Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשימת דגמי ווריאציות סיטרואן C4?


elera

פוסטים מומלצים

לא ברור למה היצרן לא יכול לקרוא לדברים בשמות דגם מופרדים וברורים.

גם ויקיפדיה לא עוזרת (לא כתובים שם בכלל דגמי ה-165 כ"ס).

 

מישהו יכול לפרט מה דגמי ה-C4 השונים ב-10-12 שנים האחרונות, מה החלוקה לדורות/מנועים, סוג תיבת הילוכים, גדלים פיזיים, ואיך מבדילים ביניהם?

 

C4 רגיל, קקטוס (שהוא בעצם וריאציה של C3?), פיקאסו, קצר, ארוך, Aircross, עוד משהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2006-2011 - C4 הצ'בק פאזה 1. 

מנוע בסיסי 1.6 110 כ"ס, גיר אוטומטי AL4. המנוע אמין, הגיר פחות. היה בנוסף מספר מועט של גיר ידני בבנזין ומספר מועט דיזל 1.6Hdi עם 92 כ"ס ידני.

 

גרסה בכירה עד 2008 אותו דבר מנוע 2.0 143 כ"ס, גם מנוע אמין. 

מ 2008 במקום 2.0 מנוע 1.6THP דור ראשון 140 כ"ס הכי פחות מוצלח, גיר עדיין AL4.

 

מ 2007 C4 פיקאסו פאזה 1. מנוע 2.0 ליטר 143 כ"ס, גיר רובוטי חד מצמדי שזה רוב היחידות שנמכרו. מספר מועט ברמת איבזור גבוהה של אותו מנוע וגיר AL4. 

 

מ 2009 מנוע 2.0 מוחלף ב 1.6THP שהגיע עם גיר רובוטי חד מצמדי (150 כ"ס, ובהמשך 156  כ"ס רוב היחידות) או עם AL4 , מעט יחידות 140 כ"ס.

כמה בודדות 1.6HDi עם גיר רובוטי חד מצמדי.  

 

פיקאסו פאזה 1 כולן היו 7 מקומות ארוכות  למעט כ 2 יחידות דגם קצר 5 מקומות שיבואן לבדיקה או משהו כזה. 

 

 

החל מ 2011 C4 הצ'בק פאזה 2, שזו מתיחת פנים מאוד רצינית לפאזה 1. 

 

מנוע בסיסי כעת  1.6 "פרינס" 120 כ"ס, פחות מוצלח מהקודם, יותר מורכב כולל הרבה טכנולוגיה חדשה שלא הכי אמינה. גיר בסיסי עדיין AL4. 

 

מעליו גרסה בכירה מנוע 1.6THP עם 156 כ"ס וגיר רובוטי חד מצמדי

 

מ 2015 במקום 1.6 120, מנוע פיורטק 1.2 130 כ"ס, גיר אוטומטי 6 הילוכים.

 

דיזל 1.6HDI ידני או רובוטי חד מצמדי עם מערכת Start&Stop מתקדמת e-Hdi. 

 

 

מ 2014 C4 פיקאסו פאזה 2, 7 מקומות ארוך.

הדגם הבסיסי 1.6THP גרסה משודרגת 165 כ"ס נחשבת יותר אמינה מ 156. גיר אוטומטי אמיתי 6 הילוכים. 

בשלב מסויים איזור 2016-2017 יובאה גרסה קצרה 5 מקומות והיה גם דגם מרכב ארוך אבל 5 מקומות שלרוב נמכר למוניות. 

פיקאסו פאזה 2 דיזל 2.0HDI עם 150 כ"ס ואותו גיר אוטומטי.

בהמשך נוסף דיזל 1.6hdi, שם  חלק או כולן עם גיר רובוטי חד מצמדי ובהמשך באיזור 2018 במקום 1.6Hdi היה 1.5hdi. אלו (ה 1.5 דיזל ) אני חושב כולן היו עם גיר אוטומטי 8 הילוכים. 

 

מתישהו נוספה פיקאסו פאזה 2 עם מנוע 1.2 פיורטק 130 כ"ס וגיר אוטומטי. במקביל הרכב  שינה את השם לספייטורר כי לא רצו יותר לשלם למשפחת פאבלו פיקאסו על זכויות.

 

קקטוס. גם רשום עליו C4 למרות שהוא בעצם לא. זה בגלל שביטלו את C4 הצ'בק וחשבו להחליף אותה בקקטוס, לא הצליח. 

 

הגיע ב 2015. תחילה 1.2 פיורטק אטמוספרי ידני 82 כ"ס ו 1.2 טורבו ידני 110 כ"ס. 

ב 2016 נוסף דיזל 1.6 100 כ"ס וב 2017 1.2 טורבו בנזין אוטומטי.  

 

ב 2019 בערך קקטוס פאזה 2, עיצוב פחות מקורי, הצליח בארץ הרבה פחות מפאזה 1, בפאזה 2 רק מנוע 1.2 טורבו אוטמטי נשאר. 

 

 

ב 2022 החזירו את ה C4 הצ'בק דור חדש  1.2 טורבו בנזין 8 הילוכים או או דיזל 1.5 או חשמלי. ב 2023 נוספה גרסת סדאן C4x.

 

איירקרוס יש С3 ו С5.

 

C4 איירקרוס מבוסס על מיצובישי ASX ולא יובא לארץ. 

 

 

יצא לא מסודר, אם אתה צריך פירוט נוסף במשהו מסויים, תרשום. 

 

 

  • אהבתי 7

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki

תודה!

מה מקורות המידע שאתה משתמש בהם?

במיוחד לגבי מה שרלוונטי בשוק המקומי.

