Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 18 דקות, Night Driver כתב:

לא הייתי סומר יותר מידי על גשר שנבנה בהשגחה עליונה

אם אתה בונה גשר ברור שזו השגחה עליונה, ואם מנהרה, השגחה תחתונה.

מ.רגב

פורסם
לפני 20 דקות, נירו72 כתב:

 מנהרה, השגחה תחתונה.

מ.רגב

 

לפני 18 דקות, Night Driver כתב:

 מנהרה זה עולם תחתון.

ברח לה המונח הנכון כנראה. 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 4 שעות, נירו72 כתב:

אתה נראה לי מתמצא בנושא. ומה עם ריצוף אפוקסי מבחינת עלויות? 

מה שמכונה "אפוקסי", מכיל הרבה מאד סוגים של ציפויים.

חלק גדול מהם, מיועד לרצפות של מפעלים, מוסכים וכו'.

לבצע חיפוי כזה בבית פרטי, זה קצת אוונגרד, אם כי אני תמיד בעד התנסויות מופרעות...

 

במקומות שמיועדים להולכי רגל בלבד, מקובל לבצע מה שנקרא "מיקרוטופינג".

זה בעצם סוג של בטון פולימרי, שיכול להיות מגוון, מבוצע בשכבה של בערך 5 מ"מ, ועליו מגנים בציפוי (מבריק או מט) של פולימר דו-רכיבי, שמותאם לדרגת ההתנגדות להחלקה הנדרשת מהמשטח.

זה יוצא מרשים מאד, וזה עולה בערך 400 ש' למ"ר.

 

אפוקסי למוסכים/חניונים עולה כ-100-150 ש' למ"ר, אבל זה ציפוי דק מאד, שמבוצע על-גבי בטון מוחלק, ולא נראה לי שמישהו יקח סיכון לבצע דבר כזה על מרצפות טרצו שיש להן פוגות.

  • אהבתי 1

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם (נערך)

יש דור חדש של אפוקסי לבתים יעודי לריצוף על גביי מרצפות. יוצא מדהים. יצא לי לראות כמה סרטונים ברשת של פרויקטים מהארץ. זוכר את חברת בטון בטון שמייבאת חומר יעודי לכך אבל יש עוד כמה. לא בבית אח"כ אעלה כמה קישורים ותמונות. זה כרגע הדבר החם בארץ ובעולם על גביי ריצוף. האמת שבעולם ובארה"ב זה נפוץ כבר עשרות שנים והם משתמשים באפוקסי גם על פרקט עץ ו  osb ויוצא ריצוף ברמה של שיש איטלקי.

עריכה אחרונה על ידי נירו72
פורסם
לפני שעתיים, נירו72 כתב:

יש דור חדש של אפוקסי לבתים יעודי לריצוף על גביי מרצפות. יוצא מדהים. יצא לי לראות כמה סרטונים ברשת של פרויקטים מהארץ. זוכר את חברת בטון בטון שמייבאת חומר יעודי לכך אבל יש עוד כמה. לא בבית אח"כ אעלה כמה קישורים ותמונות. זה כרגע הדבר החם בארץ ובעולם על גביי ריצוף. האמת שבעולם ובארה"ב זה נפוץ כבר עשרות שנים והם משתמשים באפוקסי גם על פרקט עץ ו  osb ויוצא ריצוף ברמה של שיש איטלקי.

כמו שאמרתי, הנה קישור לסרטון שמסביר ומדגים

 

 

 

לאתר עצמו עם הסבר יותר מפורט

https://www.betonbetone.co.il/nano-epoxy-flooring-system/?srsltid=AfmBOorRucNVITsbydasF-NvovYJ_CSAh4WcsCtdIDFejmr40fQ3JrVI

 

  • מעניין 1
פורסם
בתאריך 1.12.2025 בשעה 10:23, ברווז כתב:

עוקב. 

אני חושב ברצינות על לעשות פוליש לטרצו כדי שיהיה יותר נאה לפני מכירת הדירה. 

