Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

DSG - גלישה במהירות גבוהה


tarnegolz

פוסטים מומלצים

אם הבנתי נכון, כדי לשמור על גיר מסוג זה לא כדאי לגלוש (להחזיק ולעזוב את דוושת הברקס) מעצירה מוחלטת (נגיד בפקקים).

השאלה שלי על מהירות גבוהה - נגיד אני נוסע בכביש בהילוך גבוה, ורואה מלפנים שהתנועה מתחילה להיעצר. האם זה בסדר לעזוב את הגז ולתת לרכב להאט (בלי ללחוץ עם שום דוושה)? או שזה גם נחשב גלישה שמזיקה לגיר?

 

בנוסף, במידה ונמצאים בפקק ומחליפים למצב ספורט, האם עדיין אסור לגלוש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ממליצים לא לגלוש במהירות נמוכה מכיוון שבמצב כזה המצמדים חצי פתוחים, משחקים ונשחקים... במהירות גבוהה אין חשש כזה.

 

מצב ספורט לא אמור לשנות את התנהגות המצמדים, רק את תזמון מעבר ההילוכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, tarnegolz כתב:

אם הבנתי נכון, כדי לשמור על גיר מסוג זה לא כדאי לגלוש (להחזיק ולעזוב את דוושת הברקס) מעצירה מוחלטת (נגיד בפקקים).

הגלישה המדוברת היא כשדוושת הברקס לחוצה חלקית. וגם זה מתרחש רק כמו שאמרת ביציאה מעצירה מוחלטת, במהירות של קמ"שים בודדים בלבד.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שעזבת את הברקס הרכב עובר למצב זחילה, מה שידוע כ"חצי קלאצ'", שחיקה של המצמד.

הקטע המזיק ביותר הוא המעבר מעמידה לנעילת המצמד בהילוך ראשון.

במצב ספורט יש פחות חילופי הילוכים.

 

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, רוןS כתב:

ברגע שעזבת את הברקס הרכב עובר למצב זחילה, מה שידוע כ"חצי קלאצ'", שחיקה של המצמד.

יש גירים בהם זה ככה. ב- DSG לא, וברגע שיש עזיבה מלאה של הבלם - הקלאצ' משולב במלואו.

עריכה: יתכן ובתיבות הרטובות זה אחרת (אבל אז גם אפשר לחשוש מזה פחות). ביבשה (הנפוצה יותר) זה כך.
(דווקא בהילוך שני יש לפעמים החלקה במהירות נמוכה ללא גז כדי לא להוריד להילוך ראשון)

 

לפני 10 שעות, tarnegolz כתב:

אז אם אני בעצירה מוחלטת, ואז מתקדים עי עזיבה מוחלטת של הברקס (ולא לוחץ על הגז) - אין שום בעיה?

בדיוק*.

ומוסיף: כמו שאמרו לך, מצב ספורט פשוט מושך קצת את ההילוכים. אין שום השפעה על יציאה מעמידה.
 

מה שכן עוזר, זה בפקקים (אבל איטיים מאוד של זחילה), להעביר לידני, ובעצם להשאר על הילוך ראשון. ככה הילוך שני לא משתלב, וזה טוב בשביל להמנע מהעברות הילוכים מרובות בין ראשון לשני (קרא מה שכתבתי לרון בהקשר הזה), וגם כדי להעזר בבלימת מנוע (עוזר לא לפתח מהירות מיותרת כפי שאפרט מיד, וגם ראה ** בסוף ההודעה).

