Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהו מגבר טורים, מאפ סנסור, ומנוע צעדים ?


~TB~
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7858 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום.

 

אם אפשר בבקשה לדעת, מהו מגבר טורים?

איך הוא משפיע על המכונית?

ולאיזה מערכת הוא קשור? (הבנתי שלמערכת ההזרקה, רק לא הבנתי איך).

 

דרך אגב, עשיתי חיפוש, אין שום הסבר על זה.

דרך אגב 2, השאלה עלתה לי אחרי קריאה של כמה קטעים, עם המילה הזו ואין לי מושג מה היא. אני מנחש שהיא קשורה כלשהו לטורים, אבל איך?

 

תודה.

בן.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן יש דבר כזה, "מגביר טורים" , כאשר אתה מפעיל את המזגן , מגביר הטורים שומר על הטורים כדי שלא יפלו והרכב לא יכבה... הוא עלה לי לפני כמה ימים 300 ש"ח ..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן יש דבר כזה, "מגביר טורים" , כאשר אתה מפעיל את המזגן , מגביר הטורים שומר על הטורים כדי שלא יפלו והרכב לא יכבה... הוא עלה לי לפני כמה ימים 300 ש"ח ..

 

אתה בטוח שהוא קשור רק למזגן?

אני לא חושב שאתה צודק....או שהמוסך לא יודע בדיוק מה זה מגביר טורים.

 

כשהבאתי להם את האוטו, ואמרתי להם שהוא רועד, הם אמרו לי שזה אחת משני בעיות כניראה:

1. תושבת מנוע.

2. מגבר טורים.

ואז שאלתי אותם מה זה המגבר טורים הזה, והסבירו לי שהוא קשור איכשהו למערכת ההזרקה (אני לא הכי מבין בזה..), ושזה גורם לשני דברים: לסל"ד להיות לא יציב בהילוך סרק, ושהאוטו טיפה ירעד - כל זה רק כשהאוטו קר. אמרתי להם שהסל"ד יציב והכל כשהאוטו קר, ואחרי בדיקה גילו שזה רק תושבת.

 

אני גם זוכר בבירור שהם אמרו לי שאם זה רק תושבת מנוע, התיקון יעלה 450 ש"ח, לפני מע"מ, ואם זה מגבר טורים, רק החלק יעלה 1000 שח או משהו כזה, לא זוכר בדיוק זה היה מזמן. אבל בכל מקרה, זה עלה יותר מ300 שח.

 

הסברים?

תודה.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן יש דבר כזה, "מגביר טורים" , כאשר אתה מפעיל את המזגן , מגביר הטורים שומר על הטורים כדי שלא יפלו והרכב לא יכבה... הוא עלה לי לפני כמה ימים 300 ש"ח ..

 

אתה בטוח שהוא קשור רק למזגן?

אני לא חושב שאתה צודק....או שהמוסך לא יודע בדיוק מה זה מגביר טורים.

 

כשהבאתי להם את האוטו, ואמרתי להם שהוא רועד, הם אמרו לי שזה אחת משני בעיות כניראה:

1. תושבת מנוע.

2. מגבר טורים.

ואז שאלתי אותם מה זה המגבר טורים הזה, והסבירו לי שהוא קשור איכשהו למערכת ההזרקה (אני לא הכי מבין בזה..), ושזה גורם לשני דברים: לסל"ד להיות לא יציב בהילוך סרק, ושהאוטו טיפה ירעד - כל זה רק כשהאוטו קר. אמרתי להם שהסל"ד יציב והכל כשהאוטו קר, ואחרי בדיקה גילו שזה רק תושבת.

 

אני גם זוכר בבירור שהם אמרו לי שאם זה רק תושבת מנוע, התיקון יעלה 450 ש"ח, לפני מע"מ, ואם זה מגבר טורים, רק החלק יעלה 1000 שח או משהו כזה, לא זוכר בדיוק זה היה מזמן. אבל בכל מקרה, זה עלה יותר מ300 שח.

 

הסברים?

תודה.

 

ייתכן ובמוסך לא השתמשו במונח הנכון.

 

מגביר טורים הוא כמו שאורן אמר, תפקידו להגביר את הטורים בזמן שמדחס המזגן נכנס לפעולה וגוזל כח (סלד) מנוע.

 

לפי מה שאתה מתאר, כנראה התכוונו אצלך ל MAP סנסור.

ולפני שאתה שואל מה זה MAP סנסור, תשתמש בחיפוש ותדע.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן יש דבר כזה, "מגביר טורים" , כאשר אתה מפעיל את המזגן , מגביר הטורים שומר על הטורים כדי שלא יפלו והרכב לא יכבה... הוא עלה לי לפני כמה ימים 300 ש"ח ..

 

אתה בטוח שהוא קשור רק למזגן?

אני לא חושב שאתה צודק....או שהמוסך לא יודע בדיוק מה זה מגביר טורים.

