טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,207 נושאים בפורום הזה
-
- 1 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
חלון חשמלי אחורי שבקושי הופעל החליט להשתחרר ו"ליפול" (רנו סניק) - האם ניתן לתיקון עצמי ? איזה הוצאה צפויה במוסך ?...
הודעה אחרונה מאת DaviX, -
קניתי רביעיית קוני צהובים אבל אני לא סגור על איפה אני הולך להתקין. מצד אחד אני מחפש מקום נגיש לעבודה (אור-יהודה) שיאפשר לי להשאיר את הרכב וחזור אחרי כמה שעות. מצד שני הבנתי שהתעסקות עם בולמים מתכוננים בכלל וקדמיים בפרט היא לא עבודה שכל מכונאי יודע או שש לעשות כי דרוש פה ידע מוקדם. במוסך שבו אני מטפל (שרתון בראשון) אמרו לפיני בזמנו 600-800 ש"ח להחלפת רביעייה אבל לא רוצים להתעסק עם מתכוננים מישהו יכל לתת לי המלצות פרקטיות וזולות יותר? (800 ש"ח נשמע לי ממש הרבה)
הודעה אחרונה מאת Tamir_VTR, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
לאבא שלי יש סנבירד וקיים בה רעידות של זיוף מנוע בניוטרל וגם בהילוך D בעמידה או נסיעה עד 25 קמ"ש הוחלף : פילטר דלק , פלגים ף סט חוטים כלום לא עוזר יש למישהו עצה * אני חאפר שלא יודע לכתוב כותרת *
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
לפעמים ההתנעות אצלי באוטו קשות, ויש מקרים שהוא לא מניע כלל, ניצוץ מהכויל יוצא ונכנס למפלג אבל לא יוצא משם... פתחתי ניקיתי בדקתי והכל תקין החזרתי והתחלתי לבדוק כל חוט בנפרד, הוצאתי את החוט של פלג 2 ואין ניצוץ (מס' 1 בדקתי בהתחלה גם שם לא היה ניצוץ) הוצאתי את החוט של 3 והופ! האוטו הגיב! חיברתי הכל והנה האוטו מניע... אין לי מושג מה קרה לו...לא עשיתי כלום... בדקתי את מכסה המפלג, תקין לחלוטין חוטי ההצתה גם תקינים אבל משום מה המנוע חותך בהאצה ונשמע כאילו בורח ניצוץ אי שם באיזור המפלג...יש עצות? פלגים של LODGE, מישהוא יודע כמה עולה הפלג הזה ומאיפה אני משיג אותו?
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 1 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שיכול להיות שיש לה משהו לפייר-בירד שלי?? נשרפה לי מנורת ההלוגן של האור הקדמי, ועם השביתות בנמל מי יודע מתי זה יגיע ל UMI..... יש למישהו עצה?? תודה. * אני חאפר שלא יודע לכתוב כותרת *
הודעה אחרונה מאת רפי לין, -
- 0 תגובות
- 980 צפיות
עד לפני כמה חודשים היה ברשת את "אתר המוסכים והתחבורה הישראלי", שכתובתו היתה: http://www.garagenet.co.il מישהו יודע מה קורה עם האתר הזה? החליפו לו כתובת או שפשוט הורידו אותו מהרשת? * אני חאפר שלא יודע לכתוב כותרת *
הודעה אחרונה מאת אורון ג, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
יש מבצע באוטו דיפו .רבעית צמיגים יוקהמה 186X60R14 נמכרים תמורת 1000 ש"ח כולל התקנה ואיזון .הדגם הואV500 שהוא המחליף של 539 השאלה האם המחיר הגון ואיך הצמיג לעומת בריגסטון GR50??? * אני חאפר שלא יודע לכתוב כותרת *
הודעה אחרונה מאת Jeka, -
-
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
מישהו יודע אולי? וגם מה המחיר? תודה דניאל
הודעה אחרונה מאת daniel-rsi, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
שבוע טוב. בימים האחרונים מופיע רעש שונה (קשה לתאר אותו מדויק - לא דפיקות או משהו כזה אבל בהחלט שונה מהרעש הרגיל שהיה או מהרעש בסל"ד אחר) - הרעש מופיע אך ורק בסלד 2600-2700. אני שומע אותו היטב בירידות כאשר ההילוך משולב- זאת כיון שבירידות, גם בלי ללחות על הגז, המהירות לא פוחתת ולכן הוא נשאר בתחום הסלד הזה. מישהו יודע מה יכול להיות המקור של הרעשים? להתעלם? המונוע עשה 180 והוא לא עושה לי בעיות חוץ מזה. מה שכן לפני כשבוע היו שני מקרים בהם המנוע הגיע בפעם הראשונה ל 120 ובפעם ובמקרה אחר ל 114-115. - בשני המקרים זה היה לדקות ספורות בלבד- כתוצאה ממאורר שלא נכנס לפעולה. בתודה מראש.
