טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,204 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 2 אלף צפיות
טוף, היום בשעה 8 התייצבתי במוסך... וביליתי שם עד לקראת 3... היה ממש כיף... המוסכניקים אחד אחד... עשיתי טיימינג, עשרת אלפים, וקצת טיפול בציריות... אני מעלה את הקבלה, תגידו לי מה דעתכם ? האם שחטו אותי ? יש לי הרגשה שהמחירים של כמה חלקים גבוהים מידי ... מה דעתכם ? נ.ב סתם עליון - גומית שסתומים עליונה... ולמה 3 גומיות ציריה ? 2 חיצוניות... איפה שהגלגל... ואחת פנימית... ( עם הפחית... למי שיודע למה אני מתכוון )
הודעה אחרונה מאת NirTzi, -
-
- 6 תגובות
- 3.1 אלף צפיות
לאחר שבמוסך החליפו לי ממי ברז למי קירור מיפלס המי קירור יורד (צריך למלא פעם בחודש בערך). לפני זה המפלס לא היה זז מילמטר. ניסיתי לחזק את הבנדים וזה לא ממש עזר. מישהו יכול להצביע על הבעיה? תודה. דניאל.
הודעה אחרונה מאת romer-, -
- 5 תגובות
- 969 צפיות
מה אתם אומרים זו חברה בכלל?
הודעה אחרונה מאת sronis, -
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 3.1 אלף צפיות
שלום, אז ככה- שלשום (אם אני לא טועה)- אחרי לילה שירד מבול- נסעתי עם הרכב- (נסיעה בין עירונית) - הכל היה טוב ויפה עד שברגע מסוים נכנסתי לפקק (לפני הפקק המנוע היה בחום נורמלי- תשעים מעלות- טיפה פחות) הייתי בפקק מקסימום שתים שלוש דקות ובמבט חטוף על שעון החום אני קולט שהוא על 120 (בדיעבעד הבנתי שהונטה לא עבדה בגלל קצר שנגרם מהגשם) בכל אופן- התלבטתי אם לכבות את הרכב ונזכרתי שכשאני מכבה את הרכב החום של המנוע מטפס עוד מעלה- בקיצור במקום לכבות את האוטו השארתי אותו דולק והלדקתי את המזגן על חום בשיא המהירות (זה היה יום חורף קר מאד בשעת בוקר מוקדמת מאד) - החום ירד די במהירות עד לתשעים הנורמליים. בשאר הנסיעה הקפדתי כל פעם שנכנסתי לפקק להדליק את המזגן על חום לפני ואכן כל הנ…
הודעה אחרונה מאת micam, -
-
הלך לי הקלאץ' באוטו מישהו יודע כמה עולה קלאץ חדש? האוטו הוא פיאט בראבה
הודעה אחרונה מאת רפי לין, -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 795 צפיות
שלום, אז ככה- לפי די הרבה זמן (חודש חודשיים) התחילה אצלי באוטו בעיה של תקתוקים שמתאימים בדיוק לציריה דופקת. בהתחלה זה היה רק בסיבובים ועם הזמן זה גבר עד שזה הפך להיות מנהג קבע. במוסך ש"מתמחה" בנושא בדקו את הציריה ואמרו שהיא תקינה ואין בה שום בעיה- הם אמרו שהבעיה היא בבולם הזעזועים שהלך ועושה את הרעשים. שמחתי שהם מצאו את הבעיה וביקשתי אותם להחליף לי את הבולם - מפה לשם הם הזמינו שני בולמים מתאימים לרכב שלי-- הזמן חלף ולפני וביומים האחרונים הרעש פסק לחלוטין כלא היה (אחרי חודשים שלמים בהם הרעש לא הפסיק אפילו לשניה- כולל בנסיעה ישרה בכביש בינעירוני). הבולמים הגיעו היום. האם יכול להיות שלמרות שהרעש פסק עדין יש בעיה? (הוא לא בדק את הבולמים ואמר שהם דפוקי…
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
לפאסאט 97 שלי ...עכשיו אם זכרוני לא מטעה אותי... אמרו לי שזה בסביבות ה- 1800 ש"ח לפני עבודה וטיפול.. והוא אמר לי..שאפשר למשוך את זה עוד קצת...(מכייון שאני מובטל...). אני לעצמי..נבדוק בחלקי חילוף מה הסיפור...צלצלתי ,בדקתי , אמרו שזה חלק עם בלאי גבוה,והם לא מתעסקים עם זה..הפנו אותי למסגר. הרמתי טלפון לשם...אומרים לי בן 50-60 ש"ח....יכול להגיע ל-90 ש"ח... משהו פה לא מסתדר לי.... או שבמוסך ,לא הבנתי על מה מדובר...אבל בוודאות הוא אמר לי תפוח.... בהתחלה חשבנו על כיוון של ציריה ,אבל הוא אמר שהגומיה שלמה והכל בסדר שם אז זה רק תפוח .ואפשר למשוך את זה... אני ...תוהה
הודעה אחרונה מאת jlavi2002, -
- 13 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
יש לי פיאסטה ולתדהמתי אני מוצא מאז ימי הגשם האחרונים רטיבות ברצפה לפני המושב ליד הנהג, מה זה?!
