טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,201 נושאים בפורום הזה
-
- 3 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
בשבועות האחרונים המנוע שלי מאד מגמגם בדקות הראשונות של הנסיעה (עד שהטמפ' מגיעה לאזור שליש סקאלה. כשתיים שלוש דקות). הסל"ד לא יציב לפעמים אפילו נכבה המנוע בשניות הראשונות אחרי ההתנעה. וכשהמחשב מתחיל להתערב הוא מעלה סל"ד לפעמים יותר מדי (בין 1500 ל- 2000 ) אם במצב של סל"ד גבוה אני מכבה מנוע ומדליק הוא חוזר למוטב. בשני מקרים נדלקה נורית "בעיה במע' הזרקה/הצתה" (ע"פ ספר הרכב) לשתי שניות ונכבתה. שלושה ארועים היו סמוכים לתחילת התופעה. 1. ארועי ההתחממות שנבעו מבעית טרמוסטט שהוחלף. 2. שימוש ב-BG44K במינון עדין : הוספה על מיכל מלא ושני דילולים (תדלוקים) בחצי ואח"כ ברבע מיכל. 3. הוספת קילו וחצי שמן LM 10W40. הניחושים שלי הם בכיוון של בעיה במערכת הזרקה עקב שימוש ב …
הודעה אחרונה מאת David A, -
-
- אחראי פורום
- 27 תגובות
- 3.6 אלף צפיות
קטע מעצבן - יש לי בדש בורד חורים של דיבוריות.... אין מצב לסתום, נכון? אקיצר חשבתי על משהוא אחר - יש לי מכונה שחורטת על שלטים, אני ידביק שם שלט בגודל הזה (זה מפלסטיק) אני חייב איזה משפט מחץ מגניב,מה לרשום שם? רעיונות? הנה התמונה של זה, זה נראה נוראי, נכון
הודעה אחרונה מאת talhaim2, -
-
- 8 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
אממממ רציתי לדעת איזה יתרונות (חוץ מזה שהאוטו נראה יפה יותר) יש להנמכה (אני מקווה שאני אומר את זה נכון) ומה החסרונות... והאם כדאי להוציא על זה כסף. הנמכה (אם לא אמרתי נכון) אני מתכוון יענו שהאוטו יהיה יותר נמוך... תודה מראש
הודעה אחרונה מאת Yoni P., -
- 8 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
היום בערב נסעתי בכניסה לפניה שאני מכיר טוב (כי אני עושה אותה כמעת כל יום) הכביש היה רטוב ולמרות שגם לזה אני רגיל כי יש שם באי תנועה ממטרות ועירית ת"א לא דואגת לכוון אותם. איבדתי שליטה כל 4 הגלגלים החליקו להנאתם ראיתי שאני בכיוון עמוד סובבתי את ההגה עם כיוון ההחלקה של האוטו וברחתי מהעמוד אבל משום מה כמו אידיוט חשבתי שהכל נגמר והחזרתי את ההגה לכיוון השני בשביל להתישר ואז המדרכה כבר עצרה אותי. התוצאות הם 2 הג'נטים(רגילים ,פלדה) עקומים וההגה רועד כמו השפה התחתונה של ערפת. חשוב לציין שההבדל היחידי בין היום לשאר הפעמים זה דווקא צמיגים חדשים שהחלפתי אתמול יוקהומה A539 המהירות היתה אותה מהירות בערך 25-30 קמ"ש. האם יכול להיות שהרעידות נגרמות בגלל הגנטים או ש…
הודעה אחרונה מאת K&N, -
- 3 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
אהלן.... הרכב המדובר הינו פיז'ו 106 GTI. רציתי לדעת אם יש למישהו מושג לגבי סוג נוזל הקירור הרצוי לרכב,הבנתי שממלאים את הנוזל ישירות לרדיאטור מאחר ואין מיכל עיבוי....לצערי אני לא מצליח לראות סימון כלשהוא שמורה לי עד לאן למלא... שאלה שניה.....כמה שמן נכנס בין הקו התחתון על המדיד עד לקו העליון? האוטו עבר 10000 ק"מ מהטיפול האחרון וסימון השמן היה על המדיד התחתון, האם אכילת השמן היא בגדר סביר? כמו כן אשמח לקבל המלצות לגבי סוג השמן המועדף לרכב זה... בברכה, אייל רונן
הודעה אחרונה מאת eyal_ro, -
- 2 תגובות
- 34.2 אלף צפיות
ראיתי את זה כמה פעמים בכל מיני מקומות מה זה ? דניאל.
