Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[מאמר טכני] בחירה של מושבים ורתמות למירוצים - דע את האוייב!


שימו לב! השרשור הזה בן 6330 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

**נערך פונט מודגש לאורך כל ההודעה**

 

אחלה מאמר מוטי!

לצערי המדינה עדין לא הבינה את זה.

כיום אם שוטר עוצר אותך, ואתה עם באקט ורתמה הוא יתן לך דו"ח!!!

יום טוב:-P

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

**נערך פונט מודגש לאורך כל ההודעה**

 

 

כל עוד קיימת האפשרות שאני אקבל דו"ח בגלל שאני מגן על עצמי יותר זה על הפנים:shock:

אותי גם עצרו אינספור פעמים והייתי עם בקט ורתמה, השוטר אמר שזאת הפעם ראשונה שהוא רואה משהו כזה! אבל בכל זאת יצא שקיבלתי דו"ח או איומי סרק!

כמו שמוטי כתב במאמר אסור להשתמש בחגורה רגילה עם מושב בקט.

מקרה אחר שקרה לי- שוטר עצר אותי ורצה לתת לי דו"ח בגלל שאני עם רתמה. אמרתי לשוטר שהחגורה הרגילה נמתחת ישירות לתוך הצוואר שלי, ובמקרה של תאונה אני יכול להפגע מזה.

זה לא הזיז בכלל לשוטר, ואמר לי שאם אני רוצה אז אני צריך להשתמש גם ברתמה וגם בחגורה הרגילה:shock: .

מזל שאני לא עושה את מה שהשוטרים אומרים לי לעשות:grin:

 

יום טוב

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל שאני לא עושה את מה שהשוטרים אומרים לי לעשות:grin:

 

יום טוב

:smilecolr :smilecolr :smilecolr

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלת תם...

אני ממש לא מבין את הדירוג של המושבים, מה זאת אומרת דירוג 15 G????

אני שוקל 55 קילו, חבר שלי, נהג אחר שוקל 110 מושב של 15 G עשויי להחזיק אותי יפה מאוד אבל אותו לא יחזיק כלל! אז מה שווה הדירוג הזה??? לי יספיק ספרינט מעפן, ולו לא יספיק גם קורסה קרבון?

 

מוטי אתה מוכן להסביר בבקשה?

 

כנל לגבי חגורות...

 

בתודה נדב

 

 

למישהו יש תשובה בשבילי???

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שהכוונה לדירוג באיזה עוצמה של כוח המושב מיועד לעמוד, ללא קשר ממשי למשקל. (כגון, מטוס קרב מגיע עד 7G ומשם הטייס כבר יכול להתעלף, וכו').

...Carpe Diem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

10 G במקרה שלי יפעיל על המושב עוצמה זהה למשקל של 550 ק"ג בו נאמר 600...

10 G במקרה של חבר שלי שיושב לידי יפעיל עוצמה זהה למשקל של 800 ק"ג (שוקל 80 ק"ג)

10 G במקרה של חבר שלי ברכב אחר (שוקל 110 ק"ג) יפעיל 1100 ק"ג על המושב... לכן הדירוג הזה לא רלוונטי.

 

לגבי מטוסים, בין אדם לאדם אין הרבה הבדל לכמה G הוא יכול לספוג כיוון שמוח אנושי שוקל פחות או יותר אותו הדבר אצל כולם, ונתונים אחרים שמשפעים על גוף האדם גם כן אינם משתנים (כמו ירידת הדם מן הראש לרגליים, אי יכולת של הלב להתמודד וכ"ו) אני לא מבין גדול בביולוגיה ורפואה, אבל בקשר למושבים אני באמת מאוד מתעניין...

