Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה עולה להחזיק רכב 'ישן' בישראל?


פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 17 שעות, EliC25 כתב:

אשמח שמי מכם שמנהל רישום לגבי הוצאות הרכב ישתף ככל הניתן בעלויות שהוא הגיע אליהם, כדי לקבל טווחים אפשריים בהתאם לשימושים שונים.

 

להלן הסטטיסטיקה על המיאטה (תחזוקה בלבד: ללא דלק, ללא ביטוח, ללא ירידת ערך, אך כולל רישוי שנתי של כ-2000 ש"ח עד 2018 וכ-1500 מ-2019):

2015 ₪18,767.45
2016 ₪7,363.26
2017 ₪5,949.39
2018 ₪6,647.09
2019 ₪7,749.20
2020 ₪3,747.33
2021 ₪3,068.87
2022 ₪17,527.11
2023 ₪6,932.21
2024

₪5,979.16

 

 

התחלתי לטפל ברכב לבד אי שם בשלהי 2018. ההוצאות הגבוהות ב-2022 הן בגלל רכישה והתקנה של מתלי אוהלינס (זה מעל 11,000 מתוך כל ההוצאות באותה שנה). וב-2015, שנת הבעלות הראשונה, הייתה צביעת רכב, רביעיית צמיגים, מס' כיווני פרונט (עד שמצאתי מקום שעשה עבודה טובה), ועוד.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

לפי הסמלון אתה מבקר במסלולים מדי פעם.
אם כן שווה לציין כמה מההוצאות האלה הם צמיגים/ברקסים באשמת המסלולים.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

תודה רבה על הסרטון המושקע.

 

אצלי כל קונה שקנה ממני את הרכב קיבל כל חשבונית של עבודה שבוצעה על הרכב, ולא משנה אם זה היה החלפת נורה פשוטה, טיפול או מצמד וכו’.

 

מדיי פעם אנשים כועסים על מוסכים למה חייבו אותם על 4 או אפילו 5 שעות עבודה, כאשר המכונאי עבד רק ½ שעה על הרכב, אז כן המכונאי כבר מיומן ועושה הכל על אוטומט תשמחו שאתם ’’עפים’’ מהר מהמוסך. הנ’’ל מתייחס ליום עבודה שלם שהשקעת אתה ועוד חברים על החלפת מצמד, כאשר אני בטוח שאם תחזור על העבודה שוב, המיומנות שרכשת תצמצם את העבודה לכדי עשירית מהזמן.

 

לפני שנים התקנתי ברומסטר ידנית בקרת שיוט. כן היה נחמד, אבל בהתנהלות נהגים בארץ קצת פחות אידאלי. אני משייט להנאתי על הכביש, רכב מגיע ממרחק עוקף אותי ואז מאט בשביל להשתלב בנתיב יציאה, דחילק עקפת אותי תמשיך במהירות שלך. למה להכנס לפני ואז להאט, רצית להאט סע מאחורי.

בגלל הגיר הידני, לעיתים האטה דרשה  הורדת הילוך ואז סתם מבאס.

 

ממזמן הפסקתי לשים כיסויים על המושבים, גם רכבים שאני יד ראשונה והיו אצלי 15 שנה, הכיסויים המקוריים כמובן נראו שישבו עליהם אבל היו שלמים וללא קרעים וללא לכלוך. כך שאינני מבין מה הטעם כפי שעשיתי פעם, לרוץ מייד יום אחרי הקנייה ולעשות כיסוי למושבים. היה וכיסוי מקורי התבלה ממש, אז יגיע הזמן לשים עליו כיסוי שיסתיר את הפגם.

 

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 9 דקות, farkash7 כתב:

לפי הסמלון אתה מבקר במסלולים מדי פעם.
אם כן שווה לציין כמה מההוצאות האלה הם צמיגים/ברקסים באשמת המסלולים.

 

הביקורים שלי במסלולים הם, לצערי, לא מספיק תכופים. בממוצע פעם-פעמיים בשנה. הצמיגים אכן מוחלפים לעתים תכופות יחסית (מחזיקים כשנתיים-שלוש), אבל בגלל התייבשות ולא בגלל המסלול (אני מוריד אותם עם המון בשר עליהם, אבל מרגיש הבדל עצום כששם צמיגים חדשים). הרפידות האחרונות ששמתי אכן לא החזיקו הרבה זמן, רק כ-20-30 אלף ק"מ. אולי המסלול טיפה אשם, אבל אני יותר מכווין את אצבע כלפי איכות הרפידות עצמן. מצד שני בכל אופן העלות שלהן הייתה זניחה, כמה מאות שקלים סה"כ לארבעת הגלגלים (והחלפתי בעצמי).

פורסם

אני לא מנהל חישובים עד לרמת השקל, אבל כן עוקב ברמה שאני יודע מה הולך. 

