טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,204 נושאים בפורום הזה
-
- 9 תגובות
- 4 אלף צפיות
שלום, הרכב הוא סובארו ג'אסטי, מנוע 1.0 שנת 85. המנוע עבר כבר מי יודע כמה ק"מ, 7 ידיים שהראשונה הייתה חברת השכרה. השבוע, ראש המנוע ברכב נסדק, והלך.... עפ"י המוסך יש לפתוח את ראש המנוע לפניי שאקבל הצעת מחיר סופית, אבל המחיר נע בין 1700 ש"ח לשיטוח הראש, עד ל-2500 ש"ח לשיפוץ כללי. המחיר הנ"ל הוא רק על עבודת שיפוץ הראש, ולא כולל מע"מ וכו'. כמו כן, המוסך לא נותן אחריות על "אכילת שמן" לעבודת שיפוץ ראש. מנוע מייבוא יעלה לי בסביבות ה-4000 ש"ח (אני לא בטוח אם זה כולל עבודה או לא). ובמקרה הזה אולי אפילו אני יוכל להשתיל מנוע 1.2 במקום ה-1.0. השאלה שלי היא: מה דעתכם? האם שווה להשקיע עוד כסף ולהחליף כבר את כול המנוע? מה אמינותם של מנועים "מייבוא"? …
הודעה אחרונה מאת ariel-s, -
- 1 תגובות
- 866 צפיות
והאם המוט של ההילוכים נכנס באלכסון?
הודעה אחרונה מאת ELAD-RSI, -
- 2 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
האם הרכב נחשב לאמין והאם החלקים והטיפולים בו נחשבים ליקרים
הודעה אחרונה מאת ברק111, -
- 1 תגובות
- 1 אלף צפיות
מה ההבדלים בין השניים?
הודעה אחרונה מאת אורן שרותי רכב, -
אזעקה ברכב
מאת omer24- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
יש לי בעיה עם האזעקה ברכב. אני מפעיל אותה ומשום סיבה היא מתחילה לצפצף. מישהו יודע אולי מה הבעיה יכולה להיות?
הודעה אחרונה מאת civic, -
- 7 תגובות
- 3.4 אלף צפיות
ההילוך האחרון (4) אצלי הוא אוברדרייב (או אקונומי, איך שתרצו), ז"א אין לו ממש כח, הוא מיועד לשמור על מהירות ו/או לטפס ממש ממש לאט במהירות. איך זה עובר מבחינה טכנית? ז"א מבחינת הגג"שים של הגיר והכל?
הודעה אחרונה מאת חיים_k, -
- 5 תגובות
- 849 צפיות
אז ככה ההורים שלי קנו אוטו פולצווגן בורה שנת 2001 האוטו עבר 20 אלף קילומטר השאלה שלי מתי אני צריך לעשות לו טיפול אני יודע שהבעלים הקודמים עשו לו טיפול 10 אלף אם מישהו יכול לעזור לי אני אשמח תודה
הודעה אחרונה מאת Danny4u, -
- 1 תגובות
- 998 צפיות
אל תשכחו לפרט... יום טוב
הודעה אחרונה מאת אורן 16V, -
- 5 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום ברשותי גולף שנת 2001 נפח 2 ל'. בטיפול האחרון אובחן שיש בעיה בשילוב הילוך אחורי. הומלץ על שיפוץ גיר. מאחר ואני נמצא שבוע לפני תום 3 שנים, שבצ'מפיון זה בכלל בתחום "אחריות של רצון טוב", הייתה בעייה של מי ישא בהוצאות. כולנו שומעים מידי פעם על רמת השירות של היבואנים השונים, תוכלו לקרא את הסיפור המלא בכתובת הבאה, בפורום ynet. פשוט חבל לי לשכפל את זה. http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-2421-280-5406347,00.html שבת שלום שמוליק
הודעה אחרונה מאת ניצן א, -
- 4 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
יש לי פורד פוקוס 2001 אטומטית, במהירות של 110-120 קמ"ש ההגה רועד .החלפתי 4 צמיגים חדשים עשיתי איזון גלגלים מס' פעמים אך הבעיה לא נפתרה האם מישהו נתקל בתופעה זו וכיצד ניתן לפתור אותה.