והכי חשוב בפקקים כאלו עם דו מצמדי זה לא להצמד לתחת של המכונית לפניך כאילו חבל מחובר בינכם ולהתקדם כל חצי מטר שהיא מתקדמת (וכאן ההסתייגות על הבדיוק*: גם בלי חצי קלאץ' זה שוחק יחסית - אז אתה לא רוצה לעשות את זה 10 פעמים בדקה). חכה שהיא תתרחק קצת ממך ואז תצא בנסיעה איטית והרבה פעמים מה שקורה זה שבאותו זמן היא מתקדמת מהר (יחסית), עוצרת, שוב מתקדמת, שוב עוצרת, ואתה בינתיים משייט אליה בניחותא ב~ 5 קמ"ש עד שאתה כבר מתקרב וחייב לעצור, ואז מחכה ששוב היא תתרחק קצת וחוזר חלילה.



** אז חצי קלאצ' יהיה כמו שאמרנו ביציאה מעמידה עם דוושת בלם לחוצה, אבל לא רק - אלא גם בכיוון ההפוך. כלומר אם אתה בנסיעה, ואז מאט (כלומר עם דוושת בלם לחוצה), ואז כשמגיע למהירות נמוכה מאוד אתה מרפה קצת כדי לא לעצור, אבל עדיין עם בלם - יהיה חצי קלאצ' (באותה מהירות שזה יקרה ביציאה מעמידה עם בלם - כלומר מאוד נמוכה)

עריכה אחרונה על ידי היו זמני בומבה
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, היו זמני בומבה כתב:

1. יש גירים בהם זה ככה. ב- DSG לא, וברגע שיש עזיבה מלאה של הבלם - הקלאצ' משולב במלואו.

 

2. ** אז חצי קלאצ' יהיה כמו שאמרנו ביציאה מעמידה עם דוושת בלם לחוצה, 

משהו פה לא הגיוני.

1. אם אתה עוזב את הבלם והקלאצ' משולב במלואו, הרכב יקפוץ.

2. עם דוושת בלם לחוצה הקלאצ' לא משולב, אלא אם כן זה פיצ'ר של הDSG, שמסביר את השחיקה המהירה.

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, רוןS כתב:

1. אם אתה עוזב את הבלם והקלאצ' משולב במלואו, הרכב יקפוץ.

לא, הוא משולב באופן חלקי לפרק זמן מסויים (נניח שניה) עד שילוב מלא, ולכן אינו קופץ. לאחר שניה ישנו שילוב מלא ואפשר להמשיך לסוע בלי ללחוץ על הגז מבלי להזיק לגיר.

 

לפני 34 דקות, רוןS כתב:

2. עם דוושת בלם לחוצה הקלאצ' לא משולב, אלא אם כן זה פיצ'ר של הDSG, שמסביר את השחיקה המהירה.

בהתחלה אתה צודק. אבל שים לב מה שכתבתי: אם אתה מאט, ואז שאתה מגיע למהירות של 2-3 קמ"ש בערך, מרפה את הכוח על הבלם - אבל לא עוזב לחלוטין, אתה בעצם נכנס לזחילה שהגיר יאלץ לשלב חצי קלאץ' כדי להתמודד עם מהירות נמוכה כזו (בדיוק כמו זחילה עם חצי בלם ביציאה מעמידה).

העניין זה המהירות הנמוכה, שמאלצת חצי קלאץ' (זה לא משנה אם לפני זה היית במהירות 0 או 10). שילוב מלא של הקלאץ' יגרור מהירות של 5-8 קמ"ש (בערך). נסיעה במהירות נמוכה יותר תושג רק אם הקלאץ' יצא משילוב מלא (וזה יושג ע"י לחיצה חלקית על הבלם).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו בדיוק צורת העבודה של הDCT. 

בתחילת התנועה עד ל-6 קמ"ש קיים מצב חצי קלאצ'.  בהאטה מתחת ל-6 קמ"ש הגיר יודע לנתק

את המצמד ללא צורך בלחיצה על הבלם,  ואני בטוח שגם ה-DSG יודע לעשות

כפי שאפשר לראות בהסברים של WV.

