Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7484 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים.

לפני שנה ביצעתי הסבה של לוח המחוונים ברכבי ללוח דומה בתוספת מד סל"ד.

בלוח הישן היה לי חיווי לאורות ערפל דולקים. בלוח החדש אין נורית חיווי למצב בו אור הערפל דולק. בכדי שכן יהיה לי חיווי כשאור הערפל יפעל, לקחתי את החוט שבא ממתג אורות הערפל וחיווטתי אותו לנורה בלוח המחוונים שלא היתה בשימוש. עכשיו קורה דבר מוזר: לאחר ההנעה הנורה דולקת קבוע. כאשר מדליקים את אורות הערפל היא כבית. המינוס של הנורה הוא מינוס משותף, הפלוס מגיע אליה מאותו חוט של הלוח הקודם. מבנה הלוח הקודם זהה במתכונת הפעלת הנורית (מינוס משותף, פלוס מהידית).

 

מה הבעייה?

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אלוהה?

רפי? דני? היכן אתם מתחבאים?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
שלום חברים.

לפני שנה ביצעתי הסבה של לוח המחוונים ברכבי ללוח דומה בתוספת מד סל"ד.

בלוח הישן היה לי חיווי לאורות ערפל דולקים. בלוח החדש אין נורית חיווי למצב בו אור הערפל דולק. בכדי שכן יהיה לי חיווי כשאור הערפל יפעל, לקחתי את החוט שבא ממתג אורות הערפל וחיווטתי אותו לנורה בלוח המחוונים שלא היתה בשימוש. עכשיו קורה דבר מוזר: לאחר ההנעה הנורה דולקת קבוע. כאשר מדליקים את אורות הערפל היא כבית. המינוס של הנורה הוא מינוס משותף, הפלוס מגיע אליה מאותו חוט של הלוח הקודם. מבנה הלוח הקודם זהה במתכונת הפעלת הנורית (מינוס משותף, פלוס מהידית).

 

מה הבעייה?

 

איתמר.

היי

כדי שנורית תדלק, צריך שתקבל בצד אחד פלוס וצד אחד מינוס. פשוט, אבל חייבים לזכור.

אתה רושם שעד שאתה מדליק את המתג הנורה דולקת, וכשאתה מפעיל את המתג, הנורית כבית.

לא רשמת איזה פקודה מוציא מתג אורות הערפל בחוט אותו חיברת, בזמן שאורות ערפל דולקים בפועל!

לא רשמת האם המינוס המשותף נבדק כאשר הסוויץ' פתוח (אף רצוי שהרכב יהיה מונע) כי מינוס משותף בזמן סוויץ ' סגור עלול להפוך לפלוס משותף בזמן סוויץ' ו/או מנוע פועל.

 

על פניו נראה שהבדיקה שלך היתה כאשר מתג ההצתה היה סגור, אבל שוב לא הייתי לידך, וזה לא וודאי שאני צודק, -הבדיקה צריכה להיות ב"מצב אמיתי" ->מנוע מונע ואורות ערפל דולקים

 

בכל אופן נראה שיש לך פקודה הפוכה ממה שאתה צריך מהמתג, (לחילופין פקודה הפוכה לנורית).

אתה יכול לקחת מינריליי 4 רגלים, ופשוט להפוך את הפקודה,

אם (ובזמן שהמנוע פועל ואורות הערפל דולקים בחוץ באופן ודאי) המתג מוציא לך בחוט מינוס, תרגם אותו עם המיניריליי לפלוס, (אל תשכח פיוז 1 אמפר) אם הוא מוציא פלוס, תרגם אותו למינוס,

בסיום, לבדוק טוב, גם כאשר מתג ההצתה סגור, כאשר מתג אורות ערפל מופעל, ואחכ מופסק וכל מיני מצבים , לראות שאין מצב של מתח "חוזר" ו/או כל תופעה אחרת "משוגעת" (כמובן לכל דבר יש הסבר) כאמור אל תשכח לבדוק את כל מעגלי הרכב (אורות וישרים מאוורר וכו שלא משתגע משהו.)