הודעה אחרונה מאת רפי לין, -
- 0 תגובות
- 934 צפיות
יש לי פורק לחץ (שהיה מחובר לרכב אחר) והוא נתקע במצב שיחרור, האם הפורק נהרס או שזה בר תיקון? מישהו נתקל בבעיה הזאת? תודה
הודעה אחרונה מאת daniel-rsi, -
- 11 תגובות
- 3.4 אלף צפיות
יש לי בשבוע האחרון בעיות קצת עם המצבר שלי. לפני כשבוע ההשמעתי גינגל בחירות במסגרת הבחירות כאן באילת ושחכתי מידי פעם להדליק את המנוע, והמצבר נגמר. אז בא חבר עם כבלים, התניע לי, טענתי את המצבר והכל היה בסדר. אבל בימים האחרונים, כל בוקר יש לי קצת בעיה להניע, המצבר עושה טובה שהוא מניע בסוף. זאת אומרת אני מסובב את המפתח ושומעים הרבה זיופים עד שנדלק. (מה שלא היה לפני זה. פעם בשניה היה נדלק.) והיום, היום שלוש פעמים הייתי צריך להזמין חברים שיעזרו לי להניע. גם אחרי ההנעה הראשונה, נתתי לאוטו לעבוד, נסעתי והכל, בלי מערכת בלי כלום.. שיטען. ועדיין איך שאני מכבה, אי אפשר להדליק שוב. בקיצור הרכב לא מניע ללא כבלים. אני מבקש ממשהו, שיכול אולי לאפיין לי את הבעיה, על פי התאור…
הודעה אחרונה מאת תומר, -
-
- אחראי פורום
- 12 תגובות
- 3.5 אלף צפיות
מדדתי ,במכוניתי 1905 סמק, במהירות נסיעה של 80 90 100 קמ"ש הסל"ד היה 2000 2400 2600 בהתאמה. יחס הדחיסה הוא 1:9.5 האם ניתן לחשב את צריכת הדלק לק"מ? (ניסיתי אבל התוצאת לא הגיוניות) בתודה
הודעה אחרונה מאת הנסיך., -
-
- 4 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
מישהו יכול להגיד לי איפה אפשר לקנות , אבל לא בחברה... רק חדשות , לא משופצות...
הודעה אחרונה מאת ADRIANFARINA, -
- 2 תגובות
- 969 צפיות
ברשותי פיאט בראבה ולאחרונה החלפת ההילוכים נעשתה לא חלקה קשה מאוד להעביר הילוכים בייחוד לרוורס מישהו יודע מה הבעיה ואיך אפשר לפתור אותה? תודה
הודעה אחרונה מאת DaviX, -
- 1 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
בלוח השעונים אין תצוגה של ההילוך, למרות ששמתי לב שיש הכנה לכך. האם יש דרך להפעיל תצוגה זו ?
הודעה אחרונה מאת בני ל, -
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אני מחפש חשמלאי רכב חאפר (שעובד בבית-ללא קבלות) באיזור באר שבע. אם זה משנה אז הרכב הוא איביזה 1500 שנת 88.
הודעה אחרונה מאת Yakuza_Dragon, -
- 4 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
לטיפולים לשרייד שלי. נמאס לי ממוסכים המורשים שמנסים להרוויח עוד שקל ועוד שקל. אם אין, אז אשמח לדעת מה המורשה שאתם מטפלים בו.
