Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניתם גלגל ספייר לרכב? שתפו.. שתפו..


פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בדקתי בקטלוג של האוטו וכתוב גלגל חילופי בגודל מלא. 

מן הסתם כנראה שרוצים לחסוך במקום. 

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

ממליץ לכל נהג בכל אוטו. חדש או משומש, פרטי או של העבודה.

לבדוק איזה גלגל יש, האם הוא מנופח, איפה הכלים ואיך משתמשים בהם. לבדוק בקטלוג לא עוזר כלום.

תתפלא לכמה אנשים אין מושג איפה הכלים, איך משחררים את הספייר, או שהגלגל לא מנופח.

 

כשהבן שלי הוציא רישיון נהיגה, נתתי לו להחליף גלגל לשם תירגול עם הכלי נהג ברכב שהוא נוהג בו, ולא עם הכלים הטובים יותר שיש בבית.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 5

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

דבר שיצא לי להשתמש בו הרבה וזה נראה לי הפתרון האידיאלי בשביל רכבים שמגיעים בלי גלגל ספייר

יש כמו מסטיק גומי שנקרא תולעת (זה השם בכפר...) זה מגיע עם ערכת כלים לשלוף את הבורג ולדחוף את התולעת במקום עלה לי 5 שקל במקס סטוק

 

יש גם בורג סיליקון ששמים במקום הבורג שנכנס , אממה פנצ'ראי אמר לי שזה לא יעיל אם הנקר בצד של הצמיג וגם לאורך זמן זה מתבלה ויוצא

לעומת התולעת שמחזיקה שנים, ולא יודע איך מתקנים באיזורנו פנצ'ר אבל ככה מתקנים בכפר...

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעה, WE988244 כתב:

כמתנדב בידידים,

אתן קצת רקע

א. תולעים מבינת התקן מיעדים רק לשטח, ולא לנסיעה בכביש, ב. תולעים בהרבה מהמקרים הורסים את הצמיג,

ההנחיה בארגון במקרה ששמים תולעת לעדכן את הבנאדם שהצמיג יכול להרס, כמו"כ שזה עזרה ראשונה עד לפנצריה הקרובה, ולסוע בזהירות כי זה לא מספיק בטיחותי,

ב. בורג סיליקון הוא המצאה מדהימה, לא הורס את הצמיג מגיע בגדלים שונים, אך כמו תולעת הוא עזרה ראשונה עד לפנצריה, 

ג. הכנסתי הרבה תולעים בחיים, תולעת בדופן זה סכנת חיים, היא יכולה לעוף ואם אתה במהירות הצמיג נקרע לחתיכות,

ד. ישנם הרבה מצבים שלא תולעים ולא קומפרסור, ולא הדבק המעצבן הזה שדוחפים לצמיג, ולא, כלום לא עוזר, כי החור גדול יותר, ולהרבה רכבים חדשים אין רזרבי,  אז אם יש לי זמן אני מפרק את הצמיג משאיר אותו על בוק, ולוקח את הבנאדם לפנצריה הקרובה,

 

אז למי שיש מקום תעשו טובה לעצמכם תחזיקו רזרבי, מרפי ייבוא לבקר אותכם בזמן הכי תקוע עם פנצר לא ניתן לתיקון.

מעניין מה שאתה אומר כי תולעים יצא לי לשים כמה פעמים בחיים ומעולם לא היה ירידת לחץ אוויר אפי' אחרי כמה חודשיים, מה גם שככה עושים בפנצ'ריה (אומנם בכפר אבל הוא פנצ'ראי שנים...🤔)

 

לגבי הבורג סיליקון לא יצא לי להשתמש בזה בחיים אבל הסביר לי פנצ'רן וחבר שמתנדב בידידים שדווקא הוא בגלל ההברגה שלו הורס את הצמיג

לפני 20 דקות, taranta כתב:

איך בעצם עובד בורג סיליקון? מתאים לכל סוגי הפנצרים?

‫ברגי סיליקון לפנצ'ר - פורטל מתנדבי ידידים - Y4U‬‎

הדיבל אמור להיכנס במקום הבורג ויש לו שוליים רחבות להיתפס בבשר הצמיג (כמו בדיבל גבס)

פורסם

90% מהפנצ'רים ניתנים לתיקון זמני בעזרת תולעת/בורג סיליקון 

הויתור על גלגל רזרבי הוא לא כזה נורא.

שמו לך גם צינור מים רזרבי ברכב? גם צינור מים יכול להתפוצץ בנסיעה.

