Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני כשנתיים עצרתי בכניסה לכיכר ונכנסו במי שנכנס בי מאחורה. פיצוצון בפגוש ומעיכה קטנה בדלת הבגאז'. מי שנכנסה בי סרבה לקחת אחריות משום שההוא נכנס בה. ולו לא היה ביטוח ודיי נעלם. 

הרכב שלה היה ליסינג- הם כמובן רדפו והוציאו ממנו את התיקון. סוכנת הביטוח שלי לא ממש התאמצה וכל העניין נפל עליי, תתקשר להוא תשיג פרטים מההיא הכל התמסמס בין מלחמות לעומס היומיומי... התרגלתי לדפיקות (מאז נוספו עוד כמה, לא באשמתי). אולי אעשה פחחות וצבע כללי, סביר שלא (סופרמיני בת 10).

במקרה אחר מישהו כמעט הרג אותי בכביש מהיר וברח, התיקון עלה 2500 שקל על חשבוני בלי ביטוח.

עדיין משלם על ביטוח מקיף כי ההפרש "מצדיק את הראש השקט".... לא יודע מה מוסר ההשכל.

 

  • מבאס 1
  • מעניין 1
  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לפעמים אין מזל.

לפני כ-4-5 שנים, באיזה בוקר, מצאתי מעיכה מגעילה בכנף האחורית של הרכב, משהו שמחייב תיקון. חשבתי לקפוץ למוסך למחרת בבוקר, בדרך לעבודה.

ואז, בדרך למוסך, עצרתי בצומת - ובום, חבטה מאחור. עוד סיבה להגיע למוסך.

בקיצור, 2 תאונות תוך יומיים. את הכנף תיקנתי על חשבוני (זה היה לפני חוק ה-5,000 ש״ח), את הפגיעה מאחור שילם הביטוח של הפוגעת, אם כי גם אצלה היו עיכובים, בגלל רשלנות (טענה שאינה יודעת באיזה חברה מבוטחת, אבל בסוף נתנה את שם סוכן הביטוח והבירור הושלם דרכו).

ובינתיים הרכב שווה כ-36,000 ש״ח, אז ממשיך לשלם מקיף. אבל לאור נסועה זעומה מתחיל לחשוב מחשבות ראשוניות על ויתור על הרכב. 

  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 17.8.2025 בשעה 08:42, ברווז כתב:

שלומות. 

תהייה חלפה בראשי. 

אני עם רכב בן 9. הקודם היה בן 12 כשהוחלף לזה. 

באיזה שלב כבר פשוט לא משתלם לעשות מקיף לרכב? אלא רק ג' , גרירה ושמשות?

אני יודע שזה סובייקטיבי, אבל מאד אשמח לשמוע את דעתכם. 

תודה לעונים.

ככל שערך הרכב נמוך יותר, כך הסיכוי של טוטל לוס גבוה יותר. אם כל הרכב שווה 20K ועלות התיקון מתקרבת ל10K אז תקבל את כל שווי הרכב ומשם תתקדם לשנתון חדש. לעומת זאת אם תמכור את הרכב אף פעם לא תקבל 20K. לכן לפעמים כדאי להחזיק את הרכב עד שמישהו נכנס בך או שאתה נכנס במישהו ובכך להשבית את הרכב ולהתקדם הלאה לדגם חדש יותר. נכון שזה הימור ולכאורה הפסד של כסף שיכולת לשים בחיסכון. אבל האם באמת היית שם בחסכון לרכב הבא?

פורסם

בשלב שאתה יכול להרשות לעצמך להפסיד את כל שווי הרכב, מבלי שזה יכניס אותך לבור כלכלי ויהווה רק מכה קטנה בכנף עבורך. 

