Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

יש לי פיג'ו 5008 מנוע 1.6 דיזל.

הבעלים הקודמים של הרכב ביטל את האוריאה והכל נהדר, אין שום תקלה שקופצת לי כרגע.

הבנתי ממנו שהוא לא מילא אף פעם נוזל fap

ויכול להיות שהנוזל נגמר.

שאלתי במוסך המורשה ואמרו לי שאם אין נוזל fap זה עלול לגרום לסתימה במסנן חלקיקים בהמשך.

וכדי לתקן את זה אני צריך למצוא מישהו שיעשה קדח במסנן חלקיקים כי האוריאה מונעת ממנו להסתם.

אני יודע שזה נשמע מוזר 

אבל אני לא מבין בתחום .

לכן אני שואל מה אתם ממליצים לעשות כדי למנוע סתימה של המסנן חלקיקים עם כל העלויות של זה 

(הרכב הגיע כבר ל 200k)

 

 

פורסם

אם נוזל FAP נגמר הרכב מתריע עם נורת תקלה + קוד תקלה מתאים.

 

יכול להיות שיחד עם ביטול אוריאה ביטלו גם את הקודים האלו.

 

עם סורק תקלות אפשר לראות את המפלס של הנוזל (נתון מחושב)  ואת רמת הסתימה של המסנן.

 

אין קשר במנוע הזה בין אוריאה למסנן חלקיקים. אלו שני דברים נפרדים. 

 

 

נוזל FAP מספיק לרוב למשהו כמו 150 אלף ק"מ, לפעמים יותר אבל קשה להאמין שברכב הזה (שהוא גדול וצורך הרבה דלק באופן יחסי) הנוזל הספיק ל 200 אלף ק"מ.

 

כאמור אני ממליץ להריץ בדיקה עם סורק תקלות שיודע להציג את הדברים הבאים

 

Level of fuel additive מפלס נוזל FAP

FAP Pressure - לחץ דיפרנציאלי בין לפני ואחרי המסנן, לבדוק בסרק וב 3000 סל"ד.

 

Cinder in FAP 

קילומטרז' ממוצע 10 של רגנרציות אחרונות.

 

 

פורסם

מצרף צילומי מסך (זה שכפול סיני של סורק תקלות מקורי Lexia/Diagbox) ושם רואים את הנוזל על 38% לפני המילוי ועל 100% אחרי המילוי ואתחול המונה שלו.

 

Screenshot_2024-12-19-13-41-56-625_com_miui.gallery.thumb.jpg.6d5bca4c7e13dc4ec60205117ca7538c.jpg.f0a4556700128494be8bf586511f94ab.jpg

 

IMG_20241219_132722.thumb.jpg.7a2bcbfd9a8e57cdd8b3f23ae3520c2f.jpg.261d195e565a597244091eb90fe10439.jpg

 

כמו כן אם הרכב טופל במוסכים מורשים ביד הקודמת, תבקש מהם תדפיס היסטוריית טיפולים, אולי באחד הטיפולים מלאו את הנוזל ובעל הרכב לא זוכר או לא מודע לזה.

יש הורית יצרן אחרי 90.000 בכל טיפול לבדוק עם סורק את כמות הנוזל.

 

 

פורסם (נערך)

תודה על ההסבר המפורט.

עצוב שבמוסך מורשה משקרים -

1. אחד ממנהלי העבודה אמר לי שאין אפשרות לדעת את כמות נוזל ה fap.

2. לטענתו ברגע שביטלו את האוריאה בצורה לא מקצועית כנראה בוטלה גם מערכת ה fap וזה גורם למסנן החלקיקים להסתם.

3. אמר לי שחייב לעשות קדח במסנן החלקיקים אחרי שמבטלים את האוריאה כדי שהמסנן חלקיקים לא יסתם.

 

בקיצור היתה לי תחושה שהוא מספר כל מיני אגדות ומנסה לדחוף לי כמה דברים...

 

עריכה אחרונה על ידי בנצי1
פורסם

1. אין במיכל FAP מצוף כמו במיכל דלק, אבל יש ערך מחושב. אחרי כל הזרקת תוסף FAP (שזה קורה אחרי תדלוק) המחשב מפחית מהערך ההתחלתי, את הנתון הזה אפשר לראות עם סורק תקלות. 

 

2. יכול להיות, מסתובבות גרסאות תוכנה שכולות ביטול אוריאה ועוד ביטול כל מיני תקלות שקשורת לזיהום אוויר. ברגע שהותקנה תוכנה לא מקורית עם עריכות,  כבר אי אפשר לדעת כלום.

 

3. למיטב ידעתי זה לא נכון. 

 

 

פורסם
לפני 7 דקות, GAD57 כתב:

@Buki, אפשר לינק לסורק? 

בכל הקשור למעקב אחרי פעולת מסנן חלקיקים במנועים האלו, אפלקיציית FAP שדיברנו עליה פה נותנת פתרון מעולה. 

הבעיה שהתמיכה בה הופסקה וכבר אי אפשר לקנות אותה. אפשר להוריד עדיין ממקורות צד שלישי גרסה חינמית עם פרסומות ואפשרויות מוגבלות או לחפש גרסה מלאה פרוצה. עדכנתי שם בשירשור.