הודעה אחרונה מאת eladr, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 4.8 אלף צפיות
חברה אני מצטער אבל עזבתי בת מועדון ה"פז'ו" והצטרפתי למועדון "פולסוואגן", קניתי גולף 1800 ידני שנת 94. עד כאן הכל טוב ויפה, לאחר נסיעה קצרה התברר לי שחובה להחליף את הבולמים האחוריים, ניגשתי לצ'מפיון ושם דרשו 350 ש"ח עבור כל בולם( לא כולל מע"מ ולא כולל עבודה) כלומר 830 ש"ח עבור זוג בולמים (שוב בלי עבודה) כן כן אני עדיין בהלם למה כל כך יקר , לאחר בירור בחנות חלפים המליצו לי על מונרו שהמחיר לזוג אחוריים הוא 550 ש"ח ... השאלות שלי הם: א. איזה בולמים איציק התקין ברכבים שמצולמים כאן(הונדה וטיוטה) ? ב. האם יש כאלו גם לגולף שלי? ואם כן האם גם הם יקרים כל כך או שסתם ניסו לעבוד עליי? נ.ב. חשוב לי להתקין בולמים נורמליים בשביל שהרכב יאחוז כמו שצריך ולא ס…
הודעה אחרונה מאת ofir106, -
-
עצות לשיפור 205 1 2
מאת gs- 18 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
ברשותי פז'ו GR 205 שנת 95 אני לא מוצף בכסף והייתי רוצה לשפר אותה מעט מבחינת צריכת דלק,כ"ס,יציבות וכו' אבל לא להפוך את המינוס הקיים לגדול פי 4 בקיצר... איך אני משפר בלי למכור את הבית? gs נ.ב. אתר שכדי לבקר בו: http://www.overboost.com/ gs
הודעה אחרונה מאת gs, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 2 אלף צפיות
ח'ברה אולי טחנתם את הנושא עשרות ואף מאות פעמים, אבל מתוצאות החיפוש שמצאתי לא הפקתי הרבה, אז אני נאלץ לפנות אליכם בתקווה שלא תפנו אותי עוד פעם לחיפוש קיצר, השאלה שלי היא האם מומלץ להתקין ברכב חדש מהסוכנות, 1600 סמ"ק 102 כוח-סוס אוטומטי, אביזרים כגון פילטר פתוח ו\או צ'יפ או האם ממש ממש לא מומלץ לעשות כזה לדבר לאוטו חדש ועדיף להשאיר אותו כפי שקיבלתי אותו ולחכות קצת זמן עם השטויות הנוספות?.... .. שאלה נוספת היא האם צ'יפ שמשמעותו היא ניצול גדול יותר של המנוע לא פוגמת במנוע בטווח הארוך?? כי הרי המנוע לאחר התקנת הצ'יפ מפיק יותר ממה שהוא צריך.. האם זה לא "גומר" אותו מהר יותר? ושאלה אחרונה היא האם עדיף שלפני שאני מתקין כאלה דברים אני …
הודעה אחרונה מאת AXNOAMGT, -
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
זה פוגע באוטו?פשוט אתמול חבר שהיה באוטו העביר בטעות הילוך מניוטראל ל3 (בא לשחק עם הרדיו והעביר הילוך), המנוע היה מכובה באותו זמן. אם זה פוגע, למה לעזאזל אין הגנה נגד דברים כאלה ומה צריך לתקן? (מצטער על הבורות, אני נהג חדש והידע המכני שואף ל0)
הודעה אחרונה מאת DaviX, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 876 צפיות
מעוניין בפרטים על חלקי חילוף לוולבו 121 שנת 65 אריה 067954424
הודעה אחרונה מאת danniel, -
-
- 1 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
אני מעוניין לדעת בתאכלס , יתרונות חסרונות מה זה מביא ואיך זה מזיק לאוטו תודה מראש
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
- 6 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
מאוורר המזגן לא פועל - לא באוויר מבחוץ ולא מבפנים. לפני כן הוא עשה רעשי חריקה ואפילו הפסיק לעבוד פעם אחת אך חזר בו. 1. מה הסיבה? 2. היכן מיקומו ואיך מוציאים את המאוור ממקומו 3. כמה עולה חדש והיכן ניתן למצוא משומש? האם ניתן לשפץ, איפה? 4. למישהו יש שרטוט של הוראות פירוקו ושרטוט חשמלי שלו? תודה על עזרתכם,
הודעה אחרונה מאת romer-, -
-
- אחראי פורום
- 85 תגובות
- 7.7 אלף צפיות
היום אחרי העבודה קפצתי למוסך המרכזי של לובינסקי בחיפה. דיברתי עם המנהל לגבי החלפת מידת צמיגים והוא אמר לי להתקשר ל"טכני" של פיז'ו בבני ברק. התקשרתי לבני ברק ודיברתי עם דרור..זהו הבחור שתומר סיפר עליו. הסברתי לו שאני רוצה להחליף מידה ותוך 5 דקות קיבלתי פקס עם אישור שינוי מידת צמיגים, כמובן שבטופס רשום מספר הרכב שלי והכל מסודר. לא האמנתי שזה יהיה כל כך קל, בעיקר לאחר שאמרו לי שאין פיז'ו בשנים האלו עם מידת צמיג כזו, מתברר שב"פרקרס" חושבים אחרת ואצלם רשום שה-GTI יוצרה ב-1996 לכן מן הסתם יש לי את האפשרות להחליף מידה. בכל אופן עכשיו יש לי את האישור מהמחלקה הטכנית של פיז'ו ורציתי לשאול 2 דברים: 1)האם לאחר שיש לי את האישור מהמחלקה הטכנית, הבוחן במשרד התחבורה לא יעש…
הודעה אחרונה מאת fizban, -
-
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
במנוע פיזו 405 (סדרת XU) היכן בדיוק נמצא סנסור טמפ שמן המנוע? האם אני יכול להיליף לבד?