 

אני מבטח רק קטסטרופות, גם מחוץ לעולם הרכב. קטסטרופה עבורי מוגדרת כהוצאה פתאומית של מאות אלפים ומעלה, לכן שנים אני נוסע רק עם ביטוח צד ג' ומוותר על מקיף. (עם השתתפות עצמית הכי גבוהה שאני יכול להשיג כדי להזויל עלויות)

 

אני מבטח צד ג' רק מתוך חשש להיות חלילה מעורב בתאונה עם רכב יוקרתי. בעולם שבו כל הרכבים על הכביש היו שווים עד 100K, גם על צד ג' הייתי מוותר. 

 

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

בתאונות שרשרת, למיטב ידעתי כל נהג תובע את הנהג שפגע בו באופן ישיר, תקן אותי אם אני טועה. 

 

לגבי נזקים לתשתיות, בהחלט יכולים להיות, לא בקיא בעלויות אבל אני משער שרמזור או מעקה בטיחות לא עולים מאות אלפי שקלים. כמובן שישנן תשתיות יותר יקרות שתאורטית יכולות להפגע, השאלה מהי הסבירות שזה יקרה?

 

זה כמובן מוביל לנק' חשובה לא פחות בכל סוג של ביטוח ובהחלטה האם לבטח או לא, שהיא הערכת סיכויים. בנוסף לזה שאני מבטח את עצמי רק מפני קטסטרופות, איני בהכרח מבטח את עצמי מפני כל קטסטרופה. בהחלט ישנן קטסרופות שאיני מבטח את עצמי עבורן, ולוקח את הסיכון, כי ההסתברות שהן יתרחשו היא אפסית ואני לגמרי יכול לישון בשקט בלילה בידיעה שאיני מבוטח עבורן.

 

לא ערכתי מחקר, לכן איני יכול לתת מספרים, אבל אני משער שברוב המוחלט של התאונות, הנזק העיקרי (אחרי גוף) הוא לרכוש של הנהגים ולא לתשתית. 

 

 

 

 

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם

@DDDDDDDD מבחינתי החיסכון להחלפת הרכב, שמוכר יותר טוב בשם ״ירידת ערך״ הוא חלק מהוצאות הרכב - גם אם אין לך איזה מנגנון ש״צובע״ כסף לצורך זה. הנושא הזה נתון בלא מעט ויכוחים כאן.

 

@THELAD יפה לך ש-100,000 ש״ח  נותנים לך רק מכה קטנה בכנף*. אבל אל תשכח שרכב משפחתי בסיסי עולה היום 150,000-220,000 ש״ח. ותביא בחשבון שבתאונת שרשרת האשם משלם את כל החשבון גם אם מעורבים 8 רכבים - אם תפגע בשתי טסלות מצויות תוכל להגיע בקלות לחשבון של 400,000 ש״ח.

 

*הביטוי המקורי הוא ״מכה קלה באווירון״ - אבל השיבוש הפך לביטוי שגור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, sperial כתב:

@DDDDDDDD מבחינתי החיסכון להחלפת הרכב, שמוכר יותר טוב בשם ״ירידת ערך״ הוא חלק מהוצאות הרכב - גם אם אין לך איזה מנגנון ש״צובע״ כסף לצורך זה. הנושא הזה נתון בלא מעט ויכוחים כאן.

 

@THELAD יפה לך ש-100,000 ש״ח  נותנים לך רק מכה קטנה בכנף*. אבל אל תשכח שרכב משפחתי בסיסי עולה היום 150,000-220,000 ש״ח. ותביא בחשבון שבתאונת שרשרת האשם משלם את כל החשבון גם אם מעורבים 8 רכבים - אם תפגע בשתי טסלות מצויות תוכל להגיע בקלות לחשבון של 400,000 ש״ח.

 

*הביטוי המקורי הוא ״מכה קלה באווירון״ - אבל השיבוש הפך לביטוי שגור.