הודעה אחרונה מאת DaviX, -
- 1 תגובות
- 949 צפיות
אם אני מתקין ברכבי 4 בולמי קוני צהובים זה משנה אם אני שם קפיצי הנמכה של 30מ"מ או 50מ"מ? הכוונה היא כמו ששמים קפיצי הנמכה על הבולמים המקוריים זה הורס את הבולמים מהר האם לבולמי קוני יש גבול למידת ההנמכה שאפשר לבצע עליהם? תודה. דניאל.
הודעה אחרונה מאת K&N, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
זה רק אני או שזה נראה לי מוגזם? האוטו שנת 2002, קצת יותר משנתיים על הכביש. כבר החלפתי כמעט את כל המנורות האחוריות באוטו הזה. נשרפו 2 האחוריות אחת מהאורות ברקס הצדדים. 2 נורות של המספר. אחד מהאורות רברס. האם זה סביר ??? אם לא, מה עושים???
הודעה אחרונה מאת marksab, -
-
אלטרנטור ל205
מאת uri_s- 5 תגובות
- 929 צפיות
האם הצעת מחיר של 680 ש"ח לאלטרנטור משופץ נחשבת סבירה?
הודעה אחרונה מאת rodon, -
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 3.6 אלף צפיות
אני יודע שצריך לעשות כיוון פרונט והבולמים גם כבר קרובים לסוף , פשוט אין לי עכשיו כסף להחליף את הבולמים אז חשבתי לעשות כיוון פרונט השאלה היא האם החלפת הבולמים פוגעת בכיוון ואצתרך לעשות אותו שוב. הרכב הוא ניסן סאני 1993 . ועוד שאלה איזה בולמים עדיפים המקוריים של הרכב ,קוני או מונרו. וגם מבחינת המחירים מה הכי זול?
