Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצב ה"טיפטרוניק"\"ידני" משפר האצה מ-0 ל-100?


THE-ONE
שימו לב! השרשור הזה בן 6901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתם מבלבלים בין שני דברים שונים.

 

בואו נפריד בין שתי סוגי תיבות ההילוכים.

 

תיבות "טיפטרוניק" למיניהן שמצויות כיום כמעט בכל רכב משפחתי.

הן בעצם תיבות הילוכים אוטומטיות עם אפשרות "משחק" בהילוכים. למרות אפשרות זו, הן נשארות עדיין תיבות אוטומטיות לכל דבר, ולא יהיה שום שיפור בין המצב האוטומטי לבין המצב ה"כאילו" ידני. הן איטיות יותר מתיבה ידנית רגילה.

 

תיבות בסגנון ה"סלהספיד" של אלפא או DSG של פולקסווגן וכד'.

תיבות אלו מבוססות על תיבת הילוכים ידנית, כאשר הקלאץ' מבוקר על ידי מחשב.

בתיבות אלה ניתן להשיג שיפור בתאוצה לעומת תיבות ידניות רגילות, בשל העובדה שהקלאץ' נשלט מחשב והשימוש בו מבוצע בצורה מדוייקת ומהירה יותר מאשר לחיצה רגלית על הדוושה.

אך יש לשים לב שרק תיבות יקרות (למשל בM3) ומהדור האחרון, נותנות שיפור בתאוצה. התיבות מהדור הקודם היו איטיות ומסורבלות. מניסיון, בסמארט ישנה תיבה כזו (מהדור הישן), וישנם רגעים שבהם התיבה "מתבלבלת" בהילוכים או מבצעת העברות הילוכים לא נעימות.

 

יונתן, שמעדיף שלוש דוושות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא הבנת...לא נורא

 

על הנייר וכנראה במציאות הקורולה מאיצה טוב יותר!

 

לא מאמין ששימוש ידני בטיפטרוניק יתן תוצאה טובה יותר משימוש ידני בתיבה אוטומטית רגילה

 

הטיפטרוניק הנו בעיקר ביטוי לאופן השימוש הידני בתיבה האוטומטית ולא טכנולוגיה שמשפיעה על הביצועים

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיון פשוט אומר שמצב חסכון יבוא על חשבון ביצועים

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שאני לא נותן את הדוגמא האידיאלית...

 

אבל בנסיעה עם סמארט... עם טיפטרוניק ידני... זה נתן לי יתרון מאוד קטן... היות וניתן למשוך את ההילוך עוד טיפה...

 

שוב - הדוגמא לא בדיוק (הממ.. המממ...) עם רכב ספורטיבי... אבל זו עדיין אותה תיבה.

בסמארט יש גיר ידני, עם תפעול רובוטי עם מצב אוטומטי רגיל (נוראי למדי) ועם מצב ידני. זהו לא גיר אוטומטי קלאסי כמו שמדברים עליו בשירשור הזה.

 

לפתוח השירשור, כפי שכבר אמרו לך בייעוץ ברכישה, אין שום סיכוי להוריד כמה שניות בתאוצה בגלל הטיפטרוניק. אם חשוב לך 0-100, תשנה את ההזמנה לשני ליטר. מה גם שבכל מקרה לא מדובר ברכבים מהירים במיוחד, ה3 היא ממוצעת למדי בתאוצות, כמו רוב ה1.6 אוטומטיות.

