טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,204 נושאים בפורום הזה
-
ב.מ.וו ישנות
מאת Leonid-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
1. האם אמינות ? (520, 525 מהשנים 86-88 בערך, גיר ידני או אוטומט) 2. עלויות אחזקה של הרכבים האלה? (קרי: מוסכים (!), ביטוחים רשיונות...) תודה !
הודעה אחרונה מאת mercedes - 300d, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
גם ניחושים יתקבלו...
הודעה אחרונה מאת danniel, -
-
-
- אחראי פורום
- 11 תגובות
- 5.7 אלף צפיות
שלום לכולם, יש לי פורד פיאסטה 1600 . יש לה מתלים קשים (ככה זה מגיע אורגינל), ורציתי לדעת מתי יודעים שצריך להחליף בולמים,אם כשהם טובים מרגישים כל בור. אגב, אני לא יודע מתי החליפו בולמים ברכב (אם בכלל ), בתודה מראש.
הודעה אחרונה מאת romer-, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
ראשית שלום לכולם ונעים להכיר (אני חדש כאן)! ברשותי רכב מסוג דייהטסו שרייד 1300 מודל 93 ידני. רציתי לדעת מה היחס הסביר/האידאלי לצריכת דלק ברכב כזה? שנית, אם האוטו צורך דלק ברמה מוגזמת אז מה יכולה להיות הסיבה? תודה מראש...
הודעה אחרונה מאת danniel, -
-
- 14 תגובות
- 10.1 אלף צפיות
מקובל יחס של 1:13.8 עד 1:14.7 במסה או במשקל בין אויר לדלק! מה היחס בנפח לאחר דחיסה?
הודעה אחרונה מאת xturbo, -
- 4 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום לכולם. האם יתכן שהכבל נימתח עד כדי כך, שבלם היד בקושי מגיב??? מישהו ניתקל בתופעה כזו? האם ישנה אולי סיבה נוספת לכך? תודה.
הודעה אחרונה מאת dannyboy, -
-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
מחר אני נוסע לסדר את הצעצוע החדש והכנתי רשימה (אני לא זוכר הכל מרוב שהרשימה גדולה). רעש מערכת שסתומים נזילות שמן נזילת שמן דיפרנציאל מכסה שסתומים ועוד סיבובי מנוע לא יציבים בלם יד (הידנית יושבת עקום בתוך הרכב) קלאץ להחליף (וסידור הדוושה שחורקת) החלפת ידית הילוכים (את התפוח) שימון מסילות גג (יש קושי קצת בפתיחה של הגג והמסילות יבשות מגריז) כיוון פנסים (יש כפתור שמעלה ומוריד את הפנסים כמו ברכבים חדישים רק שאצלי שהוא על0 הפנסים גבוהים מידי ויש צורך ב"איפוס") נשם מנוע (נראה לי הפין שלו בכניסה למנוע שבור) חופש ידית הילוכים (שטנגה) כמובן שבדברים כמו תפוח ידית הילוכים אני לא אטפל מיד אלא אם ישאר משהו בתקציב, יש לכם עוד מה להציע לי לבדוק לתקן לס…
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 2 תגובות
- 900 צפיות
ראיתי הרבה חבר'ה ששיפרו את יכולת הבלימה בכך שהרכיבו בלמים של ברלינגו בספורטיביות של פיז'ו סיטרואן. השאלה האם ניתן להתקין גם בקליאו RSI בלמים של קנגו? האם בוצע בעבר בארץ / בעולם? האם קוטר הדיסק גדול מזה ששוכן בRSI ויכולת הבלימה אכן תשתפר? תודה מראש לעונים.
הודעה אחרונה מאת a®iel, -
- 2 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
החלפתי לפני שעה רפידות חדשות... אבל משום מה אני מרגיש שהרכב נעצר פחות טוב...( טווח העצירה גדל...) מה יכלה להיות הסיבה? האם זה כי הם חדשים? וכל הסיפור עלה לי 100 שקל מחיר סביר? עריכת הנהלה: להבא לכתוב כותרת נורמלית!
