפה.

פורסם
יולי, המנוע עובד פי 2 מהזמן שבו הוא היה עובד ב160 קמ"ש. ואתה נמצא פי 2 על הכביש.

לעומת זאת צריכת הבנזין ברכב רגיל היא בערך 70 אחוז יותר ולא 100 אחוז כמו שהיית מצפה.

חישוב צריכת הדלק שאנחנו מדברים עליו הוא יחסית לקילומטרים והזמן בכלל לא משנה.

 

אני אתן לך דוגמה לא מציאותית אבל קל יותר להסביר איתה:

 

נגיד שבמהירות 160 קמ"ש המנוע צורך פי 6 דלק לכל דקה מאשר ב 80 קמ"ש (אתה הרי לוחץ הרבה יותר על הגז), אבל המנוע עובד רק חצי מהזמן כי המהירות כפולה, בסוף השתמשת בפי 3 דלק כדי לעבור אותו מרחק.

 

 

המספרים במציאות פחות קיצוניים, אבל עדיין כמות הדלק שצריך לכל דקה במהירות כפולה היא הרבה יותר מאשר פי 2 מכמות הדלק שצריך לכל דקה במהירות הנמוכה, ואז בסופו של דבר כמות הדלק שצריך לכל המרחק גדולה יותר במהירות הגבוהה.

פורסם
נגיד שבמהירות 160 קמ"ש המנוע צורך פי 6 דלק לכל דקה מאשר ב 80 קמ"ש (אתה הרי לוחץ הרבה יותר על הגז), אבל המנוע עובד רק חצי מהזמן כי המהירות כפולה, בסוף השתמשת בפי 3 דלק כדי לעבור אותו מרחק.

אתה לא צורך פי 6 ולא צורך פי שלוש, אתה צורך פחות מפי 2.

נניח שהייתי נוסע עם הקסנטיה 160, עם מנוע 2 ליטר, לא הייתי עושה 1ל4 וגם לא הייתי עושה 1ל6 שזה חצי, ומעבר לזה, 1ל8 לדוגמא, כבר יותר חסכוני, גם 1ל7 יותר חסכוני.

פורסם
אתה לא צורך פי 6 ולא צורך פי שלוש, אתה צורך פחות מפי 2.

נניח שהייתי נוסע עם הקסנטיה 160, עם מנוע 2 ליטר, לא הייתי עושה 1ל4 וגם לא הייתי עושה 1ל6 שזה חצי, ומעבר לזה, 1ל8 לדוגמא, כבר יותר חסכוני, גם 1ל7 יותר חסכוני.

הקדמתי שהדוגמה עם ה 6 היא לא מציאותית.

 

אמרת שאתה צורך פחות מפי 2, נגיד פי ½1.

 

נסעת 80 ק"מ במהירות 80 קמ"ש. הנסיעה נמשכה שעה, הצריכה היתה 10 ק"מ לליטר, אז השתמשת ב 8 ליטר.

נסעת 80 ק"מ במהירות 160 קמ"ש. הנסיעה נמשכה ½ שעה, אבל השתמשת ב12 ליטר. במקרה הזה הצריכה היתה6.7 ק"מ לליטר. (אל תסתבך יותר מדי עם החשבון אבל 6.7 ק"מ לליטר זה 50% יותר דלק מאשר 10 ק"מ לליטר כי אם נסעת 6.7 ק"מ על הליטר שלך תצטרך עוד ½ ליטר כדי להגיע למרחק 10 ק"מ)

 

אולי תיתן לי מספרים. מה הצריכה שלך ב 80 קמ"ש ומה הצריכה שלך ב 160 קמ"ש?

תכתוב בבקשה גם איך אתה מחשב את הצריכה שלך בכל מהירות. ע"פ מחשב דרך?

פורסם

לא צריך לחשוב יותר מידי, וגם לא צריך להכנס למספרים מדוייקים,

 

מספיק רק לדעת כי לדוגמא: (אני חוזר שוב)

 

נסיעה ב80 קמ"ש מניבה צריכה של 1:12

נסיעה ב160 מניבה צריכה של 1:8

הזמן שפועל המנוע הוא בדיוק חצי, אתה עושה אותם קילומטרים רק בחצי זמן בדיוק עם צריכה גבוהה ב70 אחוז, ולא פי שתיים, אין פה מה לחשוב, זה מן הסתם יותר חסכוני.


×
×
  • תוכן חדש...