הודעה אחרונה מאת תומR, -
- 0 תגובות
- 920 צפיות
על הכבישים מסתובבות 3 סוגים של ג'אסטי 1200, GLI GLII (יעני ג'י. אל. 2) וGL אני יודע בטוח שהGLI היא הזרקה, השאלה היא האם הGLII וGL הן קרברטור ? היה בכלל מנוע כזה או שזה סתם שוני במדבקות ?
הודעה אחרונה מאת Slonya, -
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 4 אלף צפיות
יש לי ג'סטי 92 מנוע 1000 , מכיוון שקניתי אותה לפני שנה ולא ידעתי מתי החליפו בה לאחרונה שמן גיר, החלפתי לפני כשבועיים בעצמי, קניתי שמן גיר 80W90 , ניקזתי את הישן, ומיליתי דרך המדיד את החדש. ציפיתי שכפי שכתבו פה בפורום מדי פעם , שהעברת ההילוכים תהיה נוחה יותר, לעומת זאת קיבלתי את ההפך , עכשיו יש לי קושי להוריד להילוך שני , משום מה אני צריך לרדת למהירות ממש נמוכה בסביבות ה 15 קמ"ש (שזו כבר מהירות לראשון) , כדי שאוכל להוריד ולהכניס להילוך שני. האם למישהו יש מושג למה זה קרה , ואיך לפתור את הבעיה. אני כמעט בטוח שזה עבד כמו שצריך לפני החלפת שמן הגיר. בתודה מראש - טל.
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום! רציתי לדעת איפה משיגים וכמה עולה מד טורים חיצוני? האם התקנתו מסובכת? תודה!
הודעה אחרונה מאת Slow Sprinter, -
-
- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
והאם צריך לאזן גלגל לאחר תיקון פנצ'ר? תודה. עידו.
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
- 9 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אני צריך לעשות גג חדש לרכב למישהו יש מושג מי מתעסק עם זה?
הודעה אחרונה מאת David A, -
-
- אחראי פורום
- 25 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
שנויי מתח לנורות גורמים לקצור חייהן. לכן יש להניע הרכב ולאחר מכן להדליק האורות ולפני כבוי מנוע לכבות האורות. כך ימנעו שנויי המתח לנורות: מתח המצבר כ 12 וולט, בהנעת מנוע המתח נופל ל כ 10 וולט ולאחר התנעת המנוע האלטרנטור גורם לעלית המתח ל כ 14 וולט בכל זמן פעולת המנוע. בברכה רפי לין
הודעה אחרונה מאת David A, -
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 8.8 אלף צפיות
שלום לכולם האם תוכלו לומר לי מהו בדיוק שסתום זה? היכן הוא ממוקם בקליאו? האם הוא יכול להשפיע על הטורים? תודה על העזרה
הודעה אחרונה מאת Taliko, -
-
מי מחובר 37 משתמשים רשומים, 10 אנונימיים, 331 אורחים (הצג רשימה מלאה)