הודעה אחרונה מאת <<TIBURON>>, -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 977 צפיות
מחפש מוסך טוב בשרון/גוש דן. תודה
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
- 2 תגובות
- 934 צפיות
בוולו הנל הטימינג חגורה או שרשרת?
הודעה אחרונה מאת jlavi2002, -
- 6 תגובות
- 1 אלף צפיות
ברכבי יש ממיר קטליטי ואחריו דוד קטן(שאני לא יודע מה תפקידו, ועליו אני שואל) ואחריו הדוד הראשי. למה הדוד השני משמש ? סה"כ שניי דודים וממיר אחד. שמוליק
הודעה אחרונה מאת Shmulik_Miata, -
בעיות בהתנעה בבוקר 1 2
מאת Olechko- 16 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
אממ אז ככה...היום באתי להתניע את האוטו...ניסיתי בלי להפעיל את הצ'וק לא הלך... הפעלתי את הצ'וק הבאתי כמה פעמים על דוושת הגז וניסיתי להתניע...והסטרטר פשוט שתק...לא מתניע בכלל עכשיו... יש למישהו רעיונות מזה יכול להיות?? תודה מראד
הודעה אחרונה מאת Olechko, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
איפה אפשר לקנות שטיחים לרגליים עם סמל של רנו? באוטו דיפו אין. תודה. דניאל.
הודעה אחרונה מאת shainin, -
-
- 16 תגובות
- 23.8 אלף צפיות
שמישהו יעזור לי ויתן לי טיפ איך לנקות ג'אנטים מכתמים של נוזל בלמים ?
הודעה אחרונה מאת erezba, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 850 צפיות
ראיתי הרבה אנשים שמחליפים דלק אחר בגלל כול מיני סיבות, עכשיו חשבתי או לי בגלל שהמנוע שלי ישן ( שנת 88 ) הוא צריך סוג דלק אחר? מה אתם חושבים? דרך אגב היה צורך בתוסף שמן בשביל להעלות את הלחץ במנוע, אילכך אולי צריך גם איזה תוסף דלק? חוץ מזה גם שבסוג הדלק שלי 96 אין דלק דראגון שלדעתי יכול לעזור קצת למנוע שלי אולי הוא ינקה אותו קצת. המכונית היא פגו 309 שנת 88.
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 4 תגובות
- 22.4 אלף צפיות
יש לי מד לחץ אויר עם מידות ב PSI . ובספר יצרן של האוטו שלי היחידות ב BAR . נראה לי שחסר לי אויר בצמיג אבל אני לא יודע מה היחס בין PSI שיש לי ל BAR שמופיע בספר יצרן . מישהו יודע מה היחס ? תודה , ליאור .
הודעה אחרונה מאת COSSIERRA, -
- 2 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
הטורים אצלי באוטו גבוהים ואני רוצה להוריד , כרגע זה עומד על 1 וחצי טור , לכמה להוריד אותו אם בכלל ? מדובר במנוע 1800 קרבורטור .
הודעה אחרונה מאת mercedes - 300d, -
- 4 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
היי השבוע שטפתי את הרכב וריססתי על הדש-בורד ת'ספרי של STP (בקבוק צהוב,נוזל צבע לבן) ויצאתי רגע מהאוטו והסתכלתי על הפס קישוט שיש מסביב לאוטו והוא היה נראה לי קצת אפור אז ריססתי על מטלית ת'ספריי הזה ועברתי על כל הפס ויצא מבריק עד עכשיו אפשר להשתמש בו לפס קישוט כל הזמן? (כל שטיפה שבועית) אני שואל את זה כי אמרתי לחבר שלי והוא אמר לי שלא כדאי לי להמשיך להשתמש בו לחלקים חיצונים לירן
הודעה אחרונה מאת ToMeR, -
- 6 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
הביאו לי הצעה לרכישת צמיגים של FALKEN. האם משהו שמע עליהם? בעל ניסיון איתם? שווה? הם כולם זולים? הם איכותיים? כל מידע יתקבל בברכה.