הודעה אחרונה מאת בני ל, -
- 11 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
ואיך ניתן לבצע בדיקה שהוא תקין [מסירת נתונים בטווח 0.1-1.0 V] החיישן בעל 4 גידים בתודה יוני
הודעה אחרונה מאת רפי לין, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום לכולם ! אני רוצה לדעת האם מישהו יודע האם אפשר (טכנית) לעשות איזון לדיסק של בלם ואם כן איפה אפשר לעשות את זה ? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת firebird, -
-
- 2 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
כאשר אני נוסע ולוחץ על הברקס כדי להאט, נשמע רעש מוזר מהברקסים, מן שריקה כזאת..... בגלל מה הרעש הזה יכול להיות? האם זה אומר שהרפידות של הברקסים שלי עומדות לגמור את חייהם וצריך להחליף את הברקסים???
הודעה אחרונה מאת firebird, -
- 3 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
שכן שלי עשה איזשהו תאונה או עלה עד מדרכה,כתוצאה מזה החליפו לו משולש וג"אנט.. עכשיו בזמן בלימה ממהירות שקרובה ל 100 קמ"ש יש לו דפיקות בגלגל מצד ימין..כדי לאתר את הבעיה הוא החליף כבר: רפידות ודיסקים,וציריה...ובמוסך לא יודעים מאיפה זה...למישהו יש מושג מה זה יכול ליהיות?
הודעה אחרונה מאת בני ל, -
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
יש לי שאלה לגבי תקלה שקרתה אצלי לפני כמה ימים ברכב. נסעתי עם הרכב בעיר והכל בסדר אך כאשר עצרתי ורציתי לנסוע אחורנית ההילוך האחורי נכנס אך לא עבד כמה שלא ניסיתי. לאחר התקלה נסעתי לבית ולמרות התקלה כל הגיר עבד בשלמותו פרט להילוך האחורי. השאלה שלי היא עם הבעייה היא בגיר עצמו או שזה במצמד. אשמח לקבל עזרה. תודה מראש , Diesel
הודעה אחרונה מאת בני ל, -
- 3 תגובות
- 972 צפיות
שלום לכולכם יש לי סיוויק 1.4 האם פולי של AEM יתאים לי?? http://www.overboost.com/obs/product.asp?pid=5944 האם יורגש הבדל בכח של רכב , לא מזמן נפתח תרד על הרכב ואחד המשתמשים אמר שלדעתו הרכב זקוק לרצועת כח יותר עבה . מה אומרים??
הודעה אחרונה מאת RACEPAK, -
-
- אחראי פורום
- 18 תגובות
- 3.6 אלף צפיות
שלום לכולם! כידוע לכולכם (או שלא) - האלפא שלי צורכת הרבה מאד דלק לאחרונה. עד עכשיו בוצעו ניקוי מזרקים והחלפת תרמוסטט - ללא הועיל. שבוע שעבר נבדקו 4 גזים, והתוצאות כשהמנוע קר היו: CO - 0.04% HC - 59 CO2 - 16.33% O2 - 4.23% למדא מחושבת - 1.166 יחס דלק אויר - 17.1 כשהמנוע התחמם ה- CO ירד ל- 0.01% כשהאוטו חם. מסקנה - עובד טוב. הבעיה - כשחובר ל- EXAMINER, טען המחשב המנ**ק, שחיישן הלמבדא תקול. השאלות: 1. בסרק המנוע שומר על CO ברמה טובה. האם יכול להיות שהלמבדא תקול, בצורה שמשפיעה רק בנסיעה? 2. אם כן, האם אפשר לנסות לנקות את החיישן? אם כן - האם זה כלכלי בהתחשב בזמן העבודה ובסיכוי לפתרון הבעיה? ואם כן - איך? 3. לפעמים …
הודעה אחרונה מאת talhaim2, -
-
- 7 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