 

כשהבאתי להם את האוטו, ואמרתי להם שהוא רועד, הם אמרו לי שזה אחת משני בעיות כניראה:

1. תושבת מנוע.

2. מגבר טורים.

ואז שאלתי אותם מה זה המגבר טורים הזה, והסבירו לי שהוא קשור איכשהו למערכת ההזרקה (אני לא הכי מבין בזה..), ושזה גורם לשני דברים: לסל"ד להיות לא יציב בהילוך סרק, ושהאוטו טיפה ירעד - כל זה רק כשהאוטו קר. אמרתי להם שהסל"ד יציב והכל כשהאוטו קר, ואחרי בדיקה גילו שזה רק תושבת.

 

אני גם זוכר בבירור שהם אמרו לי שאם זה רק תושבת מנוע, התיקון יעלה 450 ש"ח, לפני מע"מ, ואם זה מגבר טורים, רק החלק יעלה 1000 שח או משהו כזה, לא זוכר בדיוק זה היה מזמן. אבל בכל מקרה, זה עלה יותר מ300 שח.

 

הסברים?

תודה.

 

ייתכן ובמוסך לא השתמשו במונח הנכון.

 

מגביר טורים הוא כמו שאורן אמר, תפקידו להגביר את הטורים בזמן שמדחס המזגן נכנס לפעולה וגוזל כח (סלד) מנוע.

 

לפי מה שאתה מתאר, כנראה התכוונו אצלך ל MAP סנסור.

ולפני שאתה שואל מה זה MAP סנסור, תשתמש בחיפוש ותדע.

 

איציק

 

אוקיי, חיפשתי.

 

אבל עדיין לא הבנתי את התפקיד העיקרי של המאפ סנסור...(הוא נשמע לי מאוד כמו מנוע צעדים). הבנתי איפה הוא יושב במנוע...

אבל אם אפשר בבקשה, שמישהו יסביר לי את ההבדלים בין מנוע צעדים, לבין מאפ סנסור, ואיך מזהים כל אחד מהם?

לפי מה שאני ידוע, במידה והטורים לא יציבים, אז הבעיה היא ככל הנראה במנוע הצעדים. אם כך, מה ההבדל בין מנוע צעדים, למאפ סנסור? חיפשתי בפורום גם מנוע צעדים, וגם מאפ סנסור, ועדיין לא הבנתי את ההבדלים.

אז, מה ההבדל בין מנוע הצעדים למאפ סנסור?

איך מזהים בעיה בכל אחד מהם?

 

תודה.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיפוש שלי כבר קראתי את הת'רד הזה, אפילו פעמיים כדיי לראות שלא דילגתי על כלום.

זה לא מסביר לי את ההבדל בין מנוע צעדים, למאפ סנסור, ואיך אני מגלה בעייה בכל אחד מהם.

תודה.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן יש דבר כזה, "מגביר טורים" , כאשר אתה מפעיל את המזגן , מגביר הטורים שומר על הטורים כדי שלא יפלו והרכב לא יכבה... הוא עלה לי לפני כמה ימים 300 ש"ח ..

 

אתה בטוח שהוא קשור רק למזגן?

אני לא חושב שאתה צודק....או שהמוסך לא יודע בדיוק מה זה מגביר טורים.

 

כשהבאתי להם את האוטו, ואמרתי להם שהוא רועד, הם אמרו לי שזה אחת משני בעיות כניראה:

1. תושבת מנוע.

2. מגבר טורים.

ואז שאלתי אותם מה זה המגבר טורים הזה, והסבירו לי שהוא קשור איכשהו למערכת ההזרקה (אני לא הכי מבין בזה..), ושזה גורם לשני דברים: לסל"ד להיות לא יציב בהילוך סרק, ושהאוטו טיפה ירעד - כל זה רק כשהאוטו קר. אמרתי להם שהסל"ד יציב והכל כשהאוטו קר, ואחרי בדיקה גילו שזה רק תושבת.

 

אני גם זוכר בבירור שהם אמרו לי שאם זה רק תושבת מנוע, התיקון יעלה 450 ש"ח, לפני מע"מ, ואם זה מגבר טורים, רק החלק יעלה 1000 שח או משהו כזה, לא זוכר בדיוק זה היה מזמן. אבל בכל מקרה, זה עלה יותר מ300 שח.

 

הסברים?

תודה.

 

ייתכן ובמוסך לא השתמשו במונח הנכון.

 

מגביר טורים הוא כמו שאורן אמר, תפקידו להגביר את הטורים בזמן שמדחס המזגן נכנס לפעולה וגוזל כח (סלד) מנוע.

 

לפי מה שאתה מתאר, כנראה התכוונו אצלך ל MAP סנסור.

ולפני שאתה שואל מה זה MAP סנסור, תשתמש בחיפוש ותדע.

 

איציק

 

אהה !!!!

אתה רואה????????? אני כן צודק !!!!!!!!!! נהנהנהנהנ נע בעין !!! אעלק אני חושב שאתה טועה !!! תבקש סליחה ועכשיו !!!! :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אורן, אתה מלך:)

 

או שלא...