 

פה אפשר לראות איך הנתונים מוצגים באפליקציה בזמן אמת.

 

 

פורסם
לפני 46 דקות, Buki כתב:

בכל הקשור למעקב אחרי פעולת מסנן חלקיקים במנועים האלו, אפלקיציית FAP שדיברנו עליה פה נותנת פתרון מעולה. 

הבעיה שהתמיכה בה הופסקה וכבר אי אפשר לקנות אותה. אפשר להוריד עדיין ממקורות צד שלישי גרסה חינמית עם פרסומות ואפשרויות מוגבלות או לחפש גרסה מלאה פרוצה. עדכנתי שם בשירשור.

 

פה אפשר לראות איך הנתונים מוצגים באפליקציה בזמן אמת.

נתקלתי באותה בעיה עם רכישה של FAP , מצאתי ברשת גרסא פרוצה חצי מתורגמת לרוסית שלא עובדת 100% חלק.
בגלל זה אני פוזל לפתרונות אחרים

פורסם
בתאריך 7.5.2026 בשעה 17:18, בנצי1 כתב:

לכן אני שואל מה אתם ממליצים לעשות כדי למנוע סתימה של המסנן חלקיקים עם כל העלויות של זה 

(הרכב הגיע כבר ל 200k)


כשהרכב בטמפ' עבודה תקינה ונמצא במצב חניה על P, פתח את דלת הנהג - תסתכל אחורה, ותן לחיצה בריאה על דוושת הגז.

יש עשן שחור ?

 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 35 דקות, GAD57 כתב:

נתקלתי באותה בעיה עם רכישה של FAP , מצאתי ברשת גרסא פרוצה חצי מתורגמת לרוסית שלא עובדת 100% חלק.
בגלל זה אני פוזל לפתרונות אחרים

 

יש לי גם את החיקוי הסיני של מתאם אבחון המקורי של פיזו/סיטרואן - כבל  Lexia/Diagbox ותוכנה ללפטופ, הוא מראה את כל הנתונים אבל  מסורבל ופחות נוח לעבוד איתו. 

 

קנית את המתאם באליאקספרס לפני איזה 6 שנים אז אין לי קישור עדכני. 

 

 

אפליקציה אחרת  לנייד שמציגה את הנתונים של מסנן החלקיקים ברמה של FAP אני לא מכיר. 

 

 

פורסם
לפני 41 דקות, איציק נ. כתב:

כשהרכב בטמפ' עבודה תקינה ונמצא במצב חניה על P, פתח את דלת הנהג - תסתכל אחורה, ותן לחיצה בריאה על דוושת הגז.

יש עשן שחור ?

זו  בדיקה לאבחון אם המסנן סתום, לא?

השאלה היא איך לגרום לו להאריך ימים.

פורסם
לפני 2 דקות, stx כתב:

זו  בדיקה לאבחון אם המסנן סתום, לא?

השאלה היא איך לגרום לו להאריך ימים.

זו בדיקה לדעת אם הוא בכלל קיים....

 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 31 דקות, stx כתב:

השאלה היא איך לגרום לו להאריך ימים.

שמן בתקן הנכון

טיפולים בזמן

נסיעה בינעירוני זורמת

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם

בנוסף. 

כמה המלצות שלי רלוונטית למנוע 1.6HDI ולא יודע אם רלוונטיות ל 1.5HDI. 

 

למסנן יש רגנרציה פאסיבית. כשטמפרטורת גזי הפליטה מגיעה לאיזור 500 מעלות הפיח במסנן נשרף עצמאית ללא רגנרציה.

 

אפשר להגיע לזה כשמנוע מתאמץ בעליות או נסיעה במהירות גבוהה מאוד (150 קמ"ש ומעלה אז פחות רלוונטי) 

 

זה לאו דווקא כשהמנוע בסל"ד גבוה, הורדת הילוך בנסיעה רגילה בכביש בינעירוני לא תתן כלום. זה כשהמנוע מפתח מומנט גבוה זאת אומרת שורף הרבה סולר, כלומר נותנים גז יפה. 

 

ושנית אפשר להתקין נורת רגנרציה (חיבור נורה כלשהי במקביל לחימום מראות או חימום שמשה אחורית) ואם מגיעים לחניה והרכב מריץ רגנרצה, לתת לו לסיים ולא לכבות ישר.

 

אם נוסעים הרבה בעיר טיפול כל 10.000 ק"מ. אם יש חלק נכבד בינעירוני כל 15.000 מספיק. 

 

שמן B712297 בלבד ופילטרים מקוריים ממקור בדוק כי יש גם זיופים בשוק.

 

 

לפני 50 דקות, איציק נ. כתב:

זו בדיקה לדעת אם הוא בכלל קיים....

 

יותר פשוט להעביר אצבע בפתח יציאת האגזוז.

 

ברכב עם מסנן תקין ובמקום אין שם פיח בכלל, ברכב ללא המסנן האצבע תצא שחורה.

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...