אם תקרא את הודעתי הראשונה, ודאי תבין שאני מבטח צד ג', מבין  לחלוטין שהנזק הפוטנציאלי יכול להיות הרבה יותר ממכה קלה בכנף (או באווירון?!) 😁

 

כל הדיון היה תיאורטי בלבד, וכל שניסיתי לומר שבעולם דמיוני שבו הנזק המקסימלי שהייתי יכול לגרום עם הרכב הצנוע שלי היה מגיע עד ל-100K, הייתי מוותר על צד ג' גם כן. 

 

במילים אחרות, אני מעדיף להיות החברת ביטוח של עצמי כל עוד מדובר בסכומים שלא יהרסו לי את החיים או כשמדובר בתרחישים שהסבירות שלהם אפסית. 

 

לגבי קביעתך בנוגע לתאונות שרשרת, חידשת לי ולכן אשמח גם למקור שמאשש את דברייך, כי למיטב ידעתי בתאונות שרשרת כל נהג תובע את הנהג שפגע בו ישירות. 

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

פורסם (נערך)

ממה שאני קורא ברשת התשובה מי אשם איננה חד-משמעית .

אם תאונת השרשרת נגרמה בגלל אי שמירת מרחק , אזי כדבריך כל אחד תובע את זה שפגע בו מאחור.

יתכנו מצבים אחרים למשל פקק ופתאום מישהו מגיע במהירות ופוגע בטור שלם .

במקרה זה הוא אחראי בלעדי לכל הפגיעות.

ייתכנו עוד מצבי ביניים ומצבים יותר מורכבים והכל ייקבע בבית המשפט

עריכה אחרונה על ידי zvigolden
פורסם (נערך)

לכן כתבתי ״האשם״  - יש הרבה תסריטים אפשריים, ותאונות מרובות רכבים נפגעים אינן בהכרח תאונות חזית אחור. יש תאונות בהן כלי רכב ניתזים לכל עבר כמו כדורי ביליארד. אבל בהחלט יש תסריטים בהם רכב אחד גורם נזקים לכמה כלי רכב, וזו הנקודה שלי, @THELAD: לא צריך לפגוע ברכב אקזוטי כדי שיידרש תשלום שש ואף שבע ספרתי.  מספיקה פגיעה בכמה רכבים שגרתיים או אפילו אוטובוס או משאית בודדת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 5 שעות, עדי-אל כתב:

אז 3 שנים הוא משלם הרבה יותר יקר

זו בדיוק עליית פרמיה. לא הבנתי איך זה שונה ממה שדיברו לפני כן.

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

פורסם
לפני 15 שעות, IsraCar כתב:

אפשר לדעת באיזה רכב מדובר? (דגם, שנה, ק"מ, יד )

ומה שוויו עכשיו?

 

אתה התחלת. (;

לנסר ספורטבק 2016. סביב (נמוך מ) 140K ק"מ. אני הבעלים השני, הראשון היה ליסינג.

שווי (בגדול, בערך וכולי)- לא התעמקתי וירדתי לרזולוציות של "לפני קנייה\מכירה": הלכתי על חיפושון מהיר בגוגלה, במחירונים הנפוצים והחינמיים. לפי הזול, סד"ג של 25K; היקר, 34K.

  • רעיון טוב! 2

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

המחירון הקובע לעניין ביטוח הוא מחירון לוי יצחק (אפשר לחפש שם בחינם באפליקציה שלהם). החיפושים בגוגל לא מאוד רלוונטיים, אם ככה.

  • אהבתי 1

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

פורסם
לפני 56 דקות, ברווז כתב:

לנסר ספורטבק 2016. סביב (נמוך מ) 140K ק"מ. אני הבעלים השני, הראשון היה ליסינג.

שווי (בגדול, בערך וכולי)- לא התעמקתי וירדתי לרזולוציות של "לפני קנייה\מכירה": הלכתי על חיפושון מהיר בגוגלה, במחירונים הנפוצים והחינמיים. לפי הזול, סד"ג של 25K; היקר, 34K.

בדקתי לך באפליקציה של לוי יצחק. מיצובישי לנסר ספורטבק 1798 סמק - 22,000 ש״ח.

  • אהבתי 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...