הודעה אחרונה מאת ג'רמי, -
- 14 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
היי כולם. האו איז אוורי בודי? טוב. חורף. יורד גשם. מפעילים מגבים. וטוב, עמו כל חורף עולה השאלה : מה לעזאזל עבר לצרפתים האלה בראש??? ומה הכוונה? למי שמכיר, הרנו חמש יש את "ידית ההילוכים של האוטובוס" כמו שקוראים לה חלק מחברי, או "הידית שתיכף נופלת לי ומפעילה את הווישרים" כמו שאני מתייחס אליה... בקיצור יש שם ידית פלסטיק מעפנה שאחראית על הפעלת המגבים. לפני שני חורפים, בשלג הירושלמי, ניסיתי (טירון....) להפעיל מגבים עם שלג על השמשה הקדמית, מיותר לומר שזה לא הלך, הם לא זזו, ואני איבדתי את היכולת המופלאה של המגבים שלי לחזור לבד למקומם (ומאז, כבר שני חורפים וקיץ שאני מכוון את הפעלת וכיבוי המגבים שלי לפי מיקומם על השמשה). אלא ש... באיזה שלב השנה אותה הידית…
הודעה אחרונה מאת הנסיך., -
- 7 תגובות
- 4 אלף צפיות
אז ככה....יש לי אודי 80 (אם זה משנה) ובתוצאה מרוורס לא נכון נשבר לי הציפוי של מנורה אחורית....זה יענו לא ממש מנורה אלא רק לשם היופי הציפוי האדום הזה... זה לא משפיע על האור של הרוורס ועל הבלמים...קיצר רציתי לדעת אם אני עובר טסט עם זה?? ואם אני עובר טסט אם זה מודבק? או שצריך לקנות הכל חדש.... תודה מראש נ.ב - היום איזה ח** מבוגר דפק לי חתיכה משם...ואני לא יודע מה לעשות...חוץ מהקטע של להגיד לאבא שלי ויפתחו לו את הצורה... אז תודה מראש..מחכה לתשובה
הודעה אחרונה מאת שמר, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 2 אלף צפיות
שלום אנשים, לאחרונה, קרה כמה פעמים שמד חום המנוע (פיאסטה 97, ידני, YOUTH), ירד לכמה שניות להכי למטה, ואחרי כן חזר. לא ייחסתי לזה יותר מדי חשיבות. ביומיים האחרונים הוא נשאר למטה... אשמח להמצלה על איך לבדוק את העניין (יש לי טיפה חוש טכני, אבל לא יותר מדי זמן), או על חשמלאי רכב טוב - מחר אני לקחתי יום חופש כדי לעשות טסט לאוטו, ולקצת סידורים, ובהחלט זה לא משהו שהייתי רוצה להזניח. תודה, אבי
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
-
-
- אחראי פורום
- 23 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
אני לא רוצה לדחות את התיקונים ועלו לי בראש 2 מוסכים, הראשון זה ליטל (ידוע לי שיש שם הנחה מסויימת לחברי פורום רק לא ידוע לי כמה אם מישהו יכול להגיד זה יהיה נחמד) והשני זה הדקל בהרצליה. אני לא מכיר אף אחד מהם (או שיש אחרים שיותר כדאי להגיע אליהם באיזור הזה?) ואני צריך את העזרה שלכם לאן לגשת, אלא אם כן שווה לי לתקן בעיה מסויימת במוסך מסויים כי הוא יותר מתמחה בבעיה. (החלפת קלאץ כיוון שסתומים (הבנתי שיוסי לא מומחה בכיוון) והחלפת אטמים שונים כמו במכסה שסתומים ובעוד כמה מקומות כדי להפסיק את הנזילות ולבדוק למה האוטו רועד בסרק והטורים לא עולים כשהמזגן מופעל (יכול להיות שניתקו מנוע צעדים?))
