Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

DSG - גלישה במהירות גבוהה


tarnegolz

פוסטים מומלצים

לפני שעה, tarnegolz כתב:

מה שהורס את המצמדים זה לחיצה חלקית על דוןשת הברקס במהירות נמוכה

זה הורס הכי הרבה, נכון.

אבל, ובדיוק כמו בגיר ידני רגיל, כל יציאה מעמידה (גם בלי ברקס חלקי) יחסית שוחקת את הקלאצ'ים, אז זה משהו שרצוי לצמצם במידת האפשר (איך? כמו שאמרתי, במקום להתקדם כל חצי מטר, להתקדם רק כשיתפתח פער יותר משמעותי, וכבר הפחתת בחצי את כמות היציאות)

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעתיים, tarnegolz כתב:

מה שהורס את המצמדים זה לחיצה חלקית על דוןשת הברקס במהירות נמוכה

זה בדיוק - זה שווה ערך בנסיעה בחצי קלאץ׳ 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי איפהשהוא (לא מקור רשמי) שעוזבים את הברקס דווקא צריך לתת טיפה גז כדי ״לתת אישור לרכב״ שאתה רוצה להתקדם ובכך לקצר את זמן שילוב ההילוך ולהוריד את העומס (בעצם להוריד את הקלאץ ולשלב את ההילוך עד הסוף).

אתה אומר שזה מיותר ועצם עזיבת הברקס והתקדמות הרכב מספיקה לשילוב מלא?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן

  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, tarnegolz כתב:

א.  ...שעוזבים את הברקס דווקא צריך לתת טיפה גז כדי ״לתת אישור לרכב״ שאתה רוצה להתקדם ובכך לקצר את זמן שילוב ההילוך ולהוריד את העומס (בעצם להוריד את הקלאץ ולשלב את ההילוך עד הסוף).

ב.  אתה אומר שזה מיותר ועצם עזיבת הברקס והתקדמות הרכב מספיקה לשילוב מלא?

א. נכון. המצמד משולב רק ממהירות מסויימת. אם אתה נותן טיפה גז אתה מקצר את הזמן שהרכב מגיע אליה.

ב. עזיבת הברקס והתקדמות הרכב נקראת זחילה, ואתה רוצה להמנע ממנה.    עד שילוב מלא של המצמד מתרחשת שחיקה שלו (דומה לשחיקת הבלמים בלחיצה ממושכת).

הסיבה שממליצים על שמירת מרחק קטן מהרכב שלפניך היא לאפשר לך להגיע למהירות שבה המצמד ישולב באופן מלא.

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כבעלים של ספורטאז 1.6 טורבו 2021, אם הבנתי נכון,  בפקק הפתרון הכי יעיל זה להעביר לידני ולשלב לראשון?

HU:OEM+Genesis series 3 high level adapor AMP:Phoenix Gold RX 400.4 COMP:Morel Virtus 602 SUB: Sundown Audio E8

https://www.youtube.com/watch?v=jtQs-1_TH-Q

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה? אני עם כזה 2022 נוסע רגיל. אבל שוב - לא יושב על הבלמים . דווקא בזה יש לי התראה שהרכב לפני זז ואז אני מתקדם . 

הכלל הוא - אין חצי קלאץ׳ כלאמר ברקס או לחוץ מלא או לא לחוץ כלל. הגיר משתלב מלא בעזיבה מלאה של הברקס. 

  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם, לצורך העניין, אני בהילוך 7, ולקראת רמזור אדום נניח, מעביר לניוטרל, עד לעצירה מוחלטת ברמזור. האם זה עדיף מבחינת שחיקת המצמדים? (כמובן שהבלמים נשחקים מהר יותר)

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, HaimO כתב:

אם, לצורך העניין, אני בהילוך 7, ולקראת רמזור אדום נניח, מעביר לניוטרל, עד לעצירה מוחלטת ברמזור. האם זה עדיף מבחינת שחיקת המצמדים? (כמובן שהבלמים נשחקים מהר יותר)

ז"א שממהירות 70קמ"ש ועד לעצירה אין לך שליטה על הרכב.

מצב לא בטיחותי בעליל.

 

לפני שעתיים, AMIRTLV26 כתב:

אז כבעלים של ספורטאז 1.6 טורבו 2021, אם הבנתי נכון,  בפקק הפתרון הכי יעיל זה להעביר לידני ולשלב לראשון?

זה לא גיר ידני, ה"מוח" בוחר את ההילוך המתאים, עדיף להניח לו להחליט.