כי אים משהו משתגע במקרה הטוב זה יגמר בזליגת זרם, וחיסול המצבר עד לטעינה יזומה.(פירוקו)

ניתן לבצע בדיקה טרם ביצוע המינריליי אבל לא רוצה לסבך.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

:shock: :shock: :shock: ...

 

אוקיי, אני אנסה לעכל את זה במהלך הלילה.

איך מינוס משותף יכול להפוך לפלוס משותף? את הבדיקה ביצעתי כשהרכב היה מונע.

המעגל החשמלי של הלוח החדש די זהה ללוח הישן. איך אני מודד ברב מודד (חרוז) מה המתג מוציא (פלוס או מינוס)? אין דרך אחרת חוץ מהוספת מיני ריליי?

 

תודה,

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

מיני ריליי, נראה לי הדרך הקצרה עבורך..

אם אתה שואל , איך בודקים פלוס ומינוס, אז, באמת, עזוב אל תיגע, שלא יהיה נזק!

 

מאיפה אתה, מאיזה איזור?

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

דני, אם הייתי מאיזור חיפה כבר מזמן הייתי לקוח קבוע שלך :-) .

 

לגבי הפלוס והמינוס, אף פעם לא למדתי חשמל אבל את החוקים הבסיסיים אני מכיר. פלוס ומינוס אני יודע לבדוק, רק רציתי לשאול איך אני אמור לראות אם זה מינוס? 0? או סימן מינוס שמופיע על הצג ליד הספרות?

 

תודה,

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

שלום,

 

במידה ותחבר מד-מתח דיגטלי בצורה נכונה תקבל קריאה של 12V.

במידה ותחבר הפוך תקבל קריאה -12V.

כאשר הכבל השחור מחובר לשקע השחור במד המתח ולידו סימן (-).

והכבל האדום מחובר לשקע האדום ולידו הסימן (+).

 

במידה ותשתמש במד-מתח אנלוגי (עם מחוג) המחוג ינוע לכיוון ה-0 ויתקע במעצור בסוף הסקאלה.

 

אפשרות נוספת קנה לך LED ל-12V (באוטו דיפו,קנה ובנה) רגל הפלוס מסומנת ב + , במידה ותחבר נכון ה-LED ידלוק,במידה ולא ה-LED עלול להשרף.

איזה כייף לי :)

פורסם

יש לרכישה נורית ביקורת לד מקצועית.

 

זוהי נורית בקורת לד (שאינה עושה נזק בזמן בדיקה בנקודה שמנורה רגילה עושה נזק (ולא אכנס להסבר למה) גוף נורית הבקורת ירוק ויש לו שני קליפסים שמתחברים אחד לפלוס ואחד למינוס ואז יש לך תצוגה של פלוס ומינוס , כלומר אם נגעת בנקודת פלוס הוא מראה פלוס ואם נגעת בנקודת מינוס הוא מראה מינוס. לנורית זו יש מגבלות ואינה מחליפה וולטמטר,

אבל היתרון שאתה לא תגרום לנזק.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

קוראים לזה במקרה powerprobe?

מה שכן, כ"כ התעצבנתי עליו שהוא לא עונה אז שאלתי אותו אם הוא רוצה למצו# לי אז הוא ענה שהוא נעלב והוא לא מדבר איתי יותר, הזכיר לי את אישתי :lol:
פורסם

אני לא יודע איך מכניסים תמונה--

צלמתי אבל אני לא יודע להכניס תמונה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

ידידי

אני חייב להסכים עם דני ולהוסיף שהחוט שחיברת הוא כנראה ACC חוט זה מתחלף ממינוס בזמן מנוחה לפלוס בזמן הנעה...

עכשיו המנורה המדוברת הינה מנורת לד מעולה אבל היא עולה סביב ה100 ש"ח (אני לא יודע אם זה שוה את זה חד פעמי)

נ.ב

איזה סוג רכב???

בהצלחה עופר

HU-Alpine 9887R FRONT-rainbow profi line265cs SUB-critical mass ss122 AMP1-zapco refernce 360.4

AMP2-MONO-zapco reference 500.1

×
×
  • תוכן חדש...