Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7685 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בודקים אותם בעזרת מחשב דיאגנוסטיקה.

למכירה : סט מזרקים דנסו בהספק 230CC במחיר שפויי , ניתן לפנות בה"פ.

פורסם

למיטב הבנתי ישנם חיישנים שניתן לבדוק את תקינותם במידה מסוימת ע"י בדיקת התנגדותם החשמלית ברב מודד. (ישנם ערכים מוגדרים לחיישן תקין או תקול)

 

אשמח לתיקון/אישור הדברים.

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם

אכן אתה צודק,אבל לא הכל אפשר לבדוק בעזרת רב-מודד.

למכירה : סט מזרקים דנסו בהספק 230CC במחיר שפויי , ניתן לפנות בה"פ.

פורסם

מכיון שרוב החיישנים משנים התנגדותם החשמלית בזמן פעולה אז מדידת התנגדותם החשמלית אינה מעידה על תפקודם.

בדיקה מצוינת ונכונה הנה ע"י מחשב/סורק אבחון המצויד גם באוסילוסקופ כך שניתן לקבל חיווי על תקינות החיישן ולראות את גרף פעולתו, התנגדות החיישן המשתנה או מתח משתנה, תדר פעולה ועוד נתונים.

לצורכי אבחון ברכב מודרני דרושים כמה תנאים:

1. בוחן מיומן המכיר המערכות המודרניות והפעלת ציוד אבחון ופענוח והבנת התוצאות.

2. ציוד אבחון (מחשב, סורק, סעפת בדיקת לחץ וספיקת מש' דלק ומכשירי עזר שונים).

3. ספרות טכנית מתאימה ו/או נתוני יצרן הרכב עם שרטוטי חשמל של המערכות.

אם אחד משלושת תנאי יסוד אלו לא קיים אז רק מזל או ניחוש משחק תפקיד באבחון התקלות.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

רפי, אין עוררין על כך שאתה צודק שכך יש לבצע בדיקה מקיפה.

אך כאינדיקציה ראשונית רב המודד יכול לספק איזשהו מידע על תקינות החיישן (כאמור, לא את כל החיישנים ניתן לבדוק כך), הלא כך?

הרי בנתוני היצרן ישנן הנחיות בנוגע לערכים שונים בטמפ' עבודה שונות, לא?

 

אנא הבהר לי עניין זה.

בתודה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם

את חיישן נמ"ע וסל"ד, המכונה לעיתים חיישן הצתה, אם הוא לא מסוג "הול", ניתן לבדוק התנגדות חשמלית אך גם אם התוצאה בסדר עדיין יש צורך לראות את גל המתח שהוא מייצר ולדוגמא:

רכב לא הניע (אין ניצוץ חשמלי) ובדיקת התנגדות חיישן זה היתה תקינה.

מוסך א' החליף, סתם ללא צורך סלילי הצתה ומחשב הצתה, ללא תוצאות.

הרכב נגרר למוסך ב' מצויד ומאורגן.

בהתחברות עם אוסיליסקופ אל החיישן ראו שאין גל פעולה כלל (למרות שהתנגדותו החשמלית תקינה).

מייד נמצא שזיז על גלגל התנופה,שמול החיישן, שבור ולכן החיישן אינו מוציא אותות הפעלה אל מחשב ההצתה. הוחלף גלגל התנופה ונפתרה הבעיה.

זה ספור מציאותי. האם אתה מתאר לעצמך רפואה ללא רנטגן, CT, MRI?

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

בAUTODATA מוסבר איך בודקים כמעט את כל החיישנים או על ידי התנגדות או מתח או זרם אפשר לבדוק כמעט את כולם כדי לקבל הבחנה ראשונית, כמוכן אפשר גם להתחבר לDATA (איפה שמחברים את מחשב הבדיקה) עם מד התנגדות אנלוגי ולפי שיטה מסוימת, שגם היא מוסברת, לגלות את השגיעה ששולח המחשב

?!?!?!?מי זרק ביצה זה?!?!?!? חוליגנים, חולרות

פורסם

בוודאי שהייתי בטוח שאין תחליף לבדיקה מקיפה כבאוסילוסקופ, אך כעת אני יודע בודאות שאין להסתמך כלל על בדיקת התנגדות פשוטה.