 

גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמו לב ברכבי פג'ו במצב טיפרוניק, הרכב יגיע לקו האדום ויעביר הילוך אוטומטית, דבר זה מבאס מאוד מכוון שפשוט זה זיוף, כביכול נותנים לך את המצב הספורטיבי אבל הוא אוטומטי לחלוטין, אז כן, ניתן לשלוט בהילוך הרצוי אבל מה הרעיון עם העברה האוטומטית. ( בעקבות ניסעה על 407 ובC4)

 

בכל מקרה, אני נהנה מכל רגע במאזדה 6 פרימיום שלי במצב טיפרוניק ;-)

 

אני מתאר לעצמי שמבחינה הגיונית, אם הנהג יעלה הילוכים מהר יותר מאשר המצב האוטומתי אז צריכת הדלק תשפתר, ולדעתי אפשר לגלח הרבה יותר מחצי שנייה במצב טיפרוניק מניסיון אני אומר כי הרכב מושך יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתאר לעצמי שמבחינה הגיונית, אם הנהג יעלה הילוכים מהר יותר מאשר המצב האוטומתי אז צריכת הדלק תשפתר, ולדעתי אפשר לגלח הרבה יותר מחצי שנייה במצב טיפרוניק מניסיון אני אומר כי הרכב מושך יותר.

 

ב-99% מהמקרים בלחיצה עד הסוף על הדוושה התיבה תעביר הילוך בנקודה האופטימלית (שאיננה בהכרח קרובה יותר לקו האדום), לכן גם נהג מנוסה בשימוש בטיפטרוניק לא יגלח לא חצי שניה ולא שניה בעזרת שימוש במוט ההילוכים.

 

השאלה אם אני ארגיש שה-3 נחותה משמעותית מהקורולה בביצועים ובהאצות הפתיחה שלה...

 

תנסה ותראה. נחותה משמעותית היא לא תהיה, מכיוון שכולן משפחתומטיות 1.6 והביצועים בסופו של דבר די דומים. 11.8 ו-12.4, נניח, מיתרגמים להבדל קטן מאוד על הכביש. מה שיותר חשוב הוא המומנט ובאיזה סל"ד הוא מושג.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיבות בסגנון ה"סלהספיד" של אלפא או DSG של פולקסווגן וכד'.

תיבות אלו מבוססות על תיבת הילוכים ידנית, כאשר הקלאץ' מבוקר על ידי מחשב.

בתיבות אלה ניתן להשיג שיפור בתאוצה לעומת תיבות ידניות רגילות, בשל העובדה שהקלאץ' נשלט מחשב והשימוש בו מבוצע בצורה מדוייקת ומהירה יותר מאשר לחיצה רגלית על הדוושה.

אך יש לשים לב שרק תיבות יקרות (למשל בM3) ומהדור האחרון, נותנות שיפור בתאוצה. התיבות מהדור הקודם היו איטיות ומסורבלות. מניסיון, בסמארט ישנה תיבה כזו (מהדור הישן), וישנם רגעים שבהם התיבה "מתבלבלת" בהילוכים או מבצעת העברות הילוכים לא נעימות.

 

יונתן, שמעדיף שלוש דוושות.

יונתן -

יש להבדיל בין הDSG לבין שאר התיבות הרובוטיות (כולל הSMG המצויין של BMW) מכוון שכל התיבות מלבד DSG .עובדות בשיטה דומה ומבוססות על מצמד יחיד אלקטרו-הידראולי

 

בDSG המצב קצת שונה, אמנם התיבה מעבירה הילוכים קצת יותר לאט מהSMG, אבל מכוון שהתיבה בעלת שני מצמדים - בזמן העברת ההילוכים אין אובדן כוח, בכלל.

 

בגדול - אחרי נסיון קטן עם SMG והרבה נסיון עם הDSG - בעיניי הDSG עדיפה.

אגב - גם קלארקסון אהב מאוד את הDSG לעומת הSMG וקרא לתיבה "מעשה כשפים"... (לSMG הוא קרא "rubbish").

 

ואסיים בנימה אופטימית:

So long, and thanks for all the fish!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שנסעתי על הרכב...ההתלבטות היתה בין ה-3 לבין הפוקוס החדשה...זו היתה ההתרשמות שלי מחוויית הנהיגה על 2 המכוניות, להלן לינק:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=74415&page=2&pp=15

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אם הייתה לך קורולה, ונסעת ב3, למה אתה שואל אותנו לגבי הבדל הביצועים בניהן? אתה אמור לדעת מה הוא, והאם הוא מפריע לך או לא...