הודעה אחרונה מאת ToMeR, -
-
- 8 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אני מיתכוון לעשות ניקוי מזרקים במוסך והציעו לי שתי אופציות: 1)אינפוזיה. 2)פירוק המזרקים וניקוי יסודי (כולל ניקוי אולטרה סוניק או משהו כזה). מה כדאי? נ.ב. האופציה הראשונה זולה יותר אבל זה לא משחק תפקיד. תודה. דניאל.
הודעה אחרונה מאת daniel-rsi, -
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום תשמעו אני מבין לאן זה יגיע בסוף-לחידוש מנוע אבל תגידו לי בבקשה בערך כמה ק"מ נשאר למנוע "לחיות"-ק"מ נוכחי 168,000 ק"מ. רקע אנחנו יד ראשונה שהייתי נהג חדש הייתי שוחט אותו ופעם הגעתי ל80 קמ"ש בהילוך 2. פעמיים דחינו את הטיפול ב5 אלך ק"מ. בנהיגה רגילה כדי שהאוטו יאיץ נורמאלי מושכים עד 60 קמ"ש את ההילוך השני. יש על הרכב 3 נהגים-גומע 35,000 ק"מ בשנה במקסימום. פעם אחת התחמם המנוע לכמעט 100 מעלות. כמעט שנה נסענו עם מי ברז ברדיאטור. מצב כיום כ3 שנים הרכב מאבד שמן-אין נזילה ומכונאים אמרו שזה גומיות שסתומים-בגלל שזה יקר העדפנו למלא שמן כל שבוע. ריח של שרוף בשמן. והיום שמתי לב בעלייה שיש עשן לבן עם גוון כחלחל. בבקשה להתייחס לשאלה בלבד בלי הע…
הודעה אחרונה מאת drugstore, -
-
-
- אחראי פורום
- 17 תגובות
- 3.1 אלף צפיות
לפני ימים אחדים ניפצתי את הבקלייה השמאלית ברכבי בעודי יוצא מחניה צפופה. נכון, באסה רצינית, אבל גם זה קורה... רציתי לשאול אם בהזדמנות זו כדאי לי להחליף את הבקליות לשקופות מכיוון שאין אפשרות להשאיר את הקיימות משתי סיבות: 1. חורף וגשמים - יכנסו מים ויעשו שמח 2. לא יפה... אם תוכלו לעזור לי איפה אוכל לקנות? אם יש אתר שמפרט על סוגים, מחירים, וגם מראה את המוצר... ועוד שאלה קטנה, איפה אוכל להוציא מידע (נתונים טכניים כמו שיא המומנט והכ"ס) על רכבי? אם זה חשוב - אופל אסטרה שנת 99 בתודה גדולה מראש...
הודעה אחרונה מאת punto_gt, -
-
-
- אחראי פורום
- 12 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
לאחר מספר ביקורים במוסך הבעיה עדיין קיימת: 1. מנוע חם - בעמידה לאחר כדקה הסלד יורד טיפה, הרעש של המנוע פחות עגול והמכונית נכבית תחת גז חלש (נחנקת). 2. תוך כדי נסיעה - לקראת עצירה, הורדת רגל מהגז, ניוטרל והחלקה לכיוון העצירה, מנורת הטעינה (סוללה) נדלקת והמנוע נדלק שוב בתנאי שמוכנס להילוך. כעיקרון, קרבורטור נוקה והוחלף "מודול" בהתנעה. תצילו !!!!!!
הודעה אחרונה מאת punto_gt, -
-
-
- אחראי פורום
- 30 תגובות
- 3.4 אלף צפיות
מצאתי מישהו שמוכר צייפ של Superchips דיברתי איתו הוא אמר שזה מוסיף לי מינימום 9 כוח סוס שזה הרבה שזה יוסיף לי מ120 ל 129 שזה הרבה מאוד והוא מוכר לי את ב1100 מה אתם חושבים???? תודה רבה
הודעה אחרונה מאת Tamir_VTR, -
-
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
http://www.e-toolbox.com/ads תהנו
הודעה אחרונה מאת yossivarman,