אין לי מושג ירוק בתחום. 

לא הייתי ממליץ להשקיע בפוליש כשמדובר בדירה שמיועדת למכירה אלא אם זה יהיה בין הדברים הבודדים שתעשה בדירה לצורך המכירה.

לדעתי סדר העדיפויות צריך להיות שזה הדבר האחרון שתרצה לעשות. כאמור זה תלוי בדירה עצמה, הקונים הפונטציאליים וכו'.

על קצה המזלג, צריך למצוא את הפיצ'ר הכי טוב בדירה ולהשקיע את המאמצים בו, במקום להתפזר לכל הכיוונים.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 11 שעות, natco כתב:

מה שמכונה "אפוקסי", מכיל הרבה מאד סוגים של ציפויים.

חלק גדול מהם, מיועד לרצפות של מפעלים, מוסכים וכו'.

לבצע חיפוי כזה בבית פרטי, זה קצת אוונגרד, אם כי אני תמיד בעד התנסויות מופרעות...

 

במקומות שמיועדים להולכי רגל בלבד, מקובל לבצע מה שנקרא "מיקרוטופינג".

זה בעצם סוג של בטון פולימרי, שיכול להיות מגוון, מבוצע בשכבה של בערך 5 מ"מ, ועליו מגנים בציפוי (מבריק או מט) של פולימר דו-רכיבי, שמותאם לדרגת ההתנגדות להחלקה הנדרשת מהמשטח.

זה יוצא מרשים מאד, וזה עולה בערך 400 ש' למ"ר.

 

אפוקסי למוסכים/חניונים עולה כ-100-150 ש' למ"ר, אבל זה ציפוי דק מאד, שמבוצע על-גבי בטון מוחלק, ולא נראה לי שמישהו יקח סיכון לבצע דבר כזה על מרצפות טרצו שיש להן פוגות.

 

לפני 11 שעות, נירו72 כתב:

יש דור חדש של אפוקסי לבתים יעודי לריצוף על גביי מרצפות. יוצא מדהים. יצא לי לראות כמה סרטונים ברשת של פרויקטים מהארץ. זוכר את חברת בטון בטון שמייבאת חומר יעודי לכך אבל יש עוד כמה. לא בבית אח"כ אעלה כמה קישורים ותמונות. זה כרגע הדבר החם בארץ ובעולם על גביי ריצוף. האמת שבעולם ובארה"ב זה נפוץ כבר עשרות שנים והם משתמשים באפוקסי גם על פרקט עץ ו  osb ויוצא ריצוף ברמה של שיש איטלקי.

 

 

מעניין מאוד, ראיתי כבר סרטונים כאלו מחול. 

נראה שזמן היישום של השיטה מהיר בהרבה מריצוף מסורתי. 

כמה שאלות:

1. עד כמה זה עמיד? 

2. הגימור נראה מבריק מאוד, קיים גם במט/חצי מט? 

3. מה נהוג לשים כפאנל בין הרצפה לקיר? 

4. מה עושים במקרה של שחיקה מקומית או פגיעה מקומית? 

5. מה התכונות התרמיות? עד כמה קר/חם ללכת על זה יחף?

6. תכונות אקוסטיות? בולע או מחזיר? 

 

 

 

 

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם
לפני 9 שעות, נירו72 כתב:

כמו שאמרתי, הנה קישור לסרטון שמסביר ומדגים

כפי שכתוב בכותרת הסרטון, ובמקומות שונים באתר- זה מיקרוטופינג. שום דבר "חדשני" - כתבתי על זה בתגובה הראשונה בנושא. מוסיפים לכל דבר את המילה "ננו", כדי שזה ישמע הייטק...

"בטון בטון" משווקים מעולים, ומנסים לדחוף את זה לבתים כ"יוקרתי".

לא יודע כמה זה יוקרתי, אבל זה עולה יותר מריצוף שיש קאררה איטלקי משובח.

 

 

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
לפני שעתיים, SurfHigh כתב:

כמה שאלות:

1. עד כמה זה עמיד? 

