טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,204 נושאים בפורום הזה
-
- 4 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שלום לכולם ! חבר שלי קנה ראלי 1300 וכאשר בדקנו את הרכב בסל"ד סרק מנוע תיפקד די טוב,היה קצת גימגומים אבל ממש לא רצניים. עכשיו אחרי יומיים מנוע מאוד לא יציב, מגמגם כך שנראה שעוד שניה הוא נכבה. בנסיע אין שום בעיות, הוא מתפקד טוב וגם בבדיקת דיינו הוא הראה 90 כ"ס לגלגלים שזה מצויין בשביל רכב שנת 96. עכשיו שאלה היא האם ניתן לסדר את הבעיה או שנצתרך עזרה של מוסך ... אשמח לקבל תגובתכם! תודה.
הודעה אחרונה מאת Liran xsi, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 5.3 אלף צפיות
שלום. כשאני עומד עם הרכב לאחר נסיעה של חצי שעה ומעלה, אני שונמע רעשי טיקטוק מכיוון מכסה המנוע. הרעש מפסיק כשאני לוחץ על דוושת הקלאצ' וחוזר שאני משחרר אותה. אמרו לי שהלכו מיסיבי הגיר ואני צריך להחליף אותם. האם זאת הבעיה או שזה משהו אחר? הרכב שנת 2002. זה הגיוני? זה יקר?
הודעה אחרונה מאת drugstore, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 864 צפיות
בעקבות מספר חניות ליד אתר בנייה (שיפוצים יותר נכון) נהיו לי כתמים מזעריים וחצי שקופים על כל מכסה המנוע, ההשערה שלי זה שזה טיח. הלכתי לשטיפה ובעל הבית אמר לי שיש חומר מסוים (אינני זוכר את שמו) שהוא כמו פלסטלינה שאיתו הוא יכול לנסות לקלף את זה (התחחיבות לא לקלף את הצבע) אבל הוא רצה 200 ש"ח לעבודה, ולא משנה אם זה מוריד את הטיח. 1) מישהו מכיר את החומר הנ"ל, או יכול להמליץ על משהו כזה. 2)יש איזשהו חומר ניקוי אחר (אני מניח ממשפחת הטונירים) שלא יפגע בצבע ויעשה את העבודה? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת גיל100, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 978 צפיות
לאחרונה המנוע שלי התחיל לקרקש מעין תקתוקים כאלה (אי אפשר ממש להסביר את הרעש), אני יודע שהרעשים הם מהמנוע כי ברגע שאני לוץ על הקלאצ' הרעשים נפסקים. ובנוסף, כשאני עוזב את הגז בסל"ד לא גבוה יש מעין בלימה של המנוע בחלקים, מלווה ברעידות. למישהו יש רעיון? תודה
הודעה אחרונה מאת daniel-rsi, -
-
שינוי צבע לרכב
מאת Coupe- 1 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
יש לי כמה שאלות בנוגע לשינוי צבע לרכב: א. האם אפשר לשנות מכהה לבהיר (מאדום לכסוף לדוגמא) ב. האם זה נראה נורמאלי אחרי זה, כלומר כמו צבע מקורי. ג. כמה אמור לעלות כזה תהליך. ד. מה צריך לעשות עם רשיון הרכב. ה. האם יש לכם המלצות למקומות מנוסים בנושא. (אני מאזור חיפה, אבל אם זה משהו טוב אני בכיף נוסע לשם) תודה מראש
הודעה אחרונה מאת kompy, -
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
מייצב סלד = מנוע צעדים ? תודה לעונים... לאון
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 6 תגובות
- 851 צפיות
מה הלחץ הרצוי בקליאו rsi ? אין לי ספר רכב. תודה
הודעה אחרונה מאת daniel-rsi, -
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