 

בכללי. אם נתקע לך מסמר/בורג בצמיג. בדרך כלל אפשר לנסוע עליו בלי שיצא יותר מדי אוויר ישירות לפנצ'ריה

.

פורסם (נערך)
לפני 6 שעות, om2 כתב:

90% מהפנצ'רים ניתנים לתיקון זמני בעזרת תולעת/בורג סיליקון 

הויתור על גלגל רזרבי הוא לא כזה נורא.

לרכב פרטי כאן בארץ אסור לתקן פנצ'ר בצורה עצמאית עם התולעת הזאת (למיטב ידיעתי)

אכן, ביוטיוב למשל, מאוד ממליצים על ערכות התיקון האלה. 

 

הויתור על גלגל רזרבי לא נורא לדעתך. אבל תיסע יום יום מחוץ לעיר, בכביש בינעירוני - לדעתי תחשוב אחרת. 

 

וגם הקטע של לחסוך זמן ושעות (במקום לחכות לגרר במקום נידח..).

עריכה אחרונה על ידי saar5555
  • אהבתי 2

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם (נערך)

ההורים שלי רכשו לbyd דולפין שלהם ערכת גלגל רזרבי שכוללת את הצמיג , ג'ק , ידית מומנט, ועוד דברים נחמדים כמו כפפות, המחיר של הערכה אם אני זוכר נכון היה 1600 ש"ח . החיסרון הכי גדול לפחות בנוגע דולפין זה שהערכה תופסת המון מקום יחסית , בדולפין התא מטען קטן גם ככה, להורים שלי זה לא מפריע , אבל לדעתי חשוב שתדע, לא יודע מה המצב בקונה (דרך אגב תתחדש🙂 ) .

לגבי המצב בסיאט הסיפור הוא כזה הגלגל הוא גלגל מלא , הכוונה צמיג רגיל ולא מוקטן, אבל מודבר בצמיג שמגיע ברמות הגימור הפשוטות. לדוגמא הסיאט שהייתה לי הייתה fr עם צמיגים במידה 215/45/17 והצמיג הרזרבי היה במידה 185/65/15 אם אני לא טועה, אז יוצא מצב שבעצם המידה  של הצמיג הרזרבי לא תואמת את שאר הצמיגים . 

בצ'רי שיש לי כיום המצב דומה לסיאט, וגם בצ'רי הצמיג הרזרבי הוא מלא(צמיג רגיל), אבל קטן ביחס לצמיגים שיש ברכב .

 

עריכה אחרונה על ידי Shay Fishman
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 8 שעות, taranta כתב:

איך בעצם עובד בורג סיליקון? מתאים לכל סוגי הפנצרים?

הסיליקון שנמצא על הבורג, מתחמם עם החיכוך של הגלגל בכביש ויוצר איטום בין הבורג לצמיג,

לפני 7 שעות, shlomiko כתב:

מעניין מה שאתה אומר כי תולעים יצא לי לשים כמה פעמים בחיים ומעולם לא היה ירידת לחץ אוויר אפי' אחרי כמה חודשיים, מה גם שככה עושים בפנצ'ריה (אומנם בכפר אבל הוא פנצ'ראי שנים...🤔)

 

לגבי הבורג סיליקון לא יצא לי להשתמש בזה בחיים אבל הסביר לי פנצ'רן וחבר שמתנדב בידידים שדווקא הוא בגלל ההברגה שלו הורס את הצמיג

א. כמו שאתה אומר פנצראי בכפר, אין לי זמין סרטון להעלות מה ההבדל בין פטריה תקנית לתולעת/ בורג סיליקון, אבל בקצרה, תולעת יושבת מבתוך הצמיג עם דבק מרוח בתוך הציג, ותולעת שיוצאת מהפטריה החוצה, מה שקורה שהלחץ של האויר בצמיג מצמיד כל הזמן את הפטריה לחור, וככה התיקון בטוח, תולעת/ בורג, זה תיקון שמגיע מכיון חוץ של הצמיג, ולכן מכה חזקה בצמיג או משהו כזה יכול לתולעת להתגלגל לתוך הצמיג, ולבורג לעוף החוצה,

ב. לגבי הטענה שבורג סיליקון הורס צמיג, זה בדיוק הפוך, בכדי להחדיר תולעת, צריך להרחיב את החור לגודל יותר גדול עם המברז, בכדי שהתולעת תכנס, מה שגורם לפעמים לפגיעה ברשת שנמצאת בתוך הגומי של הצמיג (ככל שהחור גדול יותר הנזק גדול יותר) מצד שני בורג סיליקון, הוא ס"ה יושב בגודל החור שיש לך בצמיג, בתוספת סיליקון מרוח על הבורג, זה לא דיבל ולא שום דבר אחד, והחום מיצר מין דבק סביב הבורג.