2. הגימור נראה מבריק מאוד, קיים גם במט/חצי מט? 

3. מה נהוג לשים כפאנל בין הרצפה לקיר? 

4. מה עושים במקרה של שחיקה מקומית או פגיעה מקומית? 

5. מה התכונות התרמיות? עד כמה קר/חם ללכת על זה יחף?

6. תכונות אקוסטיות? בולע או מחזיר? 

1. "עמיד" זה מונח רחב. מבחינת שחיקה דהייה וכו'- עמיד מאד. עשינו לפני 22 שנה מפעל עם רצפות יצור של כמעט 10,000 מ"ר, שנוסעות עליהן מלגזות, ועם מכונות עיבוד שבבי שיוצרות גרגרים מאד אירוזיביים. 

זה החזיק מעמד מאד יפה.

2. כמו שכתבתי בהתייחסות הראשונה - אתה יכול להגיע לכל גמר שתרצה. מבריק, מט, דרגות התנגדות להחלקה... מה שתרצה. זה תלוי בשכבה הסופית ואיך היא מיושמת.

3. ככלל אצבע - כשואלים אותך את השאלה הזו, אתה לא יודע מה להגיד, התשובה תהיה "פאנל פולימרי". זה זול, קל לישום, הולך עם כל סוג ריצוף, ואם אתה ממש מתעקש, אפשר לצבוע בצבע תואם לריצוף/קיר. 

4. כמו בתיקוני פחחות רכב - אפשר לתקן מקומית, אבל יראו את גבולות התיקון. בעיקר בגוונים "מיוחדים". אם יש תיקון נרחב - מיישמים מחדש את כל השכבה הצבעונית העליונה באותו חדר.

5. ריצוף קר. כמו ריצוף בטון

6. מחזיר מאד. אין לו כמעט בליעה אקוסטית.

 

צריך גם להביא בחשבון, שזה לא מחליף את שכבת המדרך. זה רק ציפוי מעליה.

כלומר- אי אפשר לבצע את זה במקום השכבה שמעל המילוי וכיסוי התשתיות (נגיד חול/שומשום שמכסה את הצנרת שעוברת ברצפה).

מה שאומר, שאם עושים את זה בבית חדש/שפורק בו הריצוף, צריך לפני זה לעשות שכבת מדה עבה וטובה. זה כבר יביא את מחיר המ"ר ל-600-800 ש'.

 

בנוסף, כדאי לזכור שההזדקנות של זה לא תתאים לכל אחד. בניין זה דבר "עובד". הגמישות של זה לא גבוהה מאד, מה שאומר סדקים נימיים עם הזמן. 

במיוחד שכל החברות האלה מבצעות את זה כמעט ללא תפרי התפשטות, כי "זה יותר יפה ככה".

יש שיאמרו שזה חלק מה"אופי" של החומר, ושזה יפה, יש שיקבלו מזה פריחה.

 

למי שחשב שזו המצאה חדשה, הנה כמה תמונות משנת 2003, של מיקרוטופינג מאיזורי ההנהלה של אותו מפעל שכתבתי עליו בפסקה הראשונה:

(כן, המנהלים התלהבו מהאפוקסי הרגיל ברצפות הייצור, וביקשו את זה במשרדים...)

*נשבע שהגוונים בסגנון "רצח בשעת לילה מאוחרת לא היו בחירה שלי :D

2.thumb.jpeg.8eabe4281bca0e6fa8f094d5121f631d.jpeg3.thumb.jpeg.642aebd2e737649cddc66d593c12d5a8.jpeg

  • אהבתי 1
  • לא הבנתי... 1
  • רעיון טוב! 1

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

כיסאות כתר, קיר לבנים בכאילו, קורות עץ מיושנות בכאילו, נורות שמאירות בכאילו, רצפה איומה...

 

תשמע, זה צילום לפנתיאון.