מה קורה חברה רציתי לדעת אם יש הבדל משמעותי כל שהוא בין הערכות הבאות: 1)ABPA004) Green Forced Air Induction System) http://www.710supplies.com/shop/imagesprod/green/greenforcedair.jpg http://www.710supplies.com/shop/greenforcedair.php קיט שמותאם לפיז'ו 106 ראלי מחיר: 170 ליש"ט 2) 106 Gti -1015 Grp-A - Direct air inlet kit http://www.rallycar.com/ http://www.cartv.org/Merchant2/graphics/00000001/1015.JPG קיט שמותאם לפיז'ו 106 GTI אבל ממה שהבנתי אפשר להתאים אותו לראלי. מחיר : 225 ליש"ט בנוסף.........לפני תקופה מאוד ארוכה פתחתי את הדיון הבא: http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?t=3245 בדיון זה קיבלתי הרב…
הודעה אחרונה מאת Tamir_VTR, -
- 14 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
היי יום שני אני עושה טיפול 10,000 ואני רוצה להחליף ת'בולמים (הרכב עבר 134,000 ק'מ) ההתלבטות שלי היא בין בולמי פיז'ו מקוריים או בולמי קוני צהובים למישהו יש נסיון בעניין? מה ההבדל במחירים? לירן
הודעה אחרונה מאת Roy, -
- 7 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
עד לפני כמה זמן החלונות באוטו ננעלו לבד אחרי סגירת האוטו. לפני בערך שבוע בחלונות הקדמיים הפסיקו להיסגר. יש לציין שבהפעלה רגילה החלונות זזים בצורה חלקה ככה שאני די בטוח שהבעיה היא לא במנועים או במסילות. מה זה יכול להיות? עוד דבר, גם לפני כמה שבועות התחלתי להרגיש שהאוטו "בורח" ימינה. שאלתי כמה אנשים ואחד מהם אמר לי שהוא שמע שהייתה בעיה ביצור של אחד הדגמים. אם זה באמת נכון? אם כן למי כדי לפנות? אם לא היה דבר כזה, אז מה יכולה להיות הבעיה? האוטו שנת 2001 וסבא שלי נוהג בו לרוב ככה שהוא עשה בסביבות ה15000. תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת Fiberglass, -
-
- אחראי פורום
- 16 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
לחבר שלי יש דייהו נקסיה 3 דלתות הוא רוצה להוסיף לה body kits וספוילר קטן כמה יעלה לדעתכם?
הודעה אחרונה מאת sronis, -
-
- 5 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום. ברשותי יונדאי קופה שנת 2003. 1.) רציתי לדעת מה הם הרעשים המעצבנים האלה אחרי נסיעה ברכב כאשר המנוע כבוי (פיצוצים כאלה כמו בהכנת פופקורן). 2.) כשאני מניע את הרכב בבוקר הטורים עומדים על טור וחצי אם אני לא טועה .. ואחרי כחצי דקה עד דקה הם יורדים למקומם הטבעי, מה זה אומר ? מנוע קר ? האם יגרם נזק במידה ואתחיל נסיעה במצב כזה ? 3.) כשאני בעמידה בהילוך סרק (גיר ידני) ומנוע מונע ומסובב את ההגה הטורים יורדים קצת .. ממש ממש קצת ובאופן לא כל כך מורגש, האם זה טבעי או שיש בעייה ? בתודה מראש, אבי.
הודעה אחרונה מאת gmb, -
- 7 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
שלום לכולם. לאחר שנה שהחלון החשמלי של הנהג לא עשה בעיות, הוא חזר לסורו. החלון נפתח עם המתג (שנמצא בקונסולה המרכזית) אבל נסגר רק עם השלט של האזעקה. מכיוון שכבר פתחתי בעבר וניקיתי את המתג, אני מחפש הפעם בעל מקצוע שיעשה את זה. בנוסף, הדלת של הנהג נפתחת עם השלט, אבל ננעלת רק ע"י מפתח, אז בהזדמנות זאת אסדר גם את זה.
הודעה אחרונה מאת gmb, -
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 9.8 אלף צפיות
אהלן, המלצה חמה לאנשים הטכניים כאן בפורום - http://www.elcats.ru - מדובר באתר רוסי עם שרטוטים טכניים של כל הדגמים מכל השנים של: אודי / במוו / דייהו / הונדה / מיצובישי / ניסן / פיג'ו / טויוטה / פולקסווגן בנוסף, האתר מכיל רשימה של מק"טים של חלקים חלופיים לכל חלק מקורי. עצה - כדאי מאוד להשתמש ב-world.altavista.com בשביל לראות את האתר באנגלית ולהבין משהו. תהנו, צחי.