לפני 7 שעות, om2 כתב:

90% מהפנצ'רים ניתנים לתיקון זמני בעזרת תולעת/בורג סיליקון 

הויתור על גלגל רזרבי הוא לא כזה נורא.

שמו לך גם צינור מים רזרבי ברכב? גם צינור מים יכול להתפוצץ בנסיעה.

 

בכללי. אם נתקע לך מסמר/בורג בצמיג. בדרך כלל אפשר לנסוע עליו בלי שיצא יותר מדי אוויר ישירות לפנצ'ריה

כמות האנשים שנתקעת בכבישי הארץ עם פנצר, היא אלפי מכוניות ליום, לעומת זאת, אנשים שמתפוצץ להם צינור מים זה פרומיל מתוך מספר הפנצרים,

לתשומת ליבך כמעט כל פנצר בדרך בינערונית, נגמר בגלגל הרוס, ללא יכולת תיקון (מחמת המהירות ומרחק הנסיעה על צמיג מפונצר)

ונכון אם אתה בעיר ומצאת בורג בצמיג ומרחק הפנצריה לא רחוק, את יכול להוסיף אויר ולסוע בזהירות, אבל אם גילית את הפנצר כי הבורג יצא החוצה מכל סיבה שהיא,

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם

קרה לי לפחות פעמיים בעשרות השנים שאני נוהג שצמיג נפגע בצורה שאיננה ניתנת לתיקון  - פעם קרע בדופן הצמיג ופעם צמיג שנהרס בגלל שנסעתי מרחק לא קטן בכביש סואן עד שהגעתי למקום שאפשר לעצור בו בבטחה

לא מוותר על גלגל רזרבי וזו אחת הנקודות שבדקתי בחיפוש רכב.

ממה שהבנתי, ב-VAG במכוניות שבאות עם גלגל רזרבי, החישוק הוא מפלדה ולא סגסוגת קלה יש כאלו שהגלגל במידה של הגלגלים הרגילים, בגלגלים גדולים יותר מגיע גלגל במידה קטנה יותר ובגלגלים עוד יותר גדולים, מקבלים גלגל מיני, צריך לבדוק לכל דגם ורמת גימור לגופה.

בטויוטה לעומת זאת, הוציאו את הגלגל הרזרבי מהתקן ומוכרים "חבילת תוספות" שכוללת גלגל רזרבי מיני 🥵

דיי מבעס שהגלגל הרזרבי שונה מהרגילים - עד היום כשהייתי מחליף צמיגים, הייתי בודק את הסטטוס של אלו שהוחלפו מול הצמיג הרזרבי ומשאיר לרזרבי את זה שבמצב הכי פחות גרוע.

 

פורסם
בתאריך 17.8.2024 בשעה 11:36, Tapian כתב:

הזויה המגמה הזו של הרכבים ללא גלגל ספייר. צריך להיות חוק נגד זה. 

 

לשאלתך, יש באוטודיפו ערכות והמחיר משתנה בין המידות וסוגי החישוקים (אלומיניום/ברזל). כמובן שתצמיד ניתן לקנות את האביזרים בנפרד ולדעתי זה יהיה זול יותר.

ראיתי מוכרים ערכה באלף שקל הזייה

פורסם

אני מחזיק בבגאז' באופן קבוע 2 פחיות ניפוח צמיגים לרכב. 

מצויין לתקרים קלים- מחזיר אותך לכביש עד שתגיע לפנצ'ריה. 

רוב הפעמים שבהם השתמשתי היו על רכבים של אחרים, שסייעתי להם (ולכן אני מחזיק 2- למקרה שיהיה גם לי באותו יום משהו).

יש לי רזרבי ברכב, והאמת שאני לא ממש יודע מה מצבו. 

יכול להיות שאבקש לקחת את אחד המשומשים שאני עומד להחליף ולשים אותו במקומו, זה דבר נכון לעשות לדעתכם במידה ויש מקום בשבילו?

 

אציין שאני לא נוסע מי-יודע-מה הרבה, ולרוב לא מחוץ לעיר- וגם אין לי ממש בעייה להמתין לגרר, במקרי קיצון, אחרת הייתי קצת יותר יודע מה יש לי בתור רזרבי...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...