Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתם גלגל ספייר לרכב? שתפו.. שתפו..


פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 7 שעות, Shay Fishman כתב:

הסיאט שהייתה לי הייתה fr עם צמיגים במידה 215/45/17 והצמיג הרזרבי היה במידה 185/65/15

איך החוק מתיר לנסוע על דבר כזה, זה בכלל בטיחותי?

 

ומה הרעיון. לחסוך מקום? עלות?

מזל שלא שמו גלגל ריבועי.

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 7 דקות, elera כתב:

ומה הרעיון. לחסוך מקום? עלות?

כן בדיוק. בגדול ההבדל בין הצמיגים הנ״ל הוא רק ברוחב, בקוטר/בגובה הכללי הם כמעט אותו דבר.ככה שאין בעיה בטיחותית לנהוג כך, זה לא שהרכב ייסע בשיפוע.

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
פורסם
לפני שעתיים, Dav67 כתב:

ראיתי מוכרים ערכה באלף שקל הזייה

אלף שקל כולל הצמיג והחישוק? או רק לכלים?

לפני שעתיים, ברווז כתב:

יש לי רזרבי ברכב, והאמת שאני לא ממש יודע מה מצבו. 

יכול להיות שאבקש לקחת את אחד המשומשים שאני עומד להחליף ולשים אותו במקומו, זה דבר נכון לעשות לדעתכם במידה ויש מקום בשבילו?

כדאי מאוד שהצמיגים על אותו ציר יהיו באותו מצב. להחליף אחד בלבד זה לא רעיון טוב

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם
לפני שעתיים, Dav67 כתב:

ראיתי מוכרים ערכה באלף שקל הזייה

איפה 1000 שקל? עכשיו אני קונה.

המחירים שאני רואה (ל18 אינץ') נעים בין 1300 ל1600 שקל, תלוי אם זה אלומיניום או ברזל

לפני 33 דקות, elera כתב:

איך החוק מתיר לנסוע על דבר כזה, זה בכלל בטיחותי?

זה הרבה יותר טוב מהגלגל ביגלה שמגיע ברכבים רבים. החוק מתיר את זה תחת הגבלת מהירות ל80 קמ"ש.

יום טוב גם לך

פורסם
לפני 14 שעות, om2 כתב:

90% מהפנצ'רים ניתנים לתיקון זמני בעזרת תולעת/בורג סיליקון 

הויתור על גלגל רזרבי הוא לא כזה נורא.

שמו לך גם צינור מים רזרבי ברכב? גם צינור מים יכול להתפוצץ בנסיעה.

צינורות מים לא נוטים להיתקל בברגים או חתיכות ברזל על הכביש.

ב-32 שנים שאני נוהג קרה לי 3-4 פעמים פנצ'ר שהרס את הצמיג לחלוטין. בלי גלגל רזרבי הייתי כנראה נתקע להרבה זמן

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם
לפני 3 שעות, Camaro 92 כתב:

כן בדיוק. בגדול ההבדל בין הצמיגים הנ״ל הוא רק ברוחב, בקוטר/בגובה הכללי הם כמעט אותו דבר.ככה שאין בעיה בטיחותית לנהוג כך, זה לא שהרכב ייסע בשיפוע.

אם מדברים על מה שהוזכר קודם, 215/45/17 לעומת 185/65/15:

 

בקוטר הפנימי, הבדל של שני אינץ' הוא לא בעיה? (אגב, מוזר הערבוב של אינץ' ומ"מ.)

 

מעבר לזה, סה"כ הבדל הגובה הוא 4 מ"מ.

מה המקסימום המותר לפי ההגיון או התקנות?

פורסם

לגבי הדוגמה שהזכרתי פה בשרשור, מאמין שיש מגבלה בטיחותית כלשהי והמטרה  היא כמובן  לא להתנהל עם הצמיג הרזרבי שהוא קטן יותר בשגרה , בנוסף ואג היו חמודים וצירפו מדבקה קטנה של 80km\h על מנת להדביק על הצמיג אני מניח , אציין שהחלפתי את הצמיג, היה פנצ'ר כנראה רציני, הגעתי בבוקר והצמיג היה כמעט בלי טיפת אוויר. בנסיעה של כמה קילומטרים מהבית לפנצ'רייה,  לא שיחקתי עם המזל וכמקדם ביטחון לא עברתי את ה70 קמ"ש, והכל עבר בשלום. 

פורסם

בפורד גלאקסי אין לי גלגל רזרבי , לפני 12 שנה קניתי, מאז הוא במרפסת של המזגן, מעולם לא השתמשתי, התברר לי שלהזמין גרר לפנצריה זה יותר פשוט.

פורסם
לפני 16 שעות, motior כתב:

כדאי מאוד שהצמיגים על אותו ציר יהיו באותו מצב. להחליף אחד בלבד זה לא רעיון טוב

במקום הרזרבי! אם זה לא היה ברור. 

אני מחליף את כל ה-4 יחד...

  • רעיון טוב! 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

נסה להשיג בפירוקיות , אם אני לא טועה הרזרבי הצר של האיוניק יכול להתאים לך, כנ"ל נירו אשר צוידו ברזרבי צר בדגם ההיברידי בלבד.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם
בתאריך 18.8.2024 בשעה 15:42, elera כתב:

איך החוק מתיר לנסוע על דבר כזה, זה בכלל בטיחותי?

 

ומה הרעיון. לחסוך מקום? עלות?

מזל שלא שמו גלגל ריבועי.

זה קיים בהרבה דגמים.

נגיד איביזה דגם הכי פשוט מגיעה עם 4 צמיגים 185/65/15 מרוכבים על חישוקי ברזל פשוטים וגם הספייר כזה.

 

אותה איביזה דגם מאובזר מגיעה עם 215/45/17 על חישוקי סגסוגת אבל הספייר עדיין חישוק ברזל פשוט עם 185/65/15.

 

למרות שקוטר חיצוני יהיה קרוב, גלגל ספייר כזה נחשב גלגל זמני ומותר לנסוע איתו למקום התיקון בלבד במהירות עד 80 קמ"ש. אבל בדגם הפשוט זה כמובן גלגל רגיל בלי הגבלות.

 

 

לפי החוק אסור שיהיה צמיג אחד שונה אבל יש החרגה, במקרה  של תקר מותר להרכיב צמיג אחד שונה לנסיעה עד מקום התיקון בלבד. לא מוגדר בכמה הוא יכול להיות שונה. 

כתוב שמותר שיהיה שונה בלי פירוט. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם

היות שספיר לא נוסע הרבה, לדעתי אין בעיה לקנות ג'אנט משומש (יד2 ובקבוצות), 200-250 שח, אבל לגבי הצמיג עצמו לדאוג שיהיה במצב טוב. שזה אומר לדאוג שיהיה לחץ אוויר ולהחליף תוך x שנים גם אם לא נעשה בו שימוש

פורסם

רכשתי היום גלגל ספייר ליונדאי קונה 2024 מבחור בשם חיים דושי מפרדסיה.
להבנתי הוא לרוב עובד מול פנצ'ריות, אבל עושה רושם שהוא שמח למכור גם לפרטיים.
הביא לי את הגלגל עד הרכב (קיסריה), והתקין אותו עם בורג יעודי.

סך הכל עלות 1000 ש"ח.
הטלפון שלו למי שמעוניין 0526421605

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...