יש לי פיאט פונט s-60 ואני רוצה לבצע את הטיפולים לבד אילו טיפולים אני צריך לעשות ב-10,000 ק"מ
הודעה אחרונה מאת ToMeR, -
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
רקע כללי: פיג'ו 306 1.8 16V מודל 98 כ-101,000 ק"מ. טיפול אחרון בוצע ב-90,000 ק"מ. תיאור הבעיה: רכב סוחב פחות טוב ולעיתים מורגשת מעין "הישתנקות" של הרכב למס' שניות כאילו נגמר הדלק או שיש סתימה ואז במכה אחת הרכב חוזר למצב רגיל. תיאור הנסיבות: בסוף שבוע שעבר הישתמשתי בתוסף של LM לניקוי שסתומים, בצורה כזאת שהוספתי אותו כשהיה רבע מיכל דלק ונסעתי על מיכל זה בצורה די חזקה. בשלב מסוים ממש לקראת סוף המיכל, בנסיעה של בערך 110 קמ"ש לפתע הרכב כאילו השתתק ועמד להיכבות ולאחר כ-2 שניות במכה אחת (מורגשת) פתאום הרכב חזר להתנהג כרגיל. בהמשך בעיה זו חזרה על עצמה מס' פעמים. התקלות האפשריות בהן אני חושד: 1. סתימת דלק. 2. טימינג- נעשה לאחרונה לרכב ב-60,000 ק"מ ועפ"י ספר הרכב…
הודעה אחרונה מאת Herman, -
-
- 4 תגובות
- 5.1 אלף צפיות
שלום, אז קודם כל שאלה- יכול להיות שיש רעשים כאילו ציריה הלכה לעולמה והבעיה בעצם בבולם זעזועים? במוסך בדקו את הציריהף בדקו אם יש חופש במשולשים וכלום- אמרו שהבולם הימני הלך לעולמו - הגיוני שהוא הגורם לרעש? אפשר להחליף בולם זעזועים רק בצד אחד ולהשאיר בצד השני בולם ישן? איך הרכב יתנהג? (יורגש שיפור בנוחות או שהאוטו יתנהג לפי הבולם הישן?) וסתם מתוך סקרנות- איך בולם הרוס עושה רעשים ואיך אוטו מתנהג עם בולם כזה הרוס? בתודה מראש.
הודעה אחרונה מאת אייל, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
1. האם שימוש במצת מדרגת חום שונה מעט מהמומלץ מזיק בטווח הארוך מאוד (לצורך העניין-דרגת חום 6 במקום 7 המומלצת, לפי דירוג "בוש" או "צמפיון")? מה ההבדל לו ניתן לצפות עם החלפת המצתים לדרגת החום המומלצת? 2. האם צריכת שמן של מנוע (ברמה של ליטר ל-3000-4000 ק"מ) בהכרח תיתן אותותיה על מצתים ששכנו במנוע כמה עשרות אלפי ק"מ? כלומר, באם ידוע על צריכה או נזילה של כמות כזו, והמצתים המשומשים נראים בדיוק כמו שאמורים להראות מצתים נורמלים (לפי התמונות שמפיצות חברות המצתים), האם ניתן להניח שרוב כמות השמן נוזלת ולא נשרפת? 3. במידה ומאוורר המנוע החל להרעיש ולשרוק, יש מה לעשות מלבד להחליפו בחדש? מאוורר מקורי עולה הרבה מאוד כסף (250 יורו באירופה, אני מפחד לשאול כמה בארץ - מדובר …
הודעה אחרונה מאת שי, -
-
- 11 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
טוב, כבר תקופה שאני מחפש חלק למנוע שלי, ( פג'ו 205, 1.4 ) אז אם מישהו במקרה קשור לפירוקיות או שיש לו 205 הרוסה מתחת לבית.. ויכול לעזור לי ! בבקשה !!! אני מחפש חלק מהבית תרמוסטט ! התקשרתי כבר לכמה פירוקיות שלא היה להם! לדוגמא ב"המאגר" וב"אחים יזדי" אמרו לי שהם בכלל לא מתעסקים עם כאלה חלקים! אז אם מישהו יוכל לעזור אני אשמח!, תודה, העלתי תמונה, והחלק מוקף בעיגול, גם הוספתי חץ, שמראה את הסדק שיש לי ובגללו אני צריך להחליף!!! תודה רבה, ניר.