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
יש כל מיני צרכני חשמל ברכב אשר יכולים לפעול גם כאשר הרכב כבוי ובלי סוויץ'. במקרה כזה הם מחוברים ישירות למצבר (רדיו, דיבורית, חלק מהאורות..). האם כאשר הרכב מונע, הצרכנים האלה עדיין מקבלים חשמל מהמצבר (שנטען מחדש תוך כדי) או שזרם עובר מהאלטרנטור ישירות אליהם? ואם מה שקורה זה כמו באפשרות הראשונה, כמה צרכנים ממוצעים אפשר לחבר בצורה כזו ושעדיין תהיה טעינה מספקת של המצבר? תודה
הודעה אחרונה מאת שמר, -
-
- 2 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
למשל בפונטו mk2 ישנו את הדגם jtd שזהה בחלקים מסוימים לhgt . דוגמא אחת הינה משתיק אחורי של מערכת הפליטה. מעניין ,האם זרימת הגזים מן המנוע (פליטה) זהה בשניהם? האם הגיוני שהלחץ החוזר זהה? עוד סוגיה הינה המינפולד(מניפול פליטה) הגיוני שהם זהים? אני מחפש גם קישורים והסברים כולל תמונות. ובאותו עניין - גם חלקים רבים במולטיפלה מתאימים לhgt סעפות פליטה בין מנועי דיזל ובנזין שונות בבניה שלהן (מלבד הטורבו אם קיים)? האם השינוי בנפח בין הדיזל והבנזין מחייב שהפלאנז'ים יהיו למשל בגודל שונה בין הדיזל והבנזין? תודה למי שיש מושג להאיר את עיני
הודעה אחרונה מאת FifthGear, -
- 1 תגובות
- 968 צפיות
בגלל שאף אחד לא ענה לי לשאלה לגבי המחשב של הפורד פוקוס . אז אני ישאל בכלליות לא לגבי מכונית ספציפית. האם חיבור בתקן OBDII צריך להראות כמו חיבור סיריאלי?
הודעה אחרונה מאת David A, -
-
- אחראי פורום
- 30 תגובות
- 4 אלף צפיות
חשבתי לתומי היום האם ניתן לחבר גיר של RSI בקליאו שלי? האם הגיר מתאים מבחינה מכאנית למנוע ומכלולי הרכב? אם הגיר מתאים והכל...ההשפעה על הרכב בנסיעה תהייה הרבה יותר טובה?(תאוצה,מומנט,תצרוכת דלק ועוד....) ולא אני לא מעוניין להחליף לRSI מקורית! (איזה מפגש היה בביג !) תודה לעונים שמבינים עניין...
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
כשהרכב בסרק הוא רועד מעט וזה מציק!! הכל התחיל לאחר ניקויי מזרקים,סעפת יניקה,מצערת ותעלות אוויר מה זה יכול להיות? יכול להיות שכיווני אוויר דלק שגויים? צריך לכוון אירפלוו מטר?
הודעה אחרונה מאת gmb, -
-
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום לכולם אני חדש בפורום ורציתי לשאול איך מחברים פנסים חיצונים לג'יפ אני מתכוון מבחינת המערכת החשמל
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 10.3 אלף צפיות
שלום לכולם. בעבר ניתן היה למצוא ברשת אוטו דיפו מפזר חום המתחבר אל המצת של הרכב. מי מהחברים הנחמדים כאן יודע היכן ניתן למצוא פריט כזה היום? באוטו דיפו ענו לי שאין במלאי תודה
הודעה אחרונה מאת FifthGear, -
-
- 6 תגובות
- 9.4 אלף צפיות
שבת שלום . חברים, האם ניתן להחליף לבד את המשולשים הקידמיים ? אני מרגיש שהלכו הגומיות...בוקסות והרכב דופק בכביש משובש... זול יותר להחילף למשולש קומפלט מאשר רק להחליף גומיות. מה כוללת החלפת המשולש ?