גם כשהילוך ראשון משולב, כשהרכב בתנועה, עדיין עלולה להתרחש שחיקה. 

הפתרון הכי יעיל זה לא לזחול זמן ממושך.

 

 

עריכה אחרונה על ידי רוןS
  • אהבתי 1

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, רוןS כתב:

ז"א שממהירות 70קמ"ש ועד לעצירה אין לך שליטה על הרכב.

מצב לא בטיחותי בעליל.

 

זה לא גיר ידני, ה"מוח" בוחר את ההילוך המתאים, עדיף להניח לו להחליט.

גם כשהילוך ראשון משולב, כשהרכב בתנועה, עדיין עלולה להתרחש שחיקה. 

הפתרון הכי יעיל זה לא לזחול זמן ממושך.

 

 

בתחילת נסיעה/ זחילה בפקק לעזוב לגמרי ברקס ותכף לתת גז מעט בראשון במצב ידני, שלא יווצר מצב שהמצמדים חצי לחוצים/משוחררים ויקבלו טיגון.

אני יודע יש לי רכב איביזה 14 ידנית ובכול רכב ידני בכלל מצמד לחוץ עד הסוף משולב בהילוך ראשון ואני אתן גז, הרכב לא יזוז רק יעלה סל"ד (ניוטרל) אז אפשר לומר גם פה ברובטית לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקר השליטה ( המכאטרוניק/מוח) של הגיר יודע לשלב הילוך גם בלי לגעת בדוושת הגז. אבל אם זה מה שיניח את דעתך, ליטוף קל של דוושת הגז לא יזיק, המצמד יהיה במילא משולב ברגע שתעזוב לגמרי את דוושת הברקס. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, רוןS כתב:

ז"א שממהירות 70קמ"ש ועד לעצירה אין לך שליטה על הרכב.

מצב לא בטיחותי בעליל.

לפי המדריך של הרכב, ה-DSG יכול להעביר לניוטרל בעצמו בנסיעה:

 

נסיעה בהילוך סרק
כאשר המערכת מזהה שלא דרוש שילוב של הילוך במהלך
הנסיעה, היא משלבת באופן אוטומטי להילוך סרק.
תנאים לנסיעה בהילוך סרק:
נבחר. Eco מצב הנהיגה
המצב נבחר.
דוושת ההאצה ו/או דוושת הבלמים לא מופעלות.
הרכב נוסע במהירות של 20-130 קמ"ש.
לא מחובר התקן גרירה לשקע הגרור.

מניח שזה לא היה קורה אם היה מדובר במצב "לא בטיחותי"

 

זה לא גיר ידני, ה"מוח" בוחר את ההילוך המתאים, עדיף להניח לו להחליט.

גם כשהילוך ראשון משולב, כשהרכב בתנועה, עדיין עלולה להתרחש שחיקה. 

הפתרון הכי יעיל זה לא לזחול זמן ממושך.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, winner כתב:

לא לזחול זמן ממושך.

אכן.

נקודה מעניינת,סקרנות גרידא. מי מהעונים בשירשור הינו בעלים של רכב עם גיר כפול מצמדים. מהשנים האחרונות ( לא 2009-11 שאילו היו תחילת העידן של הגיר היבש) ?

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה.  מסביבי  רואה עדיין נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש , בכל נסיעה . 

עד מתי 😡

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, winner כתב:

...דוושת ההאצה ו/או דוושת הבלמים לא מופעלות.
הרכב נוסע במהירות של 20-130 קמ"ש.
לא מחובר התקן גרירה לשקע הגרור.

מניח שזה לא היה קורה אם היה מדובר במצב "לא בטיחותי"

לפי התאור "דוושת האצה לא מופעלת - הרכב במהירות 20-130" 

בירידה למשל, הרכב בהאטה ללא בלימת מנוע.

מ-ו-ז-ר.

 

לפני שעה, zaf כתב:

המצמד יהיה במילא משולב ברגע שתעזוב לגמרי את דוושת הברקס. 

לא משולב באופן מלא,  קיים מצב "שחיקת מצמד" עד לצבירת מהירות מינימאלית (כ-6 קמ"ש)

המצמד מתחיל להתחכך כשדוושת הבלם משוחררת חלקית. 

 

עריכה אחרונה על ידי רוןS

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ליסוע בצורה של דוושת בלם לא בחלקים בזחילות, מונעת שחיקת המצמדים מהר כמו שאמרו פה, האם זה בוודאי ימנע שחיקה לגמרי או רק יתרום בקטנה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...