הודעה אחרונה מאת joker2k, -
-
- 3 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
אוקיי אז סוף כל סוף החלפתי את רבייעית הבריג'סטונים שהייתה על הלאנטיס 4 ברביעיית פאלקן. עכשיו למרות שהצמיגים החדשים הם נחמדים והכל ,נדמה לי שהשליטה באוטו נהפכה ליותר קשה... לדוגמה , אם מקודם הוא לא היה ממש זז על כביש רחב אז עכשיו אני מוצא את עצמי לפעמים נאבק איתו ותקן את ההגה הרבה יותר מאשר עם הבריג'סטון.... יש מצב שזה הגיוני או שאני סתם הוזה?
הודעה אחרונה מאת snowbol, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
שלום אני מחפש איפה ניתן לרכוש קיט חיצוני להונדה אקורד שנת 96 בתודה SEEDY
הודעה אחרונה מאת speedy, -
-
- 8 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
יש לי הונדה הצ'בק שנת 98. בזמן האחרון התחלתי לשמוע רעשים מאוד מוזרים מאוזר הדשבורד, זה נשמכ כאילו מהמקום שבו מותקנת המערכת או משהו כזה, התקתוקים נשמעים כאילו איזה אבן קטנה או משהו כזה זזים לי בתוך הדש, תחשבו על אבן ממש ממש קטנה בתוך קופסא מפלסטיק שמנערים אותה - ככה זה נשמע. למישהו יש רעיון מה זה יכול להיות, איך לבדוק וכו... תודה לעונים. תומר. * אני חאפר שלא יודע לכתוב כותרת *
הודעה אחרונה מאת K&N, -
- 4 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אני תמיד רציתי רעש יפה של מכונית, ותמיד כולם מדברים על הרעש של הפריפלאו אבל מה לעשות אני לא אוהב את הרעש העמוק והבשרני הזה! אני אוהב את הרעש הצווחני החמוד של הסל"ד הגבוה כמו של מנועי ספון או S2000 יש אולי סוג של אגזוז או איזה אפשרות אחרת לתת לאוטו רעש חמוד שכזה?
הודעה אחרונה מאת No Nick.inc, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 6.4 אלף צפיות
רציתי לדעת מהי התיבה הסיקוונסיאלית? איך היא פועלת? ובאיזה מכוניות היא נמצאת? זה כמו בפרארי אנזו? לפי מה שהבנתי זה כמו גיר רגיל רק עם מצמד חשמלי אם כן אז מה היתרונות שלה מטיפטרוניק? תודה מראש ומקווה שתעזרו * אני חאפר שלא יודע לכתוב כותרת *
הודעה אחרונה מאת ronen, -
-
- 8 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
חבר המליץ לי עליהם האם מישהו משתמש בהם ? האם מומלץ? אם כן איפה קונים? http://www.splitfire.com
הודעה אחרונה מאת yossivarman, -
- 2 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
המכונית פורד פיאסטה כשאני מעביר להילוך 3 ומנסה להאיץ יש מין קפיצות מהמנוע וגם כשאני על הילוך 4 ב80 קמש ומאיץ יש גם קפיצות מין המנוע לכמה שניות ואז מסתדר הרכב עבר טסט לפני שבועיים ועדיין היתה הבעיה מה נראה לכם הבעיה תושבת מנוע? * אני חאפר שלא יודע לכתוב כותרת *
הודעה אחרונה מאת dannyboy, -
- 8 תגובות
- 11.4 אלף צפיות
כמו ששמתם לב בכותרת הבעיה היא מסטיק שנדבק לנו לשטיח(ילדים קטנים והפעלולים שלהם...) עכשיו איך מורידים את זה יש ברשותנו מאזדה לאנטיס 2000 והשטיחים שלה הם לא מגומי כזה ...הם בעלי שערות... יש למישהו רעיון כיצד נפטרים מהז** הזה??
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
גג לקבריולט
מאת 205cti1.6- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום רציתי לקבל דעה על החלפת גג לקבריולט 205 CTI האם יש מישהו מומלץ? האם כדאי חליפי (תפירה מקומית)? בכל אופן תודה על העזרה... תומר
הודעה אחרונה מאת Serginio, -
- 2 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
האם ההבדל בין סעפת 4-1 לעומת 4-2-1 יהיה משמעותי? אני הבנתי שההבדל הוא ש: 4-1 יורגש יותר בסל"ד גבוה לעומת 4-2-1 שיורגש יותר בסל"ד נמוך האם ההבדלים מורגשים בצורה קיצונית? והאם ישנם הבדלים נוספים אחרים? סהר.
הודעה אחרונה מאת Serginio, -
-
- אחראי פורום
- 9 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שמתי לב שיש בהגה מין גמישות כזו בסיבוב שלו, כלומר, אני יכול לסובב אותו כמה מעלות ימינה או שמאלה בלי שתהיה לזה השפעה על הגלגלים (וזה לא חופש בהגה), כמו תנועה אלסטית.. מה גורם לזה? האם בהגה רגיל לא אמור להיות קשר ישיר בין ההגה לגלגלים, שלא אמור לאפשר את זה?