הודעה אחרונה מאת jlavi2002, -
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 953 צפיות
שלום, לאחרונה אני שומע רעשי פיצפוץ מהאגזוז במקום נהימה חלקה שהיתה לי. הדבר מתרחש בעיקר כשהרכב נוסע במהירות קבועה. הפיצפוציפ לא חזקים אבל מספיק כדי להפריע לאוזן שלי.... מישהו יודע מה הבעיה? תודה.
הודעה אחרונה מאת pug 206 xs, -
-
- 6 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום , אמרו לי שבאווט שלי (pontiac sunbird) מנוע 2000 כל התנעה (שכוללת גם תחילת נסיעה אני מאמין ) צורכת משהו כמו ליטר..... תגידו לי עם זה נכון , ואם כן למה? תודה רבה מראש תומר.
הודעה אחרונה מאת civic, -
- 9 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
לצערי מגדש הטורבו אצלי זורק שמן (המנוע מעשן, לא רינגים, העשן לא קבוע) או שהגומיות של השסתומים הלכו, מה שפחות סביר כי צנרת היניקה מעט לחה משמן ומסביב לסשתום הפריקה יש הזעה של שמן. רציתי לדעת מי משפץ מגדשים וכמה זה עולה (פירוק והרכבה עלי) הרכב הוא HF טורבו שנת 90' ו.....אני מתדלק 95' אוקטן, להשאר או שמא לתדלק 96'? ואחרון אבל כלל לא חביב, כשהמנוע קר הוא לא מחזיק טורים (פירקתי את מגביר הטורים, ניקיתי והחזרתי ובזרם ישיר מהמצבר הוא עבד פיקס) ולפעמים המנוע נתקע ב 2500, יש פתרונות?
הודעה אחרונה מאת HFturbo, -
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אחרי המתנה ארוכה (חודשים ) לקיט ראם אייר שלא הגיע מסיבות מסוימות. אני כבר חושב שאין סיכוי בכלל שאני יוכל להשיג את זה. למרות שאני עדיין רוצה את הקיט הזה מאד, אני לא מתכוון לוותר עליו. אני מקווה שתוכלו לעזור לי בכיוון כלשהו לגבי זה אולי אני יוכל להזמין את זה אישית מאיזה אתר אפילו לא חייב את הקיט הזה אני גם אשמח עם יהיה לי את הפיפרקרוס. העיקר קיט מקצועי לראלי עם 100 אחוז אוויר קר. עזרתכם דרושה. תודה עופר.
הודעה אחרונה מאת Asaf-k, -
- 1 תגובות
- 1 אלף צפיות
בזמן האחרון כשאני נוסע ונגיד הכביש לא ממש ישר אז יש לי שריקות מהגלגל הימיני הקדמי והשריקות באות במקביל לזעזועים או לפחות זה נותן הרגשה שכשהאוטו מתנדנד אז יש שריקות. (מקווה שהבנתם אותי) זה יכול להיות מהבולמים? כמה עולה לשים בולמים חדשים?
הודעה אחרונה מאת kompy, -
- 0 תגובות
- 968 צפיות
תראו יש לי בעיה של קצר שמללווה ברעש + מנורת חום גבוה דולקת + כניסה ויציאה של המאוור במקביל למנורת חום אני פשוט לא מוצא מה הבעיה אם מישהו יכול להגיד לי איפה היוניט של החום או שזה לא קשור
הודעה אחרונה מאת dimax, -
- 2 תגובות
- 780 צפיות
האם מותחן של רצועה, לצורך העניין המותחן של רצועת האלטרנטור - האם הוא זהה בשני צדדיו ? כלומר, היש מצב שמותחן יורכב "הפוך" ?
הודעה אחרונה מאת Superdror, -
- 5 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
שלום לכולם ברשותי rsi שנת 94 וכשאני מניע את הרכב בבוקר יש ריח של דלק מה יכולה להיות הסיבה? תודה
הודעה אחרונה מאת Serginio,