 

שימו לב שברצועת קשירה למשל, או רצועת גרירה, נאמר "עד XXX ק"ג או טון" למה שם לא מסווגים לפי G כי ברור שזה לא קשור. כאשר גוררים באגי של 300 ק"ג זה לא בעייה לתת לו תאוצה של כמה G טובים בלי לאמץ את הרצועה (או כאשר גוררים עגלה של תינוק למשל :wink: ) אבל אם תגורר משאית, אני בספק אם תגיע לחצי G בו זמנית הלחץ על הרצועה יהיה עצום!!!

 

בקיצור אשמח לתשובה

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או.קיי, נלך על הרכב שלי.

אין קשת התהפכות , רכב סטנדרטי יחסית, לא משמש למירוצים וכו'.

מה יותר בטיחותי (כמובן שזה תלוי בסוג הפגיעה, עוצמתה, וכו'...):

החגורה הרגילה, או חגורת 4 נקודות של Schroth שהראית בתמונה?

אני מדבר על "3 עשוייה מפוליאסטר.

סופסוף יוצא לי לחזור לשרשור הזה...

 

תשובה חד משמעית אין לי להציע לך.

ישנם הגורסים שהחגורה הרגילה תהיה יעילה יותר בהגנה על הנהג במקרה של התהפכות מסיבות לגיטימיות וישנם הגורסים להפך.

דעתי האישית היא בעד הרכבת מושב מירוץ ורתמה ברכב פרטי משלל סיבות, אחת מהן היא העובדה שמראש להפוך אוטו הרבה יותר קשה והרבה פחות נפוץ מתאונות צד / אחור / חזית שבהן לעניות דעתי מושב המירוצים והרתמה יגנו עליך הרבה יותר טוב.

זו דעתי הפרטית ואין לראות בה כהמלצה, איש הישר בעיניו יעשה.

 

שים לב שבמידה ואתה מחליט להתקין מושב מירוצים ורתמה, תזדקק לנקודות עיגון מתאימות לרתמה מאחור, הזווית שהרתמה צריכה להמתח מאחרי המושב היא לא פחות מ-45 מעלות.

 

שאלת תם...

אני ממש לא מבין את הדירוג של המושבים, מה זאת אומרת דירוג 15 G????

אני שוקל 55 קילו, חבר שלי, נהג אחר שוקל 110 מושב של 15 G עשויי להחזיק אותי יפה מאוד אבל אותו לא יחזיק כלל! אז מה שווה הדירוג הזה??? לי יספיק ספרינט מעפן, ולו לא יספיק גם קורסה קרבון?

 

מוטי אתה מוכן להסביר בבקשה?

 

כנל לגבי חגורות...

 

בתודה נדב.

למיטב זכרוני מדובר בדירוג עוצמת החבטה של הרכב (כמו נגיד פגיעה בקיר) בצירוף עם משקולת (בסטייל של Crash test dummy) קבועה כשהתנהגות המושב היא האובייקט הנמדד, ולמרות שיש כאן משתנים כמו משקלי אנשים שונים ואפילו משקלי רכב שונים המדידה היא מדידה קבועה באותה השיטה ככה שהיא מספיקה כדי להסיק מסקנות לגבי חוזקו של מושב זה או אחר.

 

בנושא הרתמות, אין שיטת מדידה רשמית ככל הידוע לי.

מחקר והשוואה בין שני החומרים העיקריים מהם מייצרים רתמות - פוליאסטר וניילון - העלה כי שיעור המתיחה של הפוליאסטר נמוך בהרבה מזה של הניילון ולכן אתה רואה את כל היצרנים הבכירים בשנים האחרונות עוברים לייצר רתמות פוליאסטר למירוצים ולא רתמות ניילון כמו שעשו משנות החמישים ואילך.

כיום ניתן לרכוש רתמות פוליאסטר במחירים שווי נפש.

 

בכל מקרה, בבטיחות במירוצים שאתה מתחרה בהם, לעולם אין להסתכל על פני הדברים בצורה של "לי יספיק מושב נחות כי אני .." מהסיבה הפשוטה שאתה לעולם לא יודע מה יקרה.