הודעה אחרונה מאת nissan, -
-
- 7 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
יש לי מאזדה לאנטס שנת 99 רציתי לדעת אם הפנסים המעוצבים האלה (כמו מהיר ועצבני) האם זה עובר טסט? ואיפה אפשר לקנות כאלה למאזדה? חנות בצפון... ומי יודע בערך מה מחירים של זה? נ.ב לא מדבקה על הפנס. אלא ממש פנס מעוצב.. כמו מאזדה 6 או משהו. תודה מראש
הודעה אחרונה מאת mrdov, -
- 6 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
היי שבוע שעבר נכנסה לסדנא שלנו במכללה 106 XSI 1.6 95' לבנה הבעלים שלה מבוגר (בן 52) הוא בא לטיפול.... בדקו אותה, ואין איזה אוטו! ,הכל כחדש! נכנסתי לראות אותה מבפנים ומה אני רואה בלוח שעונים??? 285,000 ק"מ ! היא יד ראשונה והמנוע מקורי ללא שיפוץ ללא כלום, יפה לראות 106 חמה עם ק"מ כזה לירן
הודעה אחרונה מאת Yaron Edry, -
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
בשעה טובה הגיעו הגשמים ואיתם הסאן רופ שלי נוזל! למישהו מוכרת התפועה (אני מניח שכן) בקליאו RSI, אולי גומיות יבשות ? יש פתרון חוץ מלאטום עם סיליקון? ואם כבר באוטו נושא...יש למישהו אולי שירטוט על מבנה הסאן רופ? נ.ב - היום גם גילתי שהרכב אוחז מדהים גם בגשם. עמית
הודעה אחרונה מאת dannyboy, -
-
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
מזל טוב... לאור הגשמים הראשונים היום גיליתי בעיה קלה... נכנסתי לאוטו, שמתי יד על הגיר... ופתאום אני מרגיש טיפה על היד... נו מה!, האנטנה שוב נוזלת !... בכל מקרה, פתחתי ת'רד זה רק לקבל אישור סופי למה שאני הולך לעשות מחר... סיליקון !.... עכשיו, אני שם רק בחיבור בין האנטנה לפח... או שיש מצב שהנזילה מגיעה מנקודה אחרת באנטנה... מבקש תשובות מאנשים עם ניסיון בענין! תודה!, שלום!, ניר.
הודעה אחרונה מאת Slow Sprinter, -
-
- 1 תגובות
- 909 צפיות
לא אין לי כזו אמיתית, רק דגם 1/24 שאני עורך לו ניתוח. האם הברגים קבועים בצלחת והגלגל מוצמד עם אומים או ששולפים את כל הברגים והצלחת "חלקה" ?
הודעה אחרונה מאת David A, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אתמול כשהתחלתי לנסוע הרגשתי כאילו הקליפר האחורי תפוס בלמתי כמה בלימות חזקות והיה נראה שהכל הסתדר (לפחות להגיע הביתה ולבדוק) אחרי כמה דקות עצרתי בצד ובדקתי את כל הדיסקים אז ככה: דיסק ימני אחורי - היה הכי קר דיסקים שמאליים - חמים ברמה די סבירה (אולי קצת חמים מדי) דיסק קידמי ימני - חם יותר מכולם משמעותית מה שלא כ"כ מובן לי הוא שעשיתי כמה בלימות מלאות (נעילת גלגלים) והאוטו מצד אחד נשאר מאוזן לגמרי ומצד שני שמעתי שרק הצד השמאלי ננעל (חריקה). גם התחיל להופיע לי רעש של מעין דפיקות קטנות מצד המשולש הימני שלא קשורות למנוע אלא רק לסיבוב הגלגל (ז"א הרעש קיים גם בניוטרל תוך כדי נסיעה) נוזל בלמים קרוב מאוד למקסימום מדידה עם מד מרווח מראה: קדמי שמאלי : …
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
חיבור מצת לרכב 1 2
מאת RedR-
- אחראי פורום
- 19 תגובות
- 11.5 אלף צפיות
שלום , כידוע 106 ראלי הינו רכב כל כך מאובזר שאין בו אפילו מצת , ואני רוצה להוסיף מצת לסיבות של צריכת חשמל ( לא מעשן ) . השאלה שלי היא פשוטה : למה אני מחבר את המצת ( מסיבות של זרם ) , האם להוציא יציאה מהחיבור של הדיבורית , או של המערכת , או משהו אחר בכלל ? תודה .
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
-
-
- אחראי פורום
- 19 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
אחרי שנתיים, ובתום שיכנועים אין-קץ, נעתרו ההורים שלי להכניס את יאריסתם לטיפול 30,000... באיחור "אופנתי" כמובן. הטיפול ארך שעה בדיוק, הנה מה שעשו שם:
הודעה אחרונה מאת sronis, -
-
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
מישהו יודע כמה עולים ארבעה בולמים מקוריים של rsi ? תודה.