 

אגב, לא אמרתי שטעית, פשוט אמרתי שאני לא חושב שאתה צודק... :lol:

 

למישהו יש רעיון בקשר לשאלות שלי?

תזכורת למי שהספיק לשכוח:

מה ההבדל בין מאפ סנסור, למנוע צעדים, ומה התפקיד של כל אחד מהם?

ואיך מגלים תקלה בכל אחד מהם?

 

אגב, הבנתי שאם יש בעיה במאפ סנסור, חייבת להידלק הנורה של בדיקת מנוע באוטו. זה נכון? לא יכולה להיות בעיה בזה בלי זה?

 

אחמד הסקרן.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני בכלל לא ציפתי שיהיה לך מזגן ב205 אורן :lol::lol::lol:

 

ואני ציפיתי שהאוטו שלך ינסע ולא יקבל קרוב ל ...14 (אתה אמרת את המספר הזה..) מנחת מסויים ;) מ 205 פשוטה "ללא מזגן" :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני לא היתי נותן למוסכניק, שקורא ל-MAP סנסור מגבר טורים, לגעת בסקסו עם מקל של 2מ'. :lol:

 

במילים מאד פשוטות ובלי להסתבך - MAP סנסור הוא חישן תת לחץ שמדווח למחשב כמה קשה למנוע לקבל אויר. המדידה שלו חשובה להחלטה כמה דלק להכניס למנוע בהתאם ליכולת שלו להכניס אויר בהתאם. במצב של מצערת סגורה (Idle) הסעפת מקבלת אויר דרך צינורית אויר עוקפת. אם החישן מזייף במצב הזה למחשב קשה מאד לשמור על סל"ד יציב (במנוע קר בפרט)

 

מנוע צעדים הוא מנוע חשמלי קטן שמתקדם בצעדים וניתן לשלוט על זוית הסיבוב שלו באמצעות מתח חשמלי. לגבי תפקידו אני לא בטוח, אבל פעם חשבתי שהוא שולט על זוית פתיחת המצערת. הבעיה היא שזה לא מסתדר לי עם העובדה שיש כבל שעושה את העבודה אז אשמח לדעת איפה אני טועה כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מנוע צעדים הוא מנוע חשמלי קטן שמתקדם בצעדים וניתן לשלוט על זוית הסיבוב שלו באמצעות מתח חשמלי. לגבי תפקידו אני לא בטוח במאה אחוז אבל פעם חשבתי שהוא שולט על זוית פתיחת המצערת. הבעיה היא שזה לא מסתדר לי עם העובדה שיש כבל שעושה את העבודה אז אשמח לדעת איפה אני טועה כאן.

 

מנוע הצעדים פותח/סוגר חריר שקיים בבית מצערת והוא שקול לפתיחת המצערת.

 

אם תשים לב, לפני המצערת שלך ואחרי המצערת שלך יש חריר שדרכו עובר אויר כאשר המצערת שלך סגורה.

אותו חריר נפתח/נסגר ע"י המנוע צעדים והוא שומר על סלד סרק.

 

ברכבים עם קרבורטור המצערת היתה נשארת טיפה פתוחה וככה סלד הסרק היה נשמר (היינו מכוונים ע"י בורג כיוון טורים) - ברכבים עם הזרקה זה לא ככה, לכן עשו חריר עם מנוע חשמלי שיאפשר למחשב לפתוח ולסגור מעבר אויר לפי הצורך.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מנוע צעדים הוא מנוע חשמלי קטן שמתקדם בצעדים וניתן לשלוט על זוית הסיבוב שלו באמצעות מתח חשמלי. לגבי תפקידו אני לא בטוח במאה אחוז אבל פעם חשבתי שהוא שולט על זוית פתיחת המצערת. הבעיה היא שזה לא מסתדר לי עם העובדה שיש כבל שעושה את העבודה אז אשמח לדעת איפה אני טועה כאן.

 

מנוע הצעדים פותח/סוגר חריר שקיים בבית מצערת והוא שקול לפתיחת המצערת.

 

אם תשים לב, לפני המצערת שלך ואחרי המצערת שלך יש חריר שדרכו עובר אויר כאשר המצערת שלך סגורה.

אותו חריר נפתח/נסגר ע"י המנוע צעדים והוא שומר על סלד סרק.

 

ברכבים עם קרבורטור המצערת היתה נשארת טיפה פתוחה וככה סלד הסרק היה נשמר (היינו מכוונים ע"י בורג כיוון טורים) - ברכבים עם הזרקה זה לא ככה, לכן עשו חריר עם מנוע חשמלי שיאפשר למחשב לפתוח ולסגור מעבר אויר לפי הצורך.

 

איציק

 

תודה :mm_yeah:

מרגיז אותי לחשוב שלתפקיד כ"כ שולי יש עלות החלפה כ"כ גבוהה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...