אל תשחק עם זה, זה לא שווה, הבריאות שלך יותר חשובה.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על תשובתך מוטי, לא אמרתי שאני עושה לעצמי הנחות בגלל שאני משקל נוצה... סתאם רציתי לדעת לגבי המידות... הרי בטח נותנים שם משקל ממוצע של אדם 80 ק"ג, מה עושה אדם כבד במיוחד???

 

שאלה,

מה ההבדל הגדול בין חגורה 3 ל 4 נק'??? נראה די דומה...

 

בתודה נדב

 

מה בנוגע לשאלה הזו??? האם יש הבדל? בהנחה ששתיהן באותו הרוחב כמובן

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לאחרונה הוספתי נק' חמישית לרתמות שלי!

חייב לומר שההבדל הוא שמים וארץ! הרבה יותר נוח וטוב שליטה טובה יותר בהגה ובדוושות, מניח שגם הבטיחות הפאסיבית טובה יותר...

 

בברכה נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן נדב,

 

האמת היא שרק עכשיו שמתי לב שבכלל לא חזרתי אליך בתשובה לשאלתך בנוגע להבדל בין 3 ל-4 נק'.

התשובה פשוטה - חלוקת המסה על יותר שזירה, כמה שיותר - מופעל פחות לחץ על הרתמה והיא תמתח פחות בזמן הפגיעה.

זוהי בדיוק הסיבה למעבר לרתמות 7 נק' כיום בליגות מירוצים מקצועיות, כשלרתמת 6 הנקודות מתווספת נקודה תחתונה נוספת במטרה לשמור על האגן בתוך המושב... אותה סיבה גם להעדפת שזירה ברוחב "3 על פני "2.

 

אני שמח לשמוע שהוספת נקודת עיגון תחתונה, היא חשובה מאוד לשמירה על חגורת המותניים במקומה.

אתה יודע איך לכוון את הרתמה כמו שצריך?

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכיף -

 

מתחילים בחגורת המותניים - אתה יושב עם התחת עד הסוף בתוך המושב, סוגר את חגורת המותניים עליך, ומכווץ אותה עד שהיא הדוקה לגמרי על האגן שלך.

זה הזמן לחבר אליה את נקודת העיגון התחתונה (אני מניח שאתה משתמש מן הסתם במנגנון Camlock) ולמתוח גם אותה לרמה שחגורת האגן לא מסוגלת להתרומם לכיוון הבטן שלך אפילו מילימטר אחד.

בסוף מחברים את חגורות הכתפיים ומותחים אותן טוב טוב עד שאתה עד קצה גבול הפסקת הנשימה :wink:... אני כמובן מגזים אבל אתה לא אמור לזוז לשום מקום אם אתה חגור כמו שצריך.

 

מלבד זאת, חשוב לציין שיש צורך בעיגון נכון של הרתמה לגוף הרכב.

אם תוכל לקחת תמונות או לכתוב איך ולאיפה הן מועגנות אני אשמח לוודא שהכל יושב כמו שצריך, גם לרווחת שאר המשתמשים.

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כך חשבתי...

 

ההפתע הגדולה שלי בקשר לנק' החמישית הייתה כמה זה עוזר לנהיגה!!!

אני חשבתי, יש רתמות יש באקטים טובים, מה עוד צריך???

 

אני בטוח שהחגורות הללו בנוסף לבטיחות גם שוות כמה שניות על מדידת הזמנים

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

מה עוד צריך?

דיפון לכלוב ההתהפכות בכל מקום שאתה עלול לפגוע בו בעת התהפכות.

הייתי גם שמח לעבור איתך על נקודות העיגון של הרתמות שלך אם יש לך תמונות שאתה יכול להעלות.

 

באופן כללי -

התאמה נוחה ובטוחה יותר של סביבת הנהג והנווט תוביל לריכוז גבוה יותר בזמן תחרות, דבר שישפיע לטובה על הזמנים, הנדסת אנוש יכולה לשפר את הביצועים שלך מאחרי ההגה :-).

 

מוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6330 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...