הודעה אחרונה מאת ראלימן, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 977 צפיות
מתג הוינקרים הפסיק להגיב, עם לחיצה על מתג אורות ההזהרה האורות פועלים כך שהבעיה היא לא בנורות אלא במתג - בחיבורים שלו. האם יש דרך שאני אוכל\לבדוק לתקן בעצמי? וזאת מחוסר בזמן שבלגשת לחשמלאי. אם מישהו יוכל להדריך אותי לאן לחדור ומה לעשות אני אודה לו מאד, אגב מדובר בשרייד 93 בתודה מראש
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 1 אלף צפיות
אני יודע שאפשר לעשות חיפוש בנושא הזה אבל בכל זאת יש לי עוד כמה שאלות. בגלל בעית הצילצולים באוטו רציתי להתחיל בטיפול הזול ביותר עד ליקר והם. 1 החלפת פלאגים לראלי איזה פלאגים נחשבים לטובים ביותר לאוטו הזה. 2. ניקוי מזרקים איפה כדי לעשות וכמה זה עולה 3.ואם שני הדברים האלה לא יעזרו נשאר רק בדיקת מחשב. יש עוד משהו חוץ 3 הדברים האלה שהם הגורם לצילצולים במנוע. אני פשוט חייב לדעת שאני פועל בדרך הנכונה לפיתרון הבעיה. ועוד משהו לא בא לי לעבור ל98 כי זה דלק יקר ולא משתלם אז תחסכו את עניין הדלק. אשמח לשמוע תשובות. ואני מקווה שהמנוע יחזור לעבוד עגול כמה שיותר מהר.
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום לכל חברי הפורום. הבעיה שלי היא כזאת: כאשר אני מניע, המנוע נדלק ונכבה מיד. לפני 350 ק"מ היתה בעיה דומה, ואז היחלפתי את בקר טורים. אחרי החלפתו טורי סרק עלו ל כ-1300 והאוטו היה מגמגם טיפה בחצי הדקה הראשונה. מה שקורה עכשיו, זה שהאוטו לא מחזיק סיבובי סרק בכלל, וכשנוסעים עם מנוע קר הוא גם מגמגם חזק מאוד (עם רעידות מורגשות, כאילו זרקתי קלאץ'). כאשר היחלפתי את בקר הטורים, היברתי גם את MAP סנסור, שלא היה מחובר לפני זה, וגם שמו לי שני חוטי הצתה משומשים - נאמר לי שחוטים שלי גמורים וכדאי להחליף אותם. עיינתי בפורום, ודבר ראשון שאני הולך לעשות מחר זה להחליף חוטי הצתה. האם כדאי לעשות איפוס למחשב? לנקות דיסטריביוטר? מה עוד כדאי לעשות? P.S. ניקיתי גם את המצערת,…
הודעה אחרונה מאת ג'רמי, -
- 6 תגובות
- 996 צפיות
היי- הרגע הרמתי מכסה מנוע וראיתי שנוזל הגה הכוח נמצא מתחת למינימום.. ממש רק איזה ס"מ וחצי של גובה... הבעיה שניגמר לי הבקבוק שמן שהיה בבאגאז.. כמה שאלות: באופן כללי: הנוזל הזה מקביל לשמן גיר של אוטומט? והאם עלול להיגרם נזק או בלאי כתוצאה ממחסור נניח ואני יסע ככה יום יומיים?
הודעה אחרונה מאת gmb, -
- 0 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
http://206infoexchange.proboards22.com/index.cgi?board=news&action=display&num=1068760165
הודעה אחרונה מאת Vovka, -
החלפת פלאגים...
מאת Jeka-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום אנחנו עומדים להחליף פלאגים עוד מעט,אז השאלה היא האם נדרשת איזשהי פעולה נוספת בזמן החלפתם..(כמו שאתם יודעים הרכב הוא באלנו שנת 2000). תודה.
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 3 תגובות
- 895 צפיות
הלכתי היום בכוונה להחליפ משולשים ובלומים קידמיים ברכב. פתאום !!! ליטל סגורים ביום שישי ?! WTF ??? יש לכם המלצה על מישהו אחר טוב מאוד אך "מסתדר" במחיר .... תודה.
הודעה אחרונה מאת saxo_boy, -
- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שמעתי שאפשר להחליף את הנורות הצהובות בפנסים הקדמיים לנורות לבנות הנותנות אור לבן יפה אני לא מדבר על מערכת קסנון שלמה אלה על נורות לבנות למישהו יש מושג? המלצה על נורות כאלה? חוקי? (לא המנורות שנותנות אור כחול וקצת לבן אלה לבן או לבן וקצת כחול) תודה!@
הודעה אחרונה מאת almog, -
חוסר מים במצבר
מאת יוסיי-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
מידי פעם אני נאלץ למלא מיים במצבר המצבר בן 4 צריך להחליף? אין בעיות בהתנעה
הודעה אחרונה מאת רפי לין, -
-
- 4 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
אם מישהו יכול לפרט בבקשה, פחות או יותר מה השלבים בהורדת "השיניים". כמה שיותר מפורט יותר טוב תודה.
הודעה אחרונה מאת shainin,
-
מי מחובר 13 משתמשים רשומים, 3 אנונימיים, 372 אורחים (הצג רשימה מלאה)