 

קהל היעד של הפוקוס החדשה מתאים לאנשים שהיתה להם פוקוס קודמת ולא מצפים לביצועים כלל מהרכב, אלא לאיכות נסיעה אירופאית מאשר היפניות, הנסיעה פשוט שונה מאשר על כל יפנית טיפוסית ואני מאמין שמנוע ה-2 ליטרים יגיע לארץ - הוא כמובן יהיה הבחירה העדיפה מבחינת הפוקוס (יעלה כמובן בהתאם).

גם הפוקוס הקודמת לא היתה מטוס, אבל הכוח שלה היה סביר למדי, מורגש חוסר כוח בעיקר בעליות רציניות. לדעתי חלק מקהל היעד של הפוקוס הקודמת ירצה בעיקר פנים משופר, שזו נקודת החולשה העיקרית של הדגם הישן. מבחינת התנהגות יש הטוענים (טופ גיר למשל) שהדגם הקודם עדיף על ה3 מבחינת ההתנהגות. ובמחינת נוחות אין לו גם במה להתבייש. לא נסעתי עדיין בפוקוס החדשה, תיאמתי נסיעת מבחן אבל בסוף לא יכולתי להגיע, אני אנסה לתאם שוב בשביל להתרשם. את הפוקוס הקודמת יש לי בבית. ובלי קשר, לא הייתי בוחן רכב עם 5 אנשים בפנים, לפחות לא לאורך כל הנסיעה, אולי חלק מהנסיעה במידה ורוב הזמן נוסעים ברכב הזה 5 אנשים (ואז גם לא הייתי קונה פוקוס, פשוט אין שם מקום ל 5 אנשים לאורך זמן). גם אימפרזה טורבו לא תרגיש חזקה עם 5 אנשים כמו עם 1 או 2 (מניסיון).

 

אבל לפי מה שנאמר לפי מספר אנשים, רוני, אתה ואחרים, כנראה שלפוקוס החדשה יש בעיית כוח מסויימת, ואכן שווה לחכות לדגם השני ליטר. אם כי בסוכנות לא ידעו להגיד לי מתי הוא יגיע.

 

גיא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני היקר, שים לב שבהתרשמות שלי מהפוקוס ציינתי גם נסיעה עמוסה של חמישה אנשים וגם נסיעה עם 2 אנשים בלבד (2 תגובות לאחר מכן הוספתי עוד תגובה שמציינת זאת), גם במאזדה וגם בפוקוס. לגבי דגם ה-2 ליטר, לפי נציג המכירות של פורד (התחברתי איתו כל כך, ובסוף בכלל לא קנינו את הפורד) הדגם של ה-2 ליטרים אמור להגיע בסוף השנה הנוכחית.

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקחו בחשבון שהנתון האצה שהיצרן נותן מ0-100 הוא האופטימלי.. שזה אומר הכי מהר שאפשר לעשות עם הרכב הספציפי..

ככה שזה לא משנה אם הטיפטרוניק מאיץ מהר יותר - הנתון הוא לפי הדרך ההכי מהירה..

(ובד"כ הנתון יותר מידי אופטימי)

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי באיזה תיבה מדובר, תלוי עד כמה סל"ד היא תרשה לך לימשוך את ההילוך עד שהיא תתערב ותעלה הילוך. בד"כ האצה במצב טיפטרוניק תהיה מהירה יותר ממצב אוטומטי רגיל בגלל העובדה שהמחשב יאפשר לך להגיע לסל"ד גבוהה יותר.

 

דוגמא טובה היא תיבת ה DSG החדשה של פולסווגן, האצה מ0 ל 100 בעזרת תיבה זו מהירה יותר אפילו מהאצה עם אותו רכב בעל גיר ידני !

גם שלי אדומה !!

אין לך מושג כמה שהיא יפה (או שאולי כן ?) איזה מנוע ?

המלצה קנה כיסוי ..

הרבה עיניים עוברות עליה והרבה ליכלוך..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...