 

אוסף כל הטרנדים הכי גרועים ביחד ובעיצוב הכי רע שאפשר. 😆

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 6 שעות, natco כתב:

1. "עמיד" זה מונח רחב. מבחינת שחיקה דהייה וכו'- עמיד מאד. עשינו לפני 22 שנה מפעל עם רצפות יצור של כמעט 10,000 מ"ר, שנוסעות עליהן מלגזות, ועם מכונות עיבוד שבבי שיוצרות גרגרים מאד אירוזיביים. 

זה החזיק מעמד מאד יפה.

2. כמו שכתבתי בהתייחסות הראשונה - אתה יכול להגיע לכל גמר שתרצה. מבריק, מט, דרגות התנגדות להחלקה... מה שתרצה. זה תלוי בשכבה הסופית ואיך היא מיושמת.

3. ככלל אצבע - כשואלים אותך את השאלה הזו, אתה לא יודע מה להגיד, התשובה תהיה "פאנל פולימרי". זה זול, קל לישום, הולך עם כל סוג ריצוף, ואם אתה ממש מתעקש, אפשר לצבוע בצבע תואם לריצוף/קיר. 

4. כמו בתיקוני פחחות רכב - אפשר לתקן מקומית, אבל יראו את גבולות התיקון. בעיקר בגוונים "מיוחדים". אם יש תיקון נרחב - מיישמים מחדש את כל השכבה הצבעונית העליונה באותו חדר.

5. ריצוף קר. כמו ריצוף בטון

6. מחזיר מאד. אין לו כמעט בליעה אקוסטית.

 

צריך גם להביא בחשבון, שזה לא מחליף את שכבת המדרך. זה רק ציפוי מעליה.

כלומר- אי אפשר לבצע את זה במקום השכבה שמעל המילוי וכיסוי התשתיות (נגיד חול/שומשום שמכסה את הצנרת שעוברת ברצפה).

מה שאומר, שאם עושים את זה בבית חדש/שפורק בו הריצוף, צריך לפני זה לעשות שכבת מדה עבה וטובה. זה כבר יביא את מחיר המ"ר ל-600-800 ש'.

 

בנוסף, כדאי לזכור שההזדקנות של זה לא תתאים לכל אחד. בניין זה דבר "עובד". הגמישות של זה לא גבוהה מאד, מה שאומר סדקים נימיים עם הזמן. 

במיוחד שכל החברות האלה מבצעות את זה כמעט ללא תפרי התפשטות, כי "זה יותר יפה ככה".

יש שיאמרו שזה חלק מה"אופי" של החומר, ושזה יפה, יש שיקבלו מזה פריחה.

 

למי שחשב שזו המצאה חדשה, הנה כמה תמונות משנת 2003, של מיקרוטופינג מאיזורי ההנהלה של אותו מפעל שכתבתי עליו בפסקה הראשונה:

(כן, המנהלים התלהבו מהאפוקסי הרגיל ברצפות הייצור, וביקשו את זה במשרדים...)

*נשבע שהגוונים בסגנון "רצח בשעת לילה מאוחרת לא היו בחירה שלי :D

2.thumb.jpeg.8eabe4281bca0e6fa8f094d5121f631d.jpeg3.thumb.jpeg.642aebd2e737649cddc66d593c12d5a8.jpeg

בררר, זה ריצוף שעושה הרגשה של בית מטבחיים, ואני לא צמחוני.

  • מצחיק 2
פורסם
לפני 3 דקות, ירחמיאל כתב:

תודה לכל המגיבים.
ועכשיו נא לא לשלוח לי חוליית מתנקשים:
מה דעתכם לגבי צביעת הרצפה...?

אחלה.

רק תדאג קודם לבחור פרקט כדי להחביא את התוצאה.

  • מצחיק 3

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 54 דקות, ירחמיאל כתב:

ועכשיו נא לא לשלוח לי חוליית מתנקשים:
מה דעתכם לגבי צביעת הרצפה...?

נראה שאתה כבר יודע מה הדעה.

 

  • מצחיק 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

×
×
  • תוכן חדש...