 

קיה פורטה 2014 אצלי שנתיים , עברה 43 אלף.

עברה כרגע 2 טיפולים אחד גדול ואחד קטן, ללא ברקסים/צלחות בעלות כוללת -1500 שקל שבהם אני מביא לבד חלפים ומשלם על העבודה. 

דלק - 43 אלף בצריכה ממוצעת של 1 ל-15 ( 95 אחוז בינעירוני) נותנים 2866 ליטר דלק. נחשב לפי 7 שקל לליטר בממוצע- 20 אלף שקל. 

ירידת ערך- הרכב נקנה במחירון בזמנו - 40 אלף שקל והיום שווה לפי יד 2 26 אלף - ירידת ערך של 14 אלף שקל. 

2 טסטים בעלות כוללת של 2900 שקל

2 ביטוחים חובה+ מקיף בעלות כוללת של 7850

 

עלות כוללת של 46.3 אלף שקל או 1.1 שקל לקילומטר 

 

אבל מצד שני, לא יודע כמה זאת השוואה הוגנת, אבל היו לי 4 רכבים ב-5 שנים האחרונות, ביחד במצטבר נסעו 155 אלף קילומטר. ועלות הטיפולים הכוללת הייתה 11,300 שקל. 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעתיים, Ron Poh כתב:

תודה רבה על הסרטון המושקע.

 

אצלי כל קונה שקנה ממני את הרכב קיבל כל חשבונית של עבודה שבוצעה על הרכב, ולא משנה אם זה היה החלפת נורה פשוטה, טיפול או מצמד וכו’.

 

מדיי פעם אנשים כועסים על מוסכים למה חייבו אותם על 4 או אפילו 5 שעות עבודה, כאשר המכונאי עבד רק ½ שעה על הרכב, אז כן המכונאי כבר מיומן ועושה הכל על אוטומט תשמחו שאתם ’’עפים’’ מהר מהמוסך. הנ’’ל מתייחס ליום עבודה שלם שהשקעת אתה ועוד חברים על החלפת מצמד, כאשר אני בטוח שאם תחזור על העבודה שוב, המיומנות שרכשת תצמצם את העבודה לכדי עשירית מהזמן.

 

לפני שנים התקנתי ברומסטר ידנית בקרת שיוט. כן היה נחמד, אבל בהתנהלות נהגים בארץ קצת פחות אידאלי. אני משייט להנאתי על הכביש, רכב מגיע ממרחק עוקף אותי ואז מאט בשביל להשתלב בנתיב יציאה, דחילק עקפת אותי תמשיך במהירות שלך. למה להכנס לפני ואז להאט, רצית להאט סע מאחורי.

בגלל הגיר הידני, לעיתים האטה דרשה  הורדת הילוך ואז סתם מבאס.

 

ממזמן הפסקתי לשים כיסויים על המושבים, גם רכבים שאני יד ראשונה והיו אצלי 15 שנה, הכיסויים המקוריים כמובן נראו שישבו עליהם אבל היו שלמים וללא קרעים וללא לכלוך. כך שאינני מבין מה הטעם כפי שעשיתי פעם, לרוץ מייד יום אחרי הקנייה ולעשות כיסוי למושבים. היה וכיסוי מקורי התבלה ממש, אז יגיע הזמן לשים עליו כיסוי שיסתיר את הפגם.

 

 

קודם כל תודה.

אתייחס ראשית לעניין הזמן - אני חושב שאתה מפריז עם המחשבה שניסיון מקצר זמן לעשירית. זה אולי יחתוך חצי. למשל הקלאץ שלקח 16 שעות עבודה עם הפסקות, עם הידע והניסיוו (ונקודות שאני יודע שהתעכבתי עליהן המון זמן) כנראה יקח לי היום "רק" 4-7 שעות, זה בכל זאת עבודה מאוד קשה וארוכה שדורשת פירוק מאסיבי.

אותו דבר לגבי שעתון יצרן לעומת עבודה של מכונאי, אני בספק שמכונאי יצליח בחצי שעה לעשות משהו שהיצרן קבע שהוא לוקח כ5 שעות. שעתיים - שלוש עוד ניחא.

לגבי בקרת שיוט, לא רואה את עצמי רוכש רכב בלי זה. אין לי שום הנאה מלנסות לשמור על מהירות קבועה דרך רגישות של רגל ימין, אם יש מתג שעושה את זה - מעולה. בשאר הזמן תן לי להעביר הילוכים לבד ולהרגיש את הרכב.בנסיעה בקו ישר במהירות תלת ספרתית - פחות... ואני כמוך נוסע בכבישי הארץ (והמרכז..) ומשתמש בזה על בסיס יום יומי.

לגבי כיסויי מושבים, זה היה בעיקר ממקום שהסלון המקורי אפור ומשעמם ורציתי צבע, פחות ממקום של "לשמור".

  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...