 

תודה,

שבת שלום,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם

במע' אלקטרוניות ברכב אסור לעבוד עם אוהמטר (מד התנגדות) אנלוגי כי הוא שולח זרם חשמלי ועלול לפגוע ברכיבי אלקטרוניקה.

השמוש רק באוהמטר דיגיטלי.

הזהרו מטעויות של חובבנים שעלולות לפגוע במע' או רכיבים יקרים.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

שלום רב

ברצוני לחזק את טענתו של מר רפי לין בכך שהוא צודק כתמיד ויש צורך בבעל מקצוע . בציוד בדיקה (סקנר +סקופ ) ובספרות טכנית

 

נתקלתי פעמים רבות בחישנים " שעברו בהצלחה " את מבחן האוהמטר אבל לא ביצעו את העבודה ( לפעמים בגללם ולפעמים בגלל חיוט או חיבורים )

כלומר יש לראות את עבודת החיישן או דרך המחשב בעזרת סורק או ישירות ע"י סקופ

בברכה זיסו יוסי

פורסם
את חיישן נמ"ע וסל"ד, המכונה לעיתים חיישן הצתה, אם הוא לא מסוג "הול", ניתן לבדוק התנגדות חשמלית אך גם אם התוצאה בסדר עדיין יש צורך לראות את גל המתח שהוא מייצר ולדוגמא:

רכב לא הניע (אין ניצוץ חשמלי) ובדיקת התנגדות חיישן זה היתה תקינה.

מוסך א' החליף, סתם ללא צורך סלילי הצתה ומחשב הצתה, ללא תוצאות.

הרכב נגרר למוסך ב' מצויד ומאורגן.

בהתחברות עם אוסיליסקופ אל החיישן ראו שאין גל פעולה כלל (למרות שהתנגדותו החשמלית תקינה).

מייד נמצא שזיז על גלגל התנופה,שמול החיישן, שבור ולכן החיישן אינו מוציא אותות הפעלה אל מחשב ההצתה. הוחלף גלגל התנופה ונפתרה הבעיה.

זה ספור מציאותי. האם אתה מתאר לעצמך רפואה ללא רנטגן, CT, MRI?

בברכה - רפי לין :-)

המקרה מוכיח את ההבדל שבבקרה (או בדיקה) של חלק מתהליך (תפקוד החישן עצמו, נניח) לעומת הבדיקה של האות המגיע לצרכן (כניסת המחשב, במקרה זה).

בבקרה תעשייתית זה חיוני לבדוק את הביצוע בפועל לעומת ביצוע על סמך פקודה לביצוע כלשהו. במפעל בו בקרתי התפוצץ מיכל של ריאקטור עקב בקרה שבדקה רק מתן אות לבוחש של המיכל לפעול ולא בדקה סיבוב שלו בפועל (הבחישה מקררת ומבקרת את קצב הריאקציה).

הלוואי וכל המערכות ברכב היו אכן נבדקות לפי הביצועים והתפוקה שלהן - הרבה תיקונים מוטעים וכושלים היו נחסכים.

 

יוסי

פורסם

האם בגלל שינויים בפילטר אויר המקורי של הרכב (כלומר הסבה לפילטר פתוח)

אין אפשרות לגלות תקלות מסויימות בהתחברות למחשב של הרכב או שאפשר להתגבר על זה ...

ואיפה אפשר לעשות בדיקה אמינה של חיישני הרכב אצל מישהו מקצועי באמת ושיש לו סבלנות למצוא תקלות

שקשורות לאויר או דלק ..

תודה

היו 106 ראלי MK2 ,פורד RS2000 ,פיאט קופה 16VT,אלפא ספיידר 1998,מרצדס slk 230

וכרגע MX5 כסופה ומדהימה שמעלה בי חיוך כל פעם מחדש

×
×
  • תוכן חדש...