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, רוןS כתב:

בהאטה מתחת ל-6 קמ"ש הגיר יודע לנתק את המצמד ללא צורך בלחיצה על הבלם,  ואני בטוח שגם ה-DSG יודע לעשות

אני לא בטוח שהבנתי אותך. ב- DSG, אם אתה לא לוחץ על הבלם, אתה לא תרד מתחת ל- 6 קמ"ש. אתה תמשיך (אני חושב שבאזור של 6-7-8 קמ"ש) ותמשיך, הקלאץ' לא ינותק

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה "תמשיך ותמשיך" ?  גם אם הרכב בעליה ?

במישור הוא אכן ישאף להגיע למהירות המינימום ולנעול קלאצ'.

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לשאול, למה היצרניות למשל לא מגדירות בלוח השעונים את מצב המצמדים? טמפרטורה שלהם? או למשל כשאני מאיץ המהירות עולה 20 קמש 40, 60 וכן הלאה(היינו כמו סקאלה של מהירות/סל"ד). אז ככה גם יהיה בלוח אפשרות לראות את מצב המצמדים, לחוץ/משוחרר באחוזים ולדעת אם המצמדים 50% לחוצים אז 50% משוחרר זה המצב שהוא לא "בריא" למצמדים מתחממים ואז בלאי מואץ שלהם. על הלוח יהיה לי כנהג אינדיקציה מסויימת עזר וסיוע להתמודד לפחות כתחליף בתיבה הרובוטית לעומת הרגשה פיזית אמיתית לרגל שמאל בגיר ידני רגיל.

לא הכי מובן לי איך אני צריך במהלך נהיגה, להתחיל לחפש עם דוושת הבלם ולשחק איתה, ולנסות "להרגיש" מה מצב המצמדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת קשה ללמד נהיגה בהתכתבות, אנסה בכל זאת.😉

בנסיעה מינהלתית בקצב התנועה , אין צורך להאט בעזרת הבלמים, פשוט להרפות מדוושת הגז, הרכב יאיט בהדרגה. אם לא שמרת מספיק מרחק, תאלץ להאט בעזרת הבלמים וגם זה בלחיצה קצרה ולהרפות (לגמרי) אין כל טעם/צורך להמשיך ״לשבת״ על הבלמים.

 

גירים כפולי מצמדים לא מורידים הילוכים כמו תלמיד נהיגה מתחיל, גם היבשים וגם הרטובים. הרכב לא נחנק ולא מקפץ בשום מצב.  גם בפקק אם תקפיד לא להצמד לרכב שלפניך, התנועה תתקדם במהירות של בערך 5-6 קמ״ש וזה בכל הרכבים שאני מכיר ונוהג בהם * משאיר את הרכב בהילוך ראשון  . 

 

* לאון 1.8/160  2012, לאון 1.8/180 2014  DQ200 יבש. קופרה 290 2017 רטוב, ספורטאז׳ 2015 2019 ו TCT  -  2022.  מעולם  לא חיממתי מצמדים ( אגב, יש חיווי בדגמים מסויימים על טמפ׳ מצמדים) 

לפני 20 דקות, Oren_Barazani כתב:

איך אני צריך במהלך נהיגה, להתחיל לחפש עם דוושת הבלם ולשחק איתה, ולנסות "להרגיש" מה מצב המצמדים.

תשתמש תמיד בבלימה רגרסיבית ( לחיצה נחושה(לא בבעיטה) בתחילה ושיחרור הדרגתי) , ואל תשב על הבלמים.

האצות וברקס מילחמה אפשר לעשות עם גיר פלנטרי, אבל זו לא נהיגה נכונה/חכמה/חסכונית

  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אם הבנתי נכון מהשרשור - נניח אני בפקק, זה לא הורס את הבלמים אם אני מתקדם כל פעם קצת ע״י עזיבה מוחלטת של הבלם (ובלי לחיצת גז, זאת אומרת לא נודע באף אחת מהדוושות).

 

מה שהורס את המצמדים זה לחיצה חלקית על דוןשת הברקס במהירות נמוכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...