הודעה אחרונה מאת a®iel, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
כשמגיע החורף, אבל החורף האמיתי - עם הגשם והשלוליות, אני בדרך כלל ממלא אויר ללחץ מעט יותר גבוה משאני ממלא בקיץ. סדר גודל של 2 PSI יותר. גיליתי שלפחות על הרכב שלי והצמיגים שלי האחיזה ברטוב טובה מעט יותר. אמנם ההיגוי מתחדד מעט יותר מדי לטעמי כשהלחץ גבוה יותר, אבל כשאני נכנס לשלולית אני מרגיש שהרכב נעוץ קצת יותר ביציבות. האם גם אתם נוהגים להעלות מעט את הלחץ בצמיגים בחורף? עוד מישהו ממליץ/לא ממליץ?
הודעה אחרונה מאת נמרוד רחמימוב, -
-
-
- אחראי פורום
- 16 תגובות
- 9.1 אלף צפיות
שלום. אם אפשר בבקשה לדעת, מהו מגבר טורים? איך הוא משפיע על המכונית? ולאיזה מערכת הוא קשור? (הבנתי שלמערכת ההזרקה, רק לא הבנתי איך). דרך אגב, עשיתי חיפוש, אין שום הסבר על זה. דרך אגב 2, השאלה עלתה לי אחרי קריאה של כמה קטעים, עם המילה הזו ואין לי מושג מה היא. אני מנחש שהיא קשורה כלשהו לטורים, אבל איך? תודה. בן.
הודעה אחרונה מאת Tamir_VTR, -
-
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 956 צפיות
יש לי אנטנה חשמלית שלפני יומיים איזה בן זונה שבר לי... בלי קשר...המנוע שאמור להניע אותה- רק עושה רעש ולא היה מחזיר -ומוציא אותה. אני שואל בעצם אם מישהו מכיר מקום מומלץ לתיקון? החלפה? של המנוע? ושל האנטנה במקביל..
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
-
- אחראי פורום
- 0 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
איך לכתוב כותרת ברורה בפורום הטכני הכותרת בפורום הטכני חייבת להיות מתומצתת כהלכה ובעלת אינפורמציה מירבית. אי לכך, נקבעה תבנית שהחל מהיום תהווה בסיס לכתיבת כותרות והודעות בפורום. מבנה הכותרת הוא: + + + . * לא חובה לציין את יצרן הרכב. * במידת הצורך (רק אם זה רלוונטי למהות התקלה) יש לציין אם מדובר ברכב אוטומטי או ידני. ** במידת הצורך (רק אם זה רלוונטי למהות התקלה) יש לציין אם מדובר במכונית עם מנוע בנזין או דיזל (רק במקרים בהם קיים דגם שנמכר עם מנוע דיזל כמו: גולף, קנגו, קסארה, קורדובה, איביזה, מגאן וכדומה). זיכרו: מטרת הפורום הטכני היא להיות יעיל ומקצועי עד כמה שניתן ולכן חשוב שבכל הודעת שאלה יהיו מירב הפרטים הנוגעים לתקלה. הודעות בסגנון …
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
האם יש לי אפשרות לשחרר לבד מנוע מגב תקוע? תודה. דודי.
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 4 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
המראה על השמשה הקדמית אצלי בג'אסטי משוחררת.. כל טלטול קטן בנסיעה מטה אותה לכיוון אחר... אני לא יודע איך לחזק... כי אין שם שום בורג... עזרה.
הודעה אחרונה מאת Shays, -
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
איפה אפשר לקנות? (איזור המרכז). תודה.
הודעה אחרונה מאת drugstore, -
-
- 4 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
שלום חברה.... שבוע שעבר דפקו לי את הסמל מהאוטו , רציתי לדעת אם מישהו מכם מכיר חנות באיזור ראשל"צ שמוכרת סמלים לרוב סוגי הרכבים..
הודעה אחרונה מאת SPL, -
- 5 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
תגידו,מישהו יודע מה הלחץ אויר בצמיגים של סוזוקי בלאנו ? פשוט ברח לי מהראש ואת הספר רכב גנבו לי מהתא כפפות לפני חודשיים כשפרצו לי לאוטו..... תודה.
הודעה אחרונה מאת YOSY_baleno,