הודעה אחרונה מאת David A, -
שאלה על צמיגים
מאת E.L-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום ידידי היקרים. רציתי לשאול מה הדגם הטוב ביותר של צמיגי מישלין שיכולים להתאים למידות של הראלי. מוכר לי הדגם MICHELIN PILOT SX,אך רציתי לדעת אם יש עוד. המידה שלי בראלי היא: 175/60/14 האם הם רועשים? תודה רבה לעונים. ערן.
הודעה אחרונה מאת ג'רמי, -
-
- 5 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
יש ברשותי לנסר 92 GLX סטנדרטית לחלוטין כמו עוד חצי מיליון על הכבישים. נפלה בפני הזדמנות לרכוש מנוע 1.8GTI של לנסר. הדגם ככל הידוע לי לא יובא לארץ אבל הוא דגם חוקי של לנסר ופרטיו גם רשומים בספר לנהג. אם אני יתקין כזה מנוע יש איזשהו סיכוי שאני יוכל לעבור טסט? (מישהו אמר לי שזה בדיוק כמו להחליף לג'אנט יותר גדול - אם זה מופיע בספר אז אין בעיה).
הודעה אחרונה מאת RACEPAK, -
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום לכולם חבר שלי קנה פילטר פתוח ושהוא חיבר את זה לצינור של האורי של האוטו אז לא חיזקו לו את הפילטר טוב ובמהלך הנסיעה הוא הרגיש שהאוטו לא סוחב והמשיך בנסיעה הרבה זמן ולאחר מכן הוא פתח מכסה מנוע ושם לב שהפילטר נפל זאת אורמת התנתק מהצינור של האויר וחבר שלי נסע הרבה זמן בלי פילטר אויר האם זה יכול לגרום נזק למנוע או לחיישן אויר ואם כן איזה נזק והאם זה בריא או לא בריא לנסוע בלי פילטר אם מישהו יכול להסביר את מה שהוא אומר אני יודה לו מאוד כי חבר שלי בלחץ תודה רבה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת GT-TURBO, -
- 2 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
איזה טיפולים של מנועי דיזל אפשר לעשות לבד בבית [כגון 10000 וכאלה] ואיזה תוספים יש למנועי דיזל? תודה ברק
הודעה אחרונה מאת agofer, -
- 1 תגובות
- 911 צפיות
מפירוק או תאונה יש מישהו שיודע כמה זה אמור לעלות לי ? ומאיפה אפשר לקנות? המלצות על פירוקיות יתקבלו בברכה תודה צחי
הודעה אחרונה מאת jlavi2002, -
- 0 תגובות
- 918 צפיות
שלום לכולם ! בקשר לסעפות פליטה , כידוע יש תצורת 4-1 ויש תצורת 4-2-1 . ההבדל במבנה הוא , מן הסתם , ברור אבל השאלה שלי היא כיצד מתבטא ההבדל בין שתי התצורות בתפוקה שהשתיים נותנות ? נאמר שתצורת ה- 4-2-1 תורמת ומורגשת יותר בסל"ד נמוך ופחות בסל"ד גבוה , וה- 4-1 בדיוק להיפך (יותר בסל"ד גבוה - פחות בנמוך) . האם זה נכון ? אני אשמח להסבר קצת יותר מעמיק וברור . תודה לכל העונים (הרציניים... ) . עידו.
הודעה אחרונה מאת ido, -
קטלוג חלקים
מאת knfevg- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
פעם ראיתי באינטרנט קטלוג חלקים ענק. זה מחולק לצבעים. שחור לרכבים אמריקאים, ירוק ארופאים אדום יפנים (הצבעים לא נכונים כי אני לא זוכר) וכל חלק זה הרבה CDים. אם מישהו יודע על מה אני מדבר, בבקשה תגידו לי את השם של הקטלוג.
הודעה אחרונה מאת knfevg, -
- 7 תגובות
- 19.7 אלף צפיות
חיישן הרוורס של הC5 שלי חדל לעבוד. האם זו תופעה מוכרת? והאם יש פתרון שלא מצריך מוסך? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת DIAGON,