 

איך מבדילים ביניהם לפי מראה מקדימה או אחורה, או לפי פרמטר טכני כלשהו שהופך דגם למובחן?

למשל, 5 לעומת 7 מקומות.

או קקטוס לעומת פיקאסו (בגרסאות בלי פסי הגנה בצדדים - לפני ש-C3 התחיל להיראות קצת כמו C4 קקטוס?).

 

לא ברור לי מה קרה (בישראל) עם ה-C4 האצ' ה"רגילה" (1.2 ליטר)...

למשל, כאן טוענים שב-2017 נמכרו 22 יחידות. אולי פשוט סוף השיווק.

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Buki כתב:

מ 2014 C4 פיקאסו פאזה 2, 7 מקומות ארוך.

הדגם הבסיסי 1.6THP גרסה משודרגת 165 כ"ס נחשבת יותר אמינה מ 156. גיר אוטומטי אמיתי 6 הילוכים. 

גיר אוטומטי אמיתי = פלנטרי?

אני עם הדגם הזה, המוסכניק שלי טוען בתוקף שהגיר הוא לא פלנטרי אלא דו מצמדי בהפעלה אלקטרונית במקום רובוטית, בהתחלה הייתי בטוח שהוא הוזה, אבל במשך הזמן אני שם לב שיש לאוטו מאפייני התנהגות של גיר רובוטי.

איפה אפשר למצוא את הנתון הזה כתוב באופן וודאי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@chezik

אם שנת 2014, האתר הבא אומר/טוען פלנטרי:

https://www.carzone.co.il/Citroen/C4-Picasso/C4-Grand-Picasso/2014/?trim=Comfort-petrol-1.6L-AT-4X2-7seats

(גם אם בוחרים וריאציית לא "גרנד" אלא את ה-5 מקומות).

 

מה ההבדל בין "אלקטרוני" ל"רובוטי"?

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הוזכר (מינוס 'ס'):

לפני 10 שעות, Buki כתב:

מתישהו נוספה פיקאסו פאזה 2 עם מנוע 1.2 פיורטק 130 כ"ס וגיר אוטומטי. במקביל הרכב  שינה את השם לספייטורר כי לא רצו יותר לשלם למשפחת פאבלו פיקאסו על זכויות.

 

נראה ש-SpaceTourer מתייחס גם לפורמט אחר:

o1OkZ7z.jpeg

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה סיטרואן C4 פיקאסו. 

 

סיטרואן שילמו סכום מסויים למשפחת האומן המפרסם פאבלו פיקאסו תמורת זכויות שימוש בשם. בשלב מסויים באיזור 2018 הם החליטו שלא שווה להם לשלם את זה ושינו את שם הדגם ל C4 Space Tourer. 

 

זה עדיין C4. 

 

מה שבתמונה שלך זו גרסת נוסעים של סיטרואן Jumpy שלא מיבאת לארץ, רק הגרסאות המסחריות מיובאות. ושם זה Citroen Space Tourer, ללא C4.

 

 

לגבי השאלה הקודמת שלך, לא ממש הבנתי. איך מבדילים בין מה למה? בין פיקאסו 7 מקומות ל 5 מקומות? הן נראות אחרת לגמרי. 

 

sl_272116117_citroen-c4-spacetourer-2018-side-view_4x.thumb.png.989b9515cd64f27ffd4da97edb1ac1d2.png

 

citroen-c4-picasso-16-bluehdi-vtr-euro-6-s-s-5dr-26542-03efnchg.thumb.jpg.26f2fb7de113e96cfc18cca349a224fa.jpg

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק תיקון קטן לפיקאסו.

הגרסה הקצרה נקראה פיקאסו, ה-7 מושבים נקראה גראנד פיקאסו.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, BoazB11 כתב:

אלקטרוני = רובוטי חד מצמדי.

למיטב ידיעתי רק בפיאט קראו לו ככה באופן רשמי.

 

סיטראון השתמשו בזה בפרסמים בשביל להימנע מהמילה "רובוטי". 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, elera כתב:

לא ברור לי מה קרה (בישראל) עם ה-C4 האצ' ה"רגילה" (1.2 ליטר)...

למשל, כאן טוענים שב-2017 נמכרו 22 יחידות. אולי פשוט סוף השיווק.

С4 הצ'בק הרגילה דור ראשון 2006-2011 הצליחה בישראל יחסית לא רע, שיווקו אותה חזק לליסינג, היא הייתה יפה, עיצוב פנים מודרני ומיוחד, אומנם לא נשאר הרבה מהנוחות  הסיטרואנים של הדגמים הישנים (קסארה, ZX) וגם מבחינה טכנולוגית לא היה שם משהו יוצא דופן, יחסית הרבה אנשים בחרו בה בליסינג או קנו פרטי. לא ברמה של מאזדה או יונדאי אבל יחסית הרבה. 

 

С4 דור שני שהיגעה ב 2011 הצליחה פחות אבל עדיין בשנים הראשונות שלו 2011-2013 מכרו כמות סבירה, אחרי זה כבר מכרו בקושי. ב 2015 הדגם שודרג משמעותי עם מנוע טורבו 1.2 וגיר אוטומטי 6 הילוכים. הוא נסע משמעותית מאוד יותר טוב מהגרסה הקודמת 1.6 אטמוספרי עם גיר 4 הילוכים אבל זה לא ממש עזר, מכרו מעט יחידות מהדגם המשודרג ב 2015-2016 והשיווק הופסק. יצור הדגם הסתיים ב 2018 כי כאמור היה תכנון להחליף אותו בקקטוס הקטנה יותר.

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, Buki כתב:

במקביל הרכב  שינה את השם לספייטורר כי לא רצו יותר לשלם למשפחת פאבלו פיקאסו על זכויות

